Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Space bisiklet tasarımı

Scudo
@enes dökmen
(Performans geliştirici bisiklet parçalarından, kasklara kadar bisiklet meraklılarının ihtiyaç duyacağı her turlu hizmeti sunuyoruz. Mağazamızdan aldığınız her bir aksesuar ekibimizin kalite değerlendirmesinden geçerek keyifli ve güvenli bir yolculuğun temelini sunar.
Stoklarımızda olmayan veya istediğiniz özel ürünleri lütfen bize bildirin.)
parça satışına mı başladın:D
 
sitede mi yazıyor
ben görmedim siteyi açarken temayı seçerken bisiklet dükkanı temasını seçmiştim . oradan kalmıştır.:) ben yazmadım yani
 
  • Beğen
Tepkiler: m.klcts
Enes abii... kırma beni iki tane çizimi de cetvel pergelle yap. Ama kimseye gösterme . sonra aynısını bilgisayarda yap. Daha güzel olacak.
 
yeni space sp-02 yi çizmeye başladım.
 
Enes solidworks ya da catia kullanırsan tasarımların kağıt üstünde kalmaz, revizyonlarla üretime geçer...Son eklediğin resimdeki bisikletin geometresi çok iyi görünüyor. Daha önce hiç solidworks'te bisiklet kadrosu üzerine çalışmamıştım, bende bakayım bir ara...
 
  • Beğen
Tepkiler: Enes Dökmen
Enes abiii...doğru yolda...oran orantı meselesini çözmeye çok yakınız. İşin temeli bu gerçekçi çizmenin yolu bu. ( önce kağıt kalem çalıştık di mi)...
 
Bu arada sadece tasarım hiçbir işe yaramaz. Bu işin hakkını vermek istiyorsan, mühendislik hesaplarına girmen lazım. İlk olarak sürüş amacına göre kadro açılarına karar vermen gerek. Sonrasında tasarladığın kadro, maşa, gidon borusu, sele borusu gibi parçaların hepsinin ayrı ayrı ve birlikteyken gerilme analizini yapman gerekir. Ne kadar yük taşıyor, kadronun hangi bölümlerinde gerilme yığılmaları oluyor, hangi bölümlerde hafifletmelere gidilebilir incelemen gerek. Statik kuvvetleri hallettikten sonra dinamik yüklemelere geçmen, realistik sürüş koşullarını analiz etmen lazım. Tabi tüm bu geliştirmeler esnasında akışkanlar yani aerodinamik kuvvetler üzerinde durmak lazım. Kadroyu aerodinamik hale getirmek için incelttikce, rijitlikten ödün vereceksin. Aynı düşey alana sahip daha yassı borular kullanırsan hem rijit hem de aerodinamik bir kadron olur, fakat ağırlıktan ödün vermen gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Enes Dökmen
@uguryilmaz144
Uğur bey , Enes 15-16sında bi adam bezdirmeyelim hayattan yaptığının tadını bi çıkarsın önce, sonra mühendis olur. Bu adam ne isterse olur gibi duruyor zaten...
 
@aknorl
Yok hocam yanlış anladınız. Enes arkadaşımızın yaptığı işi takdir ediyorum. Ve eminim ki işi biraz daha geliştirmeyi düşünüyor. O yüzden fikir vermek amacıyla yazdım ve eminim aklında birşeyler oluşmuştur. Amacım kesinlikle moral bozmak değildi yani :)
 
@uguryilmaz144 evet anlıyorum sizi. bisikletle giderken rüzgardan en az etkilenmek için kadronun aero yapısı çok önemli onlarda mühendislik hesaplamalarına giriyor.
 
Geri