mesajınızı şimdi gördüm. Geç Dönüş için kusura bakmayın Evet tereddütsüz tavsiye ederim.ancak zincir degil de kayisli sistem olsaydı daha iyi olurmuş.tiltin bazı modellerinde var nexsus 7 ve kayişli sistem..Merhaba. Hala kullanıyor musunuz, 1 sene sonra nasıl bir değerlendirme yaparsınız
Merhabalar, Nisan ayından beri Tern Link A7 model bu güzellikle beraberim. Yeni üye olduğum için fikir alışverişi yapmak istedim. Bisikletimin özellikle görünüşünü ve sürüş hissiyatını çok seviyorum. Lakin özellikle yaz aylarında sık kullandığım için midir nedendir bilemiyorum işe giderken günlük 20-30 arası değişken km yaptığımdan çok çabuk vites ayarının bozulduğunu farkettim. Sürekli bir zincir sesi ya da yüksek viteste abanıp bi an boşta sürünce zincir ufaktan hopluyor gibi bir hissiyat oluyor. Nasıl tarif edilir bilemiyorum. Ama bana vites sistemi çok başarılı gelmedi. Konfor konusunda bence başarılı uzun sürüşlerimde seleye bir kılıf alarak rahatlıkla gideceğim yerlere tempolu şekilde gidebiliyorum. Özellikle tempolu sürüşleri sevdiğim için beni tatmin etmediği nokta olarak bunu söyleyebilirim. 7 vites özellikle 14-28t ruble 7.viteste çoğu zaman boşa dönüyor.. bu da sevdiğim bisikletimden soğumama yol açıyor. Ekipmanları güncellesem diyerek çok araştırdım ama aynakol değişimi daha çok yokuş performansını arttırmakta kullanılıyor. Ruble değişimini öneren oldu ama 7 vites olduğu için 11-28t lik bir shimano ruble buldum. Uyumlu olup olmayacağını bilemedim.. Kaldı ki 3 dişli ne kadar performans arttıracak o da bir muamma.. her neyse onun yerine daha performanslı bir katlanır bisiklet araştırdığımda ise eski modellerin çok güzel olduğunu gördüm fakat yeni serilerde tatmin edici bir modele rastlayamadım. Evet verge serisi çok güzel ama zamanında bir verge p20 kadar donanımlısı ve performanslısı artık piyasada yok sanırım. Node D8 in vites sistemi ruble aynakol oranı vs hoşuma gitti bir de 24inç olması vs ama biraz daha fikir ve deneyime ihtiyacım var. Yardımcı olursanız sevinirim iyi günler276440 dosyayı görüntüle
Node d8 in aynakolu küçük. sizin küçük dişliyi 14 den 11 e düşürmeniz çok farkeder. Bilginiz olsun. Aynakol sertliğini yüzde 30 arttırır. Kuvvetiniz yeterse daha fazla hızlanabileceğiniz anlamına gelir. Bunu yapmak için öncelikle 20 jant 8 vites 52 aynakol bir bisiklete geçip ardından 11-34 kaset ruble satın alabilirsiniz.Merhabalar, Nisan ayından beri Tern Link A7 model bu güzellikle beraberim. Yeni üye olduğum için fikir alışverişi yapmak istedim. Bisikletimin özellikle görünüşünü ve sürüş hissiyatını çok seviyorum. Lakin özellikle yaz aylarında sık kullandığım için midir nedendir bilemiyorum işe giderken günlük 20-30 arası değişken km yaptığımdan çok çabuk vites ayarının bozulduğunu farkettim. Sürekli bir zincir sesi ya da yüksek viteste abanıp bi an boşta sürünce zincir ufaktan hopluyor gibi bir hissiyat oluyor. Nasıl tarif edilir bilemiyorum. Ama bana vites sistemi çok başarılı gelmedi. Konfor konusunda bence başarılı uzun sürüşlerimde seleye bir kılıf alarak rahatlıkla gideceğim yerlere tempolu şekilde gidebiliyorum. Özellikle tempolu sürüşleri sevdiğim için beni tatmin etmediği nokta olarak bunu söyleyebilirim. 7 vites özellikle 14-28t ruble 7.viteste çoğu zaman boşa dönüyor.. bu da sevdiğim bisikletimden soğumama yol açıyor. Ekipmanları güncellesem diyerek çok araştırdım ama aynakol değişimi daha çok yokuş performansını arttırmakta kullanılıyor. Ruble değişimini öneren oldu ama 7 vites olduğu için 11-28t lik bir shimano ruble buldum. Uyumlu olup olmayacağını bilemedim.. Kaldı ki 3 dişli ne kadar performans arttıracak o da bir muamma.. her neyse onun yerine daha performanslı bir katlanır bisiklet araştırdığımda ise eski modellerin çok güzel olduğunu gördüm fakat yeni serilerde tatmin edici bir modele rastlayamadım. Evet verge serisi çok güzel ama zamanında bir verge p20 kadar donanımlısı ve performanslısı artık piyasada yok sanırım. Node D8 in vites sistemi ruble aynakol oranı vs hoşuma gitti bir de 24inç olması vs ama biraz daha fikir ve deneyime ihtiyacım var. Yardımcı olursanız sevinirim iyi günler276440 dosyayı görüntüle
Benim de planım verge d9 almak, onun hakkında ne düşünüyorsunuz.Node d8 in aynakolu küçük. sizin küçük dişliyi 14 den 11 e düşürmeniz çok farkeder. Bilginiz olsun. Aynakol sertliğini yüzde 30 arttırır. Kuvvetiniz yeterse daha fazla hızlanabileceğiniz anlamına gelir. Bunu yapmak için öncelikle 20 jant 8 vites 52 aynakol bir bisiklete geçip ardından 11-34 kaset ruble satın alabilirsiniz.
Bisikletinizdeki 14-28 ruble freewheel, bulduğunuz 11-28 ruble ise kaset. Göbeği değiştirmeden o rubleyi takamazsınız. Ön ise 52 dişli, zaten yeterince büyük. Göbek ve ruble değişimiyle birlikte tekrar jant ördürme işçiliğine razı olup küçük bir maksimum hız artışı sağlarsınız ama tekerlekler büyümeden belirgin bir hız artışı mümkün değil. Bulduğunuz 24 inçlik model son hızda epey fark eder. Arka dişli için sitesinde 12-32, başka kaynaklarda 11-30 yazıyor ama kaset olduğu için farklı dişlilerle değiştirmek kolay. Önde kaç diş olduğunu ise hiçbir sitede göremedim. Arka attırıcı için sitesinde Neos 1.0, diğer kaynaklarda Claris yazıyor. Dişli ve attırıcı konusundaki karışıklığı alacağınız yerin bilgilerine dayanarak gidermek lazım.
Halihazırdaki vites sorunları bence iyi bir ayarla çözülür. Tourney her ne kadar giriş seviyesi olsa da çok kötü bir sistem değil.
Node d8 in aynakolu küçük. sizin küçük dişliyi 14 den 11 e düşürmeniz çok farkeder. Bilginiz olsun. Aynakol sertliğini yüzde 30 arttırır. Kuvvetiniz yeterse daha fazla hızlanabileceğiniz anlamına gelir. Bunu yapmak için öncelikle 20 jant 8 vites 52 aynakol bir bisiklete geçip ardından 11-34 kaset ruble satın alabilirsiniz.
Öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim. Açıkçası para konusunda pek sıkıntı olacağını sanmıyorum çünkü aynı ayarda yeni bir katlanır bisiklet almaya kalksam 10 binin üzerinde bir meblağayı gözden çıkarmam gerekecek. Ama dediğiniz gibi göbek değişimi + ruble değişimi + jant ördürme (ördürmenin nerede yapıldığını ve ne kadara mal olacağını kestiremedim) +aktarıcı değişimi + vites kolu değişimi vs toplasak 3000 tlyi geçeceğini sanmıyorum. Bisikletimi satsam 3 buçuk desem alacağım bisiklet için en az 7000 tl daha masraf etmem gerekecek ki bu ciddi bir rakam. Tern Verge bisiklet için konuşuyorum. Çünkü en performanslı modeli şuan o gözüküyor. Göbek ve ruble değişimi ile 10 vitese çıkartsam 11-36lık bir ruble sistemine geçersem hem yokuş hem hız anlamında tatmin edecektir. Yani her türlü setup güncellemek daha karlı olacak gibi geldi bana
Dediğiniz gibi bisikletimi 10 vitesli sisteme çıkarabilirsem 11-36lık bir ruble ile hem yokuşta rahat etmiş hem de eğimli yollarda boşa pedal döndürmemiş olacağım gibi görünüyor.Vites kablonuzu yenileyip ayar yaparsanız sorunlarınız çözülecektir. Yüksek performanslı bir sistem olmasa da böyle sorunlar yaşatmıyor.
Bence kullanıp nerede eksiklik hissettiğinizi bulmanız ve o yöne gitmeniz daha verimli olur. Ağırlıkları ortalama olarak ayni, katlama mekanizmaları biraz değişiyor ama çok da fark yaratmıyor hiç biri. Düzde daha hızlı gitmek isterseniz daha ufak bir dişli kullanabilirsiniz. Fakat bence asil farkı megarange gibi bir ruble ile alırsınız. Ağır ve ufak tekerli bir bisikleti 52-28 ile yokuş çıkarmak kolay olmuyor. Çok yokuşlu yerlerde binecekseniz 50 veya 48 aynakol bir seçenek olabilir.
1.75 kenda lastikler yerine daha ince ve düz iyi bir lastik almak sizi yeni bisiklet kadar farklı hissettirebilir.
Tern A7 bisikletimin rublesini 28 yerine megarange 34 ile değiştirmek istiyorum. arka aktarıcı üzerinde tourney rd ty 21b yazıyor ama bacak boyu yazılmamış. megarange ruble alsam mevcuttaki arka aktarıcı destekler mi, yoksa bir de uzun bacaklı aktarıcı mı almak gerekir?