Scudo Sports

Sedona 761 hafifletme çalışması

polo34

Daimi Üye
Kayıt
28 Temmuz 2008
Mesaj
235
Tepki
149
Şehir
istanbul
Bisiklet
Sedona
üzerinde olanlar:)
sr suntour sertlik ayarlık maşa: 2545 gr
xlc açı ayarlı gidon boğazı: 337 gr
zozo kelebek gidon: 499 gr
sele borusu amoeoba: 372 gr
shcwalbe maraton 26x1,5: 862 gr x 2 = 1724 gr
toplam= 5477 gr

takacaklarım:)
rst sabit rf6 maşa: 780 gr
amoeba scud karbon gidon boğazı: 154 gr
amoeba scud karbon gidon: 145 gr
amoeba karbon sele borusu amoeoba: 215 gr
specialized fatboy 26x1,25: 390 gr x 2 = 780gr ... alındı
toplam= 2074 gr

3403 gr fark oluyor, şu an 13,9 kg ölçmüştüm, bu masrafı yapsam 10,5 kg kalıyor, ne dersiniz? xt arka attırıcı, m530hollowtech aynakol, 180mm m445 serisi, ruble sunrace 11-40 var.
amaç düzde hızlanması, yokuşta zaten sorun yok, rublesi ile çıkıyor her şekilde ....
 
Scudo
bence sele borusunu değiştirmenize gerek yok. 100 gram faydayı hissetmeyiz bile. lastikler ve maşadan neredeyse 3 kilo kırpmışsınız ve lastikler daha ince.
 
  • Beğen
Tepkiler: polo34
@efeozata hatalı liste yapmışım, kopyala yapıştır hatası olmuş, güncelini düzelttim ...
 
@polo34 öncesi sonrası olarak bir de resim yüklerseniz görsel olarak görürüz. Ciddi olarak kilo atmışsınız. Benim kullandığım bisiklette de şuanda kelebek gidon bagaj demiri vs. var cidden çok fark ediyor ağırlık özellikle uzun tur dönüşünde 3. kata çıkarırken :)
 
  • Beğen
Tepkiler: polo34
@MakRo dur bu test aşamasında proje şu an :) bugün lastikleri demin taktım, bunlar ümit verirse devam edicem, yani hız olarak düzde 30 yaptığım yerde şimdi 35 ya da ötesi olursa show must go on :)

480 gr karbon fiber aliexpress maşaları var, 260 tl civarında, alan takan var mı :)

(link)

------------------------------------------------------------------
hesap şöyle değişti, aliexpress'e dayanamadım :)

üzerinde olanlar:)
sr suntour sertlik ayarlık maşa: 2545 gr
xlc açı ayarlı gidon boğazı: 337 gr
zozo kelebek gidon: 499 gr
sele borusu amoeoba: 372 gr
shcwalbe maraton 26x1,5: 862 gr x 2 = 1724 gr
toplam= 5477 gr

aldıklarım:)
Ullicyc karbon t800 maşa: 575 gr ... sipariş edildi
Ullicyc karbon alaşım gidon boğazı: 130 gr ... sipariş edildi
Ullicyc karbon t800 gidon: 126 gr ... sipariş edildi
Ullicyc karbon alaşım sele borusu: 205 gr ... sipariş edildi
specialized fatboy 26x1,25: 390 gr x 2 = 780gr ... alındı
toplam= 1816 gr

3661 gr fark oluyor, şu an 13,9 kg ölçmüştüm, 517 tl aliexpress ödedim + 167 tl aktif pedal ödemiştim, beklenti 10,23 kg kalıyor, üzerine 200 gr selle royal elcik gelecek, 10,5 kg olur mu göreceğiz :)

çatalların test görüntüleri var, t800 malzemesi ile tam karbon, alaşım değil ...
 
bence birde iç lastikleri hafifletin derim
 
  • Beğen
Tepkiler: polo34
@Bisiklet sever 93 dalgasına mı yazıyorsunuz?

@cube gtx onlarda specialized marka oldu, 1.25-2.00a uygun olanı aldım ama çok zor sığdılar, bir arkadaş yol iç lastiği vermelilerdi dedi.

@Bisiklet sever 93 sizde salcano 030 apex var galiba, internete göre 8,2 kg görünüyordu, sıfırını çok aradım, 50 kadro 2.el de bulamadım, çok istediğim bir modeldi, kendi bisikletime biraz yatırım yapıp sonucu görmek istiyorum, biraz daha iyi olması bana yetecek ...
 
@polo34 aliexpressten karbon maşa forumdan var mıdır bilmiyorum ama facebooktaki 2.el bisiklet parçaları satan sayfada bir kaç kişiye rastladım. Hatta geçenlerde aliexpresten karbon mtb kadrosu toplamış daha sonrasında satan birisi dahi gördüm. Kullanan olduğu kadar " yav kardeşim yapma senin canın bu kadar mı değersiz ? "diyenlerde olduğu için insan ikilemde kalıyor. Eminim forumda gizli aliexpress karbon kadro,maşa,gidon kullanıcıları vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: polo34
@polo34 bunca parçaya neredeyse bir dünya para vereceksiniz..akabinde yaylı maşadan sabit maşaya geçip mtb nin özünü bozacaksınız..amacına uygun olmayacak..yani demem o ki bisikleti satıp üstüne yapacagınız masraftan az daha fazlasını koyup 9 kg civarında güzel bir yol bisikleti alabilirsiniz bence...amacına uygun olmus olur cunkı..
diğer türlü doğan görünümlü şahin olmuş olacak..
 
@muhiddin bir arkadaş yarış gidonu tak demişti de aynı doğan görünümlü şahine olayı getirmiştim:) sedona 761in öyle çok iri görünen bir kadrosu yok, narin görünüyor gözüme, sahilde şehir bisikleti gibi kullanıyorum zaten, asfalttan çıktığım pek yok, bende epey yarış aradım da hedefimdeki 2.eller en az 2500 tlden başlıyordu, ayrıca doğru kadroyu bulamıyordum, şimdi kabaca 700 tl verdim, bir kumar oynadım, düzde 40 km/h hıza çıkabilse mutluluktan uçardım, 35 yapsa para boşa gitmemiş derdim :)

@MakRo youtube da kırılan çin karbon gidonları var, hepsi ekstrem hareketler sonucu kırılmış, aldığım firma bir takım testleri yapıp üretiyor, öyle fotoları var, ona tav oldum :) esneyen maşa videosu da gördüm ama başka bir markanındı.

bu linkte aldığım firmanın ürünleri var, yorumlar 5 yıldıza yakın hepsinde, t800 japon karbon malzemesi lafını ettikleri için de güven verdi ...
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Yazdığınız değişiklikler size düzde hız kazandırmayacak.(Hele 40'ları falan) Hafiflediğiniz için daha rahat tırmanacak, daha az yoracak evet. Ama sürüş açınız (kadro) aynı olduğu için şu an sürdüğünüz hızın biraz üstüne çıkacaksınız. Beklentiniz fazla olmasın derim ;)
 
@BerkEvren forumda bu lastikle hızım 5 km/h arttı diyenler vardı, onların gazı ile başladım:)
 
@polo34 O zaman hemen bende alayım bi tane :)
Şaka bir yana, 18 ort ile süren mtb'liyi 23'e çıkartabilir böyle slik lastikler. Ama 35'i 40 yapmaz. Anlık hızlara değil ortalama hızlara bakın değişimi görmek için. Önemli olan koruyabildiğiniz hız. Bu da doğru aynakol - ruble oranı, akıcı jant seti ile daha kolay sağlanır. Karbon sele borusu, gidon işin en uzak noktaları.
 
Dostum guvenlik onceligin olmali. Cinden gelen karbon hafifligi Allah korusun sna pahali hastane masraflari olarak dönebilir. Ama bu fikrim farazi tabi, Tamamen kisisel pimpirikligim. Napam guvenemiyom karbona hele ki çin karbonuna.
 
@BerkEvren 26 xt jant seti var zaten, aynakolda hollowtech 48x36x26, arka rubleyi yokuşlara göre seçmiştim 11-40, yokuşu çıktık şimdi de düz için gıdıklıyorum, kısaca böyle ... ayrıca siz yarış sürenlerle biz mtb sürenler arasında dağlar kadar fark var, sizler ceylan gibi yanımızdan güle oynaya geçerken bizler oflaya puflaya :) o yüzden kategoriler epey farklı, benimki ucuza 2 takla daha attırabilmek, yoksa gidip 4500e 2.el 50 kadro mosso reborn alıyordum :) ayrıca aklım halen 3200e alabileceğim 52 kadro merida reacto 300'ün tasarımında kaldı , 2500e 52 kadro salcano xrs 030 apex de bulmuştum, 50 bana uyuyor, nasreddin hoca misali ya tutarsa bizimkisi...
 
@polo34
İkiside benim o dediklerinin :) O sebeple dağ bisikleti ile yol bisikleti hızlarını kovalamaya çalışmak manasız bundan emin ol. Kondisyon en mühimi :harika: (48 her koşulda yavaş kalacaktır mesela. Ve başta dediğim gibi, kadro geometrisi ve sürüş pozisyonu hızı belirleyen temel faktörler) Bu kadar masraf ve gereksiz çin karbonu risklerine girme derim :harika:
 
@mariokaldato extrem bir sürücü olsam, atlama zıplama, yokuş aşağı son sürat vs elbette çinin ç'sine yanaşmazdım, %90 kendi halinde trafik kurallarına uygun, çılgın sürmeyen biriyim, downhill yapıp tümsekten havalanıp gidona abanıp kıran birinin videosu var, yine gidonu almış barfiks çekerek kırıyor :) çok fazla satmışlar, hep 5 yıldız, internet çin karbonları berbat yazılarıyla dolu değil, bunlara dikkat ettim, satıcıya ayrıca ağırlıklarda kalitede sorun varsa yollama para iadesi isteyeceğim dedim, güveniyoruz dediler.

@BerkEvren tat vermezse alacaklarım belli zaten, sunrace 11-40 için de konu açmıştım, olumsuz çok laf gelmişti ama sonuç istediğim gibi oldu, yavaşta olsa her yokuşu çıkabiliyorum, çoğunu güle oynaya ama kağnı hızında genelde :) belki hafifleyince o kağnı hızı biraz daha artar, belki yine çantaları yükleyip tur bisikleti hayalimi kovalarım :) hafifletmek kötü bir iş olmamalı :) yarış kadar hızlı olmasa da ben hatırı sayılır bir faydasını göreyim yeter :) belki dediğiniz gibi yokuşları daha kolay çıkıcam...

@mariokaldato bana 1 ay kadar sonra sorarsanız tecrübelerimi aktarırım, zaten maşa esnerse çöp yani, esnemezse caddede sürüyorsanız sizde alın derim...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@polo34
Değil zaten. Maksat yanlış masraf yapma, idman yerine ekipmanla uğraşma :harika: Sonuç hayaller / hayatlar muhabbeti olmasın :D
 
Geri