Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sele baskısı ve zararı

Bu arada bir ekleme yapayım;
Yumuşak seleler kısa mesafeler için, ufak gezintiler için uygundur. Uzun sürüşler yapmak ve ağrı yaşamamak için yumuşak selelerden kaçınmalıyız.

@Raptor8
Bu prostat hastalığı geçirmiş olanlara öneriliyormuş :)
 
Scudo
@BerkEvren
Bir videoda ameliyat geçiren bir çocuğun,bunun sayesinde rahat bisiklet sürebildiğine değiniliyordu.Tabi bu sele değildi,bir benzeriydi aynı mantıktan. Diğer yandan,olsun hocam ne olacak?:) Aracın altının cafcaflığındansa sağlamlığı önemlidir.Bu konuda erkek üreme sistemi açısından bundan ergonomiğini görmedim.Bakın birde böyle modeller var.
61rrM1rzrNL._SY355_.jpg

110629-easy-seat.jpg

Tabi önce sizin dediğiniz modellerde seleleri denemek lazım,baktınız hiç olmuyor bunlardan alır geçersiniz.Zaten bunların fiyatı,o pahallı,caf caflı selerin çeyreği kadardır sıkıntı olmaz.:D
 
  • Beğen
Tepkiler: izterdek
@Raptor8 İnsanlar kıtalar arası turlar, uzun mesafe sürüşlerde bile tercih etmiyor bu seleleri. Bunun sebebi özel durumlar için üretilmiş olması. En rahat sele daha geniş daha yumuşak olan değil sizin anatominize ve sürüş tipinize uyandır unutmamak lazım. Mesela ben Selle Royal Seta S1 kullanıyorum. 100 km üzerinde dahi bir uyuşukluk, ayağa kalkma ihtiyacı duymuyorum. Benim için bundan daha ergonomik bir sele olmadı daha önce. Seleden kalkma zorunluluğu, uyuşma vs. yaşıyorsanız önce sele ayarlarınızı sonra selenizi sorgulamalısınız.
@Raptor8
Düz taban olmayan birine düz tabanlar için üretilmiş ayakkabı önerilmediğine göre prostat olmayanlar için prostat çözümleri üretmenin gereği yok. Denenmemiş, sonucu belli olmayan şeyleri aktarmamak lazım. Sağlık söz konusu.
 
@BerkEvren
Bende zaten normal modellerden, selelerden bir randıman alınamıyorsa bu modellerinde denenebilir olduğundan bahsettim. Ne olacak derken, görüntü anlamındaki kusurunun önemli olmayacağını değindim,farkkedersen eleştirim görüntüsünün düşük olmasından yana. Prostat ameliyatı gibi ameliyat olanlara sıradan bir sele önermek yanlış olur tabi ama bir sıkıntısı olmayan birisine, sıradan bir selenin penis bölgesine,alt bölgelere basınçtan gelen zararlardan korunabileceği bir ürün önermenin bir sakıncası olacağını sanmıyorum. Herhangi birine selesinde rahatsa,standart sele kullanıyor diye yüzde yüz hiçbir ürolojik sorun yaşamayacağını garanti etmenin yanlışlığı neyse bunda da o kadar yanlışlık elbette olabilir.Doktor değiliz, bisiklet severiz. :)Aslında sele sorunu, yurtdışındaki büyük bisiklet mağzaları gibi tam techizatlı,ölçüm biçime göre veren mağzalar yeterli sayıda olsa sıkıntı olmayacak ama işte bırakın bu konuda bilgiyi,yeterli çeşitler bile yok.Üstelik denendi diye değişim ve geri iadeyi bile kabul etmiyorlar..
 
@Adrenalin26

Uyusukluk varsa sknti var demektir.
Ya bike fit yapmak lazim ya da sele royal seta oneririm
Selelerin yaris bisikleti selesi olmasi gerekiyor benim bir onceki mach serisiydi rahatti ama tahris etmisti seta ya gectim rahatladim
 
  • Beğen
Tepkiler: Adrenalin26
benim de testislerim rahatsız oluyor selenin üstüne bir kılıf da taktım ama nafile
 
Sele olayında birde işin içinden çıkılması çok zor olan bir noktada var.Zamanında araştırırken bu konularda çok haşır neşir olmuştum. Bisikleti sürüş pozisyonunuza görede farklı sınıflara ayrılıyor.atletik,moderate,relaxted. Bunlardan relaxted olanlar geniş ve rahat kullanıma yönelik ama dik oturuş pozisyonları.atletikse,tabiri caizse yol bisikletlerinin sürüş pozisyonu.bunlarda sele boyutu küçük oluyor.Şimdi bende sürüş şeklime göre atletic-moderate arası.sele boyutuna görede relaxted serisi denk geliyor.Zamanında burada az error vermedim.:D
 
  • Beğen
Tepkiler: bilaltuna
bence selenin verdiği rahatsızlıktan kurtulmanın en pratik ve ekonomik yolu, seleyi eğimli monte etmek.. ilk başlarda poponuz kayıyor ama alışıyorsunuz. üzerine kılıf geçirdim ki şu an çok rahatım. farklı bisikletlerde aynı metodu uyguladım ve uyuşmadan, ağrıdan kurtuldum.
 

Dosyalar

  • IMG_20180322_170758-800x1021.jpg
    IMG_20180322_170758-800x1021.jpg
    131,1 KB · Okunma: 176
@izterdek nasıl eğimli montajladınız hocam?
 
@Desert Fox

benim bisiklette selenin altında sağlı-sollu vidalar var. oradan gevşetip. üzerine oturup, kendime göre ayarladıktan sonra vidaları sıktım. tamam oldu. benim bisiklette sele aşağı-yukarı ayarı mevcut. mesajıma resim eklemiştim.
 
@izterdek
Dediğin gibi, sele aynen pamuk gibi oluyor.Lakin bu seferde kollar çok çabuk yoruluyor.Öne doğru daha fazla ağırlık biniyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: izterdek
15 Haziran'da Lüleburgaz’dan bisikletle yola çıktım karadenize doğru sahil şeridini takip ederek günlük 250 km yol aldım daha önce Karadeniz bölgesini ailemle geldiğim için sağa sola gidip zaman kaybeymemek için fazla duraklama yapmadım dinlenme yemek ve benzeri ihtiyaçlar hariç günlük 250 km yol aldım hızlı hızlı acelem varmış gibi devam ettim Gürcistan'a vardığım da yola çıktığımın 6.günüydü Burada birkaç gün konaklama yaptım Gürcistan ,Ermenistan ,Azerbaycan yaptım ve dönüşü bisikleti de Azerbaycan da bırakıp uçakla İstanbul'a geldim Ben şuan tedavi görüyorum bisiklet kullanmam yasak bisikletim tam donanımlı Tur Bisikletiydi Brooks sele ile 16bin kilometreyi devirmiş sele totomun şeklini almıştı . Eğer tadavi yanıt vermezse Ameliyat olacağım idrar yaparken yanma hissi veriyor sizlerde bu gibi sorunlar oluyorsa mutlaka doktora gidin ihmale gelmez.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Serrchi
@Yoldakiyabani Geçmiş olsun umarım sağlığınıza kavuşursunuz :(

Haber başlığı "bisiklete binmek sorunlara yol açıyor" yerine "bisiklete dikkatsiz binmek yada bilinçsiz binmek sorunlara yol açabiliyor" yapılmalı. Bisiklet tecrübesi olmayan biri bu haberi görürse "ben bisiklete binersem bu sorun başıma gelir, en iyisi binmeyeyim" diyecek. Oysa başlık belirttiğim gibi olsa, "ben bisiklete binerken dikkatli olayım, yoksa başıma bu sorun gelebilir" deyip dikkat edecek, araştıracak, en önemlisi vücudunun sesini dinleyecek.

  • Uzun bir turdan dönüşte çoğumuzda uyuşma oluyor, bu sorunu %100 çözebilmiş pedaldaş sayısı çok az, onlar da extreme cyclist oluyor zaten.
  • Zaten uyuşmanın olduğu bir dönemde, uyuşma geçmeden bisikletin üzerine tekrar çıkmak ve o bölgeyi daha da zorlamak doğal olarak zarar verecektir.
  • Piyasadaki en kaliteli, en pahalı, en rahat diye tabir edilen seleyi de alsak, "tamam ben sele problemini tamamen çözdüm" diyemiyoruz.
  • Çünkü kullanılan pedin çeşidi de önemli.
  • Daha da önemlisi bu uyuşma için özel, ortası delik seleler mevcut. Tam o bölgeden geçen damarlara basınç binmemesi için tasarlanmış, ortası açık seleler. Daha geniş burunlu seleler, daha geniş oturma yerli seleler, daha bol süngerli seleler, hepsi var çünkü hepimizin ihtiyacı farklı.
  • Kendinize en uygun seleyi bulmuş olsanız, kendinize en uygun ve kaliteli taytlı pedi bulmuş olsanız dahi "ben sorunu tamamıyla çözdüm" diyemiyorsunuz.
  • Bisikletinizin ayarları doğru mu? Sele, tam olarak olması gereken yükseklikte mi? Bisiklet üzerindeki duruşumuz gereği, vücut ağırlığının büyük bir kısmı seleye biner, daha küçük bir kısım gidona, daha da küçük bir kısım ise pedallara biner. Sele ayarının özellikle normalden alçak olduğu durumda seleye normalden 10'larca kilo fazla yük binecektir. Bu küçük bir değer gibi gelebilir kulağa, ama seleye 60 kilo yük bineceğine 70 kilo yük binmesi %20'ye yakın daha fazla basınç farkı anlamına gelir.
  • Vücudumunuzun, daha doğrusu o bölgenin belli bir eşik değeri var. Bu değeri bir noktaya kadar geliştirebiliyoruz. Vücudun sele baskısına olan toleransı diyebiliriz buna isim vermeye çalışırsak. Mesela 3 saat. 3 saatten sonra o bölge uyuşmaya başlar. Eşik değerinizi geçip binmeye devam ettikçe uyuşma yerini hissizliğe bırakır. Hissetmemeye başlarsınız. Hatta idarınızı yaparken idrarınızı hiçbir şekilde hissetmemeye başlarsınız. Bu durum saatlerce hatta günlerce sürebilir. Eğer ısrar edip, bu durum devam ederken bisiklet üzerine tekrar çıkarsanız kalıcı sorunlar başlar. Çünkü damarlar zaten büzülmüş, henüz kendilerine gelememişler.
  • Bisiklet üzerinde kaldığımız sürece sele baskısına olan toleransımız artar. 3 saatte başlayan uyuşma sonraları 4 saatte, 5 saatte başlar olur. Çok daha fazla gelişebilir, 13 saatlik bir turda hiç uyuşma hissetmediğimi hatırlıyorum örneğin. Ama 1 yıldır bisikletten uzağım ve geçen hafta 50 dakikalık bir sürüş yaptım, o bölge komple uyuştu mesela.
  • Sürüş sırasında o bölgeyi arasıra rahatlatmak da önemli. Biraz daha dik durmak, biraz daha yatık durmak bile baskının bindiği noktayı değiştirecektir. Gidonu farklı açılarda tutmak bile ağırlık merkezini değiştireceği için baskı seleye baskı binen noktayı bile değiştirecektir. 10-15 dakikada bir ayağa kalkmak, o bölgeyi hem havalandırmak, terlemesini geciktirmek, hem de kan dolaşımının normale dönmesine yardımcı olmak. En kötü ihtimalle 2-3 saatte bir büyük bir mola vermek, bunlar da önemli.
  • Kaldı ki tüm bunlara, yukarıda saydığım her şeye dikkat etmesine rağmen yine de uyuşma sorunu yaşayanlar da olabilir. Bu tamamen bünye ile alakalı. Burada da insanın kendi vücudunu tanıması ve vücudunun sesini dinlemesi devreye giriyor.
  • Kullandığınız SPD ayakkabının kal montajı bile seleye binen yükün hem birimini, hem yerini değiştirebilir.
  • Sele uyuşmasına etki edebilecek, tetikleyebilecek, ya da bu sorunu çözebilecek çok fazla etken var.
  • Sele ileri-geri ayarı, sele eğimi ayarı, biliyorsunuz paralele +%2 -%2 açılı olacak şekilde de kullanabiliyoruz seleyi.
  • Gidonun yüksekliği, seleye binen basıncı doğrudan etkiler. Daha yüksekte bir gidon, seleye daha fazla basınç demektir.
  • Aynı şekilde daha ileride, önde bir gidon da yükün selenin ön kısmına doğru kaymasına sebep olur.
  • Çok ama çok fazla madde var. Pedala kalfinizle mi yoksa baldırınızla mı yüklendiğiniz bile, pedala basarkenki bileğinizi kırış açınız bile seleye binen yükün miktarını ve yerini yakından ilgilendirir.
  • Hatta iddia ediyorum, susuzluk hali bile kanın kıvamını koyulaştırdığı için uyuşma problemini arttırıyordur.

Tekrar geçmiş olsun umarım sağlığınıza kavuşur bisiklete geri dönersiniz, ve umarım kimse bu derece ciddi sorun yaşamaz :( Maddeleri diğer pedaldaşlara fikir verebilmek amacıyla yazdım, maddelerin hiçbiri sizin için yazılmış değil, bunu da belirteyim.
 
@Serkan Mıstınoğlu İlaveten selenin dikey açısı da çok önemli , birde taytınızı giyerken padi doğru şekilde oturtmakta . Sürüş ve oturma pozisyonunu da değiştirmek çok faydalı oluyor . ve vücut yapınıza , sürüş tarzınıza uygun sele seçmek .
 
  • Beğen
Tepkiler: Yoldakiseruven
Ejnebice bir kaynak faydası olabilir.

 
@Sergüzeşt
Tabiki;
(link)

Bahsedilen hesaplamada hızlandıkça farklı sele verdiğini göreceksiniz bu arada. Yani uyguladığınız watt ile sele şekli arasında önemli bağlar var. Mesela bana 1 sene önce large sele öneren sistem şimdiki hızım için regular sele önerdi. Ki sürerken rahatsızlık hissettiğim için tekrar kontrol etmiştim siteyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sergüzeşt
@BerkEvrenBir paylaşım da benden olsun. Eski mesajlar arsında görmüştüm sanırım. Emşn olamadım belki de başka yere buldum. Güzel bilgiler yazılı.
(link)
 
Dostlar; pedli tayt giyerken iccamasiri giymemek gerekiyor biliyorsunuzdur.
Pedli tayt giymedigimiz durumlarda altımızda genelde iccamaşırımız da oluyor. Bu şekilde testisler ve penis, iççamaşirinin icinde tıpkı çamaşır makinesindeymiş gibi pedal çevirdikçe yoğuruluyor.
Bu konunun deneylerini yaptim kendimce. Pedsiz normal yumusak kumasli bir şort ile 20 veya 30 km lik kısa sürüşlerde sıkıntı yaşıyordum ve boxer giyiyordum. Boksersiz sadece şortu giyip yola cıkınca farkettimki sıkışma ve sürtünmenin sebebi bokser mış.
Sonra slip iç çamaşırı ve şort ile çıktım yola, bu sefer de slip in yanları sürtünmeye bağlı tahrişe sebep oldu. En sonunda iç çamaşırını komple devreden çıkardım inanılmaz derecede konfor farkı yaşadım. Cınsel bölge serbest kaldı. Ama selenin yaptigi baskiya çözüm olmadı tabi. Bunun çozumununde kegel kaslari egzersizleri ile oradaki kas kutlesinin gelistirilmesi olabilecegini tahmin ediyorum. Artık pedli tayt olmadan normal şort ile sorunsuz kısa sürüşlerimi yapabiliyorum. Bu keşfi gündelik hayatimada adapte ettim işyerindede uzun süreli oturuşlarda sıkışma sorunları ortadan kaltı. Kisacasi iç çamaşiri butun konforsuzluklarin musebbibi diyebilirim. Tabi giydiginiz pantolon veya şortun sert kumaş olmaması şartı ile. Hava alan cilt koku ve terlemeye karşı da korunmuş oluyor. Totalde; surtunme, sıkışma, terleme sorunlarini buyuk oranda çözüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyanide
Geri