Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Specialized Sirrus & Sirrus Sport

@Dethagorf Estağfurullah, ilginiz için çok teşekkür ederim.

Elbette paylaşırım, hemde keyifle, burda olmak hakikaten güzel, yeni olmama rağmen çabuk alıştım diyebilirim :)
Bu arada triban L boy'un tam karşılığı nedir acaba, Yada Sirrus sport'un M karşılığı.. fikriniz varmıdır bu konuda 170 boy- 74 bacak boyuna hangisi denk gelirki
 
Scudo
@oseka Btwin'in kadro boyları standarttan biraz farklı sanırım ama M kadronun olacağını düşünüyorum. Ben 1.83 boy ve 83 cm iç bacak uzunluğu ile large kadro ya da 56 kadro kullanıyorum.
 
Teşekkürler, sirrus M iyi gelir o halde..
Triban'ı da net bir şekilde öğrenebilsek güzel olurdu
 
giant escape 1
 
@1dost

sanki 15 kg civarındaydı bir baktığım model (escape 3 olabilir yanılmıyorsam.. ) donanım olarak hatırlamıyorum ama kafamı karıştırmaz umarım bi inceleyeyim bakayım :)
 
ok.
Son bir soru öyleyse :) kafamı bi derleyip toparlayayım..

Donanımlar malumunuz, o sebep ile yazmıyorum. Gerekçeli yada gerekçesiz seçimlerinizi yaparsanız bu 3 model arasından sevinirim.

Sirrus sport (2015) - 2,300 TL.
Giant Escape -1 - 2,300 TL.
Triban 520 FB - 1450TL. (mağazadan değil) ama sıfır .
 
@oseka Triban 520 alacaksan kesinlikle flatbar değil yol gidonlu modeli almanı tavsiye ederim. Flat bar modelin aynakolu Sora değil Sunrace. İkincisi vites kollarını ilerde değiştirmeye kalksan STI kollar oldukça pahalı olur. Almışken normal Triban 520 alman daha mantıklı. Giant Escape 1 açısından yorumlarsak artıları, kablolama kadro içerisinde, ön maşa karbon (bununla beraber portbagaj deliği mevcut değil maşada) ama vites seti altus. Sirrus Sport ise acera-alivio karışık vites setine sahip, ön maşa bagaj delikli fakat alminyum. Karar artık sana kalmış :)
 
@oseka Ben de sizin gibi uzun araştırmalar sonucunda speeder 200d aldım. Triban 520 fb yi de detaylarıyla inceledim. 520 ilk anda çok hoş geliyor özellikle hafifliği inanılmaz şehir bisikletinden sonra. Ancak gerek sora seti gerek boyası ve genel durumu beni mutlu etmedi yani bişeyler eksikmiş gibi geliyor ve genel olarak kullanıcoların çok çabuk sıkıldığı değiştirmek istediği bir bisiklet olarak değerlendirdim. Speeder flat barlı tagralı arka aktarıcı inanın soradan çok daha başarılı. 33 yaşındayım safkan bir yol bisikleti almadığıma sevindim zira 11 28 kaset sunrace ti rampalarda çeviriken zorlanıyorum. Kondisyon meselesi tabii alışıyorum zamanla eger yol bisikletine geçersem kesinlikle endurance geometrili olacak inşallah.
 
  • Beğen
Tepkiler: oseka
Bende bu ikilemde kaldığımdan, bugün Scott S50 2. el bisiklet aldım. Ekonomik duruma paralel olarak Sana tavsiyem (link) olabilir. Benimki drop barlı olan model.. Kullanımda sıkıntı yaşarsam flat bara dönüştürülebileceği, yol kadrosuna ve ayna kolun 3 lü oluşu acemi için uygun olabileceğini düşünerek kendim bu kararı verdim ve 2. elini aldım. İlk bisiklet almada karar alma zor iş Allah kolaylık versin zor iş ;);););
 
  • Beğen
Tepkiler: oseka
triban'a 1500 vermekde çok geliyor, almış olmak içi 500 lira için bsiklet alacağım sanki..
sesim soluğum kesildi,
nereye baksam ne yapsam o_O

sirrus sport.jpg

:bsmagryr:



gidip yatayım bari :uyku:
 
Son olarak diyorum ki Kalbinin sesini dinle....:)
 
  • Beğen
Tepkiler: oseka
Hakikaten zor iş.

#.. Spe. Secteur bir yandan göz kırpıyor , öte taraftan carraro 052 daha iyi bir donanıma sahip olduğunu artık forum sayesinde görebiliyorum :) (yanılmıyorumdur umarım)
#.. Eee diğer taraftan, carraro 022 fiyatı ile neden olmasın ki diyor sanki..
Claris varmış, ultrega ne ki, ya peki sora.. aradaki farkı anlamak-anlamamak.. yoksa pazarın nihai kullanıcıya yaptığı bir oyundanmı ibaret tüm bunlar :) diye farklı düşünceler..
#.. Sonra; Tur-şehir kullanımı anlamında tüm bu modeller sıkıntı yaratır mı ki acaba ? diye bir deli soru hep dolanıyor zaten içerlerde bi yerde.. Ama ; tur'dan tur'a fark vardır, nereye gideceksin ki böyle düşünüyorsun diye de susturmuyor değilim kendimi..

#.. Sirrus teki maşa ağırlığının etkisi ne derece hissedilir ki, 2000 liranın altında marka değeri ile alınabilir duruyor. ''Alsana onu.'' diyorum yiene kendi kendime..
Çok fark ta yok, sport neden tercih edilmesin ki.

:confused:


Belkide başlangıçta hiçbir farkını anlayamacağımız , hatta ne işe yaradığını da tam olarak kestiremediğimiz donanım ve komponentler ile kafamızı allak bullak edip.
Sonrasında sizlerin farklı tecrübelerinden aldıklarımızı da üstüne kattığımızda ise tam bir muamma oluyor herhalde bu iş, yolun başındaki adama..

..
Galiba sizlere sorduğumuz sorularımız yanlış, en azından kendim için böyle düşünüyorum ve şimdi yazar iken aklıma geldi, belki bugün ve sonrasında yine böyle bizim gibi seçim yapmak isteyen arkadaşlara model isimlerinden ziyade neyi-neden alacağını, alırsa-almazsa ne olacağını bilmeleri ve doğru yerden bakmalarını sağlarmı diye düşündüm, bu soracaklarım, daha doğrusu sorulanlara verilecek cevaplar. Belki daha kolay bir seçim yaparım bu sayede, kimbilir..

Aklıma geldikçe yazarım-sorarım artık :)

###
Mesela yazılıp çizilenlerden, ve dahi fiyatlarına kıyas ile baktığımda :) anladığım şey şu ki;
105 set çok güzel imiş, Ultrega..
Sora fena değil..
...
.
Peki ortalama bir kullanıcı bu sistemlere nereye kadar dikkat etmelidir.
Herhangi bir yarışa katılmayacağına göre, yani yapılan ortalama hız bir yana; kontrollü ve sağlıklı bir şekilde kullanacağı bir Claris, günlük 20km.'yi geçmeyen, hafta sonları belki 50-100 km lik bir tur-gezinti yapacak olan kullanıcıya olumsuzluğunu (üst modellere kıyasen) hissettirirmi ki? Nedir yani işin aslı?


###
Kadro ağırlıklarından bahsediyoruz mesela;
Malum bütçede, malum donanımlar ve malum kullanım şartlarına kıyasen bu ağırlık tartışmaları ciddi bir öenm teşkil edermi hakikaten , yani elbette 5 kg farktan bahsetmiyorum ama, gördüm ki forumdaki bazı konularda 100 gr. altında ki bir şey dahi mevzu bahis olabilmiş.. Ne olmalı bu konudaki takıntımız-hassasiyetimiz..

###
Jantın sağlamlığını markadan ziyade belirleyen ana unsur nedir.
Aynı standartta üretilmiş jantlar mevzu bahis edilerek düşünülse.. Temel faktör tel sayısımıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: tifosi
oseka ilk bisiklet almaya karar verdiğimde benimde kafam çok karışıktı.
Bu bakımdan seni anlayabiliyorum.
Bu forumuda bu sayede keşfettim.
Ve yinede kararımı bu site sayesinde verdim.

Benim ne yaptığıma gelince; ilk etapta ne tür bisiklet alacağıma karar verdim. Ben yol bisikleti aldım. Senin kesin kararın nedir tam bilemiyorum.
Başlıkta verdiğin modellerse senin işin benden kolay..:) Hatta tek model donanım grubu farklı.
Bu bakımdan ilk bisikletin olacağı için ve seninde yorumlarında belirttiğin gibi farkını anlayamayacağımız türden farklar bunlar.
Aldıktan sonrada inan yok 105 miş, yok soraymış, yok ultegraymış demiyorsun..

Ben 2. el Scott S50 yol bisikleti aldım. 2009 model. Kullandığım bisiklete göre yağ gibi akıyor. Gerçi kullandığımda market şehir bisikleti.
Vites sistemi sora olup, frenler scott pro. Ruble sram. Yani karışık komponenetler var. 105, i tiagrayı hiç bilmediğimde bana süper geliyor.
İlk bisiklet almaya niyetlendiğimde bütçe olarak 105 setle başlayıp, dahada yükseltirim diye düşünerek bütçeyi 3000 cıvarı hatta zorlayarak 3500 falan olarak tuttum.
Oysa benim amacım sadece bisiklete binmek uzun yollar yapmak falan değildi. Bu durumda burada bazı yorumlardan bunun gereksiz ve anlamsız olduğunu gördüm..
Dolayısıyla 105 le başlamak bu durumda bütçeme göre lüks olacağına karar verdim. Hatta benim gibi tamamen amatörler için kanımca 105 son nokta olmalıydı, zira 105 in nasıl bişey olduğunu hala bilmiyorum çünkü kullanmadım.:):) Ama fiyatlarına bakıyorum sadece 105 set fiyat(kadro hariç) erdoğanlar bisiklette 2000 kusur olup tiagranın set fiyatı da 1680 tl.. Bu fiyatlara inan bana güzel 2. el bisiklet alınabilir.
Ben de bu yönde araştırarak bilinen markaların yol kadrosu ama düşük donanım olan modellerine baktım. saabından com da hergün araştırarak scott s50 buldum ve aldım. 1 Hafta oldu toplamda 60 70 km ya oldu ya olmadı. Bir kere konak sahilde inciraltına gittim ve döndüm. Bunu 2 saatte yaptım, Çok keyif aldım. Şimdiye kadar bisiklet sürmemişim. Bunu en düşük donanımlı yol bisikleti için söylüyorum. Dolayısıyla üst grup donanımlarda mutlaka farklar vardır, ama bunu henüz ayırt edemem. Belki bisikletimi iyice tanıdıktan sonra..

Birde bisiklette kilo durumu var ki bana göre evlere şenlik. Amatör için 10 kg lık yol bisikleti ki en ağırı yaklaşık bu kilolarda . Ama kullanıcısı 90 , 100 kg.. :):):):):):) bilmem anlatabildim mi..
Vereceğin karar önce içine sinsin sonrası gelir, birde acele karar verme.
Sağlıcakla kal.
 
@tifosi Çok teşekkür ederim ..
Özetlersek durumu şöyle diyebilirmiyiz;

Başlangıçta donanımın ne olduğunu bile anlayamayacaksın. Zira farkını hissedecek bir tecrübeye de sahip değilsin zaten. Bu yüzden çok fazla kasmadan ortalama bir düzeyde içine sinen bir bisikleti al ..

:)

Bugün gözüme takılan marka-model ; iyi seyirler..
(Bu arada konu başlığı yalan olacak bu gidişle ) :)

GIANT FASTROAD SLR 2

giant-fastroad-slr-2-sehir-ve-tur-bisikleti-17751-53-B.jpg
 
@oseka
Kadro görüntüsü ve aluxx alaşım gerçekten çok iyi duruyor. Bu alüminyum serideki giant bisiklet modellerine Sahrayıceditteki bayisinde bakmıştım. Karbona yakın hafifliği var inanılmaz hafifti. Ancak sora set nedir abicim ya 3700 tlye sora konur mu. Tiagra bari ver de akıp gitsin bu fastroad...
 
Specialized Sirrus Elite sahibiyim, 1 yıldır hiçbir soru çıkarmadı.(lastiği bile patlamadı) Tavsiye ederim.
 
@ÖnerERKUT 2 nci el sirrus sport 2017 model 1 sene garantisi devam ediyor. 2000 civarı istiyorlar. sizce değer mi?
 
@tumayid

Yenisi 2250 lira.
 
  • Beğen
Tepkiler: yokgibi
Geri