Bu arada sadece tasarım hiçbir işe yaramaz. Bu işin hakkını vermek istiyorsan, mühendislik hesaplarına girmen lazım. İlk olarak sürüş amacına göre kadro açılarına karar vermen gerek. Sonrasında tasarladığın kadro, maşa, gidon borusu, sele borusu gibi parçaların hepsinin ayrı ayrı ve birlikteyken gerilme analizini yapman gerekir. Ne kadar yük taşıyor, kadronun hangi bölümlerinde gerilme yığılmaları oluyor, hangi bölümlerde hafifletmelere gidilebilir incelemen gerek. Statik kuvvetleri hallettikten sonra dinamik yüklemelere geçmen, realistik sürüş koşullarını analiz etmen lazım. Tabi tüm bu geliştirmeler esnasında akışkanlar yani aerodinamik kuvvetler üzerinde durmak lazım. Kadroyu aerodinamik hale getirmek için incelttikce, rijitlikten ödün vereceksin. Aynı düşey alana sahip daha yassı borular kullanırsan hem rijit hem de aerodinamik bir kadron olur, fakat ağırlıktan ödün vermen gerekir.