Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Spd avantaj ve dezavantajları

semihcelikoglu

Forum Demirbaşı
Kayıt
27 Aralık 2006
Mesaj
407
Tepki
269
Şehir
izmir
Arkadaşlar günde ortalama 35 km ev ve iş arasında bisiklete binen haftasonları da fırsat buldukça gezintiye çıkan biri olarak spd edinmeli miyim sizce?Bana ne gibi avantaj ve dezavantajları olur anlatabilir misiniz?Şöyle bakıyorum da 150-200 ytl gibi fiyatlardan bahsediliyor.Gireceğim masrafa değer mi dersiniz?
 
Scudo
Semih merhabalar. Bir hevesle spd alip ta iyi ki almisim diyenlerdenim. Ben Northwave ayakkabi aldim - 70 Euro. Ki alali 3 sene civari oldu, hala tas gibiler. Bir de Shimano M324 pedal. 35 Euro civariydi bu da. Simdi soyle dusununce, duzgun bir spor ayakkabi alsan hemen hemen ayni para. Ben uzun sure yok yahu ne gerek var deyip kullanmamistim. Ama gereksiz bir saplantiymis benimkisi :D

Artilarindan bahsedeyim, bir kere pedala daha verimli guc aktariyorsun, pedal cevirme stilin duzgunlesiyor. Bisiklet ustunde kesinlikle daha dengelisin spd ile. Tabani sert oldugundan ayagini daha iyi destekliyor ayrica.

Eksilerine gelince.. Bir kere baslarda cok guzel dusuluyor :D Ben ilk seferde ayarini cok sıkı yapmisim. Tabi ilk kirmizi isikta gup diye devrildim :D Ama tabi bu tamamen benim hatam. Ayarini yavas yavas sıkılastirmak en iyisi.

Dedigim gibi bunu alirken kendine guzel bir spor ayakkabi ve de iyi bir pedal aldigini dusunursen, verdigim para helal olsun dersin.

Gule gule kullan :D
 
Çok ciddi artıları var
pedalı hem aşağı itebiliyor hemde yukarı çekebiliyorsun
ki bu ciddi bir performans artışı anlamına geliyor
özelliklede yokuş çıkarken
düzgün bir dairesel hareket yaptığından bacakların daha geç yoruluyor
ama arkadaşında sölediği gibi önce ayarını çok gevşek bıraktırmak lazım
ayağınız pedaldan kendi kendine kurtulmaya başladığında sıkmalısınız
bence almalısınız pişman olmazsınız
 
Bencede bisiklette olmazsa olmazlardan biri SPD
Kesinlikle pişman olmayacağınız gibi SPD siz geçen günlerinize acıyacaksınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: semihcelikoglu
bende ciddi bi acıma şeklinde olmamıştı spdsiz geçen günlerime hatta atlayıp zıplarken ki çekingen tavırlarım yüzünden kahrettiğim çok oldu ama:D hiç bi yararı olamasa bacak kaslarını düzenlediği çok ciddi bi gerçek aradı farkı çook kısa zamanda düzenli antreman yapıyosan fark ediyosun .. uzun lafın kısası hem seni daha bi bisikletçi göstererek;) pozitif şekilde motive ediyor hemde fiziksel olarak ciddi artıları var.. ani hareketleri seviyosan sprintlerdeki farkı zaten aldığın gün hissedeceksin şimdiden güle güle kullan...
 
Spd konusunda konusulanların haklılığını spd'yi deniyince göreceksin zaten.
Harcadığın para kesinlikle boşa gitmiyor emin ol.
Spd aldıktan sonra şunu anladım ki bu zamana kadar bastığım pedalın yarısı boşa gitmiş!!!:eek:
 
DOstum spd ile bisikletin üzerinde daha dengeli ve kontrollüsün. Bisiklet sanki vücudundan bir parça gibi oluyor.Extreme hareketler yapıyorsan özellikle çok avantajlı.Bisikletin ayağının altından kayıp gitme düşüncesi kalmayacak;) arkadaşlarımısdan bazılarının da dediği gibi zaten güzel bi spor ayakkabıya tonla para veriyoruz ki biz sürekli bu bisikletleri kullananlar olarak bu üstün kalitedeki ve uzun süre(senelerce) kullanabileceğimiz bu ayakkabıya vereceğimiz parayı son kuruşuna kadar helal edeceksin;)
 
Bence değer kilitli pedal herkeze tavsiye ederim.Zaten kullandıkça siz de farkı görürsünüz.Fazla para harcamak istemiyorsanız shımanonun pd-m 520 kilitli pedalını alabilirsiniz.45 ytl civarı.Ayakkabı olarak da yine shımanonun sh m-121 modelini öneririm.160 ytl civarı. Ben bu ikiliyi kullanıyorum herhangi bir sorun çıkarmıyorlar.
 
arkadaşlar doğru söylüyor. kimisi çabuk alışıyor, kimi için biraz zaman alıyor ama bir alıştın mı bir daha normal pedal ve ayakkabıyla binmek istemiyorsun. daha performanslı oluyorsun. açıkçası ben kendimi bisikletin bir parçası olarak hissetmeye başladım ve bisiklete hakimiyetim arttı. kesinlikle öneririm. günlük kullanıma da uygun modellere bakabilirsin ayrıca. kal pedalın iç tarafında kaldığı için takunya gibi ses de çıkarmıyor. tabi zevk meselesi biraz.

fiyatları da aynen yazılanlar gibi. spor ayakkabı ile hemen hemen aynı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan BİROL
Valla olumsuz birşey söyleyen kimse olmadığına göre en yakın zamanda araştırıp birtane edineceğim artık herkese teşşekkürler.
 
Semih kotu bir yani geldi bak aklima. Karda falan binerken ve yurumek gerektiginde (Izmir'de kar nerde bulduysak :D ) bu ayakkabilarla cok guzel dusuluyor. Vibram tabanli olanlar kaymaz, ama onlar da bildigim kadariyla yok. Senin kullanim tarzina gore pek bunun oneminin olmadigini dusunuyorum. Ama yine de belirteyim dedim.

Not: Ben Karagol'e gidiyorum kar yaginca. Kullandigim spd'nin bir tarafi platform pedal. Dolayisiyla botlari gecirip ayagima gidiyorum. Dilersen boyle bir pedal alabilirsin.
 
@aydin

evet haklısınız bu konuda, ben pedalı alırken kar ihtimalini düşünmemiştim. şimdi kışın napsam diye kara kara düşünüyorum çünkü botla sürülebilecek gibi değil bendeki pedal, iyice ufak olanlardan. hoş zorladınmı botla da idare eder ama normal zevkini vermez.
 
mtb spd pedalı ile yol bisikleti kullanılır mı ? Bugün sahibindende 3 ay önce alınmış paketinde racework karbon pedal aldım sadece 200 tl ye. sahibi ilgilenmiyormuş bisikletlerle o kadar. bayaa uyguna gördüm aldım direkt gelince göreceğiz
 
mtb spd pedalı ile yol bisikleti kullanılır mı ? Bugün sahibindende 3 ay önce alınmış paketinde racework karbon pedal aldım sadece 200 tl ye. sahibi ilgilenmiyormuş bisikletlerle o kadar. bayaa uyguna gördüm aldım direkt gelince göreceğiz
Kullanabilirsin bende kullanıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
mtb spd pedalı ile yol bisikleti kullanılır mı ? Bugün sahibindende 3 ay önce alınmış paketinde racework karbon pedal aldım sadece 200 tl ye. sahibi ilgilenmiyormuş bisikletlerle o kadar. bayaa uyguna gördüm aldım direkt gelince göreceğiz
Kullanılır. Hele ki hem mtb hem yol bisikletiniz varsa tadından yenmez.
 
Şu spd'ye geçiş konusunda yıllardır kendimi bir türlü ikna edemedim. Geçenlerde yine ayakkabı-pedal bakmaya başlamışken ne getirecek diye güncel birkaç video izleyip yine vazgeçtim.

SPD kullanımının en önemli getirisi olarak hep verim artışı gösterildi. +%25-30 gibi rakamlardan bahsedildi. Fakat bunun tamamen hikaye olup, hiçbir bilimsel dayanağı olmadığı netleşti gibi. Oturarak sürüş yaparken hiç getirisi olmadığını gösteren testler var. Bir bacağı çekerek sürmeye odaklanıldığında; o pozisyonda çekmeden pek bir getiri olmadığı gibi bu sefer bastığınız bacakta güç kaybı oluyormuş sanırım. Zaten güç kazancını eleyince geriye pek bir esprisi kalmıyor.

Sadece sprinte kalkıp deliler (finişe yakın abartılı kapışmalar) gibi abandığınızda güç katkısı var, ve bu esnada ayağın sabit olması güvenlik sağlıyor. Benimde bununla hiç işim yok. Pedala doğru noktadan basma, ayağın kaymaması gibi + sayılan şeylerin bence pek önemi yok. Nereden basacağımı zaten biliyorum, ayrıca düzgün bir flat pedaldan ayak kaymaz. Adamlar flat pedal ile downhill yapıyor, biz yol sürüyoruz.

Şehir içi trafikte zırt pırt tak çıkar sıkıntı. Ani gelişen ve hızlı tepki gerektiren bazı senaryolarda ayağı çıkarana kadar iş işten geçecek, sıkıntı.

Hadi spd'ye geçiyoruz diyelim. Bu sefer mtb mi, yol mu ikilemi çıkıyor. Mtb için günlük kullanıma uygun ayakkabılar var. Bu güzel. Fakat pedal-ayakkabı temas yüzey alanı küçücük. Yol sürüşünde güç aktarımı için bunun hiç iyi bir şey olmadığı söyleniyor. Yol ayakkabısını ise evden çık, sür, eve dön şeklinde kullanabiliyoruz. Yürüyemiyoruz, komik görünüyor, zemine göre kayıp düşüp kafayı gözü dağıtma riski var. Buralardan kaybediyor.

Başta dediğim gibi güç kazancı yok ya da marjinal seviyede ise ilgimi çekmiyor. Sıradan sürücüye spd benimsetilmesi büyük ölçüde ticari zeka işi gibi geliyor bana.
 
Son düzenleme:
Şu spd'ye geçiş konusunda yıllardır kendimi bir türlü ikna edemedim. Geçenlerde yine ayakkabı-pedal bakmaya başlamışken ne getirecek diye güncel birkaç video izleyip yine vazgeçtim.

SPD kullanımının en önemli getirisi olarak hep verim artışı gösterildi. +%25-30 gibi rakamlardan bahsedildi. Fakat bunun tamamen hikaye olup, hiçbir bilimsel dayanağı olmadığı netleşti gibi. Oturarak sürüş yaparken hiç getirisi olmadığını gösteren testler var. Bir bacağı çekerek sürmeye odaklanıldığında; o pozisyonda çekmeden pek bir getiri olmadığı gibi bu sefer bastığınız bacakta güç kaybı oluyormuş sanırım. Zaten güç kazancını eleyince geriye pek bir esprisi kalmıyor.

Sadece sprinte kalkıp deliler (finişe yakın abartılı kapışmalar) gibi abandığınızda güç katkısı var, ve bu esnada ayağın sabit olması güvenlik sağlıyor. Benimde bununla hiç işim yok. Pedala doğru noktadan basma, ayağın kaymaması gibi + sayılan şeylerin bence pek önemi yok. Nereden basacağımı zaten biliyorum, ayrıca düzgün bir flat pedaldan ayak kaymaz. Adamlar flat pedal ile downhill yapıyor, biz yol sürüyoruz.

Şehir içi trafikte zırt pırt tak çıkar sıkıntı. Ani gelişen ve hızlı tepki gerektiren bazı senaryolarda ayağı çıkarana kadar iş işten geçecek, sıkıntı.

Hadi spd'ye geçiyoruz diyelim. Bu sefer mtb mi, yol mu ikilemi çıkıyor. Mtb için günlük kullanıma uygun ayakkabılar var. Bu güzel. Fakat pedal-ayakkabı temas yüzey alanı küçücük. Yol sürüşünde güç aktarımı için bunun hiç iyi bir şey olmadığı söyleniyor. Yol ayakkabısını ise evden çık, sür, eve dön şeklinde kullanabiliyoruz. Yürüyemiyoruz, komik görünüyor, zemine göre kayıp düşüp kafayı gözü dağıtma riski var. Buralardan kaybediyor.

Başta dediğim gibi güç kazancı yok ya da marjinal seviyede ise ilgimi çekmiyor. Sıradan sürücüye spd benimsetilmesi büyük ölçüde ticari zeka işi gibi geliyor bana.
Spd pedalı güç kazanımında katkısı olmadığını gösterir kaynak paylaşabilir misiniz rica etsem. Merak ettim okumak ya da izlemek istiyorum.

Ayrıca güç aktarımı konusu dışında spd kullanan kimse şehir içi dışı diye düşünmüyor inanın, hatta spd var ayağımda dur çıkartayım demiyor. Burnunuz kaşınınca dur burnumu kaşıyayım demeden otomatik yapıyorsunuz ya hareketi işte spd takıp çıkarma hareketi de öyle bir şey.

Ayrıca bozuk zeminde şehirde giderken ani kaldırım atlama gibi senaryolarda, ormanda mtb binişlerinde sıklıkla bisiklet zıpladığında ayağınız normal pedaldan kayar ve boşa basıp bir anda yerde bulursunuz kendinizi, işte bunun olmasını neredeyse sıfıra indiriyor spd pedal.

Güç aktarımı konusunda kaynak bekliyorum lütfen. Çünkü tam aksini düşünüyorum..
 
Şu spd'ye geçiş konusunda yıllardır kendimi bir türlü ikna edemedim. Geçenlerde yine ayakkabı-pedal bakmaya başlamışken ne getirecek diye güncel birkaç video izleyip yine vazgeçtim.

SPD kullanımının en önemli getirisi olarak hep verim artışı gösterildi. +%25-30 gibi rakamlardan bahsedildi. Fakat bunun tamamen hikaye olup, hiçbir bilimsel dayanağı olmadığı netleşti gibi. Oturarak sürüş yaparken hiç getirisi olmadığını gösteren testler var. Bir bacağı çekerek sürmeye odaklanıldığında; o pozisyonda çekmeden pek bir getiri olmadığı gibi bu sefer bastığınız bacakta güç kaybı oluyormuş sanırım. Zaten güç kazancını eleyince geriye pek bir esprisi kalmıyor.

Sadece sprinte kalkıp deliler (finişe yakın abartılı kapışmalar) gibi abandığınızda güç katkısı var, ve bu esnada ayağın sabit olması güvenlik sağlıyor. Benimde bununla hiç işim yok. Pedala doğru noktadan basma, ayağın kaymaması gibi + sayılan şeylerin bence pek önemi yok. Nereden basacağımı zaten biliyorum, ayrıca düzgün bir flat pedaldan ayak kaymaz. Adamlar flat pedal ile downhill yapıyor, biz yol sürüyoruz.

Şehir içi trafikte zırt pırt tak çıkar sıkıntı. Ani gelişen ve hızlı tepki gerektiren bazı senaryolarda ayağı çıkarana kadar iş işten geçecek, sıkıntı.

Hadi spd'ye geçiyoruz diyelim. Bu sefer mtb mi, yol mu ikilemi çıkıyor. Mtb için günlük kullanıma uygun ayakkabılar var. Bu güzel. Fakat pedal-ayakkabı temas yüzey alanı küçücük. Yol sürüşünde güç aktarımı için bunun hiç iyi bir şey olmadığı söyleniyor. Yol ayakkabısını ise evden çık, sür, eve dön şeklinde kullanabiliyoruz. Yürüyemiyoruz, komik görünüyor, zemine göre kayıp düşüp kafayı gözü dağıtma riski var. Buralardan kaybediyor.

Başta dediğim gibi güç kazancı yok ya da marjinal seviyede ise ilgimi çekmiyor. Sıradan sürücüye spd benimsetilmesi büyük ölçüde ticari zeka işi gibi geliyor bana.
Tahmin yerine deneyimlerinizle buraya yazmanız daha doğru olurdu,sizinki ön yargı veya kullanmamak için kendini teselliden başka birşey değil,üstelik sizin gibi yıllardır forumu takip eden birinin bunları yazması enteresan,o kadar çok deneyimleyip yazan tecrübelerini paylaşan yazılar olduki,boşverin güç aktarımını şunu bunu kendi ayak bilek ve diz sağlığınız için bile spd nin faydasını size uzun uzun yazardım ama belliki bu konuda peşin fikirlisiniz,ama yanlış düşünüyorsunuz iyi akşamlar.
 
Bilimselliği bilmem ben de. Spd ye geçtikten sonra herzaman 1 km lik 12-15 hızlarla çıktığım yokuşu 25-30 larla çıkmaya başladım bence bu bana yeterli
 
Kullanıcı yorumlarının objektifliği tartışmalı ve net fikir vermiyor. Bir üstteki arkadaşın 12-15 den 25-30 a çıkmasını sadece SPD ye bağlaması gibi. Belli ki iki sürüş arasında sadece SPD değil, tarih ve çok ciddi kondüsyon farkı da var.

Günümüzün imkanları %20-30 verim artışı iddiasının test edilmesine fazlasıyla olanak sağlıyor ve doğru olmadığı anlaşılıyor. Hatta flat pedalın azıcık daha önde olabildiği ortaya çıkıyor. SPD asıl cazibesini burada kaybediyor. Ayakta sprint avantajı ve diğer gerekçeler ile getirisi götürüsü düşünüldüğünde pek çekiciliği kalmıyor.

"yol bisikletine downhill pedalı takmışsın, o ne öyle yaa, ne zaman geçeceksin spd'ye" diye arkadaşım eğleniyor. İnsanlar neden spd takmıyorsun diye soruyor. Yani işin bir tabu olma ve mahalle baskısı tarafı da var. :komik:

Konu bilimsel bir dayanağa oturmuyor. Deneyimlemek ise en azından 4-5bin TL'ye maloluyor.

 
Son düzenleme:
Geri