Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tofaş Kuş serisi otomobillerin tamamı acilen imha edilmeli!

İyide güzel kardeşim, sen arabanın içindekilerden çok arabaya tofaşa sarmışsın.Kullananan öküz anladıkta "tofaşçı sonunda" parantez içinde falan yazmalar.

Her marka için açalım bir konu o zaman

Eski bir tofaş kullanıcısı olarak şunu bil TOFAŞ BİR TUTKUDUR.
Genelleme yapmak bir bisiklet sever olarakta YANLIŞTIR.

Keşke sinirlerine hakim olup biraz bekleyip yazsaydın.
Yokedelim
Soyunu kurutalım
İmha edelim.
Bu ne ya....

6 yıl kullandim Tofaş araba. 20 yıllık hayatında görmemeşsin, şimdi sana gel nasıl kullanılıyor desem olmaz, senin seviyene düşerim kendime "ayıp"olur.
 
Scudo
Plakasi neydi peki? :koptum: Dusundugum uc harfli mi acaba??
 
@Kaan T. Arkadaşımız bir terbiyesizlik yaşamiş tamam anladık, hemen buraya foruma gelmiş, yaşadıgını anlatmış ama sadece anlatmış.Paylaşamamış resmen kusmuş.
Bana terbiyesizlik yaptılar demeye çalışirken
kendisi TOFAŞ kullananlara terbiyesizlik yapmiştır.
 
Sonuna kadar destekliyorum ama bu arabaların insanlarda mazisi çok derin. Herkesin iyi ya da kötü bir anısı oldu bu arabalarla. 7 tane arabamız oldu toplam 4'ü Tofaş fabrikasından çıkma. 1'i 131, 2'si şahin 1'i doğan. Araba kullanmayı şahin ile öğrwndim ben. Türk halkının en hüzünlü, en sevinçli anlarına şahitlik etti bu arabalar. Toplatılsa bile hemen unutulamaz bu arabalar. Kullanıcısını caydırabilecek yöntemler geliştirilebilir bu araba için mesela vergisi yükseltilebilir, muayenesi 2 yıldan 1 yıla düşürülebilir. Ya da sigorta masrafı arttırılabilir. Modifiyeli şahinler bağlatılıp hurdaya gönderilip sürücüsüne ceza kesilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: bakankoray
@Fireblade
Bu kadar ucuza edinilen arabaların kullanımına yüksek maddi ceza kesmek haksızlık olur. Modifiye işlemleri trafik kanunlarında sınırlı, sınırlara uyulmuyor problem de orada başlıyor. Gürültü ve kirli egzoz gibi ya da genişletilmiş silindir, ruhsata işlenmemiş turbo gibi değişiklikler para cezasıyla ancak sınırlı bir şekilde engellenebilir. Problemin bunlardan ötesi olduğunu düşünüyorum.

Benim düşündüğüm başka bir şey var o da şu, gözlemlediğim kadarıyla bu arabalardan birine sahip olmak bir tür gurur nedeni. Türkiye'de insanların büyük çoğunluğu yoksullukla ve eğitim, güvenceli iş gibi imkanlardan yoksunlukla ruhen de örselenenmiş durumda. Geçip giden ömre, gençliğe çok fena içerliyorlar. İçerlerse devrilene kadar içiyor, tuhaf tuhaf kafayı bulma yolları keşfediyor, aşk ya da arzuyla psikopatlığı/ele geçirme hırsını birbirinden ayırma gereği duymuyor, arabayı da ona göre kullanıyorlar.

Bu arabalar birçok şeyi dışavurmaya yarıyor. Peki bu nasıl oluyor? Sanırım büyük oranda bu arabaların yerli olduğuna ilişkin kabulle. Bir tür otantizmle bu arabalar yüceltiliyor. Yerli, "bizden", "bize" özgü vs. Racon, posta koymak, gider yapmak, kız düşürmek, iş koymak, adam indirmek, ayık olmak, kafayı gömmek, belasını ... neyse bu arabalar da o.

Bu arabalar ülkede yeniyken muhtemelen bu kültürel anlamlara sahip değillerdi çünkü pahalılardı ama bütün o simgesel anlamlar mayalanmaya başlamıştı bile. Köylü orta sınıftan bir ailede büyüdüm, dedem, dayımın istediği Şahin'i alabilmek için 100 ton buğday(bugün 120 bin lira) sattı. Boyası solmasın diye üstüne çadır örterlerdi.

Bugünkü taşralı, gecekondulu, otantik simgeselliğin temeli oralardan. O zaman pahada kıymetlilerdi, bugün kültürel sembolizmde.

Zamanında İtalyan Fiat'ın patent izniyle Bursa'da fabrikada üretilip muhtemelen çok az üreticiye bahşolunmuş bir ayrıcalıkla, inanılmaz kar marjıyla halkı kazıklamak usulüyle satıldılar.
Keser döner sap döner, gün gelir hesap döner misali o kazıkların acısı çıkıyor bugün. Şahin'lere bugün bir bakın, bir fabrikada değil yeraltında tuhaf atölyelerde biraraya getirilmiş, kötü ihtimalle hurdalıkta en iyi ihtimalle hobi atölyesinde toplanmış gibidir. Bu sefer başka bir imtiyazın, hoyrat davranabilme ayrıcalığının sembolüler. Kibirmiş gibi görünen bir eziklik, orjinaliteye öykünen bir uydurma, yakıştırma becerisi.
Kolay kolay yok olmaz bu agresif dışavurumlar, hoşumuza gitsin gitmesin bu kültürel karmaşanın içindeyiz, bir parçasıyız.

Tüm TOFAŞ'lar, eski Civicler, Golfler, 3.20ler, basıq ne varsa hepsini isterse bir khk'yla toplasınlar çok bir şey değişmez. Bu arabalar zaten üretilmiyor ki, onları millet kafasına göre, keyfekeder bir yerlerden bulup buluşturup, yakıştırıp üretiyor. Alıp satıyor, yanlıyor, çarpıyor, eziyor, tekrar topluyor. Arabasını elinden alsan da kültürünü yeniden üretecek başka bir araç bulacaktır.

Diyelim ki o araç da bisiklet olsun, sanmıyorum ki oradan bir hayır çıksın. Yapısallaşmış adaletsizlikler, eşitsizlikler insanın mayasını bozmasa bile ekmeğini ekşitiyor, kendine inancı kalmayan insan da kabalaşmak, çirkinleşmek, başkasının hakkını tanımamak, dövmek, sövmek gibi ne varsa kendine hak görüyor.

Bu yazdıklarımda genellemeler görünebilir, muradım ne böyle bir şey ne de altkültürleri karikatürize etmek, hakir görmek. Elbette bu tür araçlara sahip olanları ya da onları sevenleri, modifiye edenleri bir insan kümesi olarak genellemek değil amacım. Özellikle TOFAŞ örneğinde bir kültürel fetişleştirmenin, simgesel değer yüklemelerin bana düşündürdüklerini yazmaya çalıştım. İnsanın trafikte ve yaşamın diğer alanlarında kendisi dışındakilere çektirdikleri dışında hiçbir şeyi problem olarak görmüyorum.
 
@Cemil Dada
Baya baya sosyolojik makale olmuş bu cemil baskan :D Eline saglik
 
@10urr

P.ç kasa deniliyor o Bmw'lere :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
5-6 yıl önce kendimce bir tespit yapmıştım: '' Tofaş'çıdan korkma Broadway'ciden kork''.
Tofaş'çı döner durur gider bi yere vurur rahatlar. Ama Broadway'ciler adama kaza yaptırır. Konya'da ne kadar Broadway kullanan dayı gördüysem çok büyük çoğunluğu 55-60 yaş civarı ve refleksler yavaş yan aynaları kullanmaz sinyal bilmez. Araç araziye yola bele iyi gidince köy yolu sanıp şehir trafiğinin keşmekeşine dahasını ekleyen dayılara selam olsun :koptum: :acpsnr:
 
Maddi durumu iyi olmayan insanın halen alacağı tek arabadır kuş serisi. Çünkü araç konforlu, arkadan itişli ve hemen hemen çoğumuzun bir mazisi var. Bir ekoldür. Daha geçen cumartesi konuştuk bu konuyu bacanağımla birlikte.Oğlu da antitofaşçı olunca..
Kendisinde x5, defender ve motorsiklet var. Ama dediği şu oğluna ve bana; işlerim kötü giderse alacağım araba tofaş dedi. Hatta şu an Serçe almayı bile düşünüyor.
Ben de aynı fikirdeyim. Bmw hastasıyım, land roverım var fakat gizli bir tofaş sevgisi vardır içimde seksenli yıllarda murat 131 ve 85 doğan sahibi olduğumuz için. Temiz bir 131 bulursam almayı düşünürüm günün birinde.

ve Allah göstermesin, konuyu açan genç arkadaşımızın babasının işleri iyi gitmezse, batarsa.. Kendisinin de alacağı arabadır o begenmediği kuş serisi.
 
Bu otomobilimsiler aldıkları isimleri (şahin, doğan, kartal) bence haketmiyor.
 
@CaGe
Ağzına saglık arkadaşım.
Ya bu ne düşmanlık
Onlar böyle onlar şöyle

TOFAŞ düşmanı bir kardeş, sinirle bir şeyler yazdı gitti. Ee nerde şimdi yok oldu.

Tek cevabım Bisiklet nasıl bir tutkuysa. TOFAŞTA BİR TUTKUDUR.images (9).jpeg
 
93 model bir Şahin'im vardı tam 10 sene kullandım. Konuyu açan arkadaşımın haklı olarak şikayetçi olduğu şeylerin hiçbiri o araba ile yaşanmadı. Bırakın ses tesisatını arabamda cam filmi bile yoktu. Efendi efendi gezdik kendisiyle. Ne o beni üzdü, ne ben onu, ne de biz bir başkasını. Hiç kural ihlali yapmadı hayta desem yeridir. Sadece acele bir işten dolayı, yasaklı yere park edip yediğimiz park cezasından başka. Yukarıda arkadaşlardan bazıları temas etti konuya. Mevzu araba değil, direksiyonundaki. E toplumun ekonomik yapısı ortada. Mevcut piyasada alınabilitesi en uygunu Tofaş grubu. Haliyle 10-12 bin lirayı devşiren bazı (dikkat!!! bazı) yeni yetmeler, saygıdan yoksunlar, özgüvensizlerin ilk tercihi bu arabalar olmakta. Şaşmaz Sanayi'de 3-4 çırak bir arabaya gelip bunlardan alıyor daha ne söyleyim. Ehliyet, muayene, bakım hak getire... Öte yandan ülke olarak cici Porche'siyle polis katili olan ya da Ferrari'siyle kaza yapıp ölen kaymak tabaka mensuplarını da gördük. Daha birkaç ay önce bisikletli arkadaşımın önüne kırıp kaza yapmasına, omzunun kırılıp platin takılmasına sebep olan bir Passat'tı mesela (Kaskı çatlamıştı kazada, aman diyeyim kasksız kimseler çıkmasın bu deli saçması trafiğe). Gelelim imha konusuna. Tutalım bütün kuş serisi imha edildi. O kuş serilerini süren "Barzo"ların toplu taşıma araçlarını kullanacağını düşünmüyoruz değil mi? Bu sefer altlarında eski kasa BMWler, Civicler, Peugeotlar, Alfa Romeolar vs olacak. Ve yine birilerinin canını yakmaya devam edecekler. Hasılı kelam toplum olarak kumaşımız biraz değişik (hakaret amaçlı söylemiyorum, yanlış anlaşılma olmasın), sürdüğümüz eşeklerin ne kabahati olabilir ki?
Not: Çok geçmiş olsun. İnşallah böyle bir şey bir daha yaşamazsınız.
 
Geri