Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tek yaprak aynakol kullanmak.

@sirrunu Hem tırmanış yapsın, hem düzlükte hız yapsın isteniyorsa arka en azından bi 40T olmalı. Tek yaprakta 11-32T ile ne yardan ne serden olayı mümkün değil maalesef.
 
Scudo
Tekli aynakol furyası hiç iyi olmadı. Yeni çıkan bisikletlere bakıyorum, yol ve tur bisikleti hariç diğer bisiklet türleri tek aynakollu. Bu gidişle 2'li 3'lü aynakollar hikaye olacak gibi. Metrea 1x11 kullandım. Aynakol 42, ruble 11-32. Düz yolda rüzgarsız havada iyi, karşıdan esen rüzgarda da iyi ama arkadan esen rüzgarda boşa çevirmeye başlıyorum, inislerde de boşa çeviriyorum. Yokuşlar rahat çıkılmıyor. Kadanslı sürüş için elverişsiz bi kombinasyon. Zincirde çok capraza düşüyor. Zincir ömrü içinde sıkıntılı bir durum. 3'lü aynakolların gözünü seveyim.

Eski dağ bisikletimi yenilemekle uğraşıyorum bu aralar. Bu bisikletle amacım hem dağ bayır gezmek hem de yeri geldiğinde uzun tur yapmak. Samsun'un yolları genel olarak kaliteli olmadığı için mtb bu iş için biçilmiş kaftan.

Bunun için gittim 28*38*48 aynakol ve 11*32 ruble aldım. 40 mm lastik takılı bisiklette. Hem performans sürüşü yapıyorum hem de istediğim yola çekinmeden giriyorum.

Tek yaprak aynakol olayında size tamamen katılıyorum. Pazarlama stratejisi bence. Moda gibi. İlerde hiç görmeyeceğiz diye düşünüyorum.
 
Almış bulunduk bi defa, pişman değilim ama amatörü eğlendirir derler ya işte aynı öyle. Gün geçtikçe aldığım keyif azalıyor ama zaten benim için alabileceğim en mantıklı bisikleti aldığım için yapacak bir şey yok, devam.
 
Benim bildiğim kadarıyla tek yaprağı genellikle mtb bisikletlerinde kullanıyorlar. Benim bir arkadaşımım da (link) var yaşadığı en büyük sorun sıklıkla zincirin aynakoldan çıkması veya düşmesi. Bu bir mtb nin genel sorunumu orasını bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MertusAndrinaus
@sirrunu Hem tırmanış yapsın, hem düzlükte hız yapsın isteniyorsa arka en azından bi 40T olmalı. Tek yaprakta 11-32T ile ne yardan ne serden olayı mümkün değil maalesef.
hocam onun için arka vitesi değiştirmem gerekiyor. hadi onu yaptık zincir yine çapraza düşüyor. o kadar çaprazda olduğunu görünce içim rahat etmiyor

Eski dağ bisikletimi yenilemekle uğraşıyorum bu aralar. Bu bisikletle amacım hem dağ bayır gezmek hem de yeri geldiğinde uzun tur yapmak. Samsun'un yolları genel olarak kaliteli olmadığı için mtb bu iş için biçilmiş kaftan.

Bunun için gittim 28*38*48 aynakol ve 11*32 ruble aldım. 40 mm lastik takılı bisiklette. Hem performans sürüşü yapıyorum hem de istediğim yola çekinmeden giriyorum.

Tek yaprak aynakol olayında size tamamen katılıyorum. Pazarlama stratejisi bence. Moda gibi. İlerde hiç görmeyeceğiz diye düşünüyorum.
inşallah modadır hocam. canyon un biskletlerine baktım, bütün dağ bisikletleri tek aynakollu, roadlite dışındaki şehir bisikletleri tek aynakollu, gravel biskletlerde bazılarında tek aynakol kullanmışlar. canyon bisiklet sektörünün öncülerinden. ülkemizde ki bisiklet markaları daha alt seviye setler kullandığı için tek aynakol gözümüze çok batmıyor ama büyük firmalar buna geçiş yapıyor gibi geldi bana


Benim bildiğim kadarıyla tek yaprağı genellikle mtb bisikletlerinde kullanıyorlar. Benim bir arkadaşımım da (link) var yaşadığı en büyük sorun sıklıkla zincirin aynakoldan çıkması veya düşmesi. Bu bir mtb nin genel sorunumu orasını bilmiyorum.
 
Kullanım amacınızı belirleyip buna yönelik bisiklet satın almak gerekiyor. Gravel bisikletimde 1X aynakol var 42T , ruble 44T. Kullanım senaryosunda zaten hız yapmak yok benim için maks. olarak 30 km/s hızlarda pedal çevirebiliyor olmak yetiyor. Daha hızlı gitmesini istiyorsanız 2X sistemler mevcut. Dağ bisikletinden yüksek hız bekleniyorsa zaten bir yerlerde sorun var bence . Zincirin çapraza düşmesi olayına yorum yapamıyorum , sistemi tasarlayan mühendisler düşünmüşlerdir illaki diyorum. 2X bir sistemde 5000km de bitecek zincir 1X de 2500 km de bitmiyordur bence çapraz kullanıma bağlı olarak.
 
hocam onun için arka vitesi değiştirmem gerekiyor. hadi onu yaptık zincir yine çapraza düşüyor. o kadar çaprazda olduğunu görünce içim rahat etmiyor
Ama zincir 2x10 sistemde de çapraz kalıyor? Tek yaprakta birazcık daha fazla açıyla çapraz kalıyor. Zincir iki tarafa da aynı miktarda çapraz kalıyorsa ömrünün yarı yarıya düşeceğini düşünmüyorum şahsen. Yol bisikleti gibi geniş vites aralığı istenen sistemlerde isteneni karşılayamaz ama MTB'de (paradan kaçılmayacaksa) biçilmiş kaftan diyebilirim.

Benim bildiğim kadarıyla tek yaprağı genellikle mtb bisikletlerinde kullanıyorlar. Benim bir arkadaşımım da (link) var yaşadığı en büyük sorun sıklıkla zincirin aynakoldan çıkması veya düşmesi. Bu bir mtb nin genel sorunumu orasını bilmiyorum.
Tek yapraklarda zincir içe düşmesin diye seattube'e zincir kılavuzu takılıyor. Dışa düşmesin diye de aynakola paça koruması (zincir muhafazası demek istemedim, o başka bişey çünkü) takanlar var.

10956402622514.jpg
 
3 yıl kadar 1X bisiklet kullandım 42T önde, ruble 11-34 idi. Zincir hiç atlamadı, grup sürüşlerinde inişlerde deryarda gruplardan kopmadım, yarış da koştum hatta. Sadece tek bir vitesle işinizin olması pratik tabi ama herkese uyacağını sanmam. İyi düşünmek lazım.

(link)

Aqua Blue Sport Pro Conti takımı 3T marka bisikletlerde 1X drivetrain ile yarıştı 2017'de bir sezon boyunca, büyük cesaret demiştim o zaman takım adına :)
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: MertusAndrinaus
@lrfan
3T Strada'da arkada 10-44 varmis. Yani cevrim orani araligi (ing. gearing range) %440. Yani en buyuk vites, en kucuk vitesin %440'ina denk geliyor oran olarak.
On 53-39 arka 10-30 bir sistemin araligi ise %407 yapiyor.

Aralik olarak 2x sistemden asagi kalir bi yani yok aslinda.
Yakin zamanda %530 aralik saglayan (link) li bisikletleri de gormeye baslayacagiz pro pelotonda.
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan
1 x 12 vites kullanıyorum, arkadaşın dediği gibi çapraz kullanım için gerekli önlemi almışlar
Kaset ve ön aynakol dişlisi çapraz kullanıma uygundur.
Ayrıca zincirde bunun için düşünülmüş.
 
Selamlar herkese konuyu tekrar bir açmak istedim. Uzun süre sonra tekrardan NG750 27,5" 18" kadromu toplamaya başladım.
Elimde Meroca Aynakol 34T single speed Snail marka yaprak mevcut, arkadayı da 8 speed yapmayı düşünüyorum Shimano Altus CS-HG31 ve Shimano Altus RD-M310 kullanıcam. Bisikletime nasıl bir ayar çekmeliyim ve hangi orta göbeği takmalıyım? Ekstra olarak Acera FC-M391 / M430 104mm BCD 48T yaprağada geçebilirim Shimano Altus CS-HG31 ve Shimano Altus RD-M310 ürünlerini daha satın almadım. Farklı bir F/P tavsiyeniz varsa onlarıda alabilirim?
 
hangi orta göbeği takmalıyım?
Hangi aynakolu kullanacaksan ona uygun orta göbek takmalısın. Önce aynakolu seç sonra göbeği seç. Sonra da isteğe göre arka ruble ve aktarıcıyı seç.
 
Hangi aynakolu kullanacaksan ona uygun orta göbek takmalısın. Önce aynakolu seç sonra göbeği seç. Sonra da isteğe göre arka ruble ve aktarıcıyı seç.

MEROCA Kare Delik MTB Aynakol 104BCD 170mm​

WhatsApp Görsel 2024-12-18 saat 17.09.43_90ddbc93.jpg
 
Baktım ama bu aynakolun açıklamalarında kaç mm göbek kullanılacağı yazmıyor.

Eğer almadıysanız alıexpresste bunun hallowtech göbekli olan modeli var ve aynakolla birlikte göbek de geliyor. O tarz bir şey almanızı tavsiye ederim.
Maalesef elimde 2 yıldır duruyor.
 
Maalesef elimde 2 yıldır duruyor.
Baktım ama bulamadım orta göbek ölçüsünü. Forumdaki bilgili arkadaşlar yardım eder mutlaka. Ya da bir bisikletçiye sorun en iyisi. Yanlış alınan orta göbek ölçüsü ileride bazı sorunlar ortaya çıkarabilir.

Şöyle bir tavsiye arka aktarıcı için vereyim. Ben de sıfırdan 3x8 vites sistemi kurdum yakın zamanda. Ama aktarıcıyı 9 vites uyumlu alivıo rd t4000 aldım. Hem altustan çok daha kaliteli hem de aynı fiyat.
 
  • Beğen
Tepkiler: MertusAndrinaus
Son düzenleme:
Sizin alıntınızı bulamadım onuda ekleyecektim, tekrar iki konu içinde teşekkür ederim :)
Pek önemli degil, ama nerede yazdigimi merak ediyorsaniz su linklere bakin.

1. Mesaj 31 Aralik 2023, mesaj numarasi 63 den sonra kimseye cevap vermemissiniz :) Hatta detayli bilgiler yazmisim
Arka göbek - ruble uyumu

2. Mesaj 14 aralik 20214, mesaj numarasi 50, Tekrar 1 sene sonra özür diliyerek birine yazmissiniz.
Jant sokma mili nedir?
 
Son düzenleme:
Geri