Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Ümite biraz onyargili yaklastim carraroyu mu onerirsiniz umiti mi ? Sadece bu iki model arasindan bahsediyorum bu arada ve evet ikinci ellere baktim
2100 Tl Bianchi Speed 1000
1750 Tl Bianchi Speed 1000 (shimano mekanizmali)
2300 Tl Kron XC150 (Hidrolik disk artırıcı değismis aliminyüm pedal takilmis)
2250 tl Kron XC100 (26'5)
2500 TL Corelli Snop 5.0 (26 jant alüminyum kadrolu)
3000 TL Kron XC250 (26 jant ic ve dis lastik zirhli arka mil degistirilmis)

Hepsi ikinci el bunlarin aralarindan 2 3 tane onerebilirmisiniz satılma ihtimaline karşı ve bunlar sizin attiginiz sifir modellerden daha iyi değil mi ?
 
Scudo
Ümite biraz onyargili yaklastim carraroyu mu onerirsiniz umiti mi ? Sadece bu iki model arasindan bahsediyorum bu arada ve evet ikinci ellere baktim
2100 Tl Bianchi Speed 1000
1750 Tl Bianchi Speed 1000 (shimano mekanizmali)
2300 Tl Kron XC150 (Hidrolik disk artırıcı değismis aliminyüm pedal takilmis)
2250 tl Kron XC100 (26'5)
2500 TL Corelli Snop 5.0 (26 jant alüminyum kadrolu)
3000 TL Kron XC250 (26 jant ic ve dis lastik zirhli arka mil degistirilmis)

Hepsi ikinci el bunlarin aralarindan 2 3 tane onerebilirmisiniz satılma ihtimaline karşı ve bunlar sizin attiginiz sifir modellerden daha iyi değil mi ?

Ümit Mosso'nun distribütörü. Bence Mosso'dan çok şey öğrenmişlerdir ve yine bence olabilecek ürün yelpazesinin ortasına bir çizgi çekmişler, altını Ümit ile, üstünü Mosso ile dolduruyorlar. Ümit'ten iyisini isteyen Mosso'ya, Mosso'dan hesaplısını isteyen Ümit'e yönlendirilebilir. Bu üst markanın kalite algısını sağlam tutmak için iyi bir yol. Bence Carraro gibi markalar da öyle yapmalı, düşük seviye ürünlerle asıl markanın kalite algısını düşürmemeli.
Carraro'nun piyasadaki marka bilinirliği ve güveninin Ümit'ten daha yüksek olduğunu söyleyebiliriz.
Markayı ayrı tutarsak, süspansiyonlu istiyor olsam Ümit Quebec'i, düz maşalı istiyor olsam Carraro Active 280'i alırdım. Ümit Quebec'in Carraro'daki tam karşılığı (link) ama fiyatı bütçenizin epey üstünde.

Listelediğiniz modellerin tamamı dağ bisikleti. Dağ bisikletleri ilgi alanımın dışında, ancak temel özelliklerine bakarak fikir verebilirim ama böyle bir öneri için bisikletlerin durumları çok önemli. İlan numaralarını paylaşabilirseniz ben ya da başkaları fikir yürütebilir. Tabii bunu yapmak için Dağ bisikleti tavsiyeleri konusu daha uygun olur, hem ilgi alanı dağ bisikletleri olup o konuyu takip edenlerden daha doğru öneriler gelebilir.
 
Herkese merhabalar. Yeni bir şehir bisikleti alma niyetindeyim. Bendeniz küçük bir ilçede öğretmenim ve okula bisikletle gidip geliyorum, bu eğitim-öğretim yılını sene başında aldığım katlanır bisikletle (Oxylane 120) geçirdim. Bisikletim işimi görüyor olsa da beni biraz yoruyor ve o nedenle yeni bir bisiklet almak istiyorum. Okulla mesafem çok uzak olmasa da yolda ufak yokuşlar ve kısmen bozuk sayılabilecek yerler var. Bu durumda hangi bisikleti tercih etmeliyim? Ayrıca olur da bisikleti uzun yolda da kullanmak istersem (180 km gibi bir mesafe) aşağıdaki seçeneklerden hangisi daha uygun olur? Bunlar dışında tavsiyelere de açığım -fiyatta üst sınır 6 6.5 bin lira diyelim- Şimdiden vakit ayırıp cevap veren herkese teşekkürler.

Baktığım ve dikkatimi çeken modeller;
Bisan TRX 8100
Bianchi Travel 504
Peugeot şehir bisikletlerinden herhangi biri olabilir.

Markalar ve donanımlar konusunda pek bilgim yok, özellikle şundan uzak dur ya da şunu tavsiye ederim diyebileceğiniz ürün ve markaları paylaşırsanız çok memnun olurum.
 
Son düzenleme:
Herkese merhabalar. Yeni bir şehir bisikleti alma niyetindeyim. Bendeniz küçük bir ilçede öğretmenim ve okula bisikletle gidip geliyorum, bu eğitim-öğretim yılını sene başında aldığım katlanır bisikletle (Oxylane 120) geçirdim. Bisikletim işimi görüyor olsa da beni biraz yoruyor ve o nedenle yeni bir bisiklet almak istiyorum. Okulla mesafem çok uzak olmasa da yolda ufak yokuşlar ve kısmen bozuk sayılabilecek yerler var. Bu durumda hangi bisikleti tercih etmeliyim? Ayrıca olur da bisikleti uzun yolda da kullanmak istersem (100-120 km gibi bir mesafe) aşağıdaki seçeneklerden hangisi daha uygun olur? Bunlar dışında tavsiyelere de açığım -fiyatta üst sınır 6 6.5 bin lira diyelim- Şimdiden vakit ayırıp cevap veren herkese teşekkürler.

Baktığım ve dikkatimi çeken modeller;
Bisan TRX 8100
Bianchi Travel 504
Peugeot şehir bisikletlerinden herhangi biri olabilir.

Markalar ve donanımlar konusunda pek bilgim yok, özellikle şundan uzak dur ya da şunu tavsiye ederim diyebileceğiniz ürün ve markaları paylaşırsanız çok memnun olurum.

(link)'ün diğer markalardaki denkleri:
(link) ( vites bileşenleri daha iyi)
(link)
(link)
(link)

(link)'ün diğer markalardaki denkleri:
(link) (vites bileşenleri daha iyi)
(link)
(link)
(link)

Bu modellerin hepsi kullanım amacınıza uygun, ancak hepsi de bu mesajımda belirttiğim kısmen düşük kalite bileşenler içeren grupta. Bütçenizi fazla aşmadan 24 vitesli modellere çıkabilirseniz, o modellerde bu bileşenlerin çoğu asıl olması gereken bileşenlerle değiştiriliyor ve yukarı çıktıkça bu detaylar daha da iyileşiyor.
Örneğin:
(link)
(link) (düz maşa)
(link)
(link) (düz maşa)
(link) (düz maşa)
(link) (düz maşa)
(link)
(link)
(link)
Bianchi Travel 504 benzeri çamurluklu-bagajlı hazır şehir bisikleti olarak (link) ve (link) (bu 21 vitesli olmasına rağmen bileşenleri farklı, bir üst sınıftaki gibi)
ve bunların diğer markalardaki benzerleri.

Bisikletler alışveriş sitelerinde resmi sitelerinden biraz daha ucuza bulunabiliyor, yukarıdaki linklerde görüğünüz fiyatları olabilecek en yüksek fiyat gibi düşünün.
 
Selamlar, bir süredir Carraro Sportive 328 almaya karar vermişken Peugeot T11 ve Bisan TRX 8600'ı görünce kafam tekrar karıştı. Gördüğüm kadarıyla benzer fiyatlarda olan bu üç bisikletin içinden Bisan, full deore set olmasıyla öne çıkıyor. Tecrübeli bisiklet severlerin bu konudaki yorumlarını merak ediyorum.
 
Selamlar, bir süredir Carraro Sportive 328 almaya karar vermişken Peugeot T11 ve Bisan TRX 8600'ı görünce kafam tekrar karıştı. Gördüğüm kadarıyla benzer fiyatlarda olan bu üç bisikletin içinden Bisan, full deore set olmasıyla öne çıkıyor. Tecrübeli bisiklet severlerin bu konudaki yorumlarını merak ediyorum.
Ben TRX 8600 Altus setlisini aldım ama arka aktarıcı uzun bacak aceralı geldi. Benim marka seçmemde beden çok rol oynadı 186 cm kadroda Mart ayında seçenek çok azdı. Bisan TRX 8600 de maliyette ufak detaylar var. Ön Orta ve Arka göbekler Ön arka aktarıcı ve kolları shimano hidrolik frenler giriş seviyesi olsa da Shimano. Lastikler michelin protek cross ebike 700x35 zırhlı lastik. Jant kendi üretimi sanırsam bilgisini bulamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: oobekkoo
Selamlar, bir süredir Carraro Sportive 328 almaya karar vermişken Peugeot T11 ve Bisan TRX 8600'ı görünce kafam tekrar karıştı. Gördüğüm kadarıyla benzer fiyatlarda olan bu üç bisikletin içinden Bisan, full deore set olmasıyla öne çıkıyor. Tecrübeli bisiklet severlerin bu konudaki yorumlarını merak ediyorum.

T11 328'in dengi ama TRX 8600 Deore'nin Carraro'daki karşılığı 328 değil, (link).
8600'ün öne çıkması için 330'u yenmesi lazım, 328 zaten bir alt seviye.
Fiyatları çok da benzer değil, T11 ve 328 8 bin civarındayken 8600 11 bin liraya yakın, 330 da yakın zamanda gelen zamlarla 11 binin (resmi sitede 12 binin) üstüne çıktı.
 
8600'ın deore/altus olarak farklı modelleri varmış ben diğer markalardaki gibi tek model sanmıştım, bahsettiğim altus modelinin fiyatıymış. 8000 liranın üzerine çıkmak istemiyorum. Siz altus setli bisan'ı mı yoksa carraro 328'i mi önerirsiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hayaksisheytan
8600'ın deore/altus olarak farklı modelleri varmış ben diğer markalardaki gibi tek model sanmıştım, bahsettiğim altus modelinin fiyatıymış. 8000 liranın üzerine çıkmak istemiyorum. Siz altus setli bisan'ı mı yoksa carraro 328'i mi önerirsiniz?

328, T11, T11x2.
 
Merhaba Arkadaşlar, Salcano city life 24s. Model bir bisiklet var, 5.500 TL fiyatı var
Ne Mosso Legarda ne de Carraro sportive Modelleri ni bula bildim. Sizce Salcano modeli beni kısa vadede üzerimi? Salcano city life 24s Kullanan arkadaşlar var ise fikir almak istiyorum.

 

Dosyalar

  • 2bbf46995858a74b24aa5557b6c9f4.jpg
    2bbf46995858a74b24aa5557b6c9f4.jpg
    108,1 KB · Okunma: 14
T11 328'in dengi ama TRX 8600 Deore'nin Carraro'daki karşılığı 328 değil, (link).
8600'ün öne çıkması için 330'u yenmesi lazım, 328 zaten bir alt seviye.
Fiyatları çok da benzer değil, T11 ve 328 8 bin civarındayken 8600 11 bin liraya yakın, 330 da yakın zamanda gelen zamlarla 11 binin (resmi sitede 12 binin) üstüne çıktı.
😱 Ben mart ayında Altus setlisini 5499 a aldım deore setlisi 7499 idi hidrolik fren ikisinde de MT 200 dü. Çok artmış fiyatlar. İnce detaylara bir iki şık daha ekliyim 3 adet suluk girişi var TRX 8600 larda. Ön arttırıcı arka arttırıcı ve arka hidrolik kablo kadro içine saklanarak gidiyor. Bu arada yanlış anlaşılmasın TRX 8600 2022 sahibi olduğum için kendi bisikletimde gördüğüm tecrübe edindiğim durumlar üzerine yazıyorum ki ben Bisana kadro boyu bulamadığım için başvurdum ilk göz ağrım carraro idi onu alsaydım onda olan biten pozitif negatif durumları yazardım. Neyi gördüysem tecrübe edindi isem o.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar forumda yeniyim.
katlanır bisiklet almak istiyorum.
Carraro flexi 106
Mosso marina 20 J
Corelli simple 20 J
Bisan Fx 3500 arasından tercihiniz ne olur ? fikir verirseniz sevinirim.

Bisikleti sahilde 15-20 km turlar ve işe gidip gelmek için kullanacağım.Önerilerinize açığım.
 
Merhaba Arkadaşlar, Salcano city life 24s. Model bir bisiklet var, 5.500 TL fiyatı var
Ne Mosso Legarda ne de Carraro sportive Modelleri ni bula bildim. Sizce Salcano modeli beni kısa vadede üzerimi? Salcano city life 24s Kullanan arkadaşlar var ise fikir almak istiyorum.
Hidrolik disk frenli bir bisiklet hiç sürdünüz mü acaba.
 
Arkadaşlar merhabalar hayırlı haftalar. Dün itibari ile Mosso Marine 21S katlanır bisikletten Mosso Legarda 2127 Mdm H serisine geçmiş bulunmaktayım. İlk deneyimim harika diyebilirim sürüşü çok zevkli. Bu modelde lastik, vites, zincir vb. konularda geliştirilmesi gereken noktalar var mı çok elzem olan yoksa bu haliyle bile yeterli olur mu? Destekleriniz için ve bu bisikleti seçerken deneyimleri ile yol gösteren Spartiat Bey'e teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
8600'ın deore/altus olarak farklı modelleri varmış ben diğer markalardaki gibi tek model sanmıştım, bahsettiğim altus modelinin fiyatıymış. 8000 liranın üzerine çıkmak istemiyorum. Siz altus setli bisan'ı mı yoksa carraro 328'i mi önerirsiniz?
Kadro işçiliği olarak iki firmada iyi ben olsam üzerlerindeki bileşenlerin kalitesine sınıfına bakardım. Örnek vermek gerekir ise bisikletle gelen lastiği beğenmedik dandik çıktı. Lastiği değiştirmek istesek 1 çifti 1000 tl.
Arkadaşlar merhabalar hayırlı haftalar. Dün itibari ile Mosso Marine 21S katlanır bisikletten Mosso Legarda 2127 Mdm H serisine geçmiş bulunmaktayım. İlk deneyimim harika diyebilirim sürüşü çok zevkli. Bu modelde lastik, vites, zincir vb. konularda geliştirilmesi gereken noktalar var mı çok elzem olan yoksa bu haliyle bile yeterli olur mu? Destekleriniz için ve bu bisikleti seçerken deneyimleri ile yol gösteren Spartiat Bey'e teşekkür ederim.
Hayırlı olsun. Allah kazasız belasız sürmeyi nasip etsin. Barış hocanın bisiklet bilgisini kitaba döksek ilk satın ben alırım 😄
 
Arkadaşlar merhabalar hayırlı haftalar. Dün itibari ile Mosso Marine 21S katlanır bisikletten Mosso Legarda 2127 Mdm H serisine geçmiş bulunmaktayım. İlk deneyimim harika diyebilirim sürüşü çok zevkli. Bu modelde lastik, vites, zincir vb. konularda geliştirilmesi gereken noktalar var mı çok elzem olan yoksa bu haliyle bile yeterli olur mu? Destekleriniz için ve bu bisikleti seçerken deneyimleri ile yol gösteren Spartiat Bey'e teşekkür ederim.

Vites sisteminde geliştirilmesi gereken hiçbir şey yok. Zincir değişimi zamanı geldiğinde vites sisteminin doğal parçası olan Shimano'nun HG serisi 9'lu zincirlerinden biriyle değiştirmek daha iyi olur.

Geliştirilmesi gereken iki konu olabilir:

Birincisi model ya da Mosso ile ilgili değil. Neredeyse tüm yaygın markalar jantın içine yetersiz bir jant şeridi koyuyorlar ve bu incecik şerit yüksek basınçta koruma sağlamıyor, iç lastik iç yüzden iç jant katının deliklerine girip patlamaya başlıyor. Bunu kontrol edip eğer o ince olanlardan çıkarsa Vittoria, Shimano, Token gibi düzgün markaların kaliteli şeritleriyle değiştirmekte fayda var.

İkincisi acil değil ama zamanla ihtiyaç duyulabilir: Bisikletin üstünde gelen Mitas lastiklerin yerine düzgün bir zırhlı lastik takmak iyi olur. Schwalbe Marathon ailesinin üyeleri çok iyi ama pahalı, Vittoria Urbano'lar yeterince iyi ve daha hesaplı. Farklı markaların da ürünleri var tabii.
 
Son düzenleme:
Vites sisteminde geliştirilmesi gereken hiçbir şey yok. Zincir değişimi zamanı geldiğinde vites sisteminin doğal parçası olan Shimano'nun HG serisi 9'lu zincirlerinden biriyle değiştirmek daha iyi olur.

Geliştirilmesi gereken iki konu olabilir:

Birincisi model ya da Mosso ile ilgili değil. Neredeyse tüm yaygın markalar jantın içine yetersiz bir jant şeridi koyuyorlar ve bu incecik şerit yüksek basınçta koruma sağlamıyor, iç lastik iç yüzden iç jant katının deliklerine girip patlamaya başlıyor. Bunu kontrol edip eğer o ince olanlardan çıkarsa Vittoria, Shimano, Token gibi düzgün markaların kaliteli şeritleriyle değiştirmekte fayda var.

İkincisi acil değil ama zamanla ihtiyaç duyulabilir: Bisikletin üstünde gelen Mitas lastiklerin yerine düzgün bir zırhlı lastik takmak iyi olur. Schwalbe Marathon ailesinin üyeleri çok iyi ama pahalı, Vittoria Urbano'lar yeterince iyi ve daha hesaplı. Farklı markaların da ürünleri var tabii.

Üstat teşekkür ederim. Bakalım zamanla dediğiniz gibi gerekli geliştirmeleri yapabiliriz inşallah.
 
Geri