Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sevmediğiniz Esnaf Davranıșları Neler?

Uzun süredir gitmiyordum esnafa, yeğenimin bisikletine birkaç şey gerekince pek uğraşmayayım götüreyim dedim. Beylikdüzünde bir bisikletçi;

İlk gidişim: Arka göbek mili aldım 20 Tl internettede o civarda zaten.
İkinci gidişim: çin malı ön dişliyi 80 tlye sattı 50 tl de işçilik istedi, sökme takma filan. Aynısı internette kargo dahil 50 tl, yinede aldığı kar o kadar uçuk değil olabilir dedim.
Üçüncü gidişim: Sol vites kolu için gittim. Tek satamam takım alman lazım diyor, ucuz gripshift kollar 80 tl, işçilik parası yok daha. Aynı gün, aynısını kargo dahil 25 tlye aldım.

Sadece bisiklet tamircilerine has davranışlar değil bunlar tabi. Ülkede hangi esnafa birden fazla gitsen, biraz para olduğunu belli etsen şımarmaya başlıyor. Ya iletişimde cıvıklaşıyorlar ya da kazıklamaya çalışıyorlar.
 
Scudo
Az önce sağlık ocağına gittim belimdeki ağrıdan dolayı, kayıtla ilgilenen bayan benden belki de sadece birkaç yaş küçük olduğu halde bana "amca" diye hitap etti. Kendisine bu şekilde hitap edilmekten hoşlanmadığımı "beyefendi " diye hitap ederse sevineceğimi söyledim. Bırakalım şu "amca, dayı" kıroluklarını. Kamu hizmeti yapan biri her şeyden önce insanlara nasıl hitap edileceğini bilmeli. Aynı durum esnaf, zanaatkar, çiftçi bilumum meslek erbabı için de geçerli.
 
Geçenlerde özel bir kardiyoloji polinikliniğine gitmiştim.Doktor, üstün körü muayene edip doğru düzgün test vb yapmadan ''Sizin durumunuzda , bu bilmem ne adlı ilaç size çok uygun'' demişti. Ben de ''En son kaça olur, bi şey yap da ayağımız alışsın'' dedim ve hayırlı işler diyerek poliklinikten ayrıldım.En gıcık olduğum tip böyle doktor görünümlü esnaflar.(İşini düzgün yapan idealist doktorlarımıza saygım sonsuz)
 
Esnaf davranışları sektör fark etmeksizin aynıdır. Bunun bisikletçisi, bakkalı, nalburu yok. Ayrıca müşteriden müşteriye değişir beklenti. Kimi samimiyet çok bekler kimi netlik çok bekler. Ama güler yüz, ilgi dürüstlük, çözüm odaklılık hepimizin beklentisi.

Ben bisikletçiler ile alış veriş yapamıyorum. Hem tüm tamir bakım ilerini kendim yaptığım için hem de alacağım ürünlerin ülkemizdeki fiyatları nedeniyle. Tamir işlerini kendim yapmamış olsaydım da tamirci bulmak konusunda çok sıkıntı çekerdim. Çünkü iyi bir tamirci her şeyden önce iyi bir bisiklet binicisi olması lazım bana göre. Örneklersem akort konusunda bisiklete binmeyen bir tamircide düz eksene ayarlayabilir fakat bisiklete binen bir tamirci tel tansiyonları konusunda daha duyarlı olur.

Fiyat konusunda satıcıyı eleştirmem. Uyarsa alırım uymazsa almam. Fiyatı belirleyen bir çok etken var.

İyi esnaflık yapan adam her zaman kazanır, fiyatı abartılı olmadan pahalıya satsa da kazanır.

Bu sektördeki asıl problem bisikletçilerin çağa çok ayak uyduramaması. Yüzlerce bisiklet mağazası var ama e-ticarete uyum sağlayan çok az. Bu durum e-ticarette rekabeti azaltıyor ve perakende de sürümü azaltıyor. Bir diğeri bireysel ithalat yapanı çok çok az. Bireysel ithalat yapmayı becerseler Aliexpress den aldığımız ıvır zıvırı aynı fiyata ülkede satabilirler. Sonra başkasının ithal ettiği ıvır zıvırı olmadık fiyatlara satmaya kalkıyorlar.

Diğer ürünlerde iki handikap var. Birincisi ticari amaçla bisiklet parçasını ülkeye sokarsan %10 ile %20 ek gümrük vergisi var. Bizim kdv siz fiyatına %18 gümrük vergisiyle yurt dışından aldığımız ürünü onlar gümrük ve ticari vergi yüküyle satmak zorunda kalıyorlar. Alım miktarları düşük olduğu içinde ıskontoları da düşük oluyor. Ürünün fiyatı arttıkça yurtdışı fiyatıyla fark açılıyor. İkincisi fiyatı yüksek ürünler için ben bu ürüne çok para bağlıyorum, kar marjımda çok olsun amacı güdüyorlar. Benim gibi müşterileri tümden kaybediyorlar. Bu durum biraz distribütör ile alakalı. Kimi yurtdışı e-ticareti önlemeye çalışıp at koşturma derdin de ama yemez, Alman sitesi olmaz, İngiliz, İtalyan sitesinden ben o ürünü yine alırım. Örn: Shimano, Garmin

Müşteri olarak bizim işini iyi yapanı tutmak, yapmayanı da dışlamamız gerekiyor.
 
Eski bir bisiklet tamircisi olarak çoğu yoruma katılmakla birlıkte tüm müşterilerin de melek olmadığını belirtmek isterim. Ayrıca ülkenin ekonomik durumu malum. İş yapmak çok zor. Tüm vites ve fren sistemleri ithal. İthalatı 3-4 firma yaptığı için çeşit bulmak, ölçü bulmak zor. Shimano arka aktarıcıları kota ile satıyor. Resmen karaborsa. Sektörde sorun çok.
 
Geri