Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir içinde sabit maşa ve amortisör farkı

Konuyu hortlatmak gibi olmayayım ama..

Ben ki iflah olmaz bir sabit maşa savuncusuyumdur. Ben ki -İstanbul'u bilenler bilir- sahilden minibüs caddesine doğru çıkan Ethem Efendi yokuşunda her seferinde sabit maşaya dua etmiş adamımdır; artık bu İstanbul'un delik deşik yolları, sokakları, zift üstüne mıcır atılıp üstü mavi boyanınca bisiklet yolu denen kısımları, beni delirtti.

Defy 2'im vardı eskiden, mükemmel bir yol bisikletiydi, 25mm yol lastikleri, ön maşası karbondu, ellerim bileklerim iyiyidi ama kıçımın ağrısından eve dönünce oturamazdım. Baktım ben biraz konfor da arıyorum, jelli tayt giymekten de sıkıldım. Gittim Giant RX3 aldım, aluminyum maşa, bu sefer de kıçı kurtardık, ama 28mm lastiklerden çıkan ön vibrasyondan iflahım kesildi, bileklerim tekerden gelen vibrasyondan jöleye döndü.

Şimdi biliyorum, gidip orta karar, gidondan sabitlenen yaylı bir amortisörlü bisiklet alsam, o Ethem Efendi yokuşu olacak bana sadece Ethem, Efendisini göremeyeceğim.

Ama vallahi sıkıldım. Zangır zungur bisiklete binmekten sıkıldım. O yüzden, artık öyle üst perdeden konuşmuyorum "şehirde sabit maşa kullanılır, amortisör gereksiz yauu" diye. Amortisör kullananlara da empati ile bakıyorum artık.

Şimdi gidip ilk iş şu lastikleri bir 35, 42 falan yapayım. Bir de öyle bakacağım.
 
Scudo
ben de sunu eklemek istiyorum sabit masa bisiklette ozellikle lastik konforu cok etkiliyot,kendim 700_35 kullaniyordum stock gelen michelin protek ile 3000 km yaptim takir takir vr konforsuz olmasindan cok sikayetciydim gittim cst xpedium pro aldim ve inanilmaz sekilde konfor artti,lastikler yoldan gelen darbeleri gayet emiyor.Eskiden bileklerimde ağrı olurdu simdi ayni yollarsa gittigim halde ağrıdan eser yok.
 
Amörtisör iyidir benim bisikletimin maşasıda amörtisörlü fakat en sert ayarı bile bana yumuşak geliyordu ekstra sertleştirme işleminden sonra istediğim kıvama geldi.Sadece yüksek süratte seyir ederken sert vuruşlarda bir kez esneyip kalıyor maksadım da oydu zaten anlık sert vurmaları tölere etmesi ve istediğim gibi de oldu.

Aynı işlemi bir arkadaşımın bisikletine de yaptık arka amörtisörüne sonuç gayet güzel normal seyir halinde bir kez bile esnemiyor fakat özellikle yüksek süratte sert vurmalar vs. kesinlikle yok.
 
kilitli amartisör kullanın. eski bisikletim öyleydi. arnavut kaldırımı dediğimiz yollarda kilidi açardım mis gibi gezerdim. ama sakın hızlı ve yokuş aşağı giderken kilidi açmayın. en ufak frenlemede takla atarsınız. hele hidrolik disk ise. bu yüzden ciddi bir kazanın eşiğinden dönmüştüm. ayrıca kilit açıkken aynakola verdiğiniz gücü baya emiyor amartisör. en çok da yokuşlarda zor oluyor.
 
Merhabalar eşim için mosso legarda bakıyorum. Bisiklete yeni öğrenmeye çalışacak. Çok öyle dağ bayır gezmeyeceğiz. Sizce sabit maşa mi kilitlemeli mi almalı?
 
Yüzeysel kullanıcılar için her zaman süspansiyonlu bisiklet tavsiye ediyorum.
 
sabit maşa tercih edin dağ bayır olmayacaksa.
 
  • Beğen
Tepkiler: Anıl Erdoğan
Malesef yolllarimiz delik deşik ve bol yamali oldugu icin sabit maşaya olumsuz bakabiliyoruz ama amartisörlü bir maşa bana pek tercih edilebilir gelmiyor. Aktif sehirici kullanicisiyim ve 2 sene boyunca mtb nin 2.00 lik lastigiyle bayaği bir tecrube ettim istanbul yollarini. Sonuc olarak sehir bisikletine gectim ve suan mutluyum. Tabi mtb ye gore konfor bi tik gidiyor ama cok daha akici bir sürüş gerceklestiriyorum artik.
Burada en önemli faktör lastik bence. Cok yumusak hamurlu lastik tercih edilmemeli ve ebat olarak start olan 700*35 i tercih ederseniz bariz sekilde sikayetleriniz azalacaktir.?
 
Bisikleti yeni öğrenmeye başlayacak ve muhtemelen amatör olarak kullanmaya devam edecek birisine profosyonel açıdan tavsiyeler vermek pek yerinde olmuyor arkadaşlar.

Yanlış yönlendirme yapıyorsunuz anlatılandan anladığım kadarıyla süre kasılmayacak performans sürüşleri yapılmayacak.Boş zamanlar da çıkıp iki pedal çevirip eğlenmekse amaç kesinlikle konforun en üst seviyede olması açısından süspansiyonlu bisiklet öneriyorum ben.
 
@OmerKa
buradaki yorumların profesyonel kullanıcılara hitap etmesi imkansız zaten dostum. Profesyonel bir kullanıcının bisikletin hafifliğini anlatmama gerek yoktur...
Boş zamanlardaki o iki pedal eziyet olmasın daha çok sürülsün diye zaten amortisörsüz bisikleti öneriyorum zaten.
Benim şuanda aktif olarak kullandığım Cube karbon bisikletimin ağırlığı 11kg Yani hafif bir bisiklet kullanmama rağmen bunları söylüyorum.
Şehir içinde ve hafif patikada kullanılcaksa O maşa ve gereksiz kalın lastikler insanları yorar 2+2=4

@kod_black
kesinlikle katılıyorum lastikde en önemli etkenlerden birisi
@vanhelcing
sabit maşalı alın dostum zaten ilk deneyimi. Çabuk yorulursa çabuk bırakmak ister ne kadar az yoran bir bisiklet alırsanız o kadar iyidir.
 
Peki bisiklet sürmeye yeni başlayacak ve doğal olarak düz yolda, sahilde sadece sürüyormuyum evet sürüyorum mantığıyla kullanacak birisinin performansını ne denli çalabilir ki?

Anlatmak istediğim bir kere süspansiyonun performanstan çalabilmesi için belli bir sürüş performansının üzerine çıkılması lazım ki etkisini görebilsin boş zamanlarımda çıkıp sahilde biraz sürerim diyen biri süspansiyonun olumsuz olarak hiç bir etkisini görebileceğine inanmıyorum.

Ayrıca aramızda gerçekten profosyonel çok az kişi var aslında ama teorik olarak herkes PROFOSYONEL bilmem anlatabildimmi ?
 
merhaba, ömerka arkadaşa katılıyorum, birçok forum ve güncel yazılar okudum okumaya araştırmaya devam ediyorum. daha bisikletmi bile almadım 1.79 77 kg 58 yaş bir erkek ne bileklerini ne poposunu ne de bisikletin etkileyeceği başka mevkiileri zorlamak istemez ve gerek şehir kenarları(semt-mahalle vs) gerek köy-kasaba düzgün stablize ya da hafif toprak yollarda kullanacak ise hibrid denilen olacak ise ki bu konuda birçok benim gibi durumda olacaklar için yüzde yüz amortisörlü öneriliyor, hızlı kullanmayacağım, keyif alırken ya da yokuşu çıkarken zorlasın ama süründürmesin ben onu taşımayım, genç dinamik arkadaşlara birşey demem ama benim için birkaç kilo ağırlık yerine kıçı-başı koruyarak sürüş yapmak daha önemli.

çamurluk-arka bagaj-olabilirse hidrolik disk fren vs. ağırlık yapsın o kadar da zorlanmadan
 
@OmerKa
öncelikle son yorum efsane idi ?? Bu kısma kesinlikle katılıyorum.
Süspansiyonu olumsuz etkisi kilo olarak gelecek ve ağır bir bisikleti kimse kullanmak istemez...
Bu tabiki tercih meselesi. Ben deneyimlerin aracılığı ile ilettim.
 
Bir kac kuşaktir gelen neslin bisikletten bu denli nefret etmesinin ana sebebi ; bence karne hediyesi olarak alinan , havalı ama hayın cift amasorlu bisikletlerdir ( onlar oyle diyor "Amasör" ) O kadar agır, o kadar yoran bir bisikletten sonra bu bebeye gelde bisikletin guzel bir sey oldugunu anlat. Haa insanlarda bunu fark edip,yeni pazarlama taktikleri gelistirdiler .Misal basık bisikletlerin cikis sebebi bile bundandir. Ki şoyle oluyor; Bisikleti aliyorsun, bizim uzun apırgıreyt sureclerimiz gibi bisikleti farkli bir mecraya hem para hem zaman olarak harcamalar yapip getiriyorsun.
Sonuc= Koca bir O ( sıfır ) tabi
Amasorlu bisiklet alın evet sahilde çakillardan etkilenmeden ziplaya ziplaya gitsin arkadaslar
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Herkese yorumu için teşekkür ederim. Gerçekten mevcut ön amörtisörlü mosso legarda sabit maşaya göre o kadar fark yaratacak konfor sağlıyor mu? Sonuçta bu başlangıç bisikleti. Üzerindeki donanım ne kadar konfor sağlayabilir?
 
@vanhelcing
Burada benim bisikletimin 2-3 katı fiyatında amoritsörlü dağ bisikleti kullanan arkadaşlarımız var, onlar daha net bilgi verirler fakat giriş seviyesinde kullanılan amortisörlerin çok da işlevsel olduğunu düşünmüyorum. Bisiklet satın alma sürecim boyunca sabit maşalı bisiklet bakarken yakın arkadaşımın "oran buran çok ağrır vs." demesi üzerine amortisörlü bisiklet aldım. Çok pişmanım. Dün sabah gerçekleştirdiğim küçük turumda bir kere açayım amortisörü bu bozuk yolda dedim. Kapatmayı unutmuşum; yokuş sırasında ağladım resmen. Bozuk yol süresince de aman aman bir fark göremedim. Aldığımdan beri kilitli şekilde kullanıyorum.
Fakat @OmerKa arkadaşımız da haklı. Kendisinin de dediği gibi yüzeysel bir amaç için alınıp sadece sahil şeridi gibi (inişi-çıkışı olmayan) bir bölgede, parke taş zeminde kullanılacaksa ve bisikleti asansörle merdivenle taşıma derdi de pek olmayacak ise amortisörlü ya da amörtisörsüz olmasının pek bir önem arz ettiğini düşünmüyorum. Amortisörlü oluşu daha da rahat ettirecektir sizi belki de.
Şahsi düşüncem eğer alacağınız bisikletin sizi ömür boyu (Allah uzun ömürler versin) götüreceğini düşünüyorsanız olay tamamen bisikletin gözüne hitap etmesinden ibaret.
Yeni başlayan ve giriş seviyesi bir bisiklet kullanan amatör bir birey olarak düşüncelerim bu yönde. Diğer arkadaşlara saygısızlık yaptıysam affola.
 
  • Beğen
Tepkiler: OmerKa
@vanhelcing

Mosso legarda 1621 MDM V kullanıyorum tavsiye ederim. şehir içinde sürüyorum farklı kaldırım ve kötü yollarada girsem amortisörü aramadım hiç.
 
  • Beğen
Tepkiler: Anıl Erdoğan
Eğer ki giriş seviyesi maşa kullanacaksanız kesinlikle sabit maşa. İkisini de kullanmış biriyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Anıl Erdoğan
@OmerKa

Profesyonellik uzerine bir ders vermek degil amacim yanlis anlasilmasin. Ben sadece kendi tecrubemden yola cikarak bir örnek verdim. Belli duzeydeki amartisorlu bisikletlerin konfor sagladigini dusunmek kendini kandirmaktan baska bisi degildir baska tabirle bilmeden saticinin yonlendirmesiyle iyi bir bisiklet aldigini zannetmektir. Burada kullanicinin hatasi yok. Kullanicinin doğal olarak sürüş yapmamasindan kaynakli tecrubesizliği var. Ki çoğu kisi bisiklete mtb ile basliyor.

Bizde klasiktir.ilk bisiklet mtb dir snra surdukce bazi seyler oturuyor ve ona gore tercihi yapiyorsun. Bunun adi profesyonellik olsaydi ohooo. Ortalik profesyonellerden gecinmezdi. Tecrube diyelim biz ona daha doğru olur.
 
günaydın,
yukarıda da yazdım ben 1988 yılında yarış bisikleti kullanarak-öğrenerek-o zaman diliminde uzmanlaşarak süreci 1 yılda tamamladım. sonrası 2019 yılına kadar ne bisiklet kullandım ne de konuları takip ettim. şimdi 58 yaş emeklilik vs. olma durumu olunca bisiklet almak-nasıl bisiklet almak- amaç nerelerde ne şekilde ne zaman kullanılacak kendimle ilgili tespiti yapıp sonra yavaş yavaş yerli yabancı forum blok vs. incelemeye başladım. foruma da üye olup öneri yazışma vs. yaptım. bu konuda da çok farklı görüşlerin her ürün metaryal vb. son kullanıcılarda olması gayet normaldir. üreticiler pazarlama ve satış anlamında üretip sunar bizlerde alırız. vs.vs.vs.
ben bilgisi olmayan olarak birkaç soru bu konuda sormak isterim. ama önce bir konuda fikrimi de buraya yazayım. ben saz çalan birisiyim, çoçuk-genç-yaşlı farketmez saz öğrenmek isteyen birileri oldu mu ben imkanları doğrultusunda iyi saz alıp başlamalarını öneririm. iyi sazın farkı kalfa usta için farklı ise öğrenci acemi için de şevk-istek-sürekli ilgilenme hevesi olarak yansır. buradan da yola çıkarak,
not: bunları tartışma yaratmak için yazmıyorum çünkü bilgim yok öğrenmem lazım, doğal olarak neden nasıl niçin gibi soruları tarafsız ve tecrübe sabit arkadaşlar anlayışla karşılayıp yanıtlayacaklardır.

1- niçin giriş seviyesi bisiklet en basiti en donanımsızı ya da benzeri önerilir
2- niçin firmalar amortisörlü(havalı-yağlı) ürünleri bisikletlerde(hibrid) kullanmışlar
3- üretim de satış da beğeni de çok belirtilmiş olan amortisörlü bisikletler o zaman niçin piyasada(satıcı pazarlaması hariç) kullanıcı isteğiyle çok satılmış
4-avusturya-isviçre-fransa- çekya-macaristan gibi yerlerde de amartisörlü bisikler çok gördüm, özellikle bu ülkelerin bazılarında çok kullanılan bisiklet yolları var ve orada kullanılanlarda da gördüm
buradan yola çıkarak yine öğrenmek için soruyorum, bu kadar gereksiz ya da ağırlık vb. yapıyor ya da tam katkısı olmuyorsa o insanlar da bak benim de amortisörlü bisikletim var havasındalar mı
özellike cenevre bisiklet diyarı desem yanlış olmaz. LEMAN gölü kıyısı km ler boyu düz ama onun harici cenevre hep yokuşlu bir yer, asfalt ağırlıklı-doğal çimen ağırlıklı bir kent inanın bisiklet parklarının hepsini merakla ve imrenerek, kıskanarak izliyordum. öyle güzel bisiklet-motosiklet vs. varki hangisine bakacağımı şaşırırdım. arkadaşlar inanın orada da birçok bisiklet süspansiyon vs. idi. ben o zaman sadece merak bakışı yaptığımdan burada ki gibi bilgi edinme düşüncemde olmadığından turist olarak bakmış oldum. yanlış anlamayacağınızdan emin olarak bunları yazıyorum ve gerçekten merak ediyorum sizleerin durum tespitlerinize de saygı duyuyorum,
acaba birkaç örnek verdiğim avrupa kentlerinden yola çıkarak amortisör konusu biz de mi çok farklı bakılıyor
5-bu ürün bu kadar işe yaramaz ya da tam randımanlı değil ise sadece reklam pazarlama ve algı ürünü mü
6- ayrıca hep hd viteslerin amortisörlerin-çamurlukların arka bagajın ağırlıkları hesap ediliyor ve yokuşlarda zorlanılır vs. deniliyor o zaman bu vitesler işe yaramıyor mu

espirili bir yaaa çekerek şöyle bir bisiklet alacaktım fazla kafa karışmasın deyip birkaç seçeneğe inmiştim, haydaaa
al sana detaylar ve kafa karıştıran konular, çık çıkabilirsen

ben son olarak inceleme ve gözlemlerim doğrultusunda hızlı kullanmayacağımdan yola çıkarak, 11,5 kg ağırlık yerine 13.5 14 kg ağırlık olan her iki üç yol şekillerinde de kullanabileceğim, özellikle belli açılı yokuşları çok zorlanmadan zevkle çıkabileceğim, sakin sakin manzaralı sürüş yapabileceğim ekonomim doğrultusunda giriş değil sürüş bisikleti almak istiyorum, umarım zamanı gelinceye kadar güzel fikir alışverişleri yaparak ben de bir tecrübe edinirim ki bu forumdan faydalanıyorum.
tüm herkese teşekkürler
keyifli zamanlar
 
Geri