Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sram mı Shimano mu?

6 yıl kadar sram x4 kullandım bana hiç sorun çıkarmadı. Kaç km yaptım bilmiyorum ama dağ taş arazi yol her şartta kullandım. Sonra 6 ay kadar farklı bir bisiklette xt kullandım, zincir okadar çok oynuyorduki aman amam ama buna rağmen dağ taş hiç ayar kaçırmadı. Şuan x9 kullanıyorum sessiz stabil verdiği güven xt ile değişmem hayatta.
 
  • Beğen
Tepkiler: can akıncılar
Scudo
Aslında asıl kararı biz kullanıcılar değil, piyasayı şu veya bu şekilde kapmış olanlar karar veriyor. Örneğin bir zamanlar yarışlarda Shimano'nun esamesi okunmazken hep Campagnolo kullanılırmış. Şimdiyse Campagnolo kalite ve işçilikten ödün vermemek için üretimi Asyaya kaydırmamak adına yerini Shimano'ya kaptırdı.

Şimdiye kadar hep Shimano ürünü kullandım. Acera, Tourney, Deore ve uzun ömürlülük adına önerilen LX serisi. Sevemedim. Teknoloji fakirliğini geçtim, sorunsuzluk bile yok. Göbekten vitesli Nexus iyi çıktı bari. Yol grubundaysa 105 ve Ultegra kullandım. Vites geçişleri, yani işini yapmak dışında verdiği başka bir şey yok. Bunların dışında kısa süreli Sram kullanmışlığım oldu. Nedense bana daha net geldi. Dağ grubu Shimano'daki gibi parmak acıtmıyor, vites geçerken geçsem mi geçmesem mi demiyor.

Teknolojik bakımdan Sram'ı piyasaya daha sonra girdiği halde daha önde görüyorum. Önceki sayfadaki tabloda en üste yerleşeli -Sram Eagle- çok oldu. Keza kablosuz Red'iyle. Görünüm zevki kişiseldir ama, bence daha hoş görünüyorlar. Öte yandan bir Sram Rival aldıysan Red'deki özelliklerin tamamını kullanabiliyorsun. Shimano'da öyle değil.

Shimano pazar payının en büyüğünü kapmasına rağmen tuhaf bir şekilde ürünlerinde tutuculuk yapıyor ve geriden geliyor. Mesela jant dünyası aerodinamik profil özelliklerini katmasından yıllar sonra Shimano ancak bu yıl iç ve dış genişlikleri artırabildi. Hala aynı ağır ve rulmansız göbekleri kullanmaya devam devam ediyor mesela. Sram'ın Zipp jantlarıysa bugün belkide en iyi jantlar.

Campagnolo'ya gelince. Şüphesiz kaliteli işçilik var. Record grubunun özelliklerine bakıverin, teknolojik bakımdan uçuyor. Yakında kablosuzun patentini alacak. Estetik bakımdan çok hoşlar. Malzemede de zerre cimrilik yok. Titanyum dişliler, seramik rulmanlar, karbon aktarıcılar...
Eğer kadrodan sonra seçebilme şansım olsaydı, ki piyasanın kendine mahsus durumlarından dolayı yok, dağ grubunda Sram, yol grubundaysa Campagnolo seçerdim.
 
Özetle sram zincirin sıkılığı ve geçiş kararlılığı, shimano ise yumuşak geçiş ve gevşek zinciri ile mi biliniyor? Benim kullandığım çoğu shimano set hep gevşekti, o zincir hep şangır şungur oynar chainstay'e çarpar, oralara koruyucular sarılır vs. Eğer böyleyse bu set eskirse bundan sonra kesinlikle sram'e geçerim, geçişler daha sesli olabilir sorun değil.
 
Sadece ruble olarak kıyaslamak istiyorum. Onlu sistemde sram ruble mi iyi shimano ruble mi? Sram rubleler nefis görünüyor, parlak yuzeyi var ve aralıkları çok şık be abi :D Onlu xt rublem eskidi ve paslandı. Sram rubleler paslanacak gibi görünmüyor, kaplaması çok değişik. Alırsam pişman olur muyum?
 
Sramin 820 8 li rublesini 7 senedir kullanıyoruz babamda şuan bisiklet balkonda duruyor genelde hiç bir sıkıntı yok ne pas ne de yıpranma
 
Acemiliğimden soruyorum sram Apex set kullanıyorum bu belirtilen tabloda nerede kalıyor yerleşim olarak
 
@ozansefer peki zincir ne? Yeni sram zincir aldım ve merak ediyorum :D :D

Sram onlu rubleler nasıl peki? Üst seviyede shimano ya göre vites geçişleri? Uzun ömür? Sram 1030 ruble nasıldır?
 
Paran varsa red dir haci durace felan traş :) (he bu arada shimano 105 kullaniyorum) :D:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Serrchi
dağda 2 yıldır sram x9 kullanıyorum, çok memnunum.
yolda şu an 105 set var, değiştirme imkanım olursa sram'ın en azından bir force'unu almak isterim.
 
Yol grubu için Sram daha hafif ,kollar daha küçük fakat vites zor ayar tutuyor.Ayrıca kollar fren esnasında Shimano gibi sağo sola oynamıyor. Shimano daha kolay ayar tutuyor ve genel olarak aynı düzeydeki sram dan daha ağır. Yeni set aldığımız zaman Campagnolo da ise vites düşürmek için kullanılan mandal işini sevmediğim için satın almadım.
 
Bu konu ile yabancı bir kaynaktan direkt alıntı sitede şurda (link)

Key Component Differences

The consensus among enthusiasts is that the Shimano and SRAM products that cost a similar price work equally well, and it really comes down to a an individual’s preference for the ergonomics and functionality of either system. There are, however, a couple noticeable points of differentiation:
  • The shifting actuation ratio (between the shifter and the indexer) is different: Shimano shifts at 2:1, while SRAM shifts at a 1:1 ratio. The 1:1 ratio means the cable moves further for each shift, possibly making the setup less sensitive to mud or other influences.
  • Shifters: High-end SRAM shifters use double-tap shifting, which uses one lever for shifting both up and down. Shimano utilizes the traditional two-lever system, which some riders prefer.
Burda anlatılan özet sram vites grubu 1:1 oranında geçiş yaptığı için vites kablosu her çekildiğinde daha fazla hareket eder. Buda vites geçme hassaslığını azaltır diyor. Ancak yüksek kalite SRAMLAR çift kaydırma sistemine sahip olduğundan yukarı ve aşağı geçmesi geçmesi tek kademede olur diyor. Daha detaylı bilgi için şu videoyuyu izleyiniz.
 
Sora ile mutluyum valla :) Shimano en azından Türkiye pazarında daha güvenilir geliyor bana, Sram diye bir markanın varlığından haberdar olmayan insanlar var.
 
@Osman Butuböken zincir kmc ama modeli tam hatırlamıyorum x8 olabilir. Zincir kopması hiç yaşamadım. Yoğun kullanmama rağmen sram dan çok memnunum. X5 olsun o bile gayet yeterli bize sonuçta yarışmıyoruz Xx1 olsa ne olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
bu konudan anladığım sramcılar kendini göstermişler, shimanocularsa konuyu kaale bile alıp okumamışlar sanki.
 
@Aerocycle

Sanırım çeviride hata olmuş. İngilizce metinde anlatılmak istenen, vites geçme hassasiyetinin azalması değil, sistemin çamur ve buna benzer vites geçişlerini zorlaştıran etkenlere karşı daha az hassas, yani daha dayanıklı olduğu.

Ayrıca 2. maddede söylenen "double tap" vites geçişi, Shimano'nun üst sınıf vites kollarında da var artık. Bu yazı sanırım biraz eski tarihli. Güncel XT, XTR vites kollarında, kolu ister iterek ister çekerek vites büyütebiliyorsunuz.
 
@MehmetAliB. Merhaba Yol grubundaysa 105 ve Ultegra kullandım. Vites geçişleri, yani işini yapmak dışında verdiği başka bir şey yok. demişsiniz acaba 105 ile ultegra arasındaki farkı söylemeniz mümkün mü? İşini yapmak dışında verdiği başka bir şey yok derken acaba başka ne gibi şeyler beklemek gerekiyor?
Öte yandan bir Sram Rival aldıysan Red'deki özelliklerin tamamını kullanabiliyorsun. Shimano'da öyle değil. demişsiniz acaba nasıl oluyor bu olay mümkün?
Bir de zipp jantlar SRAM'ın mıydı? bilmiyordum.
Selamlar.
 
Geri