Scudo Sports

Shimano Di2 Teknolojisi nedir?

Aktarıcının elektrikli olması neyi değiştirebilir ? Stabil çalışan bir sistem yeterli olmaz mı ?

Bu soruyu soruyorsan bu soru Duraace olunca neyi değiştiriyor Ultegra olsa yeterli olmaz mı dan yol bisikleti olunca neyi değiştirebilir mtb olsa yeterli olmaz mı ya kadar gider. Tercih meselesi diyelim, benim için konfor ve teknoloji.
 
Scudo
Aktarıcının elektrikli olması neyi değiştirebilir ? Stabil çalışan bir sistem yeterli olmaz mı ?
Hocam parası imkanı çok olana,en küçük bir yenilik bile onu elde etmek için bir sebeptir;) bu sadece bisiklette değil her sektörde her kategoride böyle.Bak biz düşünüyormuyuz şarjı ne zaman bitecek diye:komik: züğürt tesellisi
 
Bu soruyu soruyorsan bu soru Duraace olunca neyi değiştiriyor Ultegra olsa yeterli olmaz mı dan yol bisikleti olunca neyi değiştirebilir mtb olsa yeterli olmaz mı ya kadar gider. Tercih meselesi diyelim, benim için konfor ve teknoloji.

Evet konfor ve teknoloji bir yerde imkan meselesi .

Hocam parası imkanı çok olana,en küçük bir yenilik bile onu elde etmek için bir sebeptir;) bu sadece bisiklette değil her sektörde her kategoride böyle.Bak biz düşünüyormuyuz şarjı ne zaman bitecek diye:komik: züğürt tesellisi

Evet bazen cezbedici görünüyor ama işlev olarak kattığı aynı durum gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Çok iyimser baktığınızı düşünüyorum. Kendi fiyatı 1700'den başlıyor çünkü.

Kalıcı enflasyon ve stok sorunlarını hesaba katmadan yazdım aslında haklısınız. Fiyatlar daha yüksek olabilir. Ama Shimano stok sağlayabilirse, bisiklet üreticilerinin alım fiyatları çok daha düşük olacaktır.
 
1700 euro abartılı olmuş. Ultegra 8170 2.200 euro civarında, Ultegra 8070 1.400 euro civarında. Ben zamanında Ultegra 6800 Disk Di2 seti 1100 euroya almıştım.
Katılıyorum, kendi adıma sram rival'e yakın ya da daha ucuz olur diye düşünmüştüm. Fiyatı resmi mi bilemiyorum ancak tanıtılan ya da bahsi geçen her yerde bu fiyattan başlamış.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Shimano'nun 105 sette sadece disk ve di2 ile devam etmesini pek mantikli bulmadim. Ultegra di2 setle arasinda $500 dolar fark var. O kadar para ayiran birisinin 105 yerine ultegrayi tercih edecegini dusunuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Shimano'nun 105 sette sadece disk ve di2 ile devam etmesini pek mantikli bulmadim. Ultegra di2 setle arasinda $500 dolar fark var. O kadar para ayiran birisinin 105 yerine ultegrayi tercih edecegini dusunuyorum.
500$ benim için 105 tercih sebebi. 500 dolar hiçbir ülke vatandaşı için küçük bir sayı değil.
 
105 Di2 bileşen başına fiyat ve ağırlık bilgileri:

unknown.png

(link)
 
merhaba arkadaşlar,
aranızda Sram Gx Eagle Axs Upgrade Kit 1x12 Vitesli Grup Seti kullanan var mı ?
kullanan arkadaşlar ürünün kullanım detaylarını yazabilir mi şimdiden teşekkürler
 

Dosyalar

  • sram-gx-eagle-axs-upgrate-kit-1x12-vitesli-grup-seti__1400694957001989.jpg
    sram-gx-eagle-axs-upgrate-kit-1x12-vitesli-grup-seti__1400694957001989.jpg
    38,3 KB · Okunma: 24
merhaba arkadaşlar,
aranızda Sram Gx Eagle Axs Upgrade Kit 1x12 Vitesli Grup Seti kullanan var mı ?
kullanan arkadaşlar ürünün kullanım detaylarını yazabilir mi şimdiden teşekkürler
Bende yakın zamanda alacağım inşallah.Yol bisikletimde de sram etap kullanıyorum.Çok memnunum.Kablosuz olarak vites
değişimini çok hızlı , düzgün yapıyor. Gx içinde aynısının olacağını biliyorum.İzlediğim kadar videolarda herkes çok memnun.
Daha önce kullanan arkadaşlarda artılarını eksilerini yazarlarsa seviniriz.Saygılar....
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
gx axs aktarıcının gerginliği rezil seviyede. Mekaniğiyle hiç alakası yok. Kafesi fazla sallanma yapıyor. Alacaklar göz önünde bulundursun. Onun dışında olumsuz bir yanını okumadım.
 
12'li sistemin çıkmasıyla şu ara 11'li veya 10'lu rim fren sistem kullanan biri sahibinden parça toplayarak 12.000 15.000 civarı 6800 serisi di2'ya geçebilir.
 
Son düzenleme:
12'li sistemin çıkmasıyla şu ara 11'li veya 10'lu jant fren sistem kullanan biri sahibinden parça toplayarak 12.000 15.000 civarı 6800 serisi di2'ya geçebilir.
11'li jantlar 12 sisteme uyumlu en azından shimanoda. Dolayısıyla 12'li sisteme geçenler iyi jantları satacaklarını sanmıyorum ama diğer parçalar ucuza gidiyor dediğiniz gibi
 
Bende yaklaşık bir ay oldu 105 di2 ya geçtim önceki setim 105 R7000 serisiydi onları da sattım. Yaklaşık 27000km yaptım o setle.
Di2 setimin ayarlarını tam olarak daha iyice yapamadım ama kullanıyorum çok rahat kullanımı var. Batarya 1000km gider diyor manualde. Kendimi pro olarak görmediğim, sadece sağlığım ve sevdiğim hobim olduğu için 105 di2 kullanıyorum, bu yüzden dura ace veya ultegra almayı düşünmedim. Bu seti almamdaki en büyük etken fiyatı amerika veya avrupa fiyatıyla hemen hemen aynıydı. Normalde ülkemize gelen herşeye fahiş vergi konduğu için en az 300-400 dolar fark olurdu o yüzden aldım.
Eğer sormak istediğiniz birşey olursa foruma haftada bir gelirim cevaplamaya çalışırım.
 
Arkadaşın bisikleti Dİ2 Ultegra 8070 sol kol hidrolik kablosunun bağlandığı bu hazne ters sıkılarak açılmaya çalışıldığından
yalama oldu.Vida içerisine giriyor fakat bir müddet sonra sıkılırken boşa dönmeye başlıyor.Tornada bu iş çözülür mü tavsiyeleriniz var mı ?
Teşekkürler...

WhatsApp Image 2024-01-05 at 14.06.05.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Bende yaklaşık bir ay oldu 105 di2 ya geçtim önceki setim 105 R7000 serisiydi onları da sattım. Yaklaşık 27000km yaptım o setle.
Di2 setimin ayarlarını tam olarak daha iyice yapamadım ama kullanıyorum çok rahat kullanımı var. Batarya 1000km gider diyor manualde. Kendimi pro olarak görmediğim, sadece sağlığım ve sevdiğim hobim olduğu için 105 di2 kullanıyorum, bu yüzden dura ace veya ultegra almayı düşünmedim. Bu seti almamdaki en büyük etken fiyatı amerika veya avrupa fiyatıyla hemen hemen aynıydı. Normalde ülkemize gelen herşeye fahiş vergi konduğu için en az 300-400 dolar fark olurdu o yüzden aldım.
Eğer sormak istediğiniz birşey olursa foruma haftada bir gelirim cevaplamaya çalışırım.
Bu sistemlerde benim merak ettiğim km saatine entegre edince yükseklik veya eğime göre kendi kendine vites degistiriyormu? Manuel 1000 km şarj gidiyor demişsiniz, ondan dolayı soruyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mtnmdn
Arkadaşın bisikleti Dİ2 Ultegra 8070 sol kol hidrolik kablosunun bağlandığı bu hazne ters sıkılarak açılmaya çalışıldığından
yalama oldu.Vida içerisine giriyor fakat bir müddet sonra sıkılırken boşa dönmeye başlıyor.Tornada bu iş çözülür mü tavsiyeleriniz var mı ?
Teşekkürler...

313320 dosyayı görüntüle
Geçmiş olsun. Kolu söküp sanayiye götürün. Mevcut dişin çevresinde kalan et kalınlığını kumpas ile ölçüp, helicoil işlemi yapıplıp yapılamayacağına karar verecekler. Olur da helicoil işlemi ile yay salınabilirse, büyük ihtimal kurtarılabilir. Fotoğraftan gördüğüm kadarıyla mevcut dişin etrafında çok az et kalınlığı kalmış görünüyor. Yine de tornacı bir görsün derim.
 
Geçmiş olsun. Kolu söküp sanayiye götürün. Mevcut dişin çevresinde kalan et kalınlığını kumpas ile ölçüp, helicoil işlemi yapıplıp yapılamayacağına karar verecekler. Olur da helicoil işlemi ile yay salınabilirse, büyük ihtimal kurtarılabilir. Fotoğraftan gördüğüm kadarıyla mevcut dişin etrafında çok az et kalınlığı kalmış görünüyor. Yine de tornacı bir görsün derim.
Evet bu tarz bir işlemden geçireceğiz gibi görünüyor.Teşekkür ederim.
 
Bu sistemlerde benim merak ettiğim km saatine entegre edince yükseklik veya eğime göre kendi kendine vites degistiriyormu? Manuel 1000 km şarj gidiyor demişsiniz, ondan dolayı soruyorum.

Hayır öyle bir özelliği yok.
Manuel, synchronized 1 ve 2 mıdları bulunuyor. S1 de aynakol dişlilerini değiştirdiğinizde , arka dişlilerde yükselt/alçaltma yaparak daha yumuşak bir geçiş sağlıyor.
S2 de ise arka dişli belirleyecwğiniz bir seviyeye geldiğinde çapraz çalışmayı da önlemek için ön dişliyi değiştiriyor. Bu esnada yumuşak geçiş için yine arka tarafta +/-2 dişli gibi bir değişiklik yapar. Tüm bunların ne zaman ve ne kadar olacağını yazılımla belirleyebiliyorsunuz.

Yol bilgisayarı entegrasyonunda hangi viteslerde olduğunuz , dişli oranı, pil durumu, modelar arası geçiş , synchro modda örneğin s2 de bir sonraki vites değişiminde ön dişlinin değişeceğini sesli ve görsel olarak uyarma gibi özellikler geliyor.
 
Arkadaşın bisikleti Dİ2 Ultegra 8070 sol kol hidrolik kablosunun bağlandığı bu hazne ters sıkılarak açılmaya çalışıldığından
yalama oldu.Vida içerisine giriyor fakat bir müddet sonra sıkılırken boşa dönmeye başlıyor.Tornada bu iş çözülür mü tavsiyeleriniz var mı ?
Teşekkürler...

313320 dosyayı görüntüle

O parça alttaki bir sekman ile tutturuluyor. Öncelikle sekmanı gevşetip alüminyum olan parçayı plastik olan gövdeden çıkartabilirsiniz. Sonrasında yeni diş açma olayı olmaz fakat iyi bir usta aynı parçayı ölçerek tornada yapabilir. Ben eve bir bakayım çıkma parçalarda olacaktı size gönderebilirim aynı parçayı.
 
Geri