Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tek yaprak aynakol kullanmak.

Tek yaprak 34t aynakolumu 30t ile değişmek istiyorum arkadaşlar ancak zincire de müdahale etmem gerekir mi kısaltmak icap eder mi acaba?
(10-51 ruble ile kullanıyorum)
Merhabalar büyük ihtimalle kısaltmanız gerekecektir kontrol etmek için aynakol montajından sonra vitesi en küçük çarka alıp attırıcının pozisyonuna bakabilirsiniz.Olması gereken pozisyon için internette bir dolu video var :) Olmadı bir mekanikere gösterin yada buraya atın kontrol edelim :) Iyi akşamlar dilerim ;)
 
Scudo
Merhaba şu anki bisikletimde 3x7 21 vites var. ben bunu 3x10 yada 1x12 ye geçirmeyi düşünüyorum sizce bu upgrade değer mi ? ne kadar fark olur veya başka öneriniz var mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Bgkopat
Merhaba şu anki bisikletimde 3x7 21 vites var. ben bunu 3x10 yada 1x12 ye geçirmeyi düşünüyorum sizce bu upgrade değer mi ? ne kadar fark olur veya başka öneriniz var mı ?

Kullanım amacınıza bagli. Tırmanışı bol bir yerde misiniz? Hız yapmak mi istiyorsunuz. Tura mı cikacaksiniz?
Ayrıca butce onemli!
Aynakol ve rubledeki en kucuk/en buyuk dişlinin kapasitesi yapacaginiz hızı veya tırmanırken/yuk tasirken rahat ve yormadan pedal atmanızı saglar.
Aynakol ve rubledeki dişli sayısının fazlalığı çekiş gucleri arasindaki kombinasyon coklugu ile hız/çekiş gucu acisindan secenek çoklugunu sağlar.

3x7 veya 3x8 sistemden yukari ciktiginizda zinciri, vites attırıcı kollari ve aktaricilarida degistirmeniz gerekecektir. Maliyeti ve kullanım amacınızı belirleyip buna gore karar verin.
 
Merhaba şu anki bisikletimde 3x7 21 vites var. ben bunu 3x10 yada 1x12 ye geçirmeyi düşünüyorum sizce bu upgrade değer mi ? ne kadar fark olur veya başka öneriniz var mı ?
3x7 sistemdeki aynakolu değiştirmeden 3x10 yapmanız durumunda, eğer aynakol dişlisi kalın ise, 10 lu sistem zincir ince olması durumunda zincir zarar görecektir. kronik kopma sorunu çıkaracaktır. eğer 3x7 lik zinciri kullanacağım derseniz, zincir ruble üzerinde gezecektir. aynakolu da, ön ve arka vites değiştiricilerini, rubleyi ve haliyle vites kolları değişecek.

1x12 yaparsanız. ön aynakol, arka attırıcı, vites kolu ve ruble değişimi olacak. tabii tüm bu değişimler arka jant ruble yuvası uyumlu ise. uyumlu değil ise jant göbeği de değişecek. daha az değişken gibi görükse de, 1x12 sistemler yeni ve haliyle diğer sistemlere göre daha pahalı. deneysel olarak uygulayabilirsiniz.
 
Hani derler ya, “yapma demiyorum, hobi olarak yine yap” öyle bir şey biraz.
Artık eskisi kadar kolay olmuyor upgreytler. Bisiklet firmaları da öğrendi yeni bisiklet satmak için neler yapmaları gerektiğini. Dolayısıyla gittikçe zorlaşıyor bu işler.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Kullanım amacınıza bagli. Tırmanışı bol bir yerde misiniz? Hız yapmak mi istiyorsunuz. Tura mı cikacaksiniz?
Ayrıca butce onemli!
Aynakol ve rubledeki en kucuk/en buyuk dişlinin kapasitesi yapacaginiz hızı veya tırmanırken/yuk tasirken rahat ve yormadan pedal atmanızı saglar.
Aynakol ve rubledeki dişli sayısının fazlalığı çekiş gucleri arasindaki kombinasyon coklugu ile hız/çekiş gucu acisindan secenek çoklugunu sağlar.

3x7 veya 3x8 sistemden yukari ciktiginizda zinciri, vites attırıcı kollari ve aktaricilarida degistirmeniz gerekecektir. Maliyeti ve kullanım amacınızı belirleyip buna gore karar verin.
Amacım biraz hız yapmak ve tırmanışlarda daha az yorulmak. bu yaz sonu 60km lik bir sürüşe çıkmayı düşünüyorum gideceğim yol pek düzgün değil ve yokuşlarla dolu bu yüzden bisikletim yetersiz kalcağını düşünüyorum.

3x7 sistemdeki aynakolu değiştirmeden 3x10 yapmanız durumunda, eğer aynakol dişlisi kalın ise, 10 lu sistem zincir ince olması durumunda zincir zarar görecektir. kronik kopma sorunu çıkaracaktır. eğer 3x7 lik zinciri kullanacağım derseniz, zincir ruble üzerinde gezecektir. aynakolu da, ön ve arka vites değiştiricilerini, rubleyi ve haliyle vites kolları değişecek.

1x12 yaparsanız. ön aynakol, arka attırıcı, vites kolu ve ruble değişimi olacak. tabii tüm bu değişimler arka jant ruble yuvası uyumlu ise. uyumlu değil ise jant göbeği de değişecek. daha az değişken gibi görükse de, 1x12 sistemler yeni ve haliyle diğer sistemlere göre daha pahalı. deneysel olarak uygulayabilirsiniz.
Anladım her değişiklik başka şeylerin değişmesini de gerektiriyor. Alacağım rublenin Arka jant ruble yuvasının uyumlu olup olmadığını nasıl anlayabilirim ?

Şuanlık bütçem 800 tl civarı önerileriniz var mı ? hepsini tek seferde almasam da olur ilerleyen zamanlarda param oldukça alabilirim.
 
Yuksek kadans her derde deva diye bi atasözü var forumda. Hızı ruble oranlarından çok kadansta aramak lazim bence
 
Benim de bir sorum var;
Tek yapraklı aynakolda, en alt ve en üst viteste, zincirden hışırtı sesi gelmesi durumu normal midir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Cotyoran52
Amacım biraz hız yapmak ve tırmanışlarda daha az yorulmak. bu yaz sonu 60km lik bir sürüşe çıkmayı düşünüyorum gideceğim yol pek düzgün değil ve yokuşlarla dolu bu yüzden bisikletim yetersiz kalcağını düşünüyorum.


Anladım her değişiklik başka şeylerin değişmesini de gerektiriyor. Alacağım rublenin Arka jant ruble yuvasının uyumlu olup olmadığını nasıl anlayabilirim ?

Şuanlık bütçem 800 tl civarı önerileriniz var mı ? hepsini tek seferde almasam da olur ilerleyen zamanlarda param oldukça alabilirim.
Bir mekaniğe göstermenizde fayda var. Bir paragöz bisikletçiye denk gelirseniz, uyumlu bile olsa uyumsuz der mal satsın diye.
Benim de bir sorum var;
Tek yapraklı aynakolda, en alt ve en üst viteste, zincirden hışırtı sesi gelmesi durumu normal midir?
Metrea 1x11 kullandım. Tariflediğiniz hışırtıya denk gelmedim.
 
Bir mekaniğe göstermenizde fayda var. Bir paragöz bisikletçiye denk gelirseniz, uyumlu bile olsa uyumsuz der mal satsın diye.
Maalesef bulunduğum yerde bu tarz olaylardan anlayan bir bisikletçi yok ve çoğu paragöz. anlaşılan alıp denemeden bilemiyecem :)
 
Gravel bisikletimi 1x konfigürasyonla topladım. Önde 40T aynakol, arkada 11-42 kaset dişli var. Mevcut 11-34 kapasiteli GRX 810 arka aktarıcıyı özel Wolftooth aparat kullanarak çalıştırdım.

Sonuç olarak ortaya ihtiyacımı tam olarak karşılayan, son derece basit bir makine çıktı. Daha çok bozuk zeminde sürüş yaptığım için çok yüksek hız veya ideal kadans beklentim yok. Ancak asfalt zeminde yol bisikletleriyle beraber turlamak söz konusu olduğunda iş değişiyor.

Kalın teker, ağırlık ve dik duruşun getirdiği dezavantajların yanında inişlerde boşa çıkan pedal ve tırmanışlarda ideal tempoyu bulmadaki zorluk ekleniyor. Eğer zamanımın çoğunu yolda geçirecek olsaydım 1x sistemi düşünmezdim bile.

Bakalım ileride Classified tarafından üretilen Powershift göbek yaygınlaşır ve uygun rakamlara gelirse onu düşünebilirim.
 
Bakalım ileride Classified tarafından üretilen Powershift göbek yaygınlaşır ve uygun rakamlara gelirse onu düşünebilirim.
Powershift'in rublesi 11'li. Zinciri bu kadar çapraz kullanmak enerji bakımından verimsiz değil mi?
 
Gravel bisikletimde 42T aynakol ve 11-46 (11-13-15-18-21-24-28-32-36-40-46) kaset kullaniyorum. SRAM Rival 1 Type 3 X-HORIZON long arka aktarici ile sorunsuz calisiyor. Ses konusunda problem yasamadim. Arazide ve yokuslarda gayet iyi. Asfaltta antrenman yaparken (ozellikle zone 2 da) kadans konusunda problem yasiyorum ama arazide cok memnunum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
Powershift'in rublesi 11'li. Zinciri bu kadar çapraz kullanmak enerji bakımından verimsiz değil mi?

Bu konuda yapılmış oldukça fazla sayıda çalışma mevcut.

(link)

– The 1X drivetrain is as efficient as 96.0% and as inefficient as 92.4%. On average it’s 95.1% efficient.
– The 2X drivetrain is as efficient as 96.8% and as inefficient as 94.8%. On average it’s 96.2% efficient.

Alıntıladığım özet kısmında görüldüğü gibi 1x sistemin getirdiği çapraz kullanım sanıldığı kadar büyük bir verim kaybına yol açmamakta. Aslında kayıp verim sadece %1-2 civarında.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hidiman
...tırmanışlarda daha az yorulmak.
Bir söz duymuştum çok da isabetliydi. "Sürüş asla kolaylaşmaz, sadece sen hızlanırsın". Acı her zerresinde, kilometresinde var bu sporun. Sanırım @Özcan güler'den duydum: "Bisiklet bir acı sporudur". Anlayacağınız acılardan kaçış yok. Yanına bir bardak soğuk ayran iyi gidecektir ;)
 
Benim de bir sorum var;
Tek yapraklı aynakolda, en alt ve en üst viteste, zincirden hışırtı sesi gelmesi durumu normal midir?

Genelde tek yaprak aynakolun ve rublenin diş yapısı daha derin olur (Kendim kullandığımdan biliyorum.) Daha akışkan geçişler için bu yapılır çünkü zincirde yoğun şekilde çaprazlanmalar olur. (Özellikle 12 vitesli bisikletlerde oluyor bu) Hışırtı sesi benimkinde de geliyor yeni aldığım bisiklette (Daha çok çıt çıt şeklinde, zincir dişliye sarılma anında. Belki ucuz yollu bir makine olduğundan olabilir). Biraz yağlayınca daha iyi oluyor. Tek yaprak aynakolda o yüzden 12'den fazla vites belki vardır ama ben hiç görmedim, akışkan bir geçiş adına. Zaten tek aynakolun bu tarz sınırlarından dolayı dişli yapıları da ona göre oluyor. Zincirin yoğun çaprazlanmasındansa aynakola bir veya iki dişli daha ekleniyor.

Patent işleriyle alakalı bir mühendisim. Bisiklette bu geçişlerle ilgili sorunları çözmek adına CVT şanzımanlı bir bisiklet patenti hatırlıyorum. Klasik Honda araçların kullandıklarını bisiklete adapte etmişler. Böylece kesiksiz, sessiz transmisyon elde ediliyor. Belli mi olur ileride belki yaygınlaşır.
(link)
 
Son düzenleme:
@Sadettin Z. Bu sefer başka bir soruyla geleyim. Eğer yol bisikleti şeklinde (yani hem düzlükte hız sağlayacak, hem de rahat tırmanış sağlayacak oran sağlama) kullanım amaçlanmıyorsa, yani geniş bir çevrim oranı aralığı gerekmiyorsa, göbekten vites yerine Powershift tercih etmek için bir sebep var mıdır?
 
1x sistemde aynakol yaprak dişlisi narrow-wide adı verilen özel bir profile ve 2x yapraklara göre çok daha yüksek dişlere sahiptir. Bunun amacı ise yoldan gelen darbelerde ön aktarıcının kılavuzluğu olmadan zincirin aynakoldan fırlayıp çıkmasını engellemektir.

Ruble veya kaset dişli açısından 1x veya 2x arasında herhangi bir fark yoktur. Sadece bazı 1x arka aktarıcılar tıpkı aynakol gibi narrow wide profilde makaralara sahiptir.

Şu anda sadece Campagnolo Ekar 1x13 sistem sunmakta. Shimano veya Sram tercih edecekseniz şimdilik yol grubu için 11'li, mtb için 12'li sistem tercih etmek durumundasınız.
@Sadettin Z. Bu sefer başka bir soruyla geleyim. Eğer yol bisikleti şeklinde (yani hem düzlükte hız sağlayacak, hem de rahat tırmanış sağlayacak oran sağlama) kullanım amaçlanmıyorsa, yani geniş bir çevrim oranı aralığı gerekmiyorsa, göbekten vites yerine Powershift tercih etmek için bir sebep var mıdır?

Kesinlikle vardır. İlk ve en önemli sebep ağırlık kazancıdır. 1x sistemlerde ön aktarıcı ve bununla ilgili kablolar yoktur. Powershift göbeğin özel kaset dizaynı sayesinde ağırlığı oldukça rekabetçi halde.

İkinci sebep ise daha iyi aerodinami. Ön aktarıcı tek başına 1x sistemin götürdüğü verim kaybına denk hava sürtünmesine sebep olmakta.

Üçüncü sebep ise tam yük altında vites değişiminin mümkün hale gelmesi. Bunu halihazırda ne 1x ne de 2x mevcut sistemde yapmak pek mümkün değil.

Fiyatı makul olsa kesinlikle düşünmeden geçeceğim, son zamanlarda bisiklet teknolojisindeki bana göre en büyük gelişme.
 
Son düzenleme:
@Sadettin Z. Ben zaten Powershift'i göbekten vitesle karşılaştırdım. Yani ön aktarıcı, kolu, kablosu vs olmaması bakımından ikisi aynı. Ağırlıklara bakılırsa Powershift göbeği, rublesi, kolu, herşeyiyle 1415 gram. Mesela, kontra frenli 8 vites Nexus 1550 gram. Kablosu ve koluna 300 gram desek, 1850 gram yaptı. Kontra olması sayesinde arka freni ortadan kaldırmış oluyoruz, bununla beraber ağırlık olarak iyice yaklaşıyor Powershift'e.

Benim yorumum, Powershift'in hem aerodinami hem de ağırlık olarak 2 yapraklı sistemlere kıyasla ciddi avantajlar sağladığı, bu sebeple bir yol bisikleti icadı olduğu yönünde. Geniş vites aralığı istemeyen kullanıcı için pek bir avantaj sağladığını düşünmüyorum.
 
Tekli aynakol furyası hiç iyi olmadı. Yeni çıkan bisikletlere bakıyorum, yol ve tur bisikleti hariç diğer bisiklet türleri tek aynakollu. Bu gidişle 2'li 3'lü aynakollar hikaye olacak gibi. Metrea 1x11 kullandım. Aynakol 42, ruble 11-32. Düz yolda rüzgarsız havada iyi, karşıdan esen rüzgarda da iyi ama arkadan esen rüzgarda boşa çevirmeye başlıyorum, inislerde de boşa çeviriyorum. Yokuşlar rahat çıkılmıyor. Kadanslı sürüş için elverişsiz bi kombinasyon. Zincirde çok capraza düşüyor. Zincir ömrü içinde sıkıntılı bir durum. 3'lü aynakolların gözünü seveyim. Ağırlık takıntım yok, uzun mesafe sürüşlerde yorulmaya başlayınca en küçük aynakol dişlisi çok işe yarıyor, özellikle tırmanışlarda. Ortadaki dişli düz yolda yorulunca birde hafif rampalarda kadansı korumaya yardımcı oluyor. En büyük dişli de kendini iyi hissettiğinde yardırmak için biçilmiş kaftan. Süreklilik açısından 3'lü aynakol harbiden iyi. Bisikletimin birini tiagra 3x10 set yapacam. Flat bar vites kollarını aldım, aynakol ve ön vites eksik. Bakalım nasip olursa önümüzdeki günlerde yükseltmeyi tamamlayacam
 
Geri