Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Merhabalar, yeni üyeyim bir süredir takip ediyorum forumu, 10 bin e kadar bütçem var günlük kullanıma uygun, ama iş dolayısıyla genelde sadece hafta sonları kullanabileceğim önerileriniz var mıdır? Teşekkürler

Merhabalar, Amortisor şart degil ise, ki bence amortisorsuz alın, çünkü alt segment amortisorler yarardan cok zarar getirir sizlere. Carraro 324 modeline bakabilirsiniz. Az biraz uzerine cikabilirseniz 11 bin civarı veren yerler var, yine Carraro 328 modelinden memnun kalirsıniz diye dusunuyorum
 
Scudo
Merhabalar, Amortisor şart degil ise, ki bence amortisorsuz alın, çünkü alt segment amortisorler yarardan cok zarar getirir sizlere. Carraro 324 modeline bakabilirsiniz. Az biraz uzerine cikabilirseniz 11 bin civarı veren yerler var, yine Carraro 328 modelinden memnun kalirsıniz diye dusunuyorum
Tamamdır hocam buna da baktım aklıma yattı biraz araştırıp seçim yapacağım legarda ve bunun arasında, biraz aklım karıştı ama teşekkür ederim yorumunuz için :)
 
Merhabalar,

İsmim Oğuz, 32 yaşında, 1.78 boy ve 76 kilodayım. Bisiklet almayı düşünüyorum 20 yıldır da bisiklet kullanmadığım gibi gelişmeleri de takip etmedim, aşağıdaki bilgiler ışığında öneride bulunabilirseniz sevinirim.

Kullanım amacım günlük şehir içi kısa turlar max 1-2 saatlik. Hız yapayım yada turlara katılayım gibi bir isteğim yok.(en azından şimdilik). Bütçe olarak 10 bin belirlemiştim ve Mosso 21 vites başlangıç seviyesi bir model alayım diye düşünmüştüm, fakat gerek forumlardan, videolardan ve bilen arkadaşlardan edindiğim ön bilgiler ışığında önce Mosso 2327 MSH H modeline daha sonra donanımı daha iyi diye 2330 modeline kadar çıktım. Ama bu model içinde, amortisör hem markasız olduğundan hemde genel olarak tecrübesi ve bilgisi olan arkadaşların yaptığı yorumlardan amortisörlü bisikleti beğenmedikleri düşüncesi mevcut. Yani tüm kullanımı düzgün yollarda yapmadığımız sürece nerede sürersek sürelim amortisöre ihtiyaç duyulabileceği düşüncesinden çıkamadım.

Bu doğrultuda bu tamemen bir ön yargıysa lütfen kırmak için çekinmeyiniz 🙂

Yani benim beklentim donanımın sürekli sorun çıkarmayacak ve akıcı şekilde çalışan, konforlu sürüşü olan ve yol tepkilerini en az yansıtacak bir model olması.

Donanım olarak bir arkadaşım Deore sete çıkıldığında fiyatına değeceğini söyledi. Hatta 2330 un neredeyse 2327 den 1 kilo fazlası olmasına rağmen. Forumda okuduğum diğer önerilen modelde Carraro Sportive 330(mossodan 3k küsür pahalı)

Yani 2-3k yukarı çeke çeke 20k bandına geldim buradan sonrasında premium markalar neden olmasın soruları başlıyor.

Çok uzattım bu kadar yazmayı düşünmüyordum. Yukarıda ki bilgiler eşliğinde düşüncelerinizi paylaşır ve öneride bulunabilirseniz sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Myali
Merhabalar,

İsmim Oğuz, 32 yaşında, 1.78 boy ve 76 kilodayım. Bisiklet almayı düşünüyorum 20 yıldır da bisiklet kullanmadığım gibi gelişmeleri de takip etmedim, aşağıdaki bilgiler ışığında öneride bulunabilirseniz sevinirim.

Kullanım amacım günlük şehir içi kısa turlar max 1-2 saatlik. Hız yapayım yada turlara katılayım gibi bir isteğim yok.(en azından şimdilik). Bütçe olarak 10 bin belirlemiştim ve Mosso 21 vites başlangıç seviyesi bir model alayım diye düşünmüştüm, fakat gerek forumlardan, videolardan ve bilen arkadaşlardan edindiğim ön bilgiler ışığında önce Mosso 2327 MSH H modeline daha sonra donanımı daha iyi diye 2330 modeline kadar çıktım. Ama bu model içinde, amortisör hem markasız olduğundan hemde genel olarak tecrübesi ve bilgisi olan arkadaşların yaptığı yorumlardan amortisörlü bisikleti beğenmedikleri düşüncesi mevcut. Yani tüm kullanımı düzgün yollarda yapmadığımız sürece nerede sürersek sürelim amortisöre ihtiyaç duyulabileceği düşüncesinden çıkamadım.

Bu doğrultuda bu tamemen bir ön yargıysa lütfen kırmak için çekinmeyiniz 🙂

Yani benim beklentim donanımın sürekli sorun çıkarmayacak ve akıcı şekilde çalışan, konforlu sürüşü olan ve yol tepkilerini en az yansıtacak bir model olması.

Donanım olarak bir arkadaşım Deore sete çıkıldığında fiyatına değeceğini söyledi. Hatta 2330 un neredeyse 2327 den 1 kilo fazlası olmasına rağmen. Forumda okuduğum diğer önerilen modelde Carraro Sportive 330(mossodan 3k küsür pahalı)

Yani 2-3k yukarı çeke çeke 20k bandına geldim buradan sonrasında premium markalar neden olmasın soruları başlıyor.

Çok uzattım bu kadar yazmayı düşünmüyordum. Yukarıda ki bilgiler eşliğinde düşüncelerinizi paylaşır ve öneride bulunabilirseniz sevinirim.

Süspansiyon tercihi kişinin kullanım ortamı ve konfor beklentilerine bağlı. Ben aynı şartlarda 23 ile 40 mm arasında lastiklerle 4 süspansiyonsuz ve 1 süspansiyonlu bisiklet kullanıyorum ve süspansiyon tercih etmiyorum. Benim için zararı faydasından fazla. Trekking bisikletlerinde süspansiyonlar giriş seviyesi ama mesela 2330'daki süspansiyon Migros'un bisikletindekiyle aynı da değil. Bir dağ bisikletinin ihtiyacına göre kullanılmış süspansiyonlarla kıyaslanamaz, Carraro'lardaki gibi bilinen marka olsa da iyi olurdu ama çöp de değil. Yine de bence olmasa daha iyi olur. Bu Carraro'dakiler için de geçerli ama yine "bence".

"Az daha vereyim şu olsun"un sonu yok. Araştırma ile geçen zamanda fiyat artışlarının da artık sonu yok. Net bütçenizi belirleyebiliyorsanız o bütçeye alabileceğinizin en iyisini alın, hatta taksitle, takasla, ek kaynaklarlar bütçeyi arttırabiliyorsanız o haliyle alabileceğinizin en iyisini alın ama bir an önce alın.

Şu andaki bütçeniz ne kadar?
 
  • Beğen
Tepkiler: oohss ve templeos
Bütçe için dediğim gibi en başta 10k olarak belirlemiştim. Fakat hem araştırmalardan elde ettiğim bilgilerden hem de taksitli almayı düşündüğüm için 15-20 bin bandına çıkabilirim.

Benim için ilk etapta f/p ürünü olması önemli gereksiz para harcamak istemiyorum. Eğer zamanla birincil hobilerimden birine dönüşürse o zaman daha fazla bütçeler ayırabilirim.

Bir kaynakta Trekking için setler Acera, Alivio, Deore, LX, XT seklinde ilerlediğini okumuştum. Bir arkadaşıma da sorduğumda min. Deore olsun diğerleri yorabilir dediği için burada karar kıldım. Aslında bütçeyide buna göre düşündüğüm için 15-20bin diyorum.

Deore seti 15.7k ile ilk Mosso 2330 MSH H modelinde gördüm, diğer markalarda daha yüksek fiyat bantlarına çıkıyor. Ama 20k ya kadar daha iyi bir model önerirseniz yani Mosso 2330 MSH H in donanım olarak(vites harici parçalarda dahil) üstüne çıkan ve verilen paraya değebilecek onlarada bakabilirim.
 
...
Benim için ilk etapta f/p ürünü olması önemli gereksiz para harcamak istemiyorum. Eğer zamanla birincil hobilerimden birine dönüşürse o zaman daha fazla bütçeler ayırabilirim.
...

Bu doğru bir düşünce. Bisiklete yeni başlayanların ya da uzun aradan sonra geri dönenlerin önemli bir kısmı trekking bisikleti aldıktan bir ay/bir yaz/bir yıl sonra daha özel bir türe geçiyor ya da başka bir türde ek bisiklet alıyor.

...
Bir kaynakta Trekking için setler Acera, Alivio, Deore, LX, XT seklinde ilerlediğini okumuştum. Bir arkadaşıma da sorduğumda min. Deore olsun diğerleri yorabilir dediği için burada karar kıldım. Aslında bütçeyide buna göre düşündüğüm için 15-20bin diyorum.
...

Bu sıralama aynı nesil içinde geçerli. Deore diye alınan 5xx setli bir ürün 4xxx Alivio'dan daha iyi değil. Güncel olarak bu sıralamayı 4 basamaklı kodlar arasında yapabiliriz. Deore 8000 > Deore 6000 > Alivio 4000 > Acera 3000 > Altus 2000 > Tourney 800 > diğer bütün Tourney'ler. Tourney'ler 4 basamak kuralını bozuyor. Yaygınlaştığı zaman (yaygınlaşırsa) 1x-2x aynakollu Cues serisini trekking bisikletleri için Deore'lerin yerine koyacağız.

...
Deore seti 15.7k ile ilk Mosso 2330 MSH H modelinde gördüm, diğer markalarda daha yüksek fiyat bantlarına çıkıyor. Ama 20k ya kadar daha iyi bir model önerirseniz yani Mosso 2330 MSH H in donanım olarak(vites harici parçalarda dahil) üstüne çıkan ve verilen paraya değebilecek onlarada bakabilirim.

Peugeot'nun 2x9, 3x9 modellerindeki rakipsiz fiyatları yakın zamanda kaçtığına göre şu anda F/P ürün 2330 MSM H. Mosso anlamsız bir şekilde bu ürünün düz maşalısını üretmiyor. Üretseydi daha ucuz olur ve Sportive 330 karşısında fiyatıyla çok önde olurdu.

Buradan daha yukarıda fit bike sınıfına yakın Carraro (link) ve (link) var. Bir de ortadan şok önleyicili (link). Fiyatlar 20 binin biraz üzerinde. Buradan itibaren epey bir fiyat boşluğundan sonra 30 binin üstünde benzer donanımları olan ünlü markalar ve onların hemen üstünde benim çok beğendiğim Scott Sub Cross ve Metrix'ler başlıyor. Ancak fikirler netleşmeden buralara çıkmayı önermiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: oohss
Barış bey öncelikle ilginiz ve zaman ayırdığını için teşekkür ederim. Birkaç sorum daha olacak.

Carbon maşalar(metallere göre) yol tepkilerini daha çok emdiği için premium bisikletlerde amortisöre ihtiyaç olmayabilir diye düşünüyorum. Bu yüzden düşük segmentteki modeller içerisinden amortisörlü olanı(Mosso 2330 MSH H) mantıklı buluyorum. İleride amortisörü tamamen gereksiz görürsem sürekli kilitli kullanmamın ağırlıktan başka ne gibi dezavantajları olabilir?

Bütçe olarak 20k üzerine çıkmayı düşündüğümde en azından tecrübe ve bilgi birikimimi artırmış olacağımdan tercihi premiumlardan yana yapıp hemde istediğim bisiklet tarzına nihai geçiş yapabilirim.

Son olarak bu standart marka-modellerde 2.el piyasa durumuna çok güvenemediğim içinde ilk alacağım bisikleti belli standartlarda tutmak istiyorum. Yani Mosso 2330 ve Carraro Sportive 330 arasında 2.el de daha iyi satılabilir diyebildiğimiz var mı? Yada bu son kısımda önerdiğiniz modellerin(Carraro 350, X, 250 ve Scottlar) 2.el satışı daha iyi olabilir mi?
 
Barış bey öncelikle ilginiz ve zaman ayırdığını için teşekkür ederim. Birkaç sorum daha olacak.

Carbon maşalar(metallere göre) yol tepkilerini daha çok emdiği için premium bisikletlerde amortisöre ihtiyaç olmayabilir diye düşünüyorum. Bu yüzden düşük segmentteki modeller içerisinden amortisörlü olanı(Mosso 2330 MSH H) mantıklı buluyorum. İleride amortisörü tamamen gereksiz görürsem sürekli kilitli kullanmamın ağırlıktan başka ne gibi dezavantajları olabilir?

Bütçe olarak 20k üzerine çıkmayı düşündüğümde en azından tecrübe ve bilgi birikimimi artırmış olacağımdan tercihi premiumlardan yana yapıp hemde istediğim bisiklet tarzına nihai geçiş yapabilirim.

Son olarak bu standart marka-modellerde 2.el piyasa durumuna çok güvenemediğim içinde ilk alacağım bisikleti belli standartlarda tutmak istiyorum. Yani Mosso 2330 ve Carraro Sportive 330 arasında 2.el de daha iyi satılabilir diyebildiğimiz var mı? Yada bu son kısımda önerdiğiniz modellerin(Carraro 350, X, 250 ve Scottlar) 2.el satışı daha iyi olabilir mi?


Fiyat dolayısı ile benim tercihim kesinlikle Mosso 2330 olurdu. Mossonun kadrolarıda yurt dışından geliyor Carraro gibi, saglam kadroları var. İkinci el olarak Mosso da Carraroda yerli üreticiler ikiside Türkiyede biliniyor ikinci elde sikinti yaratmayacak bisikletler soylediginiz modeller ozellikle.

Sportive X farklı kadro geometrisi ile biraz daha fitness tarzina yakin bir bisiklet. Benim tercihim olmazdı ben daha rahat bisiklet tercih ediyorum sehir icinde. 350 modeli ise yine ince lastikleri ve Spor odaklı vites oranları ile benim tercihim olmayacak bir model. O vites oranları yokuslarda beni zorlar. 50 Aynakolu zaten kullanmam zor benim.

Sportive 250 ise tam sehir icine uygun bir kaliteli amortisore sahip, kullandım ozellikle benim gibi kilolu kimselere cok uygun hafif ve sehir icinde yeterli konforu sunan bir amortisoru var. Ancak yine ince lastik ( lastik bir sekilde cozulur ama ) benim icin yokuslara uymayan vites oranları var. Ama jant olsun gobekler olsun, ayarlı gidon bogazi olsun kaliteli komponentleri var ve rahat bir oturusu var.

Son olarak Amortisorlu ise Mosso 2330
Amortisorsuz ise Carraro 328 alirim ben.


Not: Goruslerim kendi bisiklet hususunda ayirabilecegim butcem, fiziksel ozelliklerim ve kullanim aliskanliklarim icin gecerlidir. Sizlere sadece fikir bildirme amaclidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: oohss
Barış bey öncelikle ilginiz ve zaman ayırdığını için teşekkür ederim. Birkaç sorum daha olacak.

Carbon maşalar(metallere göre) yol tepkilerini daha çok emdiği için premium bisikletlerde amortisöre ihtiyaç olmayabilir diye düşünüyorum. Bu yüzden düşük segmentteki modeller içerisinden amortisörlü olanı(Mosso 2330 MSH H) mantıklı buluyorum. İleride amortisörü tamamen gereksiz görürsem sürekli kilitli kullanmamın ağırlıktan başka ne gibi dezavantajları olabilir?

Bütçe olarak 20k üzerine çıkmayı düşündüğümde en azından tecrübe ve bilgi birikimimi artırmış olacağımdan tercihi premiumlardan yana yapıp hemde istediğim bisiklet tarzına nihai geçiş yapabilirim.

Son olarak bu standart marka-modellerde 2.el piyasa durumuna çok güvenemediğim içinde ilk alacağım bisikleti belli standartlarda tutmak istiyorum. Yani Mosso 2330 ve Carraro Sportive 330 arasında 2.el de daha iyi satılabilir diyebildiğimiz var mı? Yada bu son kısımda önerdiğiniz modellerin(Carraro 350, X, 250 ve Scottlar) 2.el satışı daha iyi olabilir mi?

Ağırlıktan başka ses sorunu olabilir ama bu her maşada olmayabilir ya da herkesi rahatsız etmeyebilir. Bir de kullanılmıyor olsa bile biraz bakım ihtiyacı olabilir.

2. el piyasasını etkileyen çok etken var. Genel ekonomik durum, bisikletin üstündeki bileşenlerin artık eski seri kalması, markanın dönemsel popülerliği v.b. Tourney setli bir Giant'ın sıfır fiyatına satılabildiğini ya da eski seri diye harika bir bisikletin çok düşük fiyatlara gittiğini görmek mümkün. Tek tek modellerin ikinci el piyasalarına bakmak şu andaki ikinci el değerleri konusunda fikir verebilir ama bu iki yıl sonra geçerli olmayabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: oohss
Son derece detaylı bir yazı olmuş. Özellikle de benim gibi seçim konusunda kararsız kalanlar için.
 
Yokuş performansı olsun beni yormasın(yaş itibariyle dize binen yük) diyerek 30V bisiklete geçtim,eski bisikletim Legarda giriş seviyesiydi.
F/p bakarsanız mosso,düz maşa olsun derseniz Carraro.
Bisikletin 2.el muhabbetine gelecek olursak eğer sınıfında tekel olduğu için ikisinin de alıcısı aynı kişilerdir ancak f/p gözetildiğinde ucuz olan daha uyguna konulacağından mosso daha hızlı gidebilir,çünkü insanların çoğu bana göre maşa şu bu önemsemiyor.

@oohss
 
  • Beğen
Tepkiler: oohss
Uzun araştırmalar sonucu memnun olduğum bir bisiklet aldım. Bütçem 10-12 bin TL'di (400-450 dolar).

Aklımda aşağıdaki modeller vardı. Hepsi hemen hemen aynı fiyattı. Çoğu da Shimano marka bileşenler kullanıyor.

*Mosso Legard 2127
*Carraro Sportive 328
*Kron Tx300
*Peugeot T11

Videolardan hepsiniz izledim. Aralarından en kaliteli hissettireni Carraro oldu. Youtube videolarında 2021 modelin arka aktarıcısı eski bir modele ait. Yeni 2023 modelleri Shimano Altus ile geliyor.

Bisiklete gelirsek 186 boyum var 52 kadroda parmak ucunda durabiliyorum. Kilomu söylemek istemesem de baya çok fazla ağırım :). Bugün 9 kilometre yol geldim Ankara trafiğinde. Çok rahat ve konforluydu, yıllardır bisiklet sürmemiştim. Biliyorum daha yeni bisiklet ve sanki ne sürdün yorum yapacak diyebilirsiniz. Arkadaşlar, Makedonya'da eski püskü bir dağ bisikletim vardı, bir pedal basınca 3 tur havaya zıplıyordum. Ondan sonra bu harika geldi :D. Bu bisikleti tercih edip diğerlerini tercih etmememin sebebiyse zırhlı lastikle gelmesi, pedallarının plastik olmaması, daha kaliteli hissettirmesi, shadow seleyle gelmesi ve kadroda iki tane ayrı ayrı suluk girişi olması. Hidrolik frenden korkup çekinmeyin, doğru frenleme yaparsan V frenden çok daha iyi mesafe sunuyor.

Bu bisikleti şehir içi 30-40 km git gel yapacak kişilere, selesine güvenen varsa şehirlerarası seyahat etmek isteyenlere uygun. Ankara'da olanlar Shimano'nun tek yetkili servisi olan ("söylediklerine göre" çok profesyonel çalışıyorlar gidip gördüm. Reklam değildir) Erdoğanlar bisikletten temin edebilir. Son 52 kadroyu ben aldım. Çayyolundaki bir batide de son 1 adet 48 kadro kalmıştı. Ön sipariş geçip beklemeniz gerekiyormuş satın almak için.
 
Uzun araştırmalar sonucu memnun olduğum bir bisiklet aldım. Bütçem 10-12 bin TL'di (400-450 dolar).

Aklımda aşağıdaki modeller vardı. Hepsi hemen hemen aynı fiyattı. Çoğu da Shimano marka bileşenler kullanıyor.

*Mosso Legard 2127
*Carraro Sportive 328
*Kron Tx300
*Peugeot T11

Videolardan hepsiniz izledim. Aralarından en kaliteli hissettireni Carraro oldu. Youtube videolarında 2021 modelin arka aktarıcısı eski bir modele ait. Yeni 2023 modelleri Shimano Altus ile geliyor.

Bisiklete gelirsek 186 boyum var 52 kadroda parmak ucunda durabiliyorum. Kilomu söylemek istemesem de baya çok fazla ağırım :). Bugün 9 kilometre yol geldim Ankara trafiğinde. Çok rahat ve konforluydu, yıllardır bisiklet sürmemiştim. Biliyorum daha yeni bisiklet ve sanki ne sürdün yorum yapacak diyebilirsiniz. Arkadaşlar, Makedonya'da eski püskü bir dağ bisikletim vardı, bir pedal basınca 3 tur havaya zıplıyordum. Ondan sonra bu harika geldi :D. Bu bisikleti tercih edip diğerlerini tercih etmememin sebebiyse zırhlı lastikle gelmesi, pedallarının plastik olmaması, daha kaliteli hissettirmesi, shadow seleyle gelmesi ve kadroda iki tane ayrı ayrı suluk girişi olması. Hidrolik frenden korkup çekinmeyin, doğru frenleme yaparsan V frenden çok daha iyi mesafe sunuyor.

Bu bisikleti şehir içi 30-40 km git gel yapacak kişilere, selesine güvenen varsa şehirlerarası seyahat etmek isteyenlere uygun. Ankara'da olanlar Shimano'nun tek yetkili servisi olan ("söylediklerine göre" çok profesyonel çalışıyorlar gidip gördüm. Reklam değildir) Erdoğanlar bisikletten temin edebilir. Son 52 kadroyu ben aldım. Çayyolundaki bir batide de son 1 adet 48 kadro kalmıştı. Ön sipariş geçip beklemeniz gerekiyormuş satın almak için.

Hayırlı uğurlu olsun. Çok iyi bir seçim, kazasız belasız pedallamalar. Ağır kişiler için ve şehir içinde sert kullanım için dayanıklı bir kadroya sahip Mtb ler gibi. Yerliler icinde en kalitelisi benim görüşüm Carraro markası.

Accell bisiklete işim gereği ayda 2 kere gidiyorum, Kadro kalite kontrolü konusunda hassaslar. Kadrolar ve maşalar İtalyada tasarlanıp yurt dışından geliyor, burada sadece boya ve montaj var. Geçen 3x serisi bir kadroyu hurda aluminyum paletinde gördüm neredeyse kusursuzdu, üst boruda çok küçük bir göçük vardı sadece. Çok az macunlanip, normal boya bölümüne girse, benim diyen adam anlamaz. Herifler direk hurdaya atmış. İçim gitti 😅 Baska firma olsa kesin kullanir onu 😅

Jantlar hususunda onlarında tüm parçaları dışarıdan geliyor. Üretimde gözden kaçarsa boya atıkları vs puruzlu yuzeyler cikabiliyor bana cikmisti. Ama kadro konusunda cok hassas bir kalite kontrolu var.
 
MERHABALAR BENİM ARKA TEKER MİLİM KIRILMIŞTI SONRA BİSİKLETÇİ ONA GÖRE BULAMADI BİR HAFTA SONRA ÇIKMA TAKTI VE BİKLETİMİN ARKA LASTİĞİNDE SÜRTME OLMAMASINA RAĞMEN YAVAŞLIYOR BİLYALARDAN KAYNAKLANIYO DİYE DÜŞÜNÜYORUM RULMANLI MİL'E GEÇERSEM MASRAFIM NE OLUR
 
@dogukansever
Ben olsam ben de Carraro alırdım doğru tercih bence de. Kardeşim de Carraro'nun bende de Mosso'nun amortisörlü modelleri var Carraro benim daha çok hoşuma gitti. Schwalbe Delta Cruiser Plus model lastiklerle mi geldi ?
 
@dogukansever
Ben olsam ben de Carraro alırdım doğru tercih bence de. Kardeşim de Carraro'nun bende de Mosso'nun amortisörlü modelleri var Carraro benim daha çok hoşuma gitti. Schwalbe Delta Cruiser Plus model lastiklerle mi geldi ?

Evet Delta Plus ile geldi, zaten kamp için uzun yol yapmayı planlıyordum dış lastiğe o yüzden ekstra önem veriyordum. Yukarıda belirttiğim hiçbir model bildiğim kadarıyla zırhlı lastikle gelmiyor. Hani tamam zırhlı dediysek tank paleti gibi değil sonuçta 400 dolarlık bisiklete konan lastik ama hiç yoktan iyidir en azından diken battığında patlamaz zırt pırt.
 
Öncelikle herkese iyi günler. Boyum 1.78, Şehir içinde ve ara sıra stabilize yollarda kullanmak için kendime bisiklet arıyorum
Bütçem 7-8 bin arasında. Aynı tarzda kullanılmak üzere eşim içinde kendisinin boyu 1.70, 4-5 bin lira civarlarında V iskelete sahip bir model arıyoruz.Yardımcı olursanız eğer çok seviniriz.Herkese iyi forumlar.
 
Son düzenleme:
Uzun araştırmalar sonucu memnun olduğum bir bisiklet aldım. Bütçem 10-12 bin TL'di (400-450 dolar).

Aklımda aşağıdaki modeller vardı. Hepsi hemen hemen aynı fiyattı. Çoğu da Shimano marka bileşenler kullanıyor.

*Mosso Legard 2127
*Carraro Sportive 328
*Kron Tx300
*Peugeot T11

Videolardan hepsiniz izledim. Aralarından en kaliteli hissettireni Carraro oldu. Youtube videolarında 2021 modelin arka aktarıcısı eski bir modele ait. Yeni 2023 modelleri Shimano Altus ile geliyor.

Bisiklete gelirsek 186 boyum var 52 kadroda parmak ucunda durabiliyorum. Kilomu söylemek istemesem de baya çok fazla ağırım :). Bugün 9 kilometre yol geldim Ankara trafiğinde. Çok rahat ve konforluydu, yıllardır bisiklet sürmemiştim. Biliyorum daha yeni bisiklet ve sanki ne sürdün yorum yapacak diyebilirsiniz. Arkadaşlar, Makedonya'da eski püskü bir dağ bisikletim vardı, bir pedal basınca 3 tur havaya zıplıyordum. Ondan sonra bu harika geldi :D. Bu bisikleti tercih edip diğerlerini tercih etmememin sebebiyse zırhlı lastikle gelmesi, pedallarının plastik olmaması, daha kaliteli hissettirmesi, shadow seleyle gelmesi ve kadroda iki tane ayrı ayrı suluk girişi olması. Hidrolik frenden korkup çekinmeyin, doğru frenleme yaparsan V frenden çok daha iyi mesafe sunuyor.

Bu bisikleti şehir içi 30-40 km git gel yapacak kişilere, selesine güvenen varsa şehirlerarası seyahat etmek isteyenlere uygun. Ankara'da olanlar Shimano'nun tek yetkili servisi olan ("söylediklerine göre" çok profesyonel çalışıyorlar gidip gördüm. Reklam değildir) Erdoğanlar bisikletten temin edebilir. Son 52 kadroyu ben aldım. Çayyolundaki bir batide de son 1 adet 48 kadro kalmıştı. Ön sipariş geçip beklemeniz gerekiyormuş satın almak için.
Hayırlı olsun güzel bisiklet.

Lakin bence 52 kadro sana küçük. Yani "kadroda parmak ucunda durabiliyorum"dan kastın selede otururken ise sele boyunu da çok AŞAĞIYA almışsın. Selede otururken ayaklarının yere DEĞMEMESİ gerekiyor. Youtube'dan bir kaç sele boyu ayarlama videosu izle çok zor değil.

54 ya da 56 kadro daha iyi olabilirdi sanki.
 
Merhaba bisiklet tutkunu arkadaşlarım kardeşlerim sizlere bir konu hakkında bilgilerinize tecrübelerine danışmak istiyorum. Ben 1 yıldır bisiklete merak sardım turlara katılıyorum ara sıra 80-90 km lik turlara çıkıyorum çoğunlukla da keşif turları yapmayı seviyorum 20-25 km civarı oluyor genelde elimde aktif kullandığım PEUGEOT T12FS model deore setli bir şehir bisikletim var birde sıfır şekilde kullanılmamış Carraro 328 model bisikletim mevcut T12FS model bisikletim bu sıralar sürekli jant teli kırıyor biraz aksilikler üst üste geliyor moralimi bozmaya başladı şöyle bir düşüncem var iki bisikleti de satıp 1 Gravel bisiklet mi alsam acaba diye düşünüyorum ara sıra yarışlara da katılma isteğim de var öyle tecrübe olsun farklılık olsun diye bir iddiam yok kesinlikle Bu konuda bana verebileceğiniz tavsiyeler neler keşke 328 i alırken direk gravel alsaymışım diye pişman olmadım değil şuan ikisi arasında 1 bisiklet ücreti kadar fark var 2. düşüncem de 1 bisikleti satıp üstüne ekleyip gravel almak 1 şehir bisikleti 1 gravel bisiklet bulundurmak Ve Gravel al derseniz de hangi gravel modellerini almak mantıklı Gravel bisiklet tavsiyesi de verirseniz sevinirim sizlerden bu konu hakkında destek ve tavsiye talep ediyorum şimdiden teşekkür ederim .
 
Konudan bağımsız olacak ama arkadasimiz bisikletim diye bahsedince yazmak istedim bende. Peugeot markasından nefret ederim. 1992 yılında motosiklete ilk basladigim zamanda nefret ederdim. İlerki yıllarda scooterlarından da, arabalarindan da..

Sanayi eşrafının dostudur Peugeot markası. Sıfır otomobilini al, cevremde engelli bir abimizde almisti, servisten sanayiden çıkamazsın. Bir marka kendini yıllardır nasıl bu kadar kötü duruma sokar, yıllardır zerre yol katedemez.

Değil trekking bisikletini, yarı fiyatina verseler 3 tekerlekli çocuk bisikletini almam o markanın. Adını bile duyunca tüylerim diken diken olur.
 
Geri