Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Test: Replika yol kadrosu vs. Orijinal yol kadrosu

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.992
Tepki
24.851
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
S-WorksFrames.BK_.jpg

WeloNews, orijinal Specialized Tarmac SL4 ve DHGate.comdan alınan SL4'ü karşılaştırmış.
Link: (link)

Çok detaylı incelemedim, lakin ingilizcemi de aşıyor :D

Özet geçecek olursam Specialized SL4 3500$, DHGate SL4 700$ mış
◘Specialized SL4 1460 gram (kadro+maşa)
◘DHGate SL4 1570 gram

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VerticalStiffness.BK_.jpg


yapılan ilk testte kadro sabitlenip sele kısmına 300 poundluk (136 kg) kuvvet uygulanarak "esnemezliği" test edilmiş.

Orijinal SL4 %11 daha "esnemez" çıkmış huh

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

FrameCutting.BK_.jpg
CuttingDownTube.BK_.jpg
FrameCut.BK_.jpg



ikinci testte kadroları aynı yerlerinden 6'şar parçaya ayırıp hepsine aynı ayrı güç uygulayıp sonuçları ölçmüşler.
sonuçlar tablo olarak:

http://i62.tinypic.com/ht7oki.png

40 milyon PSI baskıya dayanabilen yer "top of downtube" diye bahsedilen, yani 3 fotoğraftan en alttaki. Specialized yazısının olduğu en kalın borunun üst kısmıymış..
replika kadronun aynı borusu 8.97 milyon PSIda gümlemiş

Firmaların "High Module Carbon" diye övündüğü olay demekki buymuş demiş yazar. "hakkaten high modüleymiş ağa" falan demiş :D


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://i59.tinypic.com/2i7w9k4.png
yazının en başında da başka bir replika kullanıcısının tecrübesine yer verilmiş. çevirebildiğim kadarıyla;
"hızlandıkça titremesi berbat, iniş boyunca frenleri elimden bi an olsun bırakamadım" demiş yukarı kaliforniyalı Mayk Parsons.. "iniş sırasında kadroyu dizlerimle sıkıştırdım, ayak bileklerimi aynakola yapıştırdım, gidonu Allah ne verdiyse sıkı sıkı duttum! tek derdim şu Allahın belası titremeyi engellemek (ve sahura yetişmekti)! ama hala ön tekerin sağa-sola doğru yalpalamasını izliyordum! (ve dua ediyordum asdas :D)
demiş.

abartmış tabi de. neyse
bunu da paylaşmış olalım.
sevgiler :)
 
Scudo
5 de 1 i fiyatına % 11 fazla esneme bence şahane bu arada. Parçalara ayırdın mı dramatik farklar var ok. Ama zaten % 11 farkı az bulduklar için parçalara ayırıp teste devam etmişler. sonuç olarak parçalara ayırmadan binerseniz çok sorun yok. 700 euro allah bereket versin.
 
illegal birşeyi (dizaynı-logosu-isim hakkı çalıntı olan)satın alıp Allah bereket versin demenizi çok yadırgamıyorum aslında,

bu replika kadroları Türkiye'ye getirip orijinal diye satan abiler de aynı şükür cümlesini kuruyolar ona daha çok kızıyorum :ckskc:
 
Tasarımcı olarak cevap vereyim müsadenizle eleştirinizde son derece haklısınız ancak iki üründe kullanılan malzeme miktarının yakınlığı, metodun benzerliği, performansın çok farklı olmayışını unutmadan 5 kat fiyat farkını siz nasıl açıklıyorsunuz. Know how a yatırım yapıyorlar , vergi veriyorlar vs. vs. diye cevaplamadan önce satış adetlerini de hesaplamayı unutmayalım.
Çalıntı tasarım konusu kanayan yaradır ne söylesen haklısın.
İlk yorumumu performansı şaşırtıcı iyi bulmam sebebiyle yazmıştım çalalım çırpalım diye değil...
sevgiler saygılar
ekleme: markalar bizi soyuyor olmasın sakın....
 
Hangimiz 7-8 milyon psi basinc uygulayabiliriz ki? :)
Yasasin replika!

Dayak oncesi edit: replikaya bende karsiyim ama kullanir miyim diye sorulacak olursa guzel bir replika ile orjinal arasindako farki anlamam o yuzden kullanirim sanirim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg
karşı yönden gelen bir fiat linea bizim yerimize uyguluyor o basıncı tahsin :D

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1422512_532642053477207_1472707761_n.jpg?oh=e9a7cc33cb4e4ec92b7c576f85cd507c&oe=5629637D

rahmetli carraro cr 022'm :(

o yaptığım kazada her kadro bu hale gelirdi, bitek çelik kadro kırılmazdı ha..
 
@aknorl Aradaki fiyat farkı,

kaliteli firmaların bisikletleri tasarlarken kullandığı yöntemlerin,
ar-ge için oluşturdukları bütçenin,
bisiklet üretilirken çalışan mühendis maaşlarının ve
kullanılan egzotik malzemelerin kalitesinin ve de işçiliğinin bir sonucudur.

Bir de bildiğiniz üzere peynir ekmek gibi satılan bisikletler değil bunlar, bu yüzden fiyatın yüksek olmasını ben biraz doğal karşılıyorum. Herkes karbon ve en üst seviye bisiklet sürse(satın alsa) o zaman fiyatlarda bir miktar düşüş olacaktır ancak kalite aynı seviyede kalır mı bilemem... Karbon elle işleniyor bu yüzden oldukça zahmetli, zaman ve emek istiyor. Şu anda ismini ve modelini hatırlamadığım bir markanın kadro üretmek için, bir uçak firmasının 40 küsür tane(40tan fazla da olabilir) mühendisini parasını ödeyip bisiklet kadrosu için çalıştırdığını biliyorum. Varın gerisini siz düşünün...

@Serkan Mıstınoğlu Bu arada geçmiş olsun, yazık olmuş carraroya, garanti kapsamındaysa firma ile iletişime geçseydiniz :D
 
%11 ne kadar küçük bi fark diye düşünenler olacaktır tabi ama kesinlikle değil. Ayrıca uygulanan Kuvvet vs. gayet güzel bi tablo çıkartmış.
Yokuş aşağı inerken Replika kadro altımda acaba kırılır mı acaba bu çukurda yarıldı mı gibi düşünceleri aklınızda tutup yola odaklanamamakta cabası sanırım.
 
@Serkan Mıstınoğlu
Kotuymus gecmis olsun. Karbon olsa ekstradan 2-3 parca bisiklrtin daha olurdu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Peki 700 dolara replikadan daha iyi kadro bulmak mumkun mu
 
@gmfaruk Elbette, carraro nun 1000 lira civarı karbon kadro setleri var(991 ortles gibi), ikinci el ilanlarda da 1000-1500 tl arası kadro setler bulunabiliyor. Hatta bir üye btwin fc 700 satıyordu. Kesinlikle çin malı kadrolardan daha kaliteli olduğunu düşünüyorum. En azından bir markanın olması size güven veriyor, bir terslik durumunda hesap soracağınız bir müessese oluyor.
 
Specialized %11 daha esner bir kadro yapsaydı zaten o kadro da ucuz olurdu. %11 farkı az mı buluyorsunuz gerçekten?
 
@Çağrı Soylu
yoo olmazdı,cannondale caad12 ve yeni supersix evo da esnemezliği yanlış hatırlamıyor isem %5-13 ( her iki bisiklet için farklı rakamlar. Genel olarak aklımda kalan rakam aralığını yazdım) gibi iyileştirmeler vermiş.

Ve hiçte ucuz değil diğerleri. o dediklerim de diğer süpersiks evo ve caad10

Kıyafet için dediğimi bisiklet içinde diyeyim. Bu aletler bu kadar para etmiyor. Güzel günlerde kullanın rijit kadronuzu :)
 
@Onur Ali İmren

Specialized, Cannondale vs. ne olursa olsun aluminyum kadrosu bile hiç bir şekilde ar-ge test vs. yapılmamış sadece şekline bakarak benzerini aynı malzemenin kalitesizi ile üretilmiş çin malı çakma karbon bisikletlerden daha az ve doğru esner diye iddia ediyorum. Arkadaşın koyduğu yazıyı okursanız sert olması gereken yerlerde 5'te bire kadar fark olduğunu ve hiç bir ölçünün de aynı olmadığı da yazıyor.

Bu dediğinizin Avrupa çakması Çin malı arabaları savunmaktan mantık olarak hiç bir farkı yok farkındasınız değil mi :) Onlar da tipine bakarak benzeri kalitesiz malzeme ile üretiliyor.

Şunu anlamamız gerek. Dünyada kaliteyi ucuza almak diye bir şey yok. Her pahalı olan kalitelidir ya da iyidir diye bir şey de yok ancak bir şey gerçek olamayacak kadar ucuzsa gerçek değildir. ;)

Not: Focussporluyum
 
Çakma kadronun dandikliğini anlayabilmek için 7-8 milyon psi basınç uygulamaya gerek yok.

Tabloda verilen değerler "tensile modulus", yani "Young katsayısı" yeya "elastiklik katsayısı". Bunu bir materyali uzunluğunu iki katına çıkarmak için birim alana uygulanması gereken güç olarak düşünebilirsiniz. Tüm karbon kadroların o kadar basınca ulaşmadan 10 defa kırılacaklarını söylememe gerek yok sanırım. Söz konusu materyal don lastiği falan değilse, verilmiş değeri 100'e bölüp "demekki şu kadar basınç uygulandığında %1 esneme oluyor" diye düşünerek daha mantıklı yorum yapılabilir.

Karbon kadronun kesit alanı ne kadardır, onu bir düşünün lütfen. Hissedilebilir esneme için milyon pound cinsinden ifade edilen güçlere hiç gerek yok.

İyi bir karbon kadronun en önemli özelliklerinden birisi; bazı yerlerinin mümkün olduğunca az esnemesi, bazı yerlerinin ise daha fazla esneyerek sürücünün konforunu arttırması. Yukarıda yazılana göre çakma kadronun her tarafı aşağı yukarı aynı esnekliğe sahip. Gerçek kadronun en az esneyen ile en fazla esneyen yerleri arasında 3 kattan daha fazla bir fark var (bu sadece kullanılan malzemeden kaynaklanan fark, faklı boru şekilleri ve kalınlıkları kullanılarak bu daha da yüksek seviyeye çıkıyor). Bu da mühendislik dediğimiz şeyle oluyor ve bunun için para gerekiyor. Ne kadar köfte, o kadar ekmek...
 
Bu testteki yanlış laboratuvar ortamında yapılmış olması. Yolda karşılaştırmalı bir sürüş yapılıp şu esnemezliğin bize ne kadar zamana mal olduğu ortaya konulabilirdi. Ayrıca rutin bir sürücünün kullanım tarzında ne kadar yüklenme olabilir? Ben yaşadığım bir olayı anlatayım bir abimizin s..tt marka aluminyum dağ bisikleti kadrosu düz yolda rutin kullanımda bir ay kullanımdan sonra kırıldı. Hiçbir zorlama atlama zıplama olmaksızın zaten yaş olarak bunları yapması da mümkün değil, kilosu da 83?
 
@baranozhan
sürüşün kalitesizliğine yer verilmiş zaten testte. yüksek hızlarda stabilite kaybı olduğunu ve sürücü hiç güvenilir bir şekilde hızlı gitmediğini açıklamış.

Bu arada kafa karışıklığı olmuş bu başlıkta biraz, specialized sadece bu değerleri o çakma kadroyla kıyaslamış. o değerler esneme miktarları (strain) değil. zaten %10 strain olsa bir karbon kadroda kimse enayi değil ki o parayı versin. çakma kadroları böyle efektif şekilde hatta daha iyi şekillerde de test etmeye devam ederler umarım.

@Murat B.

aynen, zaten her tarafında benzer özellikler, esneme/esnemezlik değerleri ortaya koyuyorasa aliminyum kadrodan pek bir farkı kalmıyor. zira metalleri karbon gibi işleyip kadronun farklı taraflarında farklı özelliklere sahip olacak şekilde ayarlamak zor. ben aynı hatta daha az paraya, biraz daha ağır bile olsa daha güvenilir bir aliminyuma binmeyi tercih ederim sanırım.
 
Geri