Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trafikte Güvenlik

Scudo
kask, yelek, eldiven, gözlük, bunların genel adı pasif emniyet gereçleridir kazayı engellemez fakat kaza sonuçu yaralanmalada yada kaza oluşumunu engellemekte kullanılır. Kask eldiven gözlük olmadan bisiklete binmem gecen kış askı gibi olan reflektörlenden aldım çantamda hep bulunur hava kararmaya başladığı zaman hemen takıyorum. Bu önlemler belki işe yarar belki yaramaz şu an için elde bunlar olduğu için bunları kullanıyorum zaman içinde daha etkili güvenlik ekipmanları çıkarsa onları da alır kullanırım. Diğer ihtimal çok daha korkutucu ve üzücü. Biraz ter biraz yük biraz sıkma hissi zamanla alışılabilecek şeyler ...
 
Genel olarak başarılı bir içerik, sonunda Türkçeye de çevrilmiş: (link)

Konuya uygun olarak şu bölümü paylaşmak istedim: (link)

Sizin bisikletli ulaşım yanılgınız...
“İnsanlar bisiklet sürerken kask takmalıdır, onları güvende tutar”
Yanıt
Kask takmak genel bisiklet sürüş güvenliği için çok az fark yaratır. Zorunlu kask yasalarına veya yüksek düzeyde kask kullanımına sahip ülkeler, bu yasaların olmadığı ülkelere veya bölgelere kıyasla, kafa yaralanmalarında (veya genel olarak yaralanmalarda) hiçbir azalma göstermemektedir.
Aksine, dünyanın bazı bölgelerinde ortam bisiklet sürenlere o kadar düşmanca davranır ki, pek çok insan, güvenlik konusunda sadece umut kırıntısı sunsa bile, kask veya başka ekipman kullanmaktan başka bir seçenek olmadığını düşünebilir. Yüksek oranda kask kullanımı, yetkililerin ortamı bisiklet sürmek için iyi tasarlayamadıklarına işarettir.
Kask kullanımının zorunlu kılınmasının olumsuz bir etkiye sahip olduğu kanıtlanmıştır: İnsanları bisiklet sürmekten vazgeçirir ve böylece daha sağlıklı ve daha aktif bir nüfustan gelen toplumsal faydaları azaltır. Bir kişinin kask takması veya başka herhangi bir koruyucu ekipman kullanması kendi tercihine bırakılmalıdır.
İyi bir altyapının etkisi göz ardı edilemez: Dünyada bisiklet sürmek için en güvenli ülke olan ve bisiklet süren en geniş nüfusun yer aldığı Hollanda, aynı zamanda en düşük kask kullanım oranına sahiptir. Bisiklet sürüş güvenliğine gerçekten önem veren herkes, öncelikle ve özelllikle altyapı için mücadele etmelidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Bu “reflektif yelek vb.” giyme zorunluluğu bisikleti kapsamıyor galiba görsele göre? Ve benzeri kısmında mesela ben yansıtıcılı sırt çantası kullanıyorum, o vb nin içine dahil midir?
Gerçi hayatımda hiç bisikletle gece sürüşü yapmadım. Yapmak isterim ama köpekler asla fırsat vermez, hava karardıktan sonra iyice saldırganlaşıyorlar bizim burda.
 
kask meselesi sahiden de bisikletten soğutuyor bazen beni. takıyorum gözüm alışkın değil "allahım ne kadar da olmadı bu" diyorum kendi kendime sürmekten vazgeçip kalıyorum öyle. bu konuda da haliyle kararsızım. insanların güvenli sürüşler yapması ve devletin buna dair sorumluluk üstlenmesi çok güzel tabii ki ama "kask yoksa sürme" demek de doğru değil.

birkaç kez kasksız olarak polis çevirmelerinden geçtim onlar da pek dikkate almadılar. sanırım hala yasa olarak var olsa da uygulamada dikkat edilmiyor.
 
... takıyorum gözüm alışkın değil "allahım ne kadar da olmadı bu" diyorum kendi kendime sürmekten vazgeçip kalıyorum öyle...

göz gördükçe alışır, görmezse alışmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
ChatGPT’ye sorduk: Türkiye'deki fosforlu yelek zorunluluğu mantıklı ve doğru bir uygulama mı?
"Yüksek cezalar veya aşırı sıkı kurallar, bisiklet kullanımını engelleyebilir veya insanları bisiklet kullanmaktan caydırabilir.”

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
ChatGPT’ye sorduk: Türkiye'deki fosforlu yelek zorunluluğu mantıklı ve doğru bir uygulama mı?
"Yüksek cezalar veya aşırı sıkı kurallar, bisiklet kullanımını engelleyebilir veya insanları bisiklet kullanmaktan caydırabilir.”

(link)
Reflektif bana göre önemli ancak şunu da eklemek istiyorum:
Reflektif olsa ne olur, her gün onlarca gördüğün alkol şişelerini fazla kaçıran bir insan dışı varlık seni sevdiklerinden koparmaya yeter.
 
Usanmadan sıkılmadan yer fırsatta yazacağım. Ülkemiz yollarında yol bisikletine binmek, duruşu pozisyonu, bisikletin ince tekerli olması, arkaya sağa sola dik otıruşa göre çok daha zor hakim olunması sebebi ile binmek bence intihara davetiye çıkarmaktır. Dik oturuş pozisyonu olan bisikletlerle de bu risk elbette var ama daha çok çevre hakimiyeti olduğu için daha güven veriyor.

Ülkemiz yolları zaten yol bisikletine uygun değil, insanları da gerek iq seviyesi olarak gerek kültürel ve etik açıdan zayıf oldukları için canınızı emanet edeceğiniz cinsten değiller malesef.
 
Usanmadan sıkılmadan yer fırsatta yazacağım. Ülkemiz yollarında yol bisikletine binmek, duruşu pozisyonu, bisikletin ince tekerli olması, arkaya sağa sola dik otıruşa göre çok daha zor hakim olunması sebebi ile binmek bence intihara davetiye çıkarmaktır. Dik oturuş pozisyonu olan bisikletlerle de bu risk elbette var ama daha çok çevre hakimiyeti olduğu için daha güven veriyor.

Ülkemiz yolları zaten yol bisikletine uygun değil, insanları da gerek iq seviyesi olarak gerek kültürel ve etik açıdan zayıf oldukları için canınızı emanet edeceğiniz cinsten değiller malesef.
Hocam sabah çok eken saatte çıkmak gerek. Tuzlaya kadar ısınıp Aydınlı yokuşundan yukarı doğru yarım saat sürün Akfırat sonrası başka bir memleket. Köy yolları şu an fena da değil üstelik. F1 pisti arkasını Kocaeli BB halletmiş bu yıl.
 
Usanmadan sıkılmadan yer fırsatta yazacağım. Ülkemiz yollarında yol bisikletine binmek, duruşu pozisyonu, bisikletin ince tekerli olması, arkaya sağa sola dik otıruşa göre çok daha zor hakim olunması sebebi ile binmek bence intihara davetiye çıkarmaktır. Dik oturuş pozisyonu olan bisikletlerle de bu risk elbette var ama daha çok çevre hakimiyeti olduğu için daha güven veriyor.

Ülkemiz yolları zaten yol bisikletine uygun değil, insanları da gerek iq seviyesi olarak gerek kültürel ve etik açıdan zayıf oldukları için canınızı emanet edeceğiniz cinsten değiller malesef.

Ülkemiz şartlarında meskenden dışarı çıkıyor olmak intihar teşebbüsü, meskende olmak kaderini beklemek.
 
Kimsenin kimseye tahammülü kalmamış,utanmasam haklı olduğum halde kusura bakmayın falan diyeceğim..
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Geçen hafta, Eskişehir Garı'nın orada kurallara uygun sağa dönüyorum. Tam dönerken biri yol kenarında park halinden tam gaz çıktı, kaza yapıyordum.
Araç sürücü kursu aracıydı. İçinde bir kişi vardı ve saat 7'ydi. Bu nedenle adamın sürücü kursu eğitmeni olduğunu düşünüyorum. Daha sürücü eğitmenleri değil bisikletlileri yoldaki araçlara dikkat etmezken, sürücülerden kurallara uymasını beklemiyorum. Biz ne kadar kural bilersek bilelim, sürücüler bilinçsiz oldukça... canım ülkem niye böyle... :(
 
Geçen hafta, Eskişehir Garı'nın orada kurallara uygun sağa dönüyorum. Tam dönerken biri yol kenarında park halinden tam gaz çıktı, kaza yapıyordum.
Araç sürücü kursu aracıydı. İçinde bir kişi vardı ve saat 7'ydi. Bu nedenle adamın sürücü kursu eğitmeni olduğunu düşünüyorum. Daha sürücü eğitmenleri değil bisikletlileri yoldaki araçlara dikkat etmezken, sürücülerden kurallara uymasını beklemiyorum. Biz ne kadar kural bilersek bilelim, sürücüler bilinçsiz oldukça... canım ülkem niye böyle... :(
Bana kalırsa Eskişehir de bisiklet sürmek büyük cesaret ister. Çok fazla trafik mevcut dar caddelerde ve her yerde trafik ışıkları olmasına rağmen yayaların çoğu trafik kurallarına uymuyor, birde buna ek olarak tramvay ve yolları tehlikeyi daha çok artırıyor. Şehir içi yolları o kadar dar ki bisiklet sürmek gerçekten işkenceye dönüşüyor. Ara sokaklar da çok dar geldi bana. Tek çağre köy yolları bana kalırsa özellikle Aşağı Çağlan tarafı. Bilmiyorum bunu söyleyeceğim hiç aklıma gelmezdi lakin İstanbul da bisiklet sürmek bana daha güvenli geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bora Ülgünalp
Güvenliğimi reflektörlü yelek, polis çakarlı arka aydınlatma ile akşam sarhoşlar trafiğe çıkmadan önce, sabahları ise köpeklerin gerginliği henüz azalmaya başladıktan sonra yola çıkarak sağlıyorum.

Ne kadar riskli bilmiyorum ama trafikli saatlerde bahtıma çukur mu çıkar mazgal mı, sağa dönen önüme mi kırar biri kapı mı açar endişesi taşımamak adına araba gibi şeridi ortalayıp gidiyorum, ilginçtir hiç korna çalan taciz eden olmadı, bir kaza da henüz atlatmadım. Araba sollar gibi sollayıp devam ediyorlar.
Ama ne zaman ufaktan sağa yanaşsam mutlaka biri silme geçiyor.
 
Geri