Aslında asıl kararı biz kullanıcılar değil, piyasayı şu veya bu şekilde kapmış olanlar karar veriyor. Örneğin bir zamanlar yarışlarda Shimano'nun esamesi okunmazken hep Campagnolo kullanılırmış. Şimdiyse Campagnolo kalite ve işçilikten ödün vermemek için üretimi Asyaya kaydırmamak adına yerini Shimano'ya kaptırdı.
Şimdiye kadar hep Shimano ürünü kullandım. Acera, Tourney, Deore ve uzun ömürlülük adına önerilen LX serisi. Sevemedim. Teknoloji fakirliğini geçtim, sorunsuzluk bile yok. Göbekten vitesli Nexus iyi çıktı bari. Yol grubundaysa 105 ve Ultegra kullandım. Vites geçişleri, yani işini yapmak dışında verdiği başka bir şey yok. Bunların dışında kısa süreli Sram kullanmışlığım oldu. Nedense bana daha net geldi. Dağ grubu Shimano'daki gibi parmak acıtmıyor, vites geçerken geçsem mi geçmesem mi demiyor.
Teknolojik bakımdan Sram'ı piyasaya daha sonra girdiği halde daha önde görüyorum. Önceki sayfadaki tabloda en üste yerleşeli -Sram Eagle- çok oldu. Keza kablosuz Red'iyle. Görünüm zevki kişiseldir ama, bence daha hoş görünüyorlar. Öte yandan bir Sram Rival aldıysan Red'deki özelliklerin tamamını kullanabiliyorsun. Shimano'da öyle değil.
Shimano pazar payının en büyüğünü kapmasına rağmen tuhaf bir şekilde ürünlerinde tutuculuk yapıyor ve geriden geliyor. Mesela jant dünyası aerodinamik profil özelliklerini katmasından yıllar sonra Shimano ancak bu yıl iç ve dış genişlikleri artırabildi. Hala aynı ağır ve rulmansız göbekleri kullanmaya devam devam ediyor mesela. Sram'ın Zipp jantlarıysa bugün belkide en iyi jantlar.
Campagnolo'ya gelince. Şüphesiz kaliteli işçilik var. Record grubunun özelliklerine bakıverin, teknolojik bakımdan uçuyor. Yakında kablosuzun patentini alacak. Estetik bakımdan çok hoşlar. Malzemede de zerre cimrilik yok. Titanyum dişliler, seramik rulmanlar, karbon aktarıcılar...
Eğer kadrodan sonra seçebilme şansım olsaydı, ki piyasanın kendine mahsus durumlarından dolayı yok, dağ grubunda Sram, yol grubundaysa Campagnolo seçerdim.