Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir-tur bisikleti ortalama hızı

Anadolu feneri yolunda yapmıştım.
 

Dosyalar

  • Screenshot_20200823_191221_com.strava.jpg
    Screenshot_20200823_191221_com.strava.jpg
    168 KB · Okunma: 58
  • Screenshot_20200828_145900.jpg
    Screenshot_20200828_145900.jpg
    285,3 KB · Okunma: 55
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Scudo
Su bahsettiğiniz hız ortalama 15 km ise bence normal, ama max hız 15 km diyorsanız orada bir hata var. Dağ bisikletiyle asfaltta daha yüksek hızlarda sürüş yapılabiliyor.
 
37 yaşındayım, evden çıkıp şehir dışı sayılacak asfaltı genel itibari ile güzel olan yolda tempolu bisiklet sürüp eve dönüşüm 30 km. Hız ortalamam 23,38 km/h. Çok abartı yüklensem 24-25 arası çıkartabilirim belki ama daha fazlası zor gibi. Buralarda yüksek ortalamalar okudukça çok imreniyorum.
 
Konuyu hortlatacağım :)

Evden işe, işten eve bisiklet sürüyorum hep. Mesafe 10 km. Hızlı gittiğim zamanlar strava açıyorum ve ortalama 30 km hızı görmüştüm. Ama onu da haftada 1 falan yaparım. Normal günlerde yavaş sürüyorum. 10 km'yi 35 dakikada gidiyorum. O da ortalama 17 km hıza denk geliyor.
 
Konuyu hortlatacağım :)

Evden işe, işten eve bisiklet sürüyorum hep. Mesafe 10 km. Hızlı gittiğim zamanlar strava açıyorum ve ortalama 30 km hızı görmüştüm. Ama onu da haftada 1 falan yaparım. Normal günlerde yavaş sürüyorum. 10 km'yi 35 dakikada gidiyorum. O da ortalama 17 km hıza denk geliyor.
Hocam geçen hafta 2 sefer organizeye işe geldim 17 km 35 dk - 18 km 36 dk felan oluyor tabi trafik. yol bisikleti ile. seninki çok normal ama bana yavaş geldi :D
 
30 km'lik sürüşlerde ort hız 20.5 oluyor. Şehirde fazla yokuş yok tabi. Legarda 1621
 
şehir içi ara yollara girmeli 1.5-2 saat üstü 15-18 km/h
park etrafında tempolu 10 km'lik mesafe 26.5 km/h
uludağ çıkış iniş 70 km 15.5 km/h
%11-12 eğim iniş anlık maks. 70-72 km/h
 
Hocam geçen hafta 2 sefer organizeye işe geldim 17 km 35 dk - 18 km 36 dk felan oluyor tabi trafik. yol bisikleti ile. seninki çok normal ama bana yavaş geldi :D
Hocam o 25 mm kalınlığında lastiklerle gitmesi zor. Ben hiç alışmadım, alışsam belki olur da yine de ben almayayım. :komik: Çünkü benim 38 mm lastiklerle bile yoldaki küçük taşları hissediyorum. Hani bazen eski mtb bisikletimi özler gibi oluyorum. Sanırım benim biraz kondisyon eksikliğim var.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihgocmez
Uzun yıllardan sonra dün tekrar decathlon riverside 500 modelini alarak sürmeye başladım.

Düz bir yolda Karşıyaka - Bostanlı - Mavişehir (arkamda 2 yaşındaki çocuğum ve koltuğuyla tabi ki) ortalama 15 km/h hız elde ettim. Arkada hanım da olduğu için hızlanamadım fazla. Tek başıma sanıyorum rahatlıkla 25'i görürüm düzlükte.
 
Uzun yıllardan sonra dün tekrar decathlon riverside 500 modelini alarak sürmeye başladım.

Düz bir yolda Karşıyaka - Bostanlı - Mavişehir (arkamda 2 yaşındaki çocuğum ve koltuğuyla tabi ki) ortalama 15 km/h hız elde ettim. Arkada hanım da olduğu için hızlanamadım fazla. Tek başıma sanıyorum rahatlıkla 25'i görürüm düzlükte.

Bisiklet yolundan gittiyseniz o yolda özellikle güzel havalarda haftasonu akşamları, yazın her akşam ortalamanız 10'un altına bile düşer, sabah erken saatlerde ise 20'nin üstüne kolayca çıkar :) Yol işgali o derece kötü ama sabahları pek sakin.
 
Haftasonu kahvaltı öncesi sürüş istatistiklerim. Normalde ortalamam 24km/saat civarı olurdu ama bu hafta Eymir de çok fazla koşucu gurup vardı. Haliyle biraz düştü ortalamam.
WhatsApp Image 2021-11-01 at 15.32.38.jpeg
 
İki tür hız vardır,
1-keyifçi hızı: Hızı asla önemsemez. Mottosu nerde trak orda bırak, çek ipini rahvan gitsindir. Gezmek, tozmak, yeni yerler görmek, yeni tatlar almak, yeni yüzlerle tanışmak, anı yaşamak, yeni tecrübeler elde etmek hayat felsefesinin dayanaklarıdır. O nedenle illa şuradan şuraya bisikletle şu hızda gitmem gerekir demez. Yeri geldiğinde otostop çekerr yeri geldiğinde bir kamyonetin kasasında takılır. Zaman zaman ana yolların dışına çıkar bazen atladığı bir manzara bir seyir ve bir eser için gerisin geriye gider. Kendini motomot sınırladığı bir programı yoktur. Turu planlananın önünde veya sonrasında bırakır. Keyif alamayınca daha fazla uzatmaz.
2-hedefçinin hızı: Hedefine göre hareket eder. Gözü ya saatte ya kilometrededir. Bu nedenle hedefine bir an önce ulaşabilmek için arkasından atlı kovalar gibi hareket eder. Bir tarihi eser karşısında büyülenmek, bir doğal güzelliği huşu ile seyretmek, bir insanlık halinden ilham almak amaçları arasında yoktur. Süresi ve imkanları kısıtlıdır. Geriye dönmek travmatik etkiler barındırır. Tur sonrası kat ettiği kilometreleri övgüyle anlatır.
 
Son düzenleme:
İki tür hız vardır,
1-keyifçi hızı: Hızı asla önemsemez. Mottosu nerde trak orda bırak, çek ipini rahvan gitsindir. Gezmek, tozmak, yeni yerler görmek, yeni tatlar almak, yeni yüzlerle tanışmak, anı yaşamak, yeni tecrübeler elde etmek hayat felsefesinin dayanaklarıdır. O nedenle illa şuradan şuraya bisikletle şu hızda gitmem gerekir demez. Yeri geldiğinde otostop çekerr yeri geldiğinde bir kamyonetin kasasında takılır. Zaman zaman ana yolların dışına çıkar bazen atladığı bir manzara bir seyir ve bir eser için gerisin geriye gider. Kendini motomot sınırladığı bir programı yoktur. Turu planlananın önünde veya sonrasında bırakır. Keyif alamayınca daha fazla uzatmaz.
2-hedefçinin hızı: Hedefine göre hareket eder. Gözü ya saatte ya kilometrededir. Bu nedenle hedefine bir an önce ulaşabilmek için arkasından atlı kovalar gibi hareket eder. Bir tarihi eser karşısında büyülenmek, bir doğal güzelliği huşu ile seyretmek, bir insanlık halinden ilham almak amaçları arasında yoktur. Süresi ve imkanları kısıtlıdır. Geriye dönmek travmatik etkiler barındırır. Tur sonrası kat ettiği kilometreleri övgüyle anlatır.

Duruma göre hem 1 hem 2 olabiliyorum. Haftaiçi okula yetişirken veya haftasonu ise performans amaçlı bir sürüşte 2. grupta, geniş bir zamanda tura çıkmışsam 1. grupta oluyorum.
 
Önceki bisikletimle 2 saat 20 dakikadan aşağı katedemediğim 15 kilometrelik güzergahı bugün yeni bisikletim Specialized Sirrus 1.0 (2021) ile 1 saat 57 dakikada katettim hem de orta seviye performansta.

Varış 52 dakika, dönüş 1 saat 5 dakika.
 
Sahil şeridi ve park olarak tabir edilebilecek yer yer eğimlerin bulunduğu rahatlıkla 20 kilometre ve üstünü tamamlayabileceğiniz klasik bir rotam var, yolun işgal edilmediği günlerde ortalama 27-30 km/h arasında yapıyorum. Geliştirmek lazım mı bilemiyorum, profesyonel bir amaç yoksa sağlık kattığı ve zevk verdiği sürece 10 km/h bile en iyi tempodur.
 
Dizlerim rahatsız olduğu için genelde düşük viteslerde kullanıyorum. Bu nedenle yavaş yavaş çevreyi seyrederek kullanıyorum. Uzun mesafeler imkansız değil ama bu dönemde zor benim için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hidiman
Ortalama 20/22km hız ile gidiyorum saatte lakin çıktığım rampalar vb dahil olmak üzere hızıma engel oluyor. Yarış bisikleti kullanmış olsaydım hızım ne kadar artardı acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hayaksisheytan
Şehir bisikleti ile ortalama 20-22 km/h ile bitirdiğiniz rotayı bence yol bisikleti ile 30 km/h civarında tamamlarsınız.
 
Şehir bisikleti ile ortalama 20-22 km/h ile bitirdiğiniz rotayı bence yol bisikleti ile 30 km/h civarında tamamlarsınız.
30 km ortalama cok ciddi bir rakam 20-22 km yi 25 e cikarmak bir nebze kolay olsa da ordan yukarisi icin epey antreman yapmak lazim kolay degil o ortalamalar
 
Ortalama 20/22km hız ile gidiyorum saatte lakin çıktığım rampalar vb dahil olmak üzere hızıma engel oluyor. Yarış bisikleti kullanmış olsaydım hızım ne kadar artardı acaba?
En fazla 2-3km daha hızlı gidersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Geri