Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir bisikleti çamurluk tavsiyesi

Polisport modellerinin farklı lastik genişliklerine göre olanları var; 46 mm, 51 mm gibi. Bu belli ki kalın lastikler için olanı yoksa o maşaya sığmakta sorun çıkarmazdı. Bence yine Expander ya da şu paylaşımdakilerden biri olabilir: Mosso Kullanıcıları Kulübü
Almadan önce özellikle pakette 700'e uygun ve 35 lastik genişliği arada olan kutucuk işaretli paketi aldım ama nedense olmadı abi. Yani oldu da olmadı. Zefal güzel görünüyor bir bakayım.
 
Scudo
Almadan önce özellikle pakette 700'e uygun ve 35 lastik genişliği arada olan kutucuk işaretli paketi aldım ama nedense olmadı abi. Yani oldu da olmadı. Zefal güzel görünüyor bir bakayım.

Maşada çamurluğun geçtiği kısımdaki genişlik ne kadar?
 
Maşada çamurluğun geçtiği kısımdaki genişlik ne kadar?
Gece vakti sökemedim şimdi tam ölçmek için ama fotoda gözüktüğü gibi bombeli kısım maşaya takılıyor. Haliyle maşa ile çamurluk tam öpüşmediği için alttan montaj yerinin kastırdığı plastik tekere sürtüyor. Çok milimetrik ayarladım 1-2 saat sürdü ama çok hassas. Hani ufak bir çamur birikintisi girse lastik sürtecek.

20231208_010458.jpg
Çamurluğun üstündeki o 6 çizgi şerit var ya işte çamurluk o kadar olsa anca tam oturuyor. O da kumpasla 2.8-2.9 cm civarı gözüküyor. O kadarlık bir ürün alsam bu sefer tekerin yanları çıplak kalacak. Anlamadım ne yapacağımı. Üstte gönderdiğin mesajdaki Orionlar da dikkatimi çekmişti ama emin olamamıştım marka konusunda. Keşke ondan alsaymışım.

Ve evet vida da kısa geldi şimdilik tek taraftan vidalı duruyor. 😀
 
Merhaba. Güncel bir konu bulamadığım için buraya yazıyorum. Malum kış geldi ve bisiklete devam ederken yağışlı zamanlarda hem tehlikeden korunmak hem de konfor için çamurluk arayışına girdim. Trek fx 2 için bayağı bakındım ve sonunda 28 lik janta ve 35lik lastik ebatına göre bir çamurluk seçtim. Polisport Expander.

Yalnız bayağı sorun yaşadım. Arkada Tubus bagaj var. Onun sabitleyici metal cubuklarını tutan aparatı çamurluğu yukarıdan bastırdı. O yüzden çamurluğun montaj kısmını kesmek zorunda kaldım. Cırt ile montajladım. Teker de rublenin tersi tarafa hafif kayık olduğundan çamurluk biraz tekere yakın oldu vs. Deneye yanıla bir iki saatimi harcadım ama oturttum. Arkadan bir şikayetim yok. Tam ön kolaydır zaten diyordum ki benim ön maşanın çok dar olduğu sorunu ortaya çıktı. Ön çamurluk yukarıdan maşaya tam sıfır oturmuyor. Hatta L şeklindeki montaj metalini eğip anca takabildim. Çünkü elemanlar montaj parcalarını üstten yapacaklarına alttan geçme yapmışlar. Hafif kastırınca yukarıdan baskı olup tekere değiyor çamurluğun içinden. Çok sert gidonu cevirince de ön çamurluk telleri biraz içeri girdi. Düzeltiliyor ama sapasağlam olmadı ve içime sinmedi. Gitti 600 lira 😀

Dar maşalar ve 35 lik lastikler için çamurluk önerisi alabilir miyim?

312450 dosyayı görüntüle312451 dosyayı görüntüle312452 dosyayı görüntüle312453 dosyayı görüntüle
aynı modelin hem ince olanı hem de bir boy genişi var bende. sabitleme parçasını çamurluktan geçirmek için kullanım kılavuzuna bakmak gerekiyor, her defasında unutuyorum. birkaç defa şaşırıp kılavuza baktığım oldu ve şu anda plastik bir çamurluk kullanıyorum. görüntüyü severseniz karbon görünümlü plastik çamurluklar var.

ben hiç memnun değilim sizdeki çamurluklardan, sabitleme parçası birleşim yerindeki plastikten esniyor ve iyi ayarlanmadığı sürece tekere sürtüyor. ayrıca benim bisikletimde ayaklık deliği olmadığı için tam olarak bağlayamadım. sele borusunun girdiği kısma geçirilen sabitleme parçası da çok saçma, düzgün takmak için çamurluğun tekere sürtmesi gerekiyor. telleri eğince eskisi gibi olmadı, düzeltemedim ben.
Merhaba. Güncel bir konu bulamadığım için buraya yazıyorum. Malum kış geldi ve bisiklete devam ederken yağışlı zamanlarda hem tehlikeden korunmak hem de konfor için çamurluk arayışına girdim. Trek fx 2 için bayağı bakındım ve sonunda 28 lik janta ve 35lik lastik ebatına göre bir çamurluk seçtim. Polisport Expander.

Yalnız bayağı sorun yaşadım. Arkada Tubus bagaj var. Onun sabitleyici metal cubuklarını tutan aparatı çamurluğu yukarıdan bastırdı. O yüzden çamurluğun montaj kısmını kesmek zorunda kaldım. Cırt ile montajladım. Teker de rublenin tersi tarafa hafif kayık olduğundan çamurluk biraz tekere yakın oldu vs. Deneye yanıla bir iki saatimi harcadım ama oturttum. Arkadan bir şikayetim yok. Tam ön kolaydır zaten diyordum ki benim ön maşanın çok dar olduğu sorunu ortaya çıktı. Ön çamurluk yukarıdan maşaya tam sıfır oturmuyor. Hatta L şeklindeki montaj metalini eğip anca takabildim. Çünkü elemanlar montaj parcalarını üstten yapacaklarına alttan geçme yapmışlar. Hafif kastırınca yukarıdan baskı olup tekere değiyor çamurluğun içinden. Çok sert gidonu cevirince de ön çamurluk telleri biraz içeri girdi. Düzeltiliyor ama sapasağlam olmadı ve içime sinmedi. Gitti 600 lira 😀

Dar maşalar ve 35 lik lastikler için çamurluk önerisi alabilir miyim?

312450 dosyayı görüntüle312451 dosyayı görüntüle312452 dosyayı görüntüle312453 dosyayı görüntüle
ayrıca ön çamurluğu yanlış takmış olabilirsiniz diye düşünüyorum. hem sabitleme demiri o şekilde takılmıyor hem de çamurluğun konumu garip. o şekilde görünmemesi gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
aynı modelin hem ince olanı hem de bir boy genişi var bende. sabitleme parçasını çamurluktan geçirmek için kullanım kılavuzuna bakmak gerekiyor, her defasında unutuyorum. birkaç defa şaşırıp kılavuza baktığım oldu ve şu anda plastik bir çamurluk kullanıyorum. görüntüyü severseniz karbon görünümlü plastik çamurluklar var.

ben hiç memnun değilim sizdeki çamurluklardan, sabitleme parçası birleşim yerindeki plastikten esniyor ve iyi ayarlanmadığı sürece tekere sürtüyor. ayrıca benim bisikletimde ayaklık deliği olmadığı için tam olarak bağlayamadım. sele borusunun girdiği kısma geçirilen sabitleme parçası da çok saçma, düzgün takmak için çamurluğun tekere sürtmesi gerekiyor. telleri eğince eskisi gibi olmadı, düzeltemedim ben.

ayrıca ön çamurluğu yanlış takmış olabilirsiniz diye düşünüyorum. hem sabitleme demiri o şekilde takılmıyor hem de çamurluğun konumu garip. o şekilde görünmemesi gerekiyor.
Evet ben de tam olarak bunu anlatmak istemiştim. Çok saçma tasarlamışlar. Dediğiniz gibi sabitleme parçası plastiği kaktırıp tekere sürtüyor.

Son attığım foto maşanın arkadan görünümü. Bağlantı aparatını arkadaki gibi geçirip takmak istemiştim ama hem alan dar geldiği için sığmadı ve 1 cm altta kaldı o şekilde hem de vidayı sıktığım zaman çamurluğu tekere baskı uygulattı. Bağlantı aparatının şeklini ben de maşaya uyacak şekilde iki açıdan büktüm. L bir parça ya. Alt kısmını normal yönünde biraz daha eğik yapıp üst kısmından 1 cm'lik bir yeri pense ve kargaburunla tersine eğince anca oturdu maşaya. S şeklinde artık yani. Ama maşanın darlığından çamurluk hala yarım santim aşağıda duruyor. Kenarlar sığmıyor. Ne yazık ki ben de memnun değilim.

Ha belki de ters taktığımı düşünmüş olabilirsiniz. Onu bilerek öyle taktım yoksa tellerin boyu yetmiyordu. Ama çamurluğun iki tarafından da giriş vardı bence onu evrensel olsun diye öyle yapmışlar ama pek yememiş 😀

O ince çamurluklardan örnek alabilir miyim?
 
Evet ben de tam olarak bunu anlatmak istemiştim. Çok saçma tasarlamışlar. Dediğiniz gibi sabitleme parçası plastiği kaktırıp tekere sürtüyor.

Son attığım foto maşanın arkadan görünümü. Bağlantı aparatını arkadaki gibi geçirip takmak istemiştim ama hem alan dar geldiği için sığmadı ve 1 cm altta kaldı o şekilde hem de vidayı sıktığım zaman çamurluğu tekere baskı uygulattı. Bağlantı aparatının şeklini ben de maşaya uyacak şekilde iki açıdan büktüm. L bir parça ya. Alt kısmını normal yönünde biraz daha eğik yapıp üst kısmından 1 cm'lik bir yeri pense ve kargaburunla tersine eğince anca oturdu maşaya. S şeklinde artık yani. Ama maşanın darlığından çamurluk hala yarım santim aşağıda duruyor. Kenarlar sığmıyor. Ne yazık ki ben de memnun değilim.

Ha belki de ters taktığımı düşünmüş olabilirsiniz. Onu bilerek öyle taktım yoksa tellerin boyu yetmiyordu. Ama çamurluğun iki tarafından da giriş vardı bence onu evrensel olsun diye öyle yapmışlar ama pek yememiş 😀

O ince çamurluklardan örnek alabilir miyim?
fotoğraf var fakat sadece bisikletin üzerindeki fotoğrafı görünüyor. parçanın yakından resmi yok. bu arada ben ince olanın arkasını takamadım çünkü arka tel 50 mm lastiğe oturmuyordu. parçayı bir kere açınca iade de edemedim. daha sonra gidip geniş olanını sipariş verdim, onun da ön tarafı çok kaba duruyordu. arka tarafta da sabitleme ile ilgili sıkıntıları vardı. geçen aylara kadar ön tarafta ince olanı tel olmadan kullanıyordum. sonradan başka modele geçtim.

arkayı hiç kullanmadım, birden fazla kez takmayı denedim fakat ya yamuk oluyordu ya da hiç sabitlenmiyordu. benim bisikletimde ne çamurluk ne de ayaklık yeri var. en son telleri birbirine uydurmayı denedim, kestim biçtim vs yine olmadı.

teli doğru uzunluğa getirdikten sonra sabitlemek için kullanılan parça da çok saçma. isterseniz ön çamurluğy yanlardan tel takmadan benim gibi sabitleyebilirsiniz.

teli takınca zaten lastikle çamurluk arasındaki mesafe düşüyor. bir de tel içten takılıyor çamurluğa, arkayı telsiz takamadım fakat ön telsiz takılabiliyor. bu arada çamurluğun boyu uzayıp kısalıyor. markanın isminin olduğu kısım çekince uzuyor.

çok ilginç bir çamurluk, ince olanı biraz yukarıda kullanınca 50 mm lastiği hemen hemen kapatabiliyor. yani çamurluk oldukça geniş, 50 mm lastikle yağmur çamur kullandım ve lastiği tam da kapatıyordu. bu arada tel olmadan kullanımdan bahsediyorum, tel ile takmayı deneyince tel lastiğe sığmadı.

bence tel olmadan takmayı deneyin, sarsıntıdan dolayı tekere sürtmüyorsa böyle kullanabilirsiniz. kafanızda soru işareti varsa fotoğraf çekip gönderebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Gece vakti sökemedim şimdi tam ölçmek için ama fotoda gözüktüğü gibi bombeli kısım maşaya takılıyor. Haliyle maşa ile çamurluk tam öpüşmediği için alttan montaj yerinin kastırdığı plastik tekere sürtüyor. Çok milimetrik ayarladım 1-2 saat sürdü ama çok hassas. Hani ufak bir çamur birikintisi girse lastik sürtecek.

312460 dosyayı görüntüle
Çamurluğun üstündeki o 6 çizgi şerit var ya işte çamurluk o kadar olsa anca tam oturuyor. O da kumpasla 2.8-2.9 cm civarı gözüküyor. O kadarlık bir ürün alsam bu sefer tekerin yanları çıplak kalacak. Anlamadım ne yapacağımı. Üstte gönderdiğin mesajdaki Orionlar da dikkatimi çekmişti ama emin olamamıştım marka konusunda. Keşke ondan alsaymışım.

Ve evet vida da kısa geldi şimdilik tek taraftan vidalı duruyor. 😀
Bu lastik kaç mm? 38 mi?
 
Bu lastik kaç mm? 38 mi?
35
fotoğraf var fakat sadece bisikletin üzerindeki fotoğrafı görünüyor. parçanın yakından resmi yok. bu arada ben ince olanın arkasını takamadım çünkü arka tel 50 mm lastiğe oturmuyordu. parçayı bir kere açınca iade de edemedim. daha sonra gidip geniş olanını sipariş verdim, onun da ön tarafı çok kaba duruyordu. arka tarafta da sabitleme ile ilgili sıkıntıları vardı. geçen aylara kadar ön tarafta ince olanı tel olmadan kullanıyordum. sonradan başka modele geçtim.

arkayı hiç kullanmadım, birden fazla kez takmayı denedim fakat ya yamuk oluyordu ya da hiç sabitlenmiyordu. benim bisikletimde ne çamurluk ne de ayaklık yeri var. en son telleri birbirine uydurmayı denedim, kestim biçtim vs yine olmadı.

teli doğru uzunluğa getirdikten sonra sabitlemek için kullanılan parça da çok saçma. isterseniz ön çamurluğy yanlardan tel takmadan benim gibi sabitleyebilirsiniz.

teli takınca zaten lastikle çamurluk arasındaki mesafe düşüyor. bir de tel içten takılıyor çamurluğa, arkayı telsiz takamadım fakat ön telsiz takılabiliyor. bu arada çamurluğun boyu uzayıp kısalıyor. markanın isminin olduğu kısım çekince uzuyor.

çok ilginç bir çamurluk, ince olanı biraz yukarıda kullanınca 50 mm lastiği hemen hemen kapatabiliyor. yani çamurluk oldukça geniş, 50 mm lastikle yağmur çamur kullandım ve lastiği tam da kapatıyordu. bu arada tel olmadan kullanımdan bahsediyorum, tel ile takmayı deneyince tel lastiğe sığmadı.

bence tel olmadan takmayı deneyin, sarsıntıdan dolayı tekere sürtmüyorsa böyle kullanabilirsiniz. kafanızda soru işareti varsa fotoğraf çekip gönderebilirim.
Teşekkür ederim. Tel takmadan deneyince arka daha rahat oluyor ama önde benim maşada tel baskıyı azaltıyor. Bir de düz maşa benim. Mesafe o yüzden daha az.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
35

Teşekkür ederim. Tel takmadan deneyince arka daha rahat oluyor ama önde benim maşada tel baskıyı azaltıyor. Bir de düz maşa benim. Mesafe o yüzden daha az.

Ön çamurluğun biraz geri gelip bu boşluğun maşa aralığında kalması lazım:
1702021192012.png

Lakin yapı gereği yine kurtarmayacağı bu resimden belli:
1702021227979.png

Çamurluğun 35 mm lastik ve trekking bisikleti için fazla kalın olduğu da belli:
1702021264755.png

Bu 35mm lastikle görünen Polisport Colorado:
1702021308979.jpeg

Üründe maşa arasına gelecek kısım daraltılmış:
1702021342268.jpeg

Maşa içinde duruşu böyle, daraltılmasa bile sığacak gibi:
1702021394767.jpeg

Ön çamurluğun arkası:
1702021425666.jpeg

Arka çamurluğun bağlantı aralığı yeterince uzun planlandığı için çamurluk çok fazla öne ya da arkaya doğru alınabiliyor. Ben ön ucunu en dibe indirdim, bu sayede orta gruba çamur sıçramasını engelliyor, arkadan da kısa kaldığı için bisikleti dik olarak asansöre yükleyebiliyorum:
1702021503919.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Giant escape 2 bisikletimde çamurluk montaj deliği alt kısma yapılmış. Sanırım buna uygun çamurluk bulmak çok zor olacak. Topeak defender XT denedim olmadı. Lastik ebatım 38.
1000005890.jpg
 
Ön çamurluğun biraz geri gelip bu boşluğun maşa aralığında kalması lazım:
312466 dosyayı görüntüle

Lakin yapı gereği yine kurtarmayacağı bu resimden belli:
312467 dosyayı görüntüle

Çamurluğun 35 mm lastik ve trekking bisikleti için fazla kalın olduğu da belli:
312468 dosyayı görüntüle

Bu 35mm lastikle görünen Polisport Colorado:
312469 dosyayı görüntüle

Üründe maşa arasına gelecek kısım daraltılmış:
312470 dosyayı görüntüle

Maşa içinde duruşu böyle, daraltılmasa bile sığacak gibi:
312471 dosyayı görüntüle

Ön çamurluğun arkası:
312472 dosyayı görüntüle

Arka çamurluğun bağlantı aralığı yeterince uzun planlandığı için çamurluk çok fazla öne ya da arkaya doğru alınabiliyor. Ben ön ucunu en dibe indirdim, bu sayede orta gruba çamur sıçramasını engelliyor, arkadan da kısa kaldığı için bisikleti dik olarak asansöre yükleyebiliyorum:
312473 dosyayı görüntüle
Çok teşekkür ederim abi. Keşke Colorado alsaymışım. Arkadaki kırmızı detay hoşuma gitmemişti. Bir de dar gelmişti gözüme.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Çok teşekkür ederim abi. Keşke Colorado alsaymışım. Arkadaki kırmızı detay hoşuma gitmemişti. Bir de dar gelmişti gözüme.

Darlık konusunda sıkıntı yok, tam 35 mm lastiğe göre, daha kalın olsa sığdırmak zor olur. Tabii burada önemli bir detay var: Piyasadaki 35 mm lastiklerin çoğu ETRO 37-622. Bu lastikler ETRTO 35-622. Yani genişliği tastamam 35 mm, 37 değil.
Arkadaki kırmızı detay benim de hoşuma gitmiyor ama detay kapatmak bizim işimiz. Bir siyah bantlık canı var (mesela karbon görünümlü tamir bandı). Ben kapatmadım ama çamurluğun arkasında çok hafif bir lamba var, biraz gizliyor.
1702024180679.jpeg1702024199393.jpeg
 
Polisport Colarado siparişi verdim bende şimdi. Bakalım nasıl olacak?
 
Giant escape 2 bisikletimde çamurluk montaj deliği alt kısma yapılmış. Sanırım buna uygun çamurluk bulmak çok zor olacak. Topeak defender XT denedim olmadı. Lastik ebatım 38.
312476 dosyayı görüntüle

Deliğin üstü kapalı mı? Sadece alttan kısa cıvata girsin diye mi yapmışlar?
 
siparişi verdim bende şimdi.
çamurluğun yanında gelen şeyleri kutudan çıkarmadan önce çamurluğu kabaca denemekte fayda var.

eğer çamurluğu takarsanız ve hoşunuza gitmezse söktüğünüzde bazı şeyler eskisi gibi olmuyor. özellikle tel belirli bir derecede esnerse düzeltmek çok zor. aynı zamanda sele borusunun girdiği kısma takılan birkaç parça var bu markada ve ihtiyacınıza göre gerekli parçayı kesip oraya takıyorsunuz. bunlara dikkat etmenizi tavsiye ederim. forumda kullanılmamış çamurluk ilanı açmanızı istemem.
 
Deliğin üstü kapalı mı? Sadece alttan kısa cıvata girsin diye mi yapmışlar?
aynen öyle üstad. bu şekilde uyumlu çamurluk görmedim zaten. sanırım çamurluğu bu deliğin denk geldiği yerden delmek gerekecek.
çamurluğun yanında gelen şeyleri kutudan çıkarmadan önce çamurluğu kabaca denemekte fayda var.

eğer çamurluğu takarsanız ve hoşunuza gitmezse söktüğünüzde bazı şeyler eskisi gibi olmuyor. özellikle tel belirli bir derecede esnerse düzeltmek çok zor. aynı zamanda sele borusunun girdiği kısma takılan birkaç parça var bu markada ve ihtiyacınıza göre gerekli parçayı kesip oraya takıyorsunuz. bunlara dikkat etmenizi tavsiye ederim. forumda kullanılmamış çamurluk ilanı açmanızı istemem.
ön çamurluk konusunda sorun yaşamıyorum . arka çamurlukta sıkıntı yaşıyorum. topeak defender xt olmadı. sağolsun erdoğanlar bisiklet geri iadeyi kabul etti.
ibera marka bagajında tekere yakın olduğunu söylemekte fayda var. colorado umarım sorunları çözer. uyarınız için teşekkürler.
 
aynen öyle üstad. bu şekilde uyumlu çamurluk görmedim zaten. sanırım çamurluğu bu deliğin denk geldiği yerden delmek gerekecek...

O bölgeden bağlantısı olan ürünlerin bazısında olan ya da L şeklindeki bağlantı parçası sökülünce ya da kaydırınca açığa çıkan boşluk o şekilde vidalamaya olanak sağlıyor, örneğin benim çelik Bisan'da çamurluk öyle takılı. Orijinal çamurluğu demirdi, o hizada deliği vardı. B'twin'e Orion alınca B'twin'in orijinal çamurluğunu ona aktardım; onda yukarı doğru bağlantı parçası vardı, bağlantı parçasını kızağında sonuna kadar ittirince açığa çıkan kanalı vida deliği olarak kullandım.
İbera marka bagajında tekere yakın olduğunu söylemekte fayda var. colorado umarım sorunları çözer. uyarınız için teşekkürler.

Şunun gibi bir yükseklik ayarı yok mu bagajın?
IMG20231208161402.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Demir Atlı Adam
merhaba, bu setup ile yagmurda sürme şansınız oldu mu? ön çamurluk çok kısa , ayaklarınıza su gelecektir.
 
Sks ve birçok başka marka çamurlukların köprü görevi gören parçası iki yönde de montaja izin verdiği için bulmanız zor olmayabilir. Yeni bisikletlerde sıklıkla bu tür bağlantı kullanılıyor.IMG_4553.jpeg
 
Son düzenleme:
merhaba, bu setup ile yagmurda sürme şansınız oldu mu? ön çamurluk çok kısa , ayaklarınıza su gelecektir.

Buradaki Polisport Colorado için yazdıysanız bu haliyle kırmızı kadar, bağlantı parçası ters çevrilip yeşil kadar, bağlantı maşanın arkasından yapılıp mavi kadar daha geriye gidebilir:
1702043705399.png

Çamurluğun geniş kısmının sığmayacağı bir maşada en fazla girintili kısım, yani yeşil kadar geri gidebilir.
 
Geri