Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

@Spartiat hocam peki Sportive 330 yerine X modeline yönelsek nasıl olur?
Yukarıda görünce sorayım dedim.
Fiyat biraz yukarıda gerçi ama,
Tam olarak farkları vs çok hisseder miyiz?

(link), flat bar yol bisikleti ya da fit bike sınıfına yakın. 2x10 vites Tiagra setli. 50-34 aynakol ve 11-34 ruble var.
(link), trekking bisikleti. 3x10 Deore setli. 48-36-26 aynakol ve 11-36 ruble var.
Kullanılacağı şartlar çok önemli. Örneğin "biraz yüküm olur" diyene 330 daha iyi. Hem arka hem ön bagaj yerleri var. "Dik rampalarım var" diyene de 330 daha iyi, 34/34 ile yokuş çıkmak ile 26/36 ile yokuş çıkmak arasında çok ciddi fark var. "Benim yükle tırmanışla işim olmaz, sportif olması önemli" diyene de X daha iyi.
X'e yönelirken, "madem flat bar yol bisikleti alıyorum, o halde niye tam yol bisikleti almıyorum" sorusuna cevap verebiliyor olmak lazım.
Örneğin ben X alacağıma (link) alırım. Hem seti daha iyi, hem gerçek bir yol bisikleti. Başka birisi ise dropbar kullanmak istemeyebilir, onun için de X Türkiye'de bulunan az sayıdaki seçenekten biri.

İlk bisiklet olarak / uzun zaman aradan sonra / giriş seviyesi MTB'den sonra / klasik şehirden sonra trekking bisikleti alanların önemli kısmı kısa süre (1 ay/1 yaz/1 yıl) içinde yol / gravel / MTB gibi spesifik bir türe geçiş yapıyor. X alan birinin kısa bir süre sonra yol bisikletine geçmek isteyeceğini öngörmek daha kolay.
 
Scudo
@Spartiat

Çok teşekkür ederim açıklayıcı bilgiler için.
Yük olmayacak ama bununla birlikte yokuş olmayacak diyemem hocam.
Yani bulunduğum bölgede yer yer yokuşlar da olacak ve idmanlı olmadığım için ve yaşım 40 olması itibariyle de yokuşlar zorlayacaktır.

Bu bağlamda önerdiğiniz Peugeot modeli de hemen inceliyorum hocam.
 
@Spartiat

Çok teşekkür ederim açıklayıcı bilgiler için.
Yük olmayacak ama bununla birlikte yokuş olmayacak diyemem hocam.
Yani bulunduğum bölgede yer yer yokuşlar da olacak ve idmanlı olmadığım için ve yaşım 40 olması itibariyle de yokuşlar zorlayacaktır.

Bu bağlamda önerdiğiniz Peugeot modeli de hemen inceliyorum hocam.

"X ile yokuş çıkılamaz" diye anlaşılmasını istemem. Kullanacağı yokuşlara ve kişinin performansına göre X'teki önde en küçük 34 ve arkada en büyük 34 de yeterli olabilir. Bu oran giriş seviyesi bir 21 vitesli bisiklette önde en küçük 28 ve eskice modellerde arkada 28 dişle aynı (1:1); yenice modellerdeki arkada 34 dişe göre kötü (0.82). Peugeot R13'de de önde 52-36, arkada 11-28 dişliler var, bunlar çoğu kullanıcıya yeterli gelmeyecek oranlar ve yokuşlar için X'ten kötü (1.289). Çoğu kullanıcı yol bisikletinde 50-34 + 11-30 ya da attırıcı izin veriyorsa 11-32, 11-34 kullanmak ister.
Örneğin ben kendi şartlarıma göre önde 48 yaşımda önde 52-42 oval aynakol ve arkada 11-23 rubleyle de (1.82) yokuşları çıkıyorum ama 7 kg'lik bisiklette ve çoğu kullanıcının yokuştan saymayacağı kısa ve az eğimli yokuşları. Nitekim daha dik yokuşlara tırmanırken bu oranlarla patlayınca 11-30 rubleye geçtim.
(Parantez içindeki sayılar, pedalın bir tam turunda tekerleğin kaç tur döndüğü. Ne kadar büyükse yokuş için o kadar zor)
 
  • Beğen
Tepkiler: kuytu5
Selamlar, ben de aranıza yeni katıldım. Yaşım 47. Manisa'da ikamet ediyorum. Hafta sonları şehir içinde gezmek için mevcut dağ bisikletimi değiştireceğim. Bisikletim geotech neon. 14 yıl kadar önce almıştım. Hala yeni kondüsyonda. Kapalı garajda muhafaza ediyorum. Şehirler arası tur vs şu an için düşünmüyorum( yapabileceğimi de zannetmiyorum) . Ancak en fazla 20 km gibi turlar yapabilirim ya da bisikletçi arkadaşlar edinebilirsem ( 47 yaşındaki yaşlı bir amcayı aralarına almak isterler mi bilemiyorum) beraber kısa turlar olabilir. Daha çok Manisa sanayi bölgesinde veya Menemen yolunda tur atmak şeklinde geziler yapacağım gibi görünüyor.
Kafama takılan sorular şunlardır. Aslında maddi sıkıntım yok, üst veya alt limit belirlemedim. Öncelikle alüminyum veya hi-ten bisikletler arasındaki sağlamlık farkı var mıdır? İlave olarak ümit 2838 ve 2863 modelleri hoşuma gitti. Bunun yanında carraro active 290 modeli de güzel ama kadro ve maşa çelik. Yada şehir içinde kullanılabilecek başka çelik gövdeli bisiklet tavsiye edebilir misiniz?
BU arada Ümit'in 2838 ve 2863 arasındaki farkları da tam anlayamadım. Sanki ayni bisiklete arka sele ve çamurluk takıp piyasaya sürmüşler gibi. Çelik bisiklet konusuna neden önem verdiğimi de belirteyim. Hafta sonu yeğenimin 20 yıllık çelik bisikletini sürdüm. Yaşına rağmen sürüş konforu gayet iyiydi. Bunun yanında Carraro crt trip modeli de çelik gövde olunca acaba bu bisikletler daha mı sağlam diye düşünüyor insan. Carraro active 280 alınıp zamanla üzerinde değişiklikler de yapabilirim. Yada 10 bine kadar tavsiye edebileceğiniz çelik gövdeli bisikletler var ise görüşlerinizi rica ederim. Ne de olsa biz X kuşağı olduk. Ağır olan şeyler daha sağlam diye düşünüyoruz. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
"X ile yokuş çıkılamaz" diye anlaşılmasını istemem. Kullanacağı yokuşlara ve kişinin performansına göre X'teki önde en küçük 34 ve arkada en büyük 34 de yeterli olabilir. Bu oran giriş seviyesi bir 21 vitesli bisiklette önde en küçük 28 ve eskice modellerde arkada 28 dişle aynı (1:1); yenice modellerdeki arkada 34 dişe göre kötü (0.82). Peugeot R13'de de önde 52-36, arkada 11-28 dişliler var, bunlar çoğu kullanıcıya yeterli gelmeyecek oranlar ve yokuşlar için X'ten kötü (1.289). Çoğu kullanıcı yol bisikletinde 50-34 + 11-30 ya da attırıcı izin veriyorsa 11-32, 11-34 kullanmak ister.
Örneğin ben kendi şartlarıma göre önde 48 yaşımda önde 52-42 oval aynakol ve arkada 11-23 rubleyle de (1.82) yokuşları çıkıyorum ama 7 kg'lik bisiklette ve çoğu kullanıcının yokuştan saymayacağı kısa ve az eğimli yokuşları. Nitekim daha dik yokuşlara tırmanırken bu oranlarla patlayınca 11-30 rubleye geçtim.
(Parantez içindeki sayılar, pedalın bir tam turunda tekerleğin kaç tur döndüğü. Ne kadar büyükse yokuş için o kadar zor)

Hocam çok teşekkür ederim.
Yalnız teknik terimler işin içine girince biz acemiler biraz devre dışı kalıyoruz :)

Yazdıklarınızdan anladığım R13 malzeme kalitesi olarak X in önünde ama yokuş performansı olarak R13 te X gibi yüksek performans vermez.

Yanlış mı anladım hocam buraya kadar?

O halde bizim en için en iyi alternatif 330 mu diyeceğiz?
 
Hocam çok teşekkür ederim.
Yalnız teknik terimler işin içine girince biz acemiler biraz devre dışı kalıyoruz :)

Yazdıklarınızdan anladığım R13 malzeme kalitesi olarak X in önünde ama yokuş performansı olarak R13 te X gibi yüksek performans vermez.

Yanlış mı anladım hocam buraya kadar?

O halde bizim en için en iyi alternatif 330 mu diyeceğiz?

R13 F/P yol bisikleti. Malzeme kalitesi için bir şey diyemem ama vites sistemi olarak X'teki Tiagra'nın bir üstü, 2x11 105 set. R13 3 bisikletin arasında yokuş performansı bakımından en kötüsü, sportif açıdan ise en iyisi. Zaten onu X'e yönelmişken yol bisikletine ulaşmaya çalışmak daha doğru olabilir diye örnek olarak verdim.

Yüksek performanstan çok şehir içinde rahat kullanım önemli olduğunda, sık ve dik yokuş çıkmak gerekecekse, çamurluk veya bagaj gibi aksesuarlar kullanma ihtimali varsa ve fiyat nedeniyle 330 daha iyi olur. Tabii aslında oraya kadar bile çıkmak şart değil, 327 ve diğer markalardaki denkleri (T11, 2327 MDM H) de gayet iyi. Olmuşken trekkingde vites seti bakımından zirve olsun dersek 330.
 
  • Beğen
Tepkiler: kuytu5
R13 F/P yol bisikleti. Malzeme kalitesi için bir şey diyemem ama vites sistemi olarak X'teki Tiagra'nın bir üstü, 2x11 105 set. R13 3 bisikletin arasında yokuş performansı bakımından en kötüsü, sportif açıdan ise en iyisi. Zaten onu X'e yönelmişken yol bisikletine ulaşmaya çalışmak daha doğru olabilir diye örnek olarak verdim.

Yüksek performanstan çok şehir içinde rahat kullanım önemli olduğunda, sık ve dik yokuş çıkmak gerekecekse, çamurluk veya bagaj gibi aksesuarlar kullanma ihtimali varsa ve fiyat nedeniyle 330 daha iyi olur. Tabii aslında oraya kadar bile çıkmak şart değil, 327 ve diğer markalardaki denkleri (T11, 2327 MDM H) de gayet iyi. Olmuşken trekkingde vites seti bakımından zirve olsun dersek 330.
Barış abi bilmediğim için soruyorum. Bu maşa tam olarak karbon ve alüminyum karşımı bir maşa mı yoksa burada bir hatalı bilgi mi girmişler?
1688315367074.png
 
Barış abi bilmediğim için soruyorum. Bu maşa tam olarak karbon ve alüminyum karşımı bir maşa mı yoksa burada bir hatalı bilgi mi girmişler?
306499 dosyayı görüntüle

Bazı bölgeleri karbon, bazı bölgeleri alüminyum. Mesela şaft borusu ve uçlar alu, bacaklar karbon.

Edit: Yazım hatalarından karnım ağrıdı ama şu Decathlon içeriğinde anlatmışlar: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Merhaba, şehir içi kullanım için bisiklet arayışına girdim. Ara sıra kullanmak dışında çok bir geçmişim yok. 53 yaşında 182 boy 78 kilodayım. Çok uzun mesafe kullanmaya şimdilik niyetim yok. 10 11bin civarı bütçeli bana hangi bisiklet modellerini önerirsiniz?
 
Merhaba, şehir içi kullanım için bisiklet arayışına girdim. Ara sıra kullanmak dışında çok bir geçmişim yok. 53 yaşında 182 boy 78 kilodayım. Çok uzun mesafe kullanmaya şimdilik niyetim yok. 10 11bin civarı bütçeli bana hangi bisiklet modellerini önerirsiniz?

F/P olarak Peugeot T11, T11x2, T12FS.
Bunların dışında düz Mosso Legarda 2327 MDM H. Bütçe yükselirse başka modeller de var ama fiyat artışı bu modellerden pek daha üstün özellikler getirmiyor.
 
R13 F/P yol bisikleti. Malzeme kalitesi için bir şey diyemem ama vites sistemi olarak X'teki Tiagra'nın bir üstü, 2x11 105 set. R13 3 bisikletin arasında yokuş performansı bakımından en kötüsü, sportif açıdan ise en iyisi. Zaten onu X'e yönelmişken yol bisikletine ulaşmaya çalışmak daha doğru olabilir diye örnek olarak verdim.

Yüksek performanstan çok şehir içinde rahat kullanım önemli olduğunda, sık ve dik yokuş çıkmak gerekecekse, çamurluk veya bagaj gibi aksesuarlar kullanma ihtimali varsa ve fiyat nedeniyle 330 daha iyi olur. Tabii aslında oraya kadar bile çıkmak şart değil, 327 ve diğer markalardaki denkleri (T11, 2327 MDM H) de gayet iyi. Olmuşken trekkingde vites seti bakımından zirve olsun dersek 330.

Hocam Mosso 2327 MDM H modelini Sundu Bisikletten 9899/5 taksit olarak sipariş verdim.

Umarım sorunsuz gelir,
Tekrar teşekkür ediyorum sizin özelinizde yardımcı olan tüm arkadaşlara.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Hocam Mosso 2327 MDM H modelini Sundu Bisikletten 9899/5 taksit olarak sipariş verdim.

Umarım sorunsuz gelir,
Tekrar teşekkür ediyorum sizin özelinizde yardımcı olan tüm arkadaşlara.

Güzel fiyattan olmuş. Hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: kuytu5
F/P olarak Peugeot T11, T11x2, T12FS.
Bunların dışında düz Mosso Legarda 2327 MDM H. Bütçe yükselirse başka modeller de var ama fiyat artışı bu modellerden pek daha üstün özellikler getirmiyor.
MERHABA 13 Yaşında kızım için şehir&tur bisiklet almayı düşünüyorum.Boyu 1.60 doğru kadro ve jant ölçüsü konusunda yardımcı olurmusunuz
 
MERHABA 13 Yaşında kızım için şehir&tur bisiklet almayı düşünüyorum.Boyu 1.60 doğru kadro ve jant ölçüsü konusunda yardımcı olurmusunuz

Merhaba,

Boyun çok hızlı değişebileceği bir yaş, seçim yapmak gerçekten zor.

Aşağıdaki gibi şehir bisikletlerinden düşünüyorsanız genelde 42-43 cm civarında tek kadro boyu oluyor. Kullanabilirse 28" jantlı olanları alınabilir, büyük gelirse 26" jantlı olanlar. Özellikle bu tek tip kadrolu bisikletleri denemek oldukça önemli. Üst boru zaten çok aşağıda ya da yok,sSele yüksekliği daha kısa boylar için de pek sorun oluşturmuyor ama bazı modellerde uzanma mesafesi çok fazla gelebiliyor. Bisiklete hakim olabileceğini hissetmesi lazım. 26" olanlarda mutlaka rahat eder ama 28" olanlar hem yakın gelecekten itibaren daha doğru olur, hem lastik seçimi gibi konularda avantajlı oluyor.
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Bazılarında iki boy oluyor, küçüğü (43) alınabilir:
(link)
(link)
(link)

Alçak üst borulu/step-thru/kadın trekking modellerinde yine benzer şekilde 40-43 arası kadrolar alınabilir:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

Mosso'nun benzer modellerinde üst boru daha yüksek, kadro seçenekleri bazı modellerde daha fazla, bunlarda 41 uygun olur:
(link)
(link)
(link)
(link)

Yüksek üst borulu/step-over/erkek diye satılan modellerde seçenek çok fazla ama üst boru nedeniyle kadro boyu seçiminde daha hassas davranmak lazım. Yine 41 kadrolu olanlar uygun olabilir ama bunları mutlaka denemek lazım.

Ulaşabileceğiniz bisikletçilerde herhangi birkaç modeli denetip yorum alabilirseniz ve bütçenizi belirtebilirseniz netleştirmek daha kolay olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazım kuru55
Selamlar, bisiklet önerinize ihtiyacım var.


Öncelikle bu forumu bulduğum için kendimi şanslı hissediyorum çünkü belli ki müthiş bir kaynak, bu vesileyle de üyeliğim hayırlı olsun diyelim. :)


Boy/Kilo: 181, 94(kilo veriyorum, spor yapıyorum, bulk dönemi)

Bisikleti kullanacağım amaç: Şehir içi ulaşım, motosikletim vardı, sattım, pedal çevirmek istiyorum, yıllardır binmedim bisiklete, bütçemin el verdiğince iyi bir şey olsun istiyorum. Bozuk yolda nadiren kullanacağım genelde düzgün yollarda kullanılacak.

Boy kilo verdim ama kadro 50+ ve 28-29 jant ile çok rahat ediyorum, bacak boyum uzun.

Bütçem ise maksimum 9 bin lira maalesef.

Bu bütçe aralığında alabileceğim en iyi bisikletleri bana önerebilirseniz gerçekten çok mutlu olurum. Yani gerekirse v fren olsun ama daha iyi parçalardan oluşsun bisiklet, uzun yıllar papuç kullandım zaten sorun olmaz. :)
 
Selamlar, bisiklet önerinize ihtiyacım var.


Öncelikle bu forumu bulduğum için kendimi şanslı hissediyorum çünkü belli ki müthiş bir kaynak, bu vesileyle de üyeliğim hayırlı olsun diyelim. :)


Boy/Kilo: 181, 94(kilo veriyorum, spor yapıyorum, bulk dönemi)

Bisikleti kullanacağım amaç: Şehir içi ulaşım, motosikletim vardı, sattım, pedal çevirmek istiyorum, yıllardır binmedim bisiklete, bütçemin el verdiğince iyi bir şey olsun istiyorum. Bozuk yolda nadiren kullanacağım genelde düzgün yollarda kullanılacak.

Boy kilo verdim ama kadro 50+ ve 28-29 jant ile çok rahat ediyorum, bacak boyum uzun.

Bütçem ise maksimum 9 bin lira maalesef.

Bu bütçe aralığında alabileceğim en iyi bisikletleri bana önerebilirseniz gerçekten çok mutlu olurum. Yani gerekirse v fren olsun ama daha iyi parçalardan oluşsun bisiklet, uzun yıllar papuç kullandım zaten sorun olmaz. :)

Hoş geldiniz,

Yakın zamana (geçen haftaya) kadar bunlar ideal olurdu, ancak zamlandı:
(link)
(link)
Bütçeyi 1-2 bin lira yükseltebilirseniz ya da fiyatı güncellenmemiş satıcılardan bulabilirseniz hala en iyi seçim sayılabilirler. Yükselmiş fiyatlarıyla Mosso'daki denkleriyle aynı fiyat seviyesine geldiler: (link)

Bu 2x9/3x9 modellerden sonra en iyi seçenekler bunlar, resmi fiyatları bütçenizin az üstünde ama bütçenizin içinde satan yerler var: (link) ve (link)

3x9 ama V freniyle nispeten hesaplı bir model: (link)

Kesinlikle bütçenin altında kalmak isterseniz 21 vitesli modellere bakmanız gerekir ama o zaman kaybedeceğiniz sadece vites sayısı değil. Neredeyse tüm markalar 21 vitesli bisikletlerinde vasat altı bileşenler (vidalı ruble, Çin ya da Doğu Avrupa markalı ön-arka-orta göbekler, bazılarında markasız aynakol, düşük kalite frenler, bazılarında düşük kalite/Shimano dışı fren/vites kolları, bazılarında seri dışı attırıcılar v.b.) kullanıyor.

Yukarıdaki fiyat karşılaştırmalarının hepsi resmi sitelere göre. Tüm satıcı ve platformlara bakarak çok daha uygun fiyata ürün bulunabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: LBuN
Anlaşıldı hocam, bütçeyi esnetmeye çalışacağım, fiyatları da izleyeceğim bakalım, uygun satan yer bulursam alırım ama peki ben sizin kadar teknik bilmiyorum, yazdığınız şeyleri de sizin gibi anlamam mümkün değil. Bu modellerin arasından "bunu al mutlaka" dediğiniz hangisi?

Hani esksisi gibi zaman olsa da oturup günlerce araştırsak(motosikletler hakkında bilgi araştırırken yıllar evvel harcadığım mesailer geldi) fiyatlar zam üstüne zam yiyor, kısa süre içinde almam gerekiyor.

Sabrınız ve yardımınız için teşekkür ediyorum.
 
Anlaşıldı hocam, bütçeyi esnetmeye çalışacağım, fiyatları da izleyeceğim bakalım, uygun satan yer bulursam alırım ama peki ben sizin kadar teknik bilmiyorum, yazdığınız şeyleri de sizin gibi anlamam mümkün değil. Bu modellerin arasından "bunu al mutlaka" dediğiniz hangisi?

Hani esksisi gibi zaman olsa da oturup günlerce araştırsak(motosikletler hakkında bilgi araştırırken yıllar evvel harcadığım mesailer geldi) fiyatlar zam üstüne zam yiyor, kısa süre içinde almam gerekiyor.

Sabrınız ve yardımınız için teşekkür ediyorum.

Doğrudan tek bir model söylemek çok zor.

Bunlardan biri ideal olur (hangisi makul fiyata bulunursa o, özellikleri çok benzer):
(link) (Trendyol'da 9999 liraya son 1 ürün var: (link) , peşin fiyatına 6 taksitmiş)
(link)
(link)

Bu 2x9 olması dışında yukarıdaki gruptan sayılabilir:
(link)

Yukarıdakilerin hepsi düz maşalı. Süspansiyonlu istenirse fiyat %10-%15 artıyor. İlk gruptakilerin birebir süspansiyonlu karşılıkları bunlar:
(link)
(link)
(link)

Kadro olarak 50-51 cm civarı modeller size uygun gibi ama deneyip emin olmak çok önemli. Deneme imkanı yoksa 181 cm boyu olup iç bacak boyu da yakın olan kişilerden kadro önerisi alınabilir.
 
merhaba, bir arkadaşım bisiklet bakıyor. kullanım rahatlığı ve arkadaşımın da rahat sevmesi sebebiyle şehir-tur kategorisinde olmasının doğru olacağını düşündüm. 192cm boy, 120kg ölçülerine uygun şehir tur bisikleti önerisinde bulunabilir misiniz?
 
Geri