Scudo Sports

Sonunda Mosso 735TCA Tiagra'mı aldım.

@uguryilmaz144 Yorumunuz çok faydalı oldu teşekkür ederim birde 1.87 boy için 56 yada 58 mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Scudo
@Fatihacr
Bacak iç boyu kaç cm? Ben 85cm bacak boyuyla 58 kullanıyorum ve çok rahat ettim. Ama ileriki dönemde daha agresif bir sürüş pozisyonu için 56 kadro reacto düşünebilirim. Bence bizim boylar için 58 iyi bir başlangıç. Küçük kadro biraz da yarış için...
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih.acar
@Fatihacr mossoyu 7000 km den fazla süren biri olarak merida scultra 300 ü tavsiye ederim çünkü sele borusu ve maşa şaft borusu da karbon ve bu uzun sürüşlerde sana aşırı konfor sağlıyor. ayrıca meridanın kadrosu da iyi uci logosunu barındıran bir kadro. güç aktarımı gayet güzel. her iki bisiklette de jantlar ağır.

@uguryilmaz144 raceone ın suluklarını kullanıyorum vanilya kokuyorlar alternatif olarak tavsiye edebilirim. Şahsen ben sizi görünce bir 10 000 yapmışsınızdır diye düşünmüştüm çünkü forumda sizin inceleme yazınızı okuyarak almıştım bende mossoyu :) galiba biraz yoğunsunuz umarım bir gün sizinle tanışıp sürmek kısmet olur sayenizde yol bisikletinde doğru seçim yapmışım :)
 
@uguryilmaz144 öncelikle verdiğin bilgilerden dolayı teşekkür ederim, neyin ne olduğunu azda olsa sayende anladım benim sorum biraz daha özel daha önce market bisikleti mtb kullanmış ama dropbarlı ince lastikli bir bisiklet kullanmak isteyen biri için uygunmudur. Forumdaki yazılardan anladığım kadarıyla endurance, race tipleri varmış. Sonuç olarak beklentim 90 kg 'um ince lastik kullanmaya özendim yarışmak gibi bir derdim yok , almışken iyi bir şey olsun , mavi renk hastasıyım birde mosso olursa liste fiyatından daha uyguna gelecek bu anlamda bakarsan aldığın bisikleti ben ve benim gibi bu işe sıfırdan başlayacak birilerine önerirmisin ?
 
@gokberk88 Karbon parçalar benimde dikkatimi çekti açıkçası evet her iki modelde de jantlar ağır ve lastikler pek iyi değil
 
@gokberk88
(link)
Bu linkte UCI'nin kabul ettiği kadro ve maşaların listesi var. Kadronun UCI uyumlu olması tabi ki avantaj, fakat yurtdışı yarışlara katılma ihtimalimiz olmadığı için kadroların UCI uyumlu olması ya da olmaması çok anlamlı gelmiyor açıkçası. Türkiye'de yapılan yarışlarda UCI onayını almayan Salcano, Carraro, Mosso, Scott S serisi, KTM'nin alt serisi kadroları, Ghost, Kron gibi birçok bisikletle yarışlara katılan bir çok insan var. O yüzden UCI onaylı olması tabi ki avantaj, fakat olmazsa olmaz değil diye düşünüyorum...


@gokberk88
Esasında çok yol yapmıyorum. Genelde haftada 200km civarında yol yapıyorum. İzmir'e yolunuz düşerse mutlaka görüşelim...

@yalmaner

Yol bisikleti kullanmanız için hiçbir mahsur yok. Sizden çok daha ağır olduğu halde yol bisikleti kullanan arkadaşlarım var. Fakat ağır olmanın yol bisikletinde getirdiği bazı dezavantajlar var bunların farkında olmak lazım. İlk olarak market bisikletinden yol bisikletine geçince ilk hissettiğiniz durum konforsuzluk olacak. Fakat sıcak asfalt yollarda kullanırsanız oldukça keyifli bir şekilde kullanabilirsiniz diye düşünüyorum. Ben de sizin gibi 90kg civarlarında yol bisikletine geçmiştim. Yol bisikletine alışmak için 100psi gibi bir basınçla başlayabilirsiniz, fakat bu durumda yılan ısırığı denilen patlakları yaşama ihtimaliniz artıyor. Zamanla bisiklete alıştıkça, konforsuzluk yerini keyife bırakıyor :)
 
@uguryilmaz144 uci onaylı olması uluslar arası yarışlara girecek gibi durmadığımız için :D bence de çok olmazsa olmaz değil ama bende mossoda olsun isterdim uluslar arası geçerliliği olmasını sadece arkadaşı bilgilendirme adına ufak bir bilgi olsun diye paylaşayım dedim :)
çeşmedeki yarışa katılmayı düşünüyormusunuz?

@Fatihacr mossonun üzerinde gelen lastikler birazcık ağırlar ama sağlamlığı gayet iyi ben 3000 km de 2 defa patlattım. 3000 km den sonra lastiklerden tamamen keyfe keder sıkılıp ultrasport 2 ile değiştirdim. meridalarda gelen lastiklerde fena değil biraz yumuşak bir lastik ve birazdaha kolay patlayabiliyor. lastikler üzerinde çok durmayın daha önemli şeyler var bunlar karbon parçalar ve geometri mesela meridanın kadrosu bence birazdaha rahat sürüş sağlıyor fakat mosso biraz daha agresif geldi bana.
not: kilo olayına gelince de 25lik yada 28 lik lastik takarsanız biraz daha konforlu sürebilirsiniz ama 28 için gücünüzden çok az feragat etmeniz gerekir :)
bu arada ritchey seleyi yeni değiştirdim 7000 km de bel vermeye başladı artık fizik sele aldım çok memnunum.
mosso alırsanız jantların içine kaliteli bir get koymanızı tavsiye ederim maliyeti 20 tl
üzerinde gelen zincir 4000 km gitti daha da giderdi ama ruble zarar görmesin diye değiştirdim. maliyeti 56 tl
bugün ultegra 6800 ün vites tellerini değiştirdik Ali abim ile şuan vites geçişleri ilk aldığımdan daha iyi diyebilirim. Fren telleri teflon kaplı geliyor fakat vites telleri teflon kaplı değiller. bisikletimi bugüne kadar 20 defa yıkamışımdır. bugün vites tellerinin dış kablosunda biraz paslanma gördüm yağmurda bile kullandığım için çok normal. teller için kesinlikle ultegra polimer kaplı teli öneririm bana maliyeti 60 tl.
biraz daha para geçince elime fren tellerini de değiştireceğim. pabuçları bugün değiştirdim ultegra 6700 serisi ile kaliper renkleri ile uyumu iyi oldu ve frenler çok çok daha iyi kesinlikle.
5000 km de ayağa kalkıp gidona yük verince çıtırtı sesleri geliyordu açıp baktık bir şey yok temizliğini yapıp kapatınca ses geçti meğerse tozdanmış ama yakın bir zamanda da furşun rulmanlarını yada furş takımını değiştirirsem güzel olacak çünkü yeni bir bisiklete göre döndürmek için birazdaha güç istiyor.
valla daha ne anlatayım işte sizin sorunuz olursa cevaplarım :) merida scultra 400 kullanan arkadaşım var onun bisikletinin negatif ve pozitif yönlerini de biliyorum birkaç defa da sürme şansım oldu. yalnız şöyle bir olay var arkadaşımda scultra 400 başka bir arkadaşımda da reacto 400 var biri 2000 de diğeri 4000 de free hub body sıkıntı çıkardı. hoş olmayan sesler geliyor. arkadaşım aslı bisiklet ile görüşmüş istanbula göndermesini istemişler garantiden değiştirecekler herhalde. göbeklerin markaları formula fakat modelini bilmiyorlar. Arkadaşım sormuş aslı bisiklete onlar modelini söylememişler direk jantı gönderin demişler. almayı düşünürseniz bu konunun devamında neler olacağını yazarım size buradan
 
@uguryilmaz144 Aslında UCI onayı, sadece yurt dışındaki yarışlara katılmanıza imkan vermez. Aynı zamanda kadro kalitesi, destek noktaları geometrisi, dizaynının vb. gibi şeylerin de onaylanması anlamına gelir.

Referans : (link)

"The bicycle must be designed and constructed to the highest professional standards in accordance with official quality and safety standards in a manner that respects the UCI's technical regulations, allowing the rider to adopt, without difficulty or risk, the required positions (support points, withdrawn saddle position, hands on the handlebars, position of handlebar extensions, etc.)."
 
Kablolar ve fren güzel :harika: iyi günlerde eskitmeniz dileğiyle
 
@TuTKuN
Teşekkür ederim. Umarım uzun yıllar sorunsuz kullanırım :) Bisikleti çok sevdiğim için uzun süre değiştirmeye niyetim yok :)
 
@gokberk88 Bilgilendirme için çok teşekkür ederim.Benim için önemli olan sağlamlık uzunca bir süre sorunsuz gidebilmesi aslında önemli olan kadro sonuçta diğer parçalar değişebilir ama kadro değiştirmek daha masraflı o yüzden kadro kalitesi sağlamlığı daha çok ön plana çıkıyor her iki modelide yakından görmedim o yüzden kararsızlık yaşıyorum
 
@Fatihacr ben bisikleti aldığımda 90 kiloya yakındım şimdi 73-74 arası gidip geliyorum. o acemilik zamanlarımda girdiğim çukurlara rağmen kadrosunda hiçbir sıkıntı yaşamadım zaten yaşasaydım da garantili olduğu için bir sorun olmazdı. Kadronun kalitesi fiyatına göre iyi uyguladığınız gücü yola aktarabiliyor. Siz haftalık ne kadar bisiklet sürersiniz bilmiyorum tabi ama bu kadar km yapmama rağmen bahsettiğim sorunlar dışında sorun yaşatmadı bana. Üzerindeki bazı parçalar kullanmaya bağlı olarak eskiyor tabi zamanla onları değiştiriyorsunuz. bütçenize uygun olarak seçebileceğiniz bisikletler bir elin parmak sayısını geçmez zaten ama size tavsiyem teknik destek alabileceğiniz iyi bir bisikletçiniz olsun öncelikle sonra da en az tiagra setli bir bisiklet almanızı tavsiye ederim bütcenize uygunsa. soralı da kullananlar var ama seneye sora yeni modelini çıkaracak şimdi eski soralı sistem almak pek mantıklı değil. tiagra sistem ve kaliteli bir tel seti size pamuk gibi geçişler sağlar. kullandığım bisikleti çevremde kullanan arkadaşlarımda var bugüne kadar kadro yada sistemle ilgili bir sorun yaşamadılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih.acar
@gokberk88 bey bisiklete hayvan gibi biniyo dediklerine %100 katılıyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: tameryc
@gokberk88 bende sizinle aynı kilolardayim hafta içi 70-80 hafta sonları 100 km üzeri turlar yapıyorum genelde mosso da hoşuma gitmeyen ön maşanın full karbon olmaması bu fiyatlara full karbon maşalı bisiklet bulmak mümkün bu sebeple Merida daha cazip geliyor
 
@Fatihacr haklisiniz tabi ben mossoyu alirken meridanin fiyatlari boyle uygun degildi. merida scultra 300 maşası ve donanımıyla sızı uzmez mossoyla arasında kadro geometrısı acısından bıraz var var mosso bırazdaha agresıf merıdalar da race kadro ama bırazdaha konforlu uzun suruslerde sızı rahat ettırır. yalnız dedıgım gıbı once ıyı bır ustalığı olan bısıkletcı bulmanızı onerırım aksı halde kullandığınız bısıklet sıze parasının hakkını veremez. ornegın yasca benden kucuk bır kardesımızın merıdası var servıse gıtmıs bakım ıcın adam bunda bırsey yok dıyıp yollamıs. bır baktık bısıklete pabuçlar janttan ıkı metre uzakta dırect mount frenlerın vıdası gevsemıs jantlar 8 cızıyor furs takımı allaha emanet gevsek gıdıyormus, sonu mosso servısınde bıttı arkadasın. adam 5 bın lıralık bısıklet almıs ama bısıkletın halı market bısıkletınden farksızdı o yuzden bısıkletten once bısıkletcı her zaman ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih.acar
@Fatihacr
Sculturanın üst serilerinde kadro tamamen düz borulardan oluşurken, alt seri sculturalarda özellikle arka üçgendeki bombeli boruların rijitliğe negatif etkisi olduğunu düşünüyorum. Aynı durum salcano xrs030 kadrolarında da var. Alt seri sculturaları beğenmeme sebebim...

Buyrun scultura 400 ve kavisli arka üçgen borusu.

large-bike-picture-37cdf559eb5b4b45e5c8541b1af5f0ac.jpg
Buyrun bu da scultura 5000 ve düz arka üçgen boruları...
16-MERIDA-SCULTURA7000E.jpg

Aynı şekilde salcanonun xrs030 2014 kadroları düz borulardan oluşurken, 2015'de rijitlikten feragat ederek kavisli tasarıma geçtiler.

2015- Kavisli borular
salcano-xrs030-tiagra-yaris-bisikleti-z.jpg

2014- düz borular
xrs030.jpg

Benim 735 tercih etme sebebim de kadronun düz tasarlanmış olması. Sanırım bu modellerde konforu attırmak için böyle bir tasarım yapılmış. Yeni başlayanlar için alışma sürecei daha kolay olabilir. Ama reacto'ya baktığınızda sculturadaki kıvrımları göremezsiniz.

@gokberk88
Bu karşılaştırmada scultura, reacto ve 735 arasında bir sıralama yapacak olursak, içlerinden en agresifi reacto, ardından mosso 735 ve scultura serisi geliyor. Ben de reacto'lar benim de aklımı çok karıştırıyordu fakat 58 kadrosunu bulamadığım için vazgeçmek zorunda kaldım. Belki birgün 56'sını alırım...
 
@gokberk88 Bu konuda Atilla bisikleti tercih ediyorum :)
 
Geri