Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tern Kullanıcıları Kulübü

Çok uzun yıllar kullanılabilecek bisikletler bunlar, çok kötü kullanılmadıysa bence kesinlikle alınabilir
 
Scudo
Uzun boylu için Dahon mu Tern mi ve hangi modeli

Şuan Vitesse D8 ve Carraro Flexi 108 adaylarım. Sizin önereceğiniz var mı
 
Merhaba. Hala kullanıyor musunuz, 1 sene sonra nasıl bir değerlendirme yaparsınız
mesajınızı şimdi gördüm. Geç Dönüş için kusura bakmayın Evet tereddütsüz tavsiye ederim.ancak zincir degil de kayisli sistem olsaydı daha iyi olurmuş.tiltin bazı modellerinde var nexsus 7 ve kayişli sistem..
 
Tern link d7i nin üzerinde gelen fren setini (fren kolları ve ayaklarını) shimano alivio br-t4000 ile değiştirdim.2 gündür tecrübe ediyorum ve olumlu yönde performans farki var..tereddütlerim vardı ancak değişimden şimdilik memnunum.bu arada kablo ve teli değiştirmedim.ayrica ön fren ayakları arkada olduğu için ikisini de arka alıyorsunuz.yanlis anlamadıysan yabancı forumlarda siyah renkli olanlarda on ve arka farketmiyor diyorlar.. ilerleyen günlerde deneyimlerimi gerekirse paylaşırım.
 
Shimano revoshift vites aktaricisini değiştiren var mi? Tetik sistemli bir attirici takmak istiyorum, fren vites birlikte olan kollara baktım ama sol taraf tek fren olduğu icin sol sağ farklı olur mu bilemedim. İkisini de fren vites kolu alıp sol vites kablosu takmayabilirim. Veya fren kollarıni ayrı alıp tek sağ değiştirici alacağım
 
merhaba, verge d9 almayı düşünüyorum, üzerinde bagaj gözükmüyor fotoğraflarında, kullanan var mı bagaj takma delikleri bulunuyor mu ?
 
merhaba, verge d9 almayı düşünüyorum, üzerinde bagaj gözükmüyor fotoğraflarında, kullanan var mı bagaj takma delikleri bulunuyor mu ?

Orijinal resminde ( (link) ) delikler var:
Ekran görüntüsü 2021-10-29 220436.jpg

Şöyle bir bagaj takılabilir:
Ekran görüntüsü 2021-10-29 220656.jpg
 
Merhabalar, Nisan ayından beri Tern Link A7 model bu güzellikle beraberim. Yeni üye olduğum için fikir alışverişi yapmak istedim. Bisikletimin özellikle görünüşünü ve sürüş hissiyatını çok seviyorum. Lakin özellikle yaz aylarında sık kullandığım için midir nedendir bilemiyorum işe giderken günlük 20-30 arası değişken km yaptığımdan çok çabuk vites ayarının bozulduğunu farkettim. Sürekli bir zincir sesi ya da yüksek viteste abanıp bi an boşta sürünce zincir ufaktan hopluyor gibi bir hissiyat oluyor. Nasıl tarif edilir bilemiyorum. Ama bana vites sistemi çok başarılı gelmedi. Konfor konusunda bence başarılı uzun sürüşlerimde seleye bir kılıf alarak rahatlıkla gideceğim yerlere tempolu şekilde gidebiliyorum. Özellikle tempolu sürüşleri sevdiğim için beni tatmin etmediği nokta olarak bunu söyleyebilirim. 7 vites özellikle 14-28t ruble 7.viteste çoğu zaman boşa dönüyor.. bu da sevdiğim bisikletimden soğumama yol açıyor. Ekipmanları güncellesem diyerek çok araştırdım ama aynakol değişimi daha çok yokuş performansını arttırmakta kullanılıyor. Ruble değişimini öneren oldu ama 7 vites olduğu için 11-28t lik bir shimano ruble buldum. Uyumlu olup olmayacağını bilemedim.. Kaldı ki 3 dişli ne kadar performans arttıracak o da bir muamma.. her neyse onun yerine daha performanslı bir katlanır bisiklet araştırdığımda ise eski modellerin çok güzel olduğunu gördüm fakat yeni serilerde tatmin edici bir modele rastlayamadım. Evet verge serisi çok güzel ama zamanında bir verge p20 kadar donanımlısı ve performanslısı artık piyasada yok sanırım. Node D8 in vites sistemi ruble aynakol oranı vs hoşuma gitti bir de 24inç olması vs ama biraz daha fikir ve deneyime ihtiyacım var. Yardımcı olursanız sevinirim iyi günler2EFABE44-E96C-407F-B610-D41EEEA25EA8.jpeg
 
Merhabalar, Nisan ayından beri Tern Link A7 model bu güzellikle beraberim. Yeni üye olduğum için fikir alışverişi yapmak istedim. Bisikletimin özellikle görünüşünü ve sürüş hissiyatını çok seviyorum. Lakin özellikle yaz aylarında sık kullandığım için midir nedendir bilemiyorum işe giderken günlük 20-30 arası değişken km yaptığımdan çok çabuk vites ayarının bozulduğunu farkettim. Sürekli bir zincir sesi ya da yüksek viteste abanıp bi an boşta sürünce zincir ufaktan hopluyor gibi bir hissiyat oluyor. Nasıl tarif edilir bilemiyorum. Ama bana vites sistemi çok başarılı gelmedi. Konfor konusunda bence başarılı uzun sürüşlerimde seleye bir kılıf alarak rahatlıkla gideceğim yerlere tempolu şekilde gidebiliyorum. Özellikle tempolu sürüşleri sevdiğim için beni tatmin etmediği nokta olarak bunu söyleyebilirim. 7 vites özellikle 14-28t ruble 7.viteste çoğu zaman boşa dönüyor.. bu da sevdiğim bisikletimden soğumama yol açıyor. Ekipmanları güncellesem diyerek çok araştırdım ama aynakol değişimi daha çok yokuş performansını arttırmakta kullanılıyor. Ruble değişimini öneren oldu ama 7 vites olduğu için 11-28t lik bir shimano ruble buldum. Uyumlu olup olmayacağını bilemedim.. Kaldı ki 3 dişli ne kadar performans arttıracak o da bir muamma.. her neyse onun yerine daha performanslı bir katlanır bisiklet araştırdığımda ise eski modellerin çok güzel olduğunu gördüm fakat yeni serilerde tatmin edici bir modele rastlayamadım. Evet verge serisi çok güzel ama zamanında bir verge p20 kadar donanımlısı ve performanslısı artık piyasada yok sanırım. Node D8 in vites sistemi ruble aynakol oranı vs hoşuma gitti bir de 24inç olması vs ama biraz daha fikir ve deneyime ihtiyacım var. Yardımcı olursanız sevinirim iyi günler276440 dosyayı görüntüle

Bisikletinizdeki 14-28 ruble freewheel, bulduğunuz 11-28 ruble ise kaset. Göbeği değiştirmeden o rubleyi takamazsınız. Ön ise 52 dişli, zaten yeterince büyük. Göbek ve ruble değişimiyle birlikte tekrar jant ördürme işçiliğine razı olup küçük bir maksimum hız artışı sağlarsınız ama tekerlekler büyümeden belirgin bir hız artışı mümkün değil. Bulduğunuz 24 inçlik model son hızda epey fark eder. Arka dişli için sitesinde 12-32, başka kaynaklarda 11-30 yazıyor ama kaset olduğu için farklı dişlilerle değiştirmek kolay. Önde kaç diş olduğunu ise hiçbir sitede göremedim. Arka attırıcı için sitesinde Neos 1.0, diğer kaynaklarda Claris yazıyor. Dişli ve attırıcı konusundaki karışıklığı alacağınız yerin bilgilerine dayanarak gidermek lazım.

Halihazırdaki vites sorunları bence iyi bir ayarla çözülür. Tourney her ne kadar giriş seviyesi olsa da çok kötü bir sistem değil.
 
Merhabalar, Nisan ayından beri Tern Link A7 model bu güzellikle beraberim. Yeni üye olduğum için fikir alışverişi yapmak istedim. Bisikletimin özellikle görünüşünü ve sürüş hissiyatını çok seviyorum. Lakin özellikle yaz aylarında sık kullandığım için midir nedendir bilemiyorum işe giderken günlük 20-30 arası değişken km yaptığımdan çok çabuk vites ayarının bozulduğunu farkettim. Sürekli bir zincir sesi ya da yüksek viteste abanıp bi an boşta sürünce zincir ufaktan hopluyor gibi bir hissiyat oluyor. Nasıl tarif edilir bilemiyorum. Ama bana vites sistemi çok başarılı gelmedi. Konfor konusunda bence başarılı uzun sürüşlerimde seleye bir kılıf alarak rahatlıkla gideceğim yerlere tempolu şekilde gidebiliyorum. Özellikle tempolu sürüşleri sevdiğim için beni tatmin etmediği nokta olarak bunu söyleyebilirim. 7 vites özellikle 14-28t ruble 7.viteste çoğu zaman boşa dönüyor.. bu da sevdiğim bisikletimden soğumama yol açıyor. Ekipmanları güncellesem diyerek çok araştırdım ama aynakol değişimi daha çok yokuş performansını arttırmakta kullanılıyor. Ruble değişimini öneren oldu ama 7 vites olduğu için 11-28t lik bir shimano ruble buldum. Uyumlu olup olmayacağını bilemedim.. Kaldı ki 3 dişli ne kadar performans arttıracak o da bir muamma.. her neyse onun yerine daha performanslı bir katlanır bisiklet araştırdığımda ise eski modellerin çok güzel olduğunu gördüm fakat yeni serilerde tatmin edici bir modele rastlayamadım. Evet verge serisi çok güzel ama zamanında bir verge p20 kadar donanımlısı ve performanslısı artık piyasada yok sanırım. Node D8 in vites sistemi ruble aynakol oranı vs hoşuma gitti bir de 24inç olması vs ama biraz daha fikir ve deneyime ihtiyacım var. Yardımcı olursanız sevinirim iyi günler276440 dosyayı görüntüle
Node d8 in aynakolu küçük. sizin küçük dişliyi 14 den 11 e düşürmeniz çok farkeder. Bilginiz olsun. Aynakol sertliğini yüzde 30 arttırır. Kuvvetiniz yeterse daha fazla hızlanabileceğiniz anlamına gelir. Bunu yapmak için öncelikle 20 jant 8 vites 52 aynakol bir bisiklete geçip ardından 11-34 kaset ruble satın alabilirsiniz.
 
Node d8 in aynakolu küçük. sizin küçük dişliyi 14 den 11 e düşürmeniz çok farkeder. Bilginiz olsun. Aynakol sertliğini yüzde 30 arttırır. Kuvvetiniz yeterse daha fazla hızlanabileceğiniz anlamına gelir. Bunu yapmak için öncelikle 20 jant 8 vites 52 aynakol bir bisiklete geçip ardından 11-34 kaset ruble satın alabilirsiniz.
Benim de planım verge d9 almak, onun hakkında ne düşünüyorsunuz.
 
Vites kablonuzu yenileyip ayar yaparsanız sorunlarınız çözülecektir. Yüksek performanslı bir sistem olmasa da böyle sorunlar yaşatmıyor.
Bence kullanıp nerede eksiklik hissettiğinizi bulmanız ve o yöne gitmeniz daha verimli olur. Ağırlıkları ortalama olarak ayni, katlama mekanizmaları biraz değişiyor ama çok da fark yaratmıyor hiç biri. Düzde daha hızlı gitmek isterseniz daha ufak bir dişli kullanabilirsiniz. Fakat bence asil farkı megarange gibi bir ruble ile alırsınız. Ağır ve ufak tekerli bir bisikleti 52-28 ile yokuş çıkarmak kolay olmuyor. Çok yokuşlu yerlerde binecekseniz 50 veya 48 aynakol bir seçenek olabilir.
1.75 kenda lastikler yerine daha ince ve düz iyi bir lastik almak sizi yeni bisiklet kadar farklı hissettirebilir.
 
Bisikletinizdeki 14-28 ruble freewheel, bulduğunuz 11-28 ruble ise kaset. Göbeği değiştirmeden o rubleyi takamazsınız. Ön ise 52 dişli, zaten yeterince büyük. Göbek ve ruble değişimiyle birlikte tekrar jant ördürme işçiliğine razı olup küçük bir maksimum hız artışı sağlarsınız ama tekerlekler büyümeden belirgin bir hız artışı mümkün değil. Bulduğunuz 24 inçlik model son hızda epey fark eder. Arka dişli için sitesinde 12-32, başka kaynaklarda 11-30 yazıyor ama kaset olduğu için farklı dişlilerle değiştirmek kolay. Önde kaç diş olduğunu ise hiçbir sitede göremedim. Arka attırıcı için sitesinde Neos 1.0, diğer kaynaklarda Claris yazıyor. Dişli ve attırıcı konusundaki karışıklığı alacağınız yerin bilgilerine dayanarak gidermek lazım.

Halihazırdaki vites sorunları bence iyi bir ayarla çözülür. Tourney her ne kadar giriş seviyesi olsa da çok kötü bir sistem değil.

Öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim. Açıkçası para konusunda pek sıkıntı olacağını sanmıyorum çünkü aynı ayarda yeni bir katlanır bisiklet almaya kalksam 10 binin üzerinde bir meblağayı gözden çıkarmam gerekecek. Ama dediğiniz gibi göbek değişimi + ruble değişimi + jant ördürme (ördürmenin nerede yapıldığını ve ne kadara mal olacağını kestiremedim) +aktarıcı değişimi + vites kolu değişimi vs toplasak 3000 tlyi geçeceğini sanmıyorum. Bisikletimi satsam 3 buçuk desem alacağım bisiklet için en az 7000 tl daha masraf etmem gerekecek ki bu ciddi bir rakam. Tern Verge bisiklet için konuşuyorum. Çünkü en performanslı modeli şuan o gözüküyor. Göbek ve ruble değişimi ile 10 vitese çıkartsam 11-36lık bir ruble sistemine geçersem hem yokuş hem hız anlamında tatmin edecektir. Yani her türlü setup güncellemek daha karlı olacak gibi geldi bana
Node d8 in aynakolu küçük. sizin küçük dişliyi 14 den 11 e düşürmeniz çok farkeder. Bilginiz olsun. Aynakol sertliğini yüzde 30 arttırır. Kuvvetiniz yeterse daha fazla hızlanabileceğiniz anlamına gelir. Bunu yapmak için öncelikle 20 jant 8 vites 52 aynakol bir bisiklete geçip ardından 11-34 kaset ruble satın alabilirsiniz.

Teşekkürler yorum için. Dikkate alacağım 7 vitesli bisikletimi kaset rubleye çeviremem mi demek oluyor bu? Sonuçta rubleyi kaset ruble sistemine geçirirsem bisiklet değiştirmek zorunda kalmam
 
Öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim. Açıkçası para konusunda pek sıkıntı olacağını sanmıyorum çünkü aynı ayarda yeni bir katlanır bisiklet almaya kalksam 10 binin üzerinde bir meblağayı gözden çıkarmam gerekecek. Ama dediğiniz gibi göbek değişimi + ruble değişimi + jant ördürme (ördürmenin nerede yapıldığını ve ne kadara mal olacağını kestiremedim) +aktarıcı değişimi + vites kolu değişimi vs toplasak 3000 tlyi geçeceğini sanmıyorum. Bisikletimi satsam 3 buçuk desem alacağım bisiklet için en az 7000 tl daha masraf etmem gerekecek ki bu ciddi bir rakam. Tern Verge bisiklet için konuşuyorum. Çünkü en performanslı modeli şuan o gözüküyor. Göbek ve ruble değişimi ile 10 vitese çıkartsam 11-36lık bir ruble sistemine geçersem hem yokuş hem hız anlamında tatmin edecektir. Yani her türlü setup güncellemek daha karlı olacak gibi geldi bana

Temelde öyle. Sadakat ve hobi konuları da var. Ben bisikletlerimi seviyorum ve bisikleti değiştirip istediğim özelliklerde başka bir bisiklet almak yerine size "maliyetli olur" dediğim şeyleri kendi bisikletlerimden biri için yaptım yakın zamanda. Ben de sizin durumunuzda bisikleti değiştirmez, yükseltmeyi yapardım. Ancak daha yüksek hıza çıkabilmek için arka dişliyi 14'ten 11 dişe düşürmenin getireceği %21.5 civarındaki hız artışından daha fazlasını getirecek teker büyütme konusuna yönelirsiniz diye sizin örneklediğiniz yeni bisikleti yorumladım.

Jant ördürme aslında önemli bir konu değil. Jant, göbek ve tellerin ayrılması, yeni göbekle tekrar toplanıp akort yapılması işi. En fazla 100 lira kadar olmalı. Ancak forumda göbek değiştirme ve jant ördürme masrafına girmek yerine komple 2. el jant almayı tercih edenleri okuduğum için bir kalem olarak yazdım onu.

Fazladan birkaç şeye daha dikkat etmek lazım:
Bahsettiğimiz yükseltme için göbek ve dişli değişecek, onlar tamam. Ancak 10'lu vitese geçmek için attırıcı, zincir, vites kolu ve yüksek olasılıkla ön aynakol da değişecek. Zincirler 6+7+8, 9, 10, 11, 12 vites için ayrı kalınlıkta, yani 8'in üstüne çıktığınızda her vitese göre zincirin kalınlığı farklı. Aynakolların da benzer şekilde uyumu olduğu vites aralığı var.
Tüm bunlara rağmen fiyat performans oranı iyi ürünler seçilirse maliyet yine de 3000 lirayı geçmez, hatta epey altında kalır gibi görünüyor. En düşük maliyetli yükseltme seçeneği 8 vites olur, zincir, aynakol v.b. değişikliği gerekmez ama ne kadar çok oran seçeneği o kadar iyi tabii.
Belki yeriniz varsa bu bisikletteki yükseltmeyi sınırlı tutup kalan bütçeyi yüksek hızlı sürüşler için farklı bir bisiklet daha almaya ayırabilirsiniz.
 
Vites kablonuzu yenileyip ayar yaparsanız sorunlarınız çözülecektir. Yüksek performanslı bir sistem olmasa da böyle sorunlar yaşatmıyor.
Bence kullanıp nerede eksiklik hissettiğinizi bulmanız ve o yöne gitmeniz daha verimli olur. Ağırlıkları ortalama olarak ayni, katlama mekanizmaları biraz değişiyor ama çok da fark yaratmıyor hiç biri. Düzde daha hızlı gitmek isterseniz daha ufak bir dişli kullanabilirsiniz. Fakat bence asil farkı megarange gibi bir ruble ile alırsınız. Ağır ve ufak tekerli bir bisikleti 52-28 ile yokuş çıkarmak kolay olmuyor. Çok yokuşlu yerlerde binecekseniz 50 veya 48 aynakol bir seçenek olabilir.
1.75 kenda lastikler yerine daha ince ve düz iyi bir lastik almak sizi yeni bisiklet kadar farklı hissettirebilir.
Dediğiniz gibi bisikletimi 10 vitesli sisteme çıkarabilirsem 11-36lık bir ruble ile hem yokuşta rahat etmiş hem de eğimli yollarda boşa pedal döndürmemiş olacağım gibi görünüyor.
 
ben de şehir içi kullanım ve işe gidip gelme amaçlı tern A7 aldım, bugün geldi kargodan, iş çıkışı gerekli ayarlarını yaptırarak keyifle kullanacağımı ümit ediyorum.
 
Tern link d8 ve d7i üzerinde gelen schwalbe big apple 20×2.0 marka lastiklerden çok memnunum.ancak metro çıkışı kaldırımdan giderken arka bagaj çantasındaki ağırlık bir de benim agirligim 90 kg olunca hafif basıncı azalmış lastik tabandan yırtılarak kullanılamaz hale geldi.bu modelin Türkiye satışı olmadığı için ön arka olacak şekilde schwalbe marathon 20×175 satın aldım.onceki lastik taban genişliği ve lastiğin süspansiyon ozelligi nedeniyle sürüş konforu Mercedes araba gibiydi.bu lastikler ise çok sert, sürüş hissiyatı eski Renault 12ler gibi oldu.ancak onceki lastikteyken bisiklet daha zor hızlanıyordu bunda ise hızlanma yaris bisikleti gibi oldu.bu arada ön lastigi arkaya alıp sadece 1 tane lastik de alabilirdim ancak ebat farki olsun istemedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Ben de bugün itibari ile Tern Byb P8 model ile Katlanır Bisiklet Dünyası'na adım atmış bulunmaktayım. Ghost marka Dağ bisikletim vardı ancak evimin biraz şehir dışında olması nedeni ile bisikleti sürekli olarak bisiklet taşıyıcı ile arabanın arkasında taşımaktan sıkılmış bulunmakta idim. Artık her yere rahat bir şekilde götürüp keyfine varacağım İnşallah.IMG_20220218_170845.jpg
 
Tern A7 bisikletimin rublesini 28 yerine megarange 34 ile değiştirmek istiyorum. arka aktarıcı üzerinde tourney rd ty 21b yazıyor ama bacak boyu yazılmamış. megarange ruble alsam mevcuttaki arka aktarıcı destekler mi, yoksa bir de uzun bacaklı aktarıcı mı almak gerekir?
 
Tern A7 bisikletimin rublesini 28 yerine megarange 34 ile değiştirmek istiyorum. arka aktarıcı üzerinde tourney rd ty 21b yazıyor ama bacak boyu yazılmamış. megarange ruble alsam mevcuttaki arka aktarıcı destekler mi, yoksa bir de uzun bacaklı aktarıcı mı almak gerekir?

Mevcut aktarıcı ile kullanırsın da zincire bakla eklemek gerekir. Geçmişte Dahon modelinde aynı rubleyi takmıştım zincir kısa geldi 4 bakla ilavesi yaptık ve yıllarca sorunsuz kullanmıştım.
 
Geri