Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Orta gobekten bahsedilmemis sitede ancak kullanilan aynakola nispetle fikir yurutulebilir mi? Bahsettigim gobek degisimi acisindan (sepet hem estetik gerek kullanim acisindan bana gore gereksiz.) Arkaya bahsettiginiz sorunu yasatmayacak uyumlu bir bagaj dusunuyorum.

Erken gönderince o kısım eksik kaldı, ekledim.
 
  • Beğen
Tepkiler: by0ne
Scudo
Hayirlisi olsun öncelikle.

Benim 330 da hosuma gitmeyen ozellik fiyati, 328 den farkları: Lastikler( kodjaklari hic begenmiyorum mesela ) Gidon bogazi, gidon ve vites sistemi. Geri kalan herşey 1-1 aynı. 328 de de furş takımı Fsa marka mesela. Jantlar, gobekler, frenler, sele, sele borusu, sele kelepcesi, elcikler, pedallar kadro, ön maşa, hepsi aynı.

Fiyat farki kötü olan lastikler ve birkaç üstün komponent olmasina ragmen bence fazla.

Zaten yakın gelecekte 2x vites sistemleri guncel olacak Shimanonun yeni serileri gibi. Ben olsam 328 alir kullanir ileride vites sistemi eskiyip revize edecegim zaman 2x yeni sistemine gecerdim.
İlerde yapılacak güncellemeler şu zamanda alınacak olandan daha pahalıya mal olabilir. Kojak lastikleri çoğu insan beğenmiyor ancak bana henüz bir problem yaşatmadı.
(500 km)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
İlerde yapılacak güncellemeler şu zamanda alınacak olandan daha pahalıya mal olabilir. Kojak lastikleri çoğu insan beğenmiyor ancak bana henüz bir problem yaşatmadı.
(500 km)


Lastiklerden memnunsaniz sorun yok, cunku bugun kullanilacak bir takım lastik Min +1500 tl demek Kodjaklar genelde hediye olarak veriliyor ikinci elde alan cikmiyor. Güncelleme hususunda kesinlikle haklisiniz, bende guncellemeye karsiyim almisken iyisi alinmalı. Fakat iyice eskiyip is gormeyene kadar kullanmak sonra yenisi gerektiginde gunceli alinabilir fikirleri ile bu yorumu yapmistim.

Secimini, hayirli olsun bu arada 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: Myali
Slick yol lastiklerine alışık olanlara Kojak fazla güvenli bile geliyordur. 23 mm lastikle gezen ben 330 alsam eskiyene kadar Kojak'ları kullanır, eskiyince trekking/şehir bisikletlerimdeki gibi Schwalbe Marathon Racer'a geçerdim.
Çoğunluk ise dişli 35-38 mm lastikleri bile 40-45 mm lastiklerle değiştiriyor. O nedenle Kojak'ların hemen sökülmesini normal, Carraro'nun 330'da Kojak konusunda ısrar etmesini ise şaşırtıcı buluyorum. Tüm trekking bisikleti üreticileri 35'ten 38 ve 40'a geçmişken Carraro'nun sadece (link)'de Kojak kullanmasını beklerdim. Hatta onda da (link)'teki gibi G One kullanabilirdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
Slick yol lastiklerine alışık olanlara Kojak fazla güvenli bile geliyordur. 23 mm lastikle gezen ben 330 alsam eskiyene kadar Kojak'ları kullanır, eskiyince trekking/şehir bisikletlerimdeki gibi Schwalbe Marathon Racer'a geçerdim.
Çoğunluk ise dişli 35-38 mm lastikleri bile 40-45 mm lastiklerle değiştiriyor. O nedenle Kojak'ların hemen sökülmesini normal, Carraro'nun 330'da Kojak konusunda ısrar etmesini ise şaşırtıcı buluyorum. Tüm trekking bisikleti üreticileri 35'ten 38 ve 40'a geçmişken Carraro'nun sadece (link)'de Kojak kullanmasını beklerdim. Hatta onda da (link)'teki gibi G One kullanabilirdi.
Ben de aynı şekilde eskiyene kadar kullanayım dedim ıslak performansını zaten test etmedim,etmeyi de düşünmüyorum..Carraroyu anlamak zor bakalım ne zaman fiyat güncellemesi olacak.
 
Slick yol lastiklerine alışık olanlara Kojak fazla güvenli bile geliyordur. 23 mm lastikle gezen ben 330 alsam eskiyene kadar Kojak'ları kullanır, eskiyince trekking/şehir bisikletlerimdeki gibi Schwalbe Marathon Racer'a geçerdim.
Çoğunluk ise dişli 35-38 mm lastikleri bile 40-45 mm lastiklerle değiştiriyor. O nedenle Kojak'ların hemen sökülmesini normal, Carraro'nun 330'da Kojak konusunda ısrar etmesini ise şaşırtıcı buluyorum. Tüm trekking bisikleti üreticileri 35'ten 38 ve 40'a geçmişken Carraro'nun sadece (link)'de Kojak kullanmasını beklerdim. Hatta onda da (link)'teki gibi G One kullanabilirdi.


Üstadım itiraf edeyim bende o lastik degistiren tayfadanim 😅 38 likleri 42 ile degistirdim daha gecenlerde yeni bisikletimi alirken.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
@Spartiat

Hocam Carraro bisiklette 52 kadro kalmış.
48 daha ideal demiştiniz ama,
1.72 boy için çok sorun olur mu?
 
@Spartiat

Hocam Carraro bisiklette 52 kadro kalmış.
48 daha ideal demiştiniz ama,
1.72 boy için çok sorun olur mu?

Üst boru fazla yüksek gelebilir. Bazı kullanıcılar bunu sorun etmez (mesela ben) ama olmasa daha iyi.
Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü konusuna boy ve iç bacak boyu bilgilerinizle birlikte 52 kadronun uygun olup olmayacağına dair bir soru yazın. O konuyu takip eden Sportive kullanıcıları kendi ölçüleriyle kullandıkları kadro bilgilerini verirse karar vermek kolaylaşır.
 
  • Beğen
Tepkiler: kuytu5
gravel mi? trekking mi?
mosso GVL700 GRX-400 vs mosso LEGARDA 2330 MSM H

Şehir içinde gravel gider mi? hangisi daha iyi kullanışlıdır?
 
@Spartiat

Hocam Carraro bisiklette 52 kadro kalmış.
48 daha ideal demiştiniz ama,
1.72 boy için çok sorun olur mu?


171 cm boy ve 76cm ic bacak boyu ile 328 modelinin 48su kadro bana çok az da olsa büyük gelmişti. 52 kadroda eger bacak boyunuz uzun degilse kadroya indiginizde ust boru kasıklarınıza yapışır. 172 cm boy ve 78 iç bacak dersek 48 kadro tam size gore olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: kuytu5
Merhabalar, geçen ay yeni alacağım bisiklet hakkında görüş almak istemiştim. Fiyat avantajı ve Carraro sevgim ve sizin yorumlarınız etkisiyle Sportive X modelini aldım. IMG_5114.JPG
yaklaşık 3 haftadır da kullanıyorum. Yıllar önce Sportive 330 kullanıyordum X'e binince duruş pozisyonu tuhafıma gitse de 2 günde alıştım. Grup set(tiagra) etkisi ola gerek yokuşlar daha rahat, hızlanması çok keyifli. <3
Gerçi bi kaç zincir atması yaşadık. bayram bittiğinde aktarıcıların ayarlarını kontrol için servise gideceğim. sorun yok derlerse kendi kullanım alışkanlıklarımı gözden geçirmem gerekebilir :):)

bu mesaj vesilesi ile görüş önerileriniz için teşekkür eder bayramınızı kutlarım!
 
Merhabalar, geçen ay yeni alacağım bisiklet hakkında görüş almak istemiştim. Fiyat avantajı ve Carraro sevgim ve sizin yorumlarınız etkisiyle Sportive X modelini aldım. 306402 dosyayı görüntüle
yaklaşık 3 haftadır da kullanıyorum. Yıllar önce Sportive 330 kullanıyordum X'e binince duruş pozisyonu tuhafıma gitse de 2 günde alıştım. Grup set(tiagra) etkisi ola gerek yokuşlar daha rahat, hızlanması çok keyifli. <3
Gerçi bi kaç zincir atması yaşadık. bayram bittiğinde aktarıcıların ayarlarını kontrol için servise gideceğim. sorun yok derlerse kendi kullanım alışkanlıklarımı gözden geçirmem gerekebilir :):)

bu mesaj vesilesi ile görüş önerileriniz için teşekkür eder bayramınızı kutlarım!
Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Eğer rampa çıkarken zincir atması sorunu yaşıyorsanız ilk önce vites değiştirin sonra pedala güç uygulayın. Tabii vites ayarlarında sorun yoksa.
 
Bisikletdaşlar Dostlar merhabalar biraz yardımınızı rica ediyorum. Benim yol arkadaşımın model Mosso Wildfire 29" ve Mountain uzun yola çıkmayı düşünüyorum. Baştan aşağı değişim ve restore yapıcam. Rubleden aktarıcıya kadar önerilerinizi bekliyorum.
 
Bisikletdaşlar Dostlar merhabalar biraz yardımınızı rica ediyorum. Benim yol arkadaşımın model Mosso Wildfire 29" ve Mountain uzun yola çıkmayı düşünüyorum. Baştan aşağı değişim ve restore yapıcam. Rubleden aktarıcıya kadar önerilerinizi bekliyorum.

Bisiklet hangisi; V frenli, entegre fren-vites kollu, düşük seviye süspansiyonlu olan (link) mi; hidrolik disk frenli, ayrı fren-vites kollu, giriş seviyesi süspansiyonlu olan (link) mi?
(link)
(link)

Bir de bu konuya yazdığınıza göre hedefinizde şehir/tur bisikletine dönüştürmek mi var, yoksa MTB olarak geliştirmek mi?
 
Bisiklet hangisi; V frenli, entegre fren-vites kollu, düşük seviye süspansiyonlu olan (link) mi; hidrolik disk frenli, ayrı fren-vites kollu, giriş seviyesi süspansiyonlu olan (link) mi?
(link)
(link)

Bir de bu konuya yazdığınıza göre hedefinizde şehir/tur bisikletine dönüştürmek mi var, yoksa MTB olarak geliştirmek mi?
Evet V yi eklemeyi unuttuk kusura bakmayın. Şehir /tur dönüşümü düşünüyorum mümkün mü? eksik bilgiler için kusura bakmayın. 😔
 
Evet V yi eklemeyi unuttuk kusura bakmayın. Şehir /tur dönüşümü düşünüyorum mümkün mü? eksik bilgiler için kusura bakmayın. 😔

Mümkün.
Sadece şehir içinde rahat kullanmak için 28"/700 C lastik takıp devam etmek yeterli.
Bisiklette vidalı ruble ve ona uygun göbek olduğu için arka viteste daha iyi dişli oranları için yapılabilecek tek şey üstündeki 14-28 yerine 14-34 Megarange ruble kullanmak. Arka attırıcı 34 dişe kadar desteklediği için bu konuda sıkıntı yok.
Daha yüksek hız için aynakol 42-34-24 yerine 48-38-28 ile değiştirilebilir. Orta göbek kare mil olduğu için Tourney ya da Acera kare mil 3'lü aynakollar kullanılabilir.
Arkada daha iyi dişli oranları ya da daha çok vites sayısı için arka göbeği kaset uyumlu bir göbekle değiştirmek, jantı tekrar ördürmek, uzunlukları uymazsa telleri değiştirmek, arka attırıcıyı değiştirmek, vites kolunu değiştirmek gerekir ve biraz masraflı olur. Arkada 8'den fazla dişlisi olan bir ruble kullanmak istenirse bunlara ek olarak zincir, ön attırıcı ve aynakolun da değişmesi gerekir. 9-10 vites için kare mil göbeğe uygun aynakol pek olmadığından orta göbeği değiştirip o göbeğe göre aynakol almak gerekebilir.
Bagaj ve çamurluk için çoğu MTB kadrosundaki gibi bunda da montaj delikleri olmadığından bagaj ve çamurluk ihtiyacı varsa kelepçeli modellerden kullanmak gerekir.

Tüm bu değişikliklere girmeden önce bu değişiklikleri yapmanın maliyetini hesaplayıp, bu bisikleti satıp amaca uygun bir bisiklet almaya ödenecek tutarla karşılaştırmak lazım. Çoğu durumda bisikleti değiştirmek yükseltmekten daha uyguna geliyor.
 
Barış abi 5k ya kadar trekking ne almalı 2.el?
 
Barış abi 5k ya kadar trekking ne almalı 2.el?

2. el piyasasında pek bakmıyorum. Legarda xx21'ler ve Sportive 220'ler o civarlarda sanırım. Temizi bulunursa alınabilir ama 24 vitesli bir şey bulunabilirse daha iyi. Az daha eklenip sıfır Ümit 2863 Magnetic de alınabilir ama süspansiyonlu. Düz maşa olsa 5.5 civarına alınabilirdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Myali
Mümkün.
Sadece şehir içinde rahat kullanmak için 28"/700 C lastik takıp devam etmek yeterli.
Bisiklette vidalı ruble ve ona uygun göbek olduğu için arka viteste daha iyi dişli oranları için yapılabilecek tek şey üstündeki 14-28 yerine 14-34 Megarange ruble kullanmak. Arka attırıcı 34 dişe kadar desteklediği için bu konuda sıkıntı yok.
Daha yüksek hız için aynakol 42-34-24 yerine 48-38-28 ile değiştirilebilir. Orta göbek kare mil olduğu için Tourney ya da Acera kare mil 3'lü aynakollar kullanılabilir.
Arkada daha iyi dişli oranları ya da daha çok vites sayısı için arka göbeği kaset uyumlu bir göbekle değiştirmek, jantı tekrar ördürmek, uzunlukları uymazsa telleri değiştirmek, arka attırıcıyı değiştirmek, vites kolunu değiştirmek gerekir ve biraz masraflı olur. Arkada 8'den fazla dişlisi olan bir ruble kullanmak istenirse bunlara ek olarak zincir, ön attırıcı ve aynakolun da değişmesi gerekir. 9-10 vites için kare mil göbeğe uygun aynakol pek olmadığından orta göbeği değiştirip o göbeğe göre aynakol almak gerekebilir.
Bagaj ve çamurluk için çoğu MTB kadrosundaki gibi bunda da montaj delikleri olmadığından bagaj ve çamurluk ihtiyacı varsa kelepçeli modellerden kullanmak gerekir.

Tüm bu değişikliklere girmeden önce bu değişiklikleri yapmanın maliyetini hesaplayıp, bu bisikleti satıp amaca uygun bir bisiklet almaya ödenecek tutarla karşılaştırmak lazım. Çoğu durumda bisikleti değiştirmek yükseltmekten daha uyguna geliyor.
Bisikletdaşım teşekkür ederim. İyi bir fizibilite raporu lazım anlaşıldı tekrar teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
@Spartiat hocam peki Sportive 330 yerine X modeline yönelsek nasıl olur?
Yukarıda görünce sorayım dedim.
Fiyat biraz yukarıda gerçi ama,
Tam olarak farkları vs çok hisseder miyiz?
 
Geri