Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Önerileriniz ve araştırmalarım sonucu bütçeyi biraz artırıp HD frenli bir bisiklet almaya karar verdim. Burada Sportive 328 bahsettiğiniz gibi iyi bir alternatif. Fakat daha uygun fiyatlı 24 vitesli Sportive 324 serisi ve yukarda öneri olarak sunulan Legarda 2324 MDM H modelleri de var. Bu iki modelden hangisini önerirsiniz ?
Sportive 324: 9.800 TL
Legarda 2324 MDM H: 8.800 TL

328 modelinde Fsa furş takımı var. Yine eski 328 lerde, eski dedigim 2023 olmayan. Bir kisminda Acera ön aktarici ve hepsinde Deore arka aktarici vardi. Yenilerinde Altus ön aktarici Alivio arka aktarici var. Neden boyle anlamadim, ellerinde kalanlari bir donem monte etmisler sanirim.
 
Scudo
Merhaba,

Dün itibarıyla Mosso Legarda 2324 MDM H alarak aranıza katılmış bulunmaktayım :) Sıkı bi pazarlık sonucu uygun fiyata denk getirdim çok şükür. Bisikleti almaya arabasız gittim dönüşte sürerek eve gelirim diye fakat yolda lastik patladı son 1 saati yürüyerek dönmek zorunda kaldım :) Vakit ayırıp öneride bulunan herkese teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Esatesat
Merhabalar,
Hali hazırda katlanır bisiklet kullanıyorum. Artık uzun turlar da yapabileceğim bir bisiklet almak istiyorum. Şehir içinde de uzun km’ler yapabileceğim ve arada uzun turlara da çıkabileceğim bir bisiklet istiyorum.
Aklımda aslında gravel almak vardı ancak sürüş tarzı çok hoşuma gitmedi. Şimdilik Crt-trail var ama 56 kadrosu şu an da piyasada bulamadım. Şehir bisikleti alıp bunu tura çevirme gibi bir planın da var. Carraro 350 veya Trek Fx3 ile Ds3 arasında kararsız kalıyorum. 25-35 bin lira arası bütçem var.Bu konularda sizin gibi değerli bilgilere sahip bisiklet severlerden bilgi ve önerilerinize talibim. Şimdiden teşekkürler.
 
İsmim Merve, yeni bir bisiklet alma aşamasındayım. forumda bilgi edinmeye çalışırken aradığım bilgi düzeyinde birilerini bulmanın sevinciyle sormak istedim umarım cevap verirsiniz. özellikle @Spartiat :harika:
öncelikle bikaç yıldır bisiklete binmiyorum. ilk bisikletim 2017 gibi kullandığım carraro sportive 330 idi. iki yıl kullandım uzun turlara katıldım. sonra nedense anlamsız bi şekilde onu satıp yine carraronun modelini hatırlamadığım bi dağ bisikletine geçtim sonra da sıkılıp onu da sattım. hep ilk bisikletimi özledim. kısaca özet geçtikten sonra:
şimdi hidrolik disk frenli, aktarıcıları kaliteli, lastikleri iyi 28"ve üstü bi bisiklet bakıyorum. yol yarış tarzı bişey olabilir.

bakmaya çarşıya gittiğimde yeni ön aktarıcısız 1x12, 2x11 gibi modeller gördüm. bunlar hakkında hiç bir fikrim yok ama yeni nesil bunlar dedi satıcı. eski 3x9 lar falan eskide kalacakmış. bana bianchi nin magma 9.0 modelini önerdi. allah için hafif güzel bişe ama 24000 TL istedi. bir de carraro big 2920 önerdi aynı fiyat civarlarında. son olarak daytona 927 önerdi malzemeleri sevdiğim sportive 330 dan alt kalite tercih edilmiş fiyatı da daha uygun 11000 TL. aradaki fark anlamsız. benim aklım da böyle olunda sportive e gitti yine 350 model çıkarmışlar sram kullanmışlar daha iyi sanırım shimano ya göre. ve 22 vitese düşmüşler.

bu modellere baktım ve seçim yapamadım yeni vites sisteminde bi bisklet mi almalıyım. yoksa duygusal bağlılık yaşadığım sportive serisinden yana mı olsam.
bu arada bi daha satmamak üzere almak amacım. yine uzun yollar yaparım. şehir içinde işe gidip gelirken kullanırım. yardımcı olur musunuz seçimime ? bi an önce almak istiyorum :hhhhhh::hhhhhh: Sevgiler
 
  • Beğen
Tepkiler: Myali
İsmim Merve, yeni bir bisiklet alma aşamasındayım. forumda bilgi edinmeye çalışırken aradığım bilgi düzeyinde birilerini bulmanın sevinciyle sormak istedim umarım cevap verirsiniz. özellikle @Spartiat :harika:
öncelikle bikaç yıldır bisiklete binmiyorum. ilk bisikletim 2017 gibi kullandığım carraro sportive 330 idi. iki yıl kullandım uzun turlara katıldım. sonra nedense anlamsız bi şekilde onu satıp yine carraronun modelini hatırlamadığım bi dağ bisikletine geçtim sonra da sıkılıp onu da sattım. hep ilk bisikletimi özledim. kısaca özet geçtikten sonra:
şimdi hidrolik disk frenli, aktarıcıları kaliteli, lastikleri iyi 28"ve üstü bi bisiklet bakıyorum. yol yarış tarzı bişey olabilir.

bakmaya çarşıya gittiğimde yeni ön aktarıcısız 1x12, 2x11 gibi modeller gördüm. bunlar hakkında hiç bir fikrim yok ama yeni nesil bunlar dedi satıcı. eski 3x9 lar falan eskide kalacakmış. bana bianchi nin magma 9.0 modelini önerdi. allah için hafif güzel bişe ama 24000 TL istedi. bir de carraro big 2920 önerdi aynı fiyat civarlarında. son olarak daytona 927 önerdi malzemeleri sevdiğim sportive 330 dan alt kalite tercih edilmiş fiyatı da daha uygun 11000 TL. aradaki fark anlamsız. benim aklım da böyle olunda sportive e gitti yine 350 model çıkarmışlar sram kullanmışlar daha iyi sanırım shimano ya göre. ve 22 vitese düşmüşler.

bu modellere baktım ve seçim yapamadım yeni vites sisteminde bi bisklet mi almalıyım. yoksa duygusal bağlılık yaşadığım sportive serisinden yana mı olsam.
bu arada bi daha satmamak üzere almak amacım. yine uzun yollar yaparım. şehir içinde işe gidip gelirken kullanırım. yardımcı olur musunuz seçimime ? bi an önce almak istiyorum :hhhhhh::hhhhhh: Sevgiler

Satıcının söylediği doğru ama genele yayılması için biraz zaman gerekiyor. Tüm bisiklet türlerinde 3x geride kaldı diyebiliriz. Artık sadece trekking için 3x (link), (link), (link), (link)setler üretiliyor ama yeni (link) grubu ile birlikte en azından Shimano'nun 3x setleri tamamen bırakacağını söyleyebiliriz. Arkada ise x9'dan düşük rubleler tamamen geride kaldı, piyasadan bulduğumuz ve üreticilerin kullandıkları modeller ya eski üretim, ya yedek parça; yeni set üretimi yok. Yeni modeller MTB için 1x12; trekking için 1x11, 1x10, 2x11, 2x10; yol için 2x11, 2x12. Tabii bunların sunduğu oranları yetersiz buluyorsanız (örneğin CUES serisinde en üst serinin bir aynakolu hariç diğerlerinin tamamı trekking/lifestyle için dense de trekking/şehir/tur için yetersiz) hala 3x bisikletler alma ya da eski modeller, seri dışı ürünler ya da Shimano dışı modellerle kendinizin yapma şansı var.

Model önerisi için aklınızdakini biraz daha netleştirmenizde ve bize aktarmanızda, bir de bütçenizi yazmanızda fayda var. 330, Magma, 2920, 927, 350, şehir içi, işe gidip-gelme, uzun yol bir arada geçince benim kafam çok karışıyor. Her ne kadar "şehir içi tarla gibi, MTB lazım" diyenler de olsa da ben şehir içi ve uzun yolda MTB kullanımını mantıklı bulamıyorum.

Bütçenizi bilmemekle birlikte şu modeller hem 2x trendine, hem şehir içi ve uzun yol kullanımına uygun olur:
(link)
(link)
(link)
Sportive 350 oldukça pahalı yol bileşenleri kullandığı için T11x2'nin iki katından fazla fiyata sahip ama Trek FX 2'nin neden T11x2'nin iki katından pahalı olduğunu sorarsanız marka-kadro dışında bir şey söylemek zor.

Bir ara not olarak, "350 model çıkarmışlar sram kullanmışlar daha iyi sanırım shimano ya göre. ve 22 vitese düşmüşler." konusunda; SRAM'ın Shimano'dan daha iyi olduğunu o kadar kolay söyleyemeyiz. 2x10-2x11 trekking modellerinde aslında yol setleri olan Tiagra, 105 ve Ultegra gruplarını kullanan birçok yabancı üretici var ve bunlar SRAM denklerinden daha popüler. Bu popülerlikte yaygınlığın/kolay erişimin dışında, bazı SRAM modellerinin dile düşen kronik sıkıntılarının da katkısı var. Toplam vites sayısına bakıp "22 vitese düşmüşler" de hiç diyemeyiz/dememeliyiz tabii.

Yol yarış tarafında 2x standart olduğu için iş daha kolay. Sadece ara aşamalar var diyebiliriz. Vites seti olarak giriş seviyesi olarak 2x8 Claris, 2x9 Sora; tam ortada olan 2x10 Tiagra; üst seviye olarak 2x11 105 ve Ultegra var. 2x11 Dura Ace ve elektronik 2x11 ve 2x12'ler de var tabii ama onları şimdilik kapsam dışı tutalım.
Bence yol bisikleti için 105 mümkünse ulaşılması gereken bir eşik. En makul 105'li model (link) . Yakın zamandaki bileşen kalitesi kırpması öncesi daha da iyiydi. O nedenle geçen senenin modelini bulanlar kaçırmamalı.
15 bin liranın altında kalalım denirse de en iyi modellerden biri 2x9 Sora'lı (link) .
Yol yarış bisikletlerinde uzun turlar biraz daha zor tabii.
Bir de gravel modelleri var, en kaba tanımla MTB'nin düz maşalı, dropbarlı hali. Net bir standart olmadığı için tanımı netleştirmek de kolay değil. Yol bisikletine kalın lastik takıp "bak gravel oldu" diye satan bir sürü firma var. Sadece adından, doğuş amacından yola çıkarsak, bunlar da şehir içi ve işe geliş-gidiş için uygun bisikletler değil.

Türü netleştirir, bütçeyi belirler, beğendiğiniz ya da yerelde ulaşabileceğiniz marka-modelleri belirtebilirseniz aralarındaki farkları kıyaslayarak karar vermek çok daha kolay olur.
 
hocam merhaba aslında saydığım modeller arasında gönlim sportive den yana dediğim gibi. Mtb gibi bi arayışım yok. dediğim gibi sportive 330 gibi olması tercihimdir. hem ev iş hem de uzun yola uygun bişey arıyorum.. işte her ikisinde de kullanabilirim ulaşım aracı gibi düşünün. benim ne zaman ne yapacağım belli olmaz:) bütçem 15-maxx 20.000TL ayrıca bu yeni 10-11-12li bileşenlere geleceğin gittiği yer diyorlar ama baktığım hiç bi yurt dışı bisiklet satış sitesinde onlara ilgi göremedim. madem onlar yayılacaklar bu sitelerde de yaygın satılırlardı diye düşündüm. diğer türlü kombinasyonlara da bakılabilir diye aklım karıştı. ulaşabileceğim markalar da Tr de satılmıyorsa netten bulurum. Teşekkürler;)
 
hocam merhaba aslında saydığım modeller arasında gönlim sportive den yana dediğim gibi. Mtb gibi bi arayışım yok. dediğim gibi sportive 330 gibi olması tercihimdir. hem ev iş hem de uzun yola uygun bişey arıyorum.. işte her ikisinde de kullanabilirim ulaşım aracı gibi düşünün. benim ne zaman ne yapacağım belli olmaz:) bütçem 15-maxx 20.000TL ayrıca bu yeni 10-11-12li bileşenlere geleceğin gittiği yer diyorlar ama baktığım hiç bi yurt dışı bisiklet satış sitesinde onlara ilgi göremedim. madem onlar yayılacaklar bu sitelerde de yaygın satılırlardı diye düşündüm. diğer türlü kombinasyonlara da bakılabilir diye aklım karıştı. ulaşabileceğim markalar da Tr de satılmıyorsa netten bulurum. Teşekkürler;)

Hangi sitelere baktığınızı bilemiyorum tabii ama Türkiye'de de ürünleri bulunan popüler şu markalara da bakabilirsiniz:

Trek'in neredeyse tüm fitness/trekking/hibrit/şehir modelleri 1x, 2x
(link)
(link)
(link)

Giant'ın neredeyse tüm fitness/trekking/hibrit/şehir modelleri 1x, 2x (Giant'ta giriş seviyesi 3x7'ler de hala az da olsa var):
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

Bir de "genele yayılması için biraz zaman gerekiyor" ve "yeni CUES grubu ile birlikte en azından Shimano'nun 3x setleri tamamen bırakacağını söyleyebiliriz" vurgularını yapmıştım. Değişimin bir anda olmasını beklemek hata olur. Kullanıcı alışkanlıklarının değişmesi, üretimin değiştirilmesi, stokların eritilmesi tabii ki zaman alacak. Genel eğilim tamamen bunlara dönse bile geniş aralık sevenler için 3x8, 3x9, 3x10, 2x8, 2x9 ürünler en azından bir süre daha, giriş seviye/ekonomi kullanıcılarını hedef kitlesinde tutan markaların 3x7 modelleri ise daha uzun süre var olmaya devam edecektir. Tüm ünlü üreticiler 1x12, 2x11'lere dönse bile tüm dünyanın "market bisikletleri" sektörünün 3x7 modellere onlarca yıl daha devam etmesi şaşırtıcı olmaz.

Trendin ne olduğunu önemsemeden de devam edebilirsiniz, illa 1x ya da 2x modellere yönelmeniz şart değil. Mesela ben 2x11, 3x8, 3 tane de 3x7 bisiklet kullanıyorum, yol dışındakileri 2x ya da 1x'e çevirmeye hiç niyetim yok. Hazır Sportive'leri seviyorken (link), biraz daha çıkabiliyorsanız 2x olan (link) ya da (link), düz maşa Scott Metrix ve Sub Cross modelleri, (link); süspansiyonlu da olur derseniz (link), biraz daha çıkabiliyorsanız Carraro Sportive (link), süspansiyonlu Scott Metrix ve Sub Cross modelleri, (link); tercihlerim netleşene kadar hesaplı bir model olsun, belki sıkılır yola/gravele/katlanıra geçersem bütçe kalsın derseniz Peugeot (link), (link), (link) ya da pek takip edemediğim Bisan gibi diğer markaların modellerine bakabilirsiniz.
 
1x sistemler aslında benim gibi vites tembelleri için iyi bir seçenek, eski 3x bisikletimde suruslerimde %80 tek ön dişliyi kullaniyordum. Simdiki 3x bisikletimde %95 önde 2 disliyi kullaniyorum.

Çapraza düşme olayi oluyor tabiki, zincir ve dişli ömründen yiyiyoruz, ancak arka 8-9x sistemler parcalari nispeten ucuz, 7x ise dahada ucuz.

1x lerde sıkıntılı olay, parcalar anlam veremedigim bir bicimde daha pahalı ozellikle arka 11-12x sistemler. Ayrica zincirler daha ince dayanim konusunda 6-7x lerin zincirleri gibi olamayacagi asikar.

Kendim icin konusuyorum, duz yol bisikletcisiyim, ulasim icin kullaniyorum bisikleti yada keyif icin, hizli gitmiyorum ancak arada kafam esti hizli gitmem yada tirmanmam icap etti diyelim, 1x sistemde ikisi arasinda bir dengesizlik var. Ha derseniz arka 12x sistemler var bu iş icin mesela 10-52 rubleler var ,o sistemlerinde parası pavyon hesabi gibi.

Elimin altinda olmasi bana bir zarar vermiyor ondeki 3x sistemin , ucuz olsun, saglam olsun, işimi gorsun, icabinda ayda bir kere kullanayim ama elimin altinda dursun cunku benim kullanim tarzima gore fazladan 1-2 disli agirlik yapmiyor.

Teknolojiye kesinlikle karsi degilim, gelenekci degil yenilikciyim 1-2x sistemler olsun ama yeni teknoji diye pavyon hesabi yapmasinlar. Bisiklet benim gozumde, cebinizdeki bozuk paralar ile yuruyebilen Dünyanın en Ekonomik aracı olarak kalmalıdır.
 
2023 model FX2 tavsiye etmiyorum nedeni ise bu sene RUSH adlı bir firmanın fren grubunu kullanmışlar. Google da ne kadar araştırma yaptıysam yapayım böyle bir firmayı bulamadım. Daha çok Aliexpress de satılan ürünleri andırıyor kendisi. Eğer 2022 model uygun fiyata FX2 bulabilirseniz ona bakabilirsiniz tektro fren kullanılıyor 2022 modelinde.
Ben şahsen 2023 senesinde FX2 almazdım sırf RUSH adlı fren grubu kullanıldığı için.
 
Herkese merhaba
İşe giderken kullanabileceğim (kaldırım ve yol karışık olarak ) ve aynı zamanda hafta sonları da 30 40 km yol yapabileceğim (çok fazla dağlık patika yola girmeden) ileride de üstünde biraz oynamalar yapıp yol bisikletine çevirebileceğim sabit maşalı bir bisiklet önerebilir misiniz arkadaşlar ?
Bütçem yaklaşık 10 bin TL ve bulabilirsem ikinci el bisiklet almaya da açığım.
Cümleten hayırlı akşamlar olsun.
 
...üstünde biraz oynamalar yapıp yol bisikletine çevirebileceğim...

Yukarıdakini derken, aldığınız bir trekking/hibrit/şehir bisikletini dropbar ve STI kollu bir bisiklete çevirmek istiyorsanız, aldığınız bisikleti satıp yeni bir yol bisikleti almak daha hesaplı ve zahmetsiz olur. Masrafı ve zahmeti göze alsanız bile sonuçta ortaya çıkan gerçek bir yol bisikleti olmaz. Bunun tek istisnası, aslında yol bisikleti kadrosuyla oluşturulmuş bir fit bike (düz gidonlu yol bisikleti) alıp onu yol bisikletine dönüştürmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: akilon
Yukarıdakini derken, aldığınız bir trekking/hibrit/şehir bisikletini dropbar ve STI kollu bir bisiklete çevirmek istiyorsanız, aldığınız bisikleti satıp yeni bir yol bisikleti almak daha hesaplı ve zahmetsiz olur. Masrafı ve zahmeti göze alsanız bile sonuçta ortaya çıkan gerçek bir yol bisikleti olmaz. Bunun tek istisnası, aslında yol bisikleti kadrosuyla oluşturulmuş bir fit bike (düz gidonlu yol bisikleti) alıp onu yol bisikletine dönüştürmek.

Teşekkür ederim hocam bilginizi paylaştığınız için. Peki bana önerebileceğiniz bir ya da birkaç bisiklet modeli var mıdır ? Gerekirse ikinci el araştırması da yapabilirim bu bütçeye uygun olarak.
 
Teşekkür ederim hocam bilginizi paylaştığınız için. Peki bana önerebileceğiniz bir ya da birkaç bisiklet modeli var mıdır ? Gerekirse ikinci el araştırması da yapabilirim bu bütçeye uygun olarak.

Bütçeye uygun olarak yeni:
(link)
(link)
(link)

Aynı modellerin 2. elleri 6-7 bin, ek olarak Carraro Sportive (link) gibi modellerin ikinci elleri de 10 binin biraz üstüne bulunabiliyor.

Şehir bisikletinde yol bisikleti tadı almaya ve gerekirse dönüşüme en uygun modellerden biri (link) ama ikinci elde 15-16 bin liradan ucuza bulmak pek mümkün değil.
(link)
(link)
Diğer bir alternatif de (link) ama bunu yeni ya da ikinci elde bulmak oldukça zor, Corelli'nin kendi ürettiği bileşenlerin de kalitesi biraz zayıf.
 
  • Beğen
Tepkiler: akilon
@Spartiat Dikkatlice inceleyeceğim hocam ve önerileriniz için çok çok teşekkür ediyorum. Hayırlı geceler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Merhaba aranızda ve bisiklette yeni birisiyim 12 yaşımdan beri bisiklet kullanmadım. Ancak son zamanlarda bisiklet merağım arttı. Bugün bir bisikletçide bisan trx 8100 modelini gördüm herşeyi shimano maşası moxo beya mozo gibi bişeydi. Gidon üzerinde de baya bir ayar vardı. Şimdi sorum şu samsun içerisinde asfalt ve ayrıca beton yollarda kullanacağım. Günlük 15-20 km arası bir parkur düşünüyorum. Bilmiyorum terimler doğrumudur ama 🙂. Bu bisiklet nasıldır kullanan veya bilen varsa nacizane yorumlarını beklerim.
 
Merhaba aranızda ve bisiklette yeni birisiyim 12 yaşımdan beri bisiklet kullanmadım. Ancak son zamanlarda bisiklet merağım arttı. Bugün bir bisikletçide bisan trx 8100 modelini gördüm herşeyi shimano maşası moxo beya mozo gibi bişeydi. Gidon üzerinde de baya bir ayar vardı. Şimdi sorum şu samsun içerisinde asfalt ve ayrıca beton yollarda kullanacağım. Günlük 15-20 km arası bir parkur düşünüyorum. Bilmiyorum terimler doğrumudur ama 🙂. Bu bisiklet nasıldır kullanan veya bilen varsa nacizane yorumlarını beklerim.
Sadece asfalt ve betonda kullanacaksanız amortisör olmayan modellere yönelin. Amortisör size gereksiz bir ağırlıktan başka bir fayda sağlamaz. Piyasada en uygun carraro Sportive ve mosso legarda bisiketler var size uygun. Fiyatı benzer markalara göre daha uygun. Ben de samsundayim. Özelden yazarsan bisiklet alım konusunda yardımcı olabilirim.
 
Merhaba öncelikle herkese iyi akşamlar arkadaşlar sizlere bir konu danışmak isterim izninizle ;
Şuan da elimde 2 bisiklet var aktif olarak kullandığım Peugeot T12FS Ve Carraro 328
T12FS nin üzerinde orta aktarıcı Acera arka aktarıcı Deore olmak üzere vites sistemi var
Carraro 328 de ise orta aktarıcı altus yazıyordu sanırım arka aktarıcı ise Alivio Var
Kararsız kaldım ve sizlere danışmak istedim ne yapsam daha mantıklı olur acaba Hangi bisikleti kullanmak daha mantıklı onu sormak isterim Bir diğer sorum da deore ve acera sistemini Carraroya aktarmak mı daha mantıklı daha doğrusu aktarılma imkanı varmı dır birde bunu sormak isterim. Ayarlanabilir gidon ve amörtisörlü maşa farkı var birde maşayı dert etmiyorum düz maşa olması daha iyi zaten bence artık ayarlı gidonu da alıp ekstra takacağım. Yardımcı olabilirseniz çok memnum olurum.
 
...
T12FS nin üzerinde orta aktarıcı Acera arka aktarıcı Deore olmak üzere vites sistemi var
Carraro 328 de ise orta aktarıcı altus yazıyordu sanırım arka aktarıcı ise Alivio Var
... deore ve acera sistemini Carraroya aktarmak mı daha mantıklı daha doğrusu aktarılma imkanı varmı...

Aktarma mümkün ama çok da gerekli değil. T1FS'de arkada eski Deore, önde güncel Acera var; 328'de arkada yeni Alivio, önde Altus var. Bunlar birbirinin yerine geçebilen, çok da farklı olmayan bileşenler. 328 kullanılacaksa T12FS'deki Acera ön attırıcı ve aynakol 328'e aktarılabilir, arka attırıcıyı aktarmanın gerekliliğinden emin değilim. Eski Deore yeni Alivio'dan üstün değil ama adı var.

Hangi bisikletin kullanılacağı tamamen kişisel tercih. Ben 328'i seçerdim, çünkü süspansiyonlu trekking bisikletlerini sevmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
Aktarma mümkün ama çok da gerekli değil. T1FS'de arkada eski Deore, önde güncel Acera var; 328'de arkada yeni Alivio, önde Altus var. Bunlar birbirinin yerine geçebilen, çok da farklı olmayan bileşenler. 328 kullanılacaksa T12FS'deki Acera ön attırıcı ve aynakol 328'e aktarılabilir, arka attırıcıyı aktarmanın gerekliliğinden emin değilim. Eski Deore yeni Alivio'dan üstün değil ama adı var.

Hangi bisikletin kullanılacağı tamamen kişisel tercih. Ben 328'i seçerdim, çünkü süspansiyonlu trekking bisikletlerini sevmiyorum.
Anlaşıldı çok teşekkür ederim aslında bende carrarodan yanayım o halde ön aktarıcı ve aynakolu aktarıp carraroyu kullanayım çok sağolun.
 
Herkese merhabalar, İzmir içinde kullanacağım bir şehir bisikleti almayı planlıyorum. Buca' da yaşadığım için yokuş performansı da benim için önemli. 27 vites carraro 328 ya da 18 vites peugeot t11x2 almayı düşünüyorum. Carraro 328 2023 üretimi olup arkada alivio önde altus kullanılmış ve fiyatı anlık 10.7k, eski serileri gibi deore kullanılmıyor sanırım artık. Peugeot için acera grupsetli halini 8.6k gibi bir fiyata, deore/altus setini ise 11.6k ya buldum internette. Öncelikle t11x2' de grupsetleri bu fiyat farkına değer mi? Onun dışında bu segment ve fiyat aralığında önerebileceğiniz başka modeller var mı? İyi günler dilerim.

T11X2 deore/altus 11.6k
1687445550097.png
Carraro 328 10.7k
1687445584394.png
t11x2 8.6k:
1687445635244.png
 
Son düzenleme:
Geri