Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

mutlu pazarlar. uzun zamandır bisiklet kullanmıyorum ve tekrar başlamak istiyorum. hafta içi 30-45 dakika haftasonları ise nispeten daha fazla süre kullanabileceğim bir bisiklet bakıyorum. bu konunun yabancısı olduğum. genelde asfalt yolda kullanacağım düşünülürse en mantıklı seçim şehir/ tur bisikletleri olacaktır diye düşünüyorum.
sizce nasıl bir bisiklet almalıyım. kısa boylu biri olduğumu da belirteyim (1,65)
 
Scudo
2 haftalık arayışımın ardından Kron SPX100 modelini tercih ettim. Yıllar sonra ilk defa bisiklet kullanacağım. Sizce iyi mi yapmışım?
 
  • Beğen
Tepkiler: mdonertas
Hocam merhabalar birkaç gün önce fikirlerinize danışmıştık ben kendime 2. el mosso legarda 2127 aldım fakat eşim içi kararsızız.
2 bisiklet türü arasında kaldık yardımlarınızı bekliyorum. hangisi e nedenleri ile yazabilir misiniz?

Eşimin boyu 163 iç bacak uzunluğu 70 cm civarı çıktı
Strada 105 21 v
HBCV00001E22FE hepsiburada kodu bu

Mosso legarda 2221-ldm-v-41-cm-
bikestore kodu bu st13624

Merhabalar,

Bende geçenlerde 2. El mosso legarda 2127 aldım cok memnunum. Eşime de dün ankarada uygun fiyata 0, 2121 Ldm H bulduk o model piyasada pek kalmamış genelde. 2 gündür beraber biniyoruz toplamda 30 km den fazla yol yaptık. Eşim çok memnun boy ve bacak ölçüleri eşinizle neredeyse aynı bu arada. Eğer süspansiyonlu bir model düşünmüyorsanız uygun fiyata bulursanız güzel bir şehir bisikleti tavsiye ederim.
 
@Spartiat Üstat ,

Peugeot T1 ... FS modellerinden
T11
T11 X2
Mosso 2224 2227
hangisi daha mantıklı ?

Peugeot t17 fs 28 neden çok ucuz ?
Yazdıklarınızı okuduktan sonra düz maşalıda olur ?
teşekkürler...
 
Son düzenleme:
@Spartiat Üstat ,

Peugeot T1 ... FS modellerinden
T11
T11 X2
Mosso 2224 2227
hangisi daha mantıklı ?

Peugeot t17 fs 28 neden çok ucuz ?
Yazdıklarınızı okuduktan sonra düz maşalıda olur ?
teşekkürler...

(link) çok ucuz değil aslında. Diğer modellerle kıyaslayınca vites sistemi düşük kalıyor. 24 viteste kullanılabilecek en düşük sistemler Tourney TX ve eski Altus (310), bunda da Tourney TX var. V frenle yapılan tasarruf da işin içine girince makul fiyatlı bir model olmuş. Süspansiyon da olmasaydı daha da ucuz olurdu.

Bütçe 27 viteslilere yetiyorsa 2224'ü geçip ötekilere bakmakta fayda var. 2224 ve 2227 arasında sadece vites sayısı farkı yok; 2227'lerde attırıcılar seri içi üst model, aynakol daha üst seri, orta göbek Shimano, ağırlık biraz daha düşük. Yine de 2224 diğerlerine göre çok hesaplı fiyata bulunursa tercih edilebilir.

2227'de arka attırıcı Altus 370, Peugeot'un her iki modelinde de eski de olsa Deore. Bu yüzden T11 ve T11x2 daha iyi diyebiliriz. Fiyat farkı sitelerindeki gibi olsaydı 2227 hala iyi bir seçenek olabilirdi ama Peugeot'ların resmi fiyatlarından daha ucuza bulunabildiğini biliyoruz ve aradaki fiyat farkı az olduğunda T11 ya da T11x2'yi almak daha iyi olur.

T11 ve T11x2 arasındaki fark önde ikili aynakol olması ve buna bağlı olarak değişen ön attırıcı. T11'de arkada 11-32, önde 48-36-26; T11x2'de arkada 11-34, önde 46-30 dişliler var. T11'in teorik maksimum hızı daha yüksek, tırmanma kapasiteleri yakın. Ben alıyor olsam ikisi arasında seçim yapmakta zorlanır, piyasadaki fiyatlarına ve bulunabilirliğine göre karar verirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: gkon ve ESMURAT
3000-4000 bandında öneride bulunabilecek var mı acaba?
 
Arkadaşlar bu seçimler ve fiyatlar hakkında ne dersiniz arkadaşın ilk bisikleti olacak.

Kron tx150 V v fren : 4750
Peugeot T17FS : 5900
Carraro 224 V : 5900
 
Arkadaşlar bu seçimler ve fiyatlar hakkında ne dersiniz arkadaşın ilk bisikleti olacak.

Kron tx150 V v fren : 4750
Peugeot T17FS : 5900
Carraro 224 V : 5900


Carraro 224'ü alsın.
Kron'da Zozo aynakol var, lastiği belli değil; hem onda hem Peugeot T17FS'de Shimano'nun 18/21 vitesle uyumlu olduğunu belirttiği, 24 vites uygun olmayan (link) ön attırıcı var. Bunun olduğu bir bisikleti almak vites ayarlarında olabilecek sorunları baştan kabul etmek demek. Sorun yaşandığında Mosso'lardaki gibi Altus FD-M310, Carraro'daki gibi (link) attırıcı ile değiştirilebilir ama boşa masraf sonuçta.
İçlerinde en iyi lastik 224'te. Beyan edilmiş maşa, ön-arka göbekler, gidon, gidon boğazı v.b. diğer küçük ayrıntılarda da o daha iyi.
TX150'nin tek avantajı fiyatı, fiyat bileşen farklarından daha önemli olduğunda o alınabilir. T17FS ile 224 aynı fiyatta olduğunda zaten T17FS'ye bakmaya hiç gerek yok.
3000-4000 bandında öneride bulunabilecek var mı acaba?

Fiyatlar sürekli değiştiği için her bütçe aralığına girip çıkan ürünleri takip etmek zor.

Şunlar yaygın markaların şehir/trekking modellerini listeledikleri sayfalar:
  • (link) (Pahalıdan ucuza sıralı)
  • (link) (Düz maşa trekking, süspansiyonlu trekking, çelik trekking, şehir, low-step sırasıyla listelenmiş)
  • (link) (Süspansiyonlular ucuzdan pahalıya, sonra düz maşalılar ucuzdan pahalıya sıralı)
  • (link) (Fiyat yok)
  • (link) (Fiyat yok)
  • Peugeot (link) (link) (Fiyatlar detay sayfalarında)
  • (link) (Pahalıdan ucuza sıralı)
Bunlarda verilen fiyatlar referans fiyatlar. İnternette ya da bayilerde genelde daha az, ender olarak daha fazla olma şansı var. Mesela bugünlerde Peugeot modelleri sitesindeki fiyatlardan belirgin ucuza alınabiliyor.
Bunlara bakıp bütçe içinde olan modeller arasından süspansiyon tercihi, fren tercihi gibi kriterlere göre birkaç model seçip seçenekler azaltılınca hangisinin daha iyi seçim olacağını belirlemek daha kolay olur. Doğru modeller bulununca çeşitli sitelere bakıp nerede daha ucuza bulunabileceğine bakılmalı.
Alternatif olarak Hepsiburada gibi sitelerde bütçeyi ve diğer kriterleri belirtip arama yapılabilir ama o sitelerde çelik kadrolu bisikletleri alüminyum, mekanik diskli bisikletleri HD, kilitsiz maşalı modelleri kilitli maşalı gibi gerçekte olmayan özellikleriyle listeleyebildikleri için bulunan modellerin özelliklerini kendi sitelerinden kontrol etmek lazım. Mesela şu liste biraz toleransla 4200 liraya kadarki alüminyum kadrolu, 28 jantlı, erkek şehir/trekkin bisikletlerini göstermeli: (link)
Fren ve maşa tercihi belirlenirse bu aramada çıkan sonuçlar epey azaltılabilir.

Hızlı bir bakışla bütçeye uygun ya da az üstünde şu modelleri gördüm:
(link)
(link)
(link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Sevgili bisiklet severler selamlar.
Ağırlıklı şehir içi kullanım ve yılda 1-2 defa tur için bir trekking bisikleti bakıyorum fakat çok kararsız kaldım. Baktığım tüm modeller kilitlenebilir maşalı ve hidrolik disk frenli.
Bisan trx 8500 27 vites mozo maşa acera ön arka aktarıcı 7400 TL
Mosso Legarda 2230 full deore setli 9500-10000 Tl arası maliyeti var.
Mosso Legarda 2227 altus setli 7500tl
Mosso Legarda 2224 altus setli 6500tl
kron tx 300 27 vites altus setli 6900tl
kron tx 150 24 vites altus setli 5900tl
carraro sportive 24 vites altus setli var oda 6900 gibi bir rakamdı tam hatırlayamadım.
Bisan ile alakalı hiç kulanan yok çevremde. Aldığımda sorun yaşarmıyım bilmiyorum. 30 vites mosso da nispeten pahalı gibi ama aradaki farka kesin değer derseniz onuda alabilirim.
Farklı fp önerileriniz olursa duymayı isterim tabikide.
 
Selamlar, uzun yıllar sonra yine aranızdayım :) ilk bisikletim mosso 771 dmv miadını doldurmak üzere, elimden çıkartarak tur için daha üst bir modele geçmek istiyorum. Ancak piyasadan ve modellerden kopmuş durumdayım. Carraro crt trip fena gözükmüyor ama pek kullanıcı yorumu yok, sanyorum merida, fuji gibi markalar ülkeden çekip gitmiş. Güncelde maks 10k fiyatlı üzmeyecek komponentli bir model tavsiyeniz olursa çok sevinirim. Herkese şimdiden iyi bayramlar!
 
arkadaşlar ben liste fiyatı 5250₺ olan mosso legarda 2221 msm v 21 vites bisikleti 4750₺ye aldım, bisikletten memnunum bir sıkıntım yok ama burda yazılanları okudukça pişman olmaya başladım keşke 24 vites alsaydım diyorum. çok mu fark var acaba legarda 2221 ile 2224 arasında?
 
arkadaşlar ben liste fiyatı 5250₺ olan mosso legarda 2221 msm v 21 vites bisikleti 4750₺ye aldım, bisikletten memnunum bir sıkıntım yok ama burda yazılanları okudukça pişman olmaya başladım keşke 24 vites alsaydım diyorum. çok mu fark var acaba legarda 2221 ile 2224 arasında?

Vites sayısı ve ruble
2221'de ruble MF-TZ500-7 14-34, 2224'te CS-HG200-8 12-32. Burada 8 farklı dişlinin sunduğu esneklik, en küçük dişlinin 14 yerine 12 olmasının sağladığı teorik maksimum hız artışı var. 2221'in en büyük dişlisinin 34 olması tırmanma avantajı sağlıyor ama 14-16-18-20-22-24-34 şeklinde sıralanmış dişlilerle sert tımanışa geçişte 24 dişliden 34 dişliye 10 fark birden olması kullanımı çok zorlaştırıyor. 2224'teki rublede 12-14-16-18-21-24-28-32 şeklinde daha iyi aralıklar var.
2221'deki rublenin vidalı olması 14-34'ten başka geçerli bir seçenek sunmuyor, çünkü yerine takılabilecek tek dişli ondan daha kullanışsız olan 14-28. 2224'teki rubleyi ise başka hiçbir parçayı değiştirmeden 11-32, 11-34 ve gerekirse wolftooth kullanarak ya da arka attırıcıyı değiştirerek daha büyük rublelerle de değiştirebilirsiniz.
Rublenin vidalı olmasının diğer bir dezavantajı da her vidalı rublenin en azından bir kaset rubleden önce mutlaka sebep olacağı göbek eğrilikleri.

Göbekler
2221'de ön ve arka göbek Shunfeng, 2224'te ise Shimano TX500. 2227'de orta göbek de değişip Kenli KL-08A yerine Shimano BB-UN300 oluyor.

Ön attırıcı
2221'de ön attırıcı Tourney FD-TY510, 2224'te Altus FD-M310.

2221'i yukarıda andığım sorunlardan kurtarıp 2224 seviyesine taşımak için arka göbeğin değişip jantın tekrar örülmesi, ruble, ön attırıcı ve sağ vites kolunun değişmesi gerekiyor. Bunlar yapıldığında sadece ön göbek kalıyor, istenirse o da değiştirilebilir ama çok da gerekli değil. Bu değişiklik ve işçiliklerin yol açacağı masraf 2221 yerine 2224 almak için ödenecek farktan fazla tutuyor. Bu nedenle bütçe elverdiği sürece bu vidalı ruble ve alt seviye bileşenleri geçip 24 vites ve üstüne (ya da kasetli 21 viteslilere) bakmakta fayda var.

Yine de pişman olmaya gerek yok. Aldığınız bisiklet de genel şartlar altında oldukça yeterli ve kaliteli. İleride kullanım tarzınıza göre belki yol bisikletine geçmek istersiniz, belki başka bir tür ya da seviye bir bisiklete geçersiniz, belki bunu yükseltirsiniz. Şimdilik keyfini çıkarmaya bakın.
 
@Spartiat hocam carraro 224 u dün 5900 tl 12 taksit ile aldık. Alırken satıcı inatla peugeot 17fs satmaya çalıştı ve inatla sizin bahsettiğiniz donanım farklarini kabul etmedi biz biraz anlattık hafif bi tartışma oluştu 😊 224 benim 328 den daha akıcı geldi. Yol bisikletine geçme düşüncem netlesti.
 
@Spartiat hocam carraro 224 u dün 5900 tl 12 taksit ile aldık. Alırken satıcı inatla peugeot 17fs satmaya çalıştı ve inatla sizin bahsettiğiniz donanım farklarini kabul etmedi biz biraz anlattık hafif bi tartışma oluştu 😊 224 benim 328 den daha akıcı geldi. Yol bisikletine geçme düşüncem netlesti.

T17FS'de en üst modeli olsa da Tourney set olduğundan kimse o fiyata almıyordur, satıcı o yüzden ondan kurtulmak istiyordur. Yeni başlayan kullanıcılarda hep öyle duydukları için tourneyfobi var, TX800 olmasına ve diğer bileşenlere bakmazlar, "o da Tourney, bu da Tourney, o zaman niye bu kadar para veriyorum" derler.

224 yeni olduğundan ya da yoldaki titreşimi az hissettirdiğinden kısa süre için 328'den akıcı gelmiştir.
 
Merhaba. 3 yaşındaki kızımın bisikletini kullanmayı çözmesi ve beni koşturmaya başlaması yanında zayıflamak ve araç maliyetinin çok artması nedenleriyle 10 yıllık bir aradan sonra bisiklet kullanmaya geri döndüm. 20 yıllık 21 vitesli hibrit bianchi bisikletimi tamir ederek kendimi denedim ve devam etmeye karar verdim. Bu konunun son 30 sayfasını okudum.

-Genelde İşe-gidip gelirken kullanacağım (5 km'lik geneli hafif-orta eğimli asfalt ve kilittaşı döşeli yol) ancak bozuk yollarda kullanma ihtimalim de var bu nedenle kilitlenebilir maşalı bir model istiyorum.
- Boyum 168 bacak iç boyum 72 cm; 46 cm kadro benim için ideal gibi duruyor.
- Yağmurda da kullanmaya niyetim var. Belki patikalarda vs de tozlu yerlerde kullabilirim ama çamurlu yerlerde kullanmam. Elimden bakım/onarım işleri gelir. Bu nedenle fren konusuna karar veremedim sadece fiyat farkı nedeniyle V fren olanları ön plana aldım.
-Çamurluk kesinlikle olmalı, arka bagaj ise olsa iyi olur.
- Fiyat olarak 6-7 bin TL civarında kalırsa çok mutlu olurum ama biraz daha yukarı çıkabilirim.
-Sayın spartiat'ın yorumu nedeniyle 21 viteslileri es geçtim.

Henüz satıcılara gidip canlı görmedim ama kağıt üstünde ve fiyatları da göze alınca;

LEGARDA 2224 MSM-V 5500TL
TX150 5330TL
SPORTIVE 224 28" 24-V VB 6200TL

arasından biri yeterli olur gibi görünüyor.

Hazır çamurluk ve bagaj nedeniyle ELITE 804 28" 24-V VB de olabilirdi ama renklerini hiç beğenmedim ayrıca elite serisinde 46 kadro yok sadece 48 var.

Öncelikle hangisini önerirsiniz ? HD fren için 500-1000 TL fazla vermeme değer mi? 27 vitesli bir üst serilere geçmeli miyim ? (yanlış bakmadı isem bir üste geçince HD fren tek seçenek)
 
Merhaba. 3 yaşındaki kızımın bisikletini kullanmayı çözmesi ve beni koşturmaya başlaması yanında zayıflamak ve araç maliyetinin çok artması nedenleriyle 10 yıllık bir aradan sonra bisiklet kullanmaya geri döndüm. 20 yıllık 21 vitesli hibrit bianchi bisikletimi tamir ederek kendimi denedim ve devam etmeye karar verdim. Bu konunun son 30 sayfasını okudum.

-Genelde İşe-gidip gelirken kullanacağım (5 km'lik geneli hafif-orta eğimli asfalt ve kilittaşı döşeli yol) ancak bozuk yollarda kullanma ihtimalim de var bu nedenle kilitlenebilir maşalı bir model istiyorum.
- Boyum 168 bacak iç boyum 72 cm; 46 cm kadro benim için ideal gibi duruyor.
- Yağmurda da kullanmaya niyetim var. Belki patikalarda vs de tozlu yerlerde kullabilirim ama çamurlu yerlerde kullanmam. Elimden bakım/onarım işleri gelir. Bu nedenle fren konusuna karar veremedim sadece fiyat farkı nedeniyle V fren olanları ön plana aldım.
-Çamurluk kesinlikle olmalı, arka bagaj ise olsa iyi olur.
- Fiyat olarak 6-7 bin TL civarında kalırsa çok mutlu olurum ama biraz daha yukarı çıkabilirim.
-Sayın spartiat'ın yorumu nedeniyle 21 viteslileri es geçtim.

Henüz satıcılara gidip canlı görmedim ama kağıt üstünde ve fiyatları da göze alınca;

LEGARDA 2224 MSM-V 5500TL
TX150 5330TL
SPORTIVE 224 28" 24-V VB 6200TL

arasından biri yeterli olur gibi görünüyor.

Hazır çamurluk ve bagaj nedeniyle ELITE 804 28" 24-V VB de olabilirdi ama renklerini hiç beğenmedim ayrıca elite serisinde 46 kadro yok sadece 48 var.

Öncelikle hangisini önerirsiniz ? HD fren için 500-1000 TL fazla vermeme değer mi? 27 vitesli bir üst serilere geçmeli miyim ? (yanlış bakmadı isem bir üste geçince HD fren tek seçenek)

Aralarında çok fiyat farkı olmadığı sürece Sportive 224 ~ Legarda 2224 > TX150 diyebilirim. TX150'de Zozo aynakol ve TY510 ön attırıcı varken tercih edilmesi için arada epey daha fazla fiyat farkı olmalı. Sportive 224 ve Legarda 2224'te farklı olan bileşenler arasında 2224'te ön attırıcı daha iyi, diğerlerinde 224 daha iyi ama resmi siteleri arasındaki fiyat farkına değer mi tartışılır. Piyasada o kadar fiyat farkı olmayabilir.

Hem bakım/onarim işlerine yatkınlığınız, hem ilk satın alma ve sonra bakım/tamir maliyeti nedeniyle V fren tercih edilebilir.

Bence hazır çamurluğu ve bagajı olan bisiklet almak yerine kendi zevkinize göre seçmeniz daha iyi. Şehir/trekking bisikletlerinde çamurluğun lastiğe mümkün olduğunca yakın ve her noktada eşit uzaklıkta olmasını sevdiğimden hazır çamurluklu bisikletlerde çamurluğun berbat özensiz takıldığını gördüğümde çok sinir oluyorum.

Çamurluk olarak ben hafif olması nedeniyle Legarda'da (link) kullanıyorum. Nasıl durduğuna dair fotoğraf ekleyebilirim (ürün linkindeki yorumlarda ilk taktığım halinin fotoğrafları var ama sonra farklı bir konumlandırmaya geçtim). Başka bir bisiklette (B'twin Original 520) Özceylan'da satılan (link) marka çamurluklardan (link) siyahını kullanıyorum, Colorado'ya göre daha sağlam, az daha geniş ve daha ağır. Daha iyi kapatan çamurluk olarak (link)'ı beğeniyorum ama bisikleti arka tekerleği üzerine dikerek asansöre yüklemem gerektiği için bu kadar fazla kapatan çamurlukları kullanma şansım yok, Colorado'nun arkası tam yerinde bitiyor.

Bagaj olarak hafifliği nedeniyle (link) kullanıyorum ama daha sağlam (tabii daha ağır) ve heybe kullanmaya daha uygun başka modeller de var. Trekking bisikletlerinin tümünde bagaj bağlantı yuvaları olduğu için sadece sele borusuna bağlanan bagajları tavsiye etmiyorum.
 
fiyatı 3500tl altında kalıp günlük kullanım için uygun güncel bisikletler nelerdir acaba? shimano aktarım organlı 24 vitesli modeller bulunabilir mi bu fiyat aralığına? tercihen 28inch şehir tur bisikleti ancak hafif olursa 28-29 inch mtbler de iş görür.
 
fiyatı 3500tl altında kalıp günlük kullanım için uygun güncel bisikletler nelerdir acaba? shimano aktarım organlı 24 vitesli modeller bulunabilir mi bu fiyat aralığına? tercihen 28inch şehir tur bisikleti ancak hafif olursa 28-29 inch mtbler de iş görür.

24 vitesli hiç yok, 21 viteste tam shimano olmayanlar ya da çelik kadrolular var.
(link) (ruble, ön attırıcı, aynakol ve vites kolları Shimano değil)
(link) (çelik kadro, aynakol Shimano değil)
(link) (21 vitesli bisiklette 6x arka attırıcı kullanılması nedeniyle önermiyorum; aynakol, ön attırıcı ve vites kolları Shimano değil)
(link) (çelik kadro; aynakol, ön attırıcı, vites kolları ve ruble Shimano değil)
(link) (çelik kadro; aynakol Shimano değil)
(link) (çelik kadro; aynakol Shimano değil)
 
  • Beğen
Tepkiler: observer
Merhaba arkadaşlar ben foruma bugün üye oldum.İstanbul'da yaşıyorum.1.85 cm boyum ve 77 kg ağırlığım var.Trek fx2 almayı düşünüyorum.Sadece şehirde süreceğim.Sizce trek ds1 bana yeter mi ya da fx 2 mi almalıyım ? Disk frenli almak dezavantaj mıdır ? disk frenli trek fx 2 , v frene çevirilebilir mi ? Amortisör şehir içinde gerekli midir ? .Yokuşta bisiklete abanmayı çok seviyorum.(yokuş yukarı çıkarken son gaz pedal çevirmeyi kasttetim)Hız yapmayı da seviyorum..Bisikleti hobi amaçlı değil spor yapma amacıyla kullanmak istiyorum.Sorularımı cevaplayabilirseniz çok sevinirim.
 
Geri