Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trafikte Güvenlik

Kafasını seven kask takar,kask takmayı sevmeyen arkadaşlar ekseriyetle kazalarda kırılan kasklari görünce bunu daha net anliyorsunuz,kirilan kask yerine kafatasiniz olduğunu düşünün...
Kaskı sevmeyenler sanırım ya utandiklari için yada sicaktan fenalik geldiği için takmiyor,utanma konusunda kendinizi eğitip zamanla aliştirabilirsiniz,sicaklama ile ilgili ise kask altina kep veya bandana türü şeyler giyebilirsiniz,ama kaski bir alışkanlık haline getirmek şart, bırakın başkaları size uzayli desin,telefonuyla uğraşırken arkadan size geydiren bir taksicinin dolmuşçunun gazabından iyidir.
 
Scudo
2017 de motorla otobanda giderken çıkış yolundan geri geri önüme çıkan bir denyo yüzünden kaza geçirdim. Kaza anını hayal meyal hatırlıyorum. Sanırım suzuki vitara tarzında bir arabaydı. Motor ile arabanın arkasına vurdum. Kask ile arabaya kafa atmışım sanırım. Sanırım diyorum çünkü hastane/ameliyat olayları vs bitince yedieminden motor ile ekipmanı almaya gittiğimde kaskın halini gördüm anladım. Kaskın koruma camı olduğu gibi gibi tuz buz olmuştu. Kaskın içinde arabanın cam parçaları kaynıyordu. Kısacası kask hayatımı kurtarmıştı. Tabi ki ceket pantalon gibi ekipmanlarda öyle.
Geçenlerde aydosta gezideydim. Her zamanki rotamda ilerlerken, bir zıplama sonrası yolun ortasında hiç olmaması gereken bir yerde koskoca bir taş gördüm ama geç olmuştu. O kazada da bu sefer yere kafa attım. Lafın gelişi değil, ciddi anlamda attım kafayı. Orda da kask hayatımı kurtarmasa bile ciddi yaralanmamı engelledi.

Sözün özü; "kask hayat mı kurtarır mış?" , "kask komik oluyor, rahatsız ediyor" cümlelerini duymazdan gelin dostlar. Yaşanmışı var. Evet sadece kask taktığım için iki kere ölümden döndüm. Gerisi hikaye benim için. Kask takmayan bisikletli, kaykaylı, motolu kim varsa benim için potansiyel riskli demektir.
3 yaşındaki, yardımcı tekerlekle bisiklete binen oğluma kasksız bindirmiyorum bisikleti. "Kasksız binebilir miyim?" diye soruyor. "Ben biniyor muyum?" diyorum. "Hayır" diyor. "O halde sende kasksız binmeyeceksin" diyorum.

Kask gerçekten hayat kurtarır. Umarım bunu kimse deneyimlemek zorunda kalmaz.
 
Bu kask meselesi cok karisik.

Bisiklet surucusunun guvenligi pek cok parametreye bagli. Bisikletinin hizi, bisikletin oturus pozisyonu, bisikletin diger araclar ve yayalarla etkilesimi ve trafikteki konumu, kilik kiyafeti temel parametreler. Bunlar arasinda bisikletlinin kask, dizlik, bileklik vs. takmasi olumcul ve kalici hasar birakan kazalarda belki de etkisi en dusuk etkisi olan onlemler. Saatte 90 km hizla giden 1.5 - 2 tonluk araclar ile ayni ayni seridi paylasip, guvenliginizi saglamak icin kask takin demek mantikli degil. Kask bu gibi kazalari engellemez, 90 km hizla giden otomobil size carparsa da kaskin sizi kafa tramvasindan koruma sansi malesef cok yuksek degil. Hadi kafa tramvasindan korudu bir nebzeye kadar diyelim, boyun, omurga sakatliklari gibi olumcul, kalici yaralanma riskler mevcut ve kask sizi bunlardan korumaz.
Esas mesele, kaza olduktan sonra surucuyu koruyabilecek pasif guvenlik onlemlerini arttirmak degil, kazayi onleyebilmek. Bunun icin en onemli etkenlerden birisi ulasim amaci ile yapilmis guvenli bisiklet altyapisi ( sahil yoluna yapilan bisiklet yollari ulasim amacli degil malesef ) ve bu altyapinin trafikteki diger araclar, yayalar ve toplu yasima ile entegrasyonu. Bu konuda yapilan dogru duzgun bir calisma yok. Merkezi yonetimin zaten umrunda degil bisiklet altyapisi, yerel yonetimler ise sekil olsun diye toplu tasima hublarini, universiteleri vs. birbirine baglamayan amacsiz bisiklet yollari yapiyor ya da Bagdat Caddesi gibi trafigin zaten kotu oldugu bir yerde hesap kitap yapmadan, entegrasyonu zerre dusunmeden sag seridi bisiklet yolu ilan edip hem trafigi daha da kotu hale getiriyor hem de bisikletiler icin riskli bisiklet yolu yapiyor.
Diger onemli meselelerden birisi de bisiklet ve araclarin beraber kullandiklari yollarda otomobiller icin hiz limitinin dusurulmesi ve bunun uygulanmasi ( kurallarin halkin lehine uygulanmasini beklemek buyuk hayalcilik biliyorum ). Beraber kullanilan yollarda ve kavsaklarda bisikletlilerin, otomobillerin ve yayalarinin gecisinin duzenlenmesi vs.

Bisikletlilerin trafikte yasadigi olumcul, kalici hasarli kazalarda kask takip takmamanin yarattigi fark ile yukaridaki etkenlerin yarattigi fark arasinda daglar kadar fark var. Atiyorum %95 risk yaratan etkenlerin hic birisini duzeltmeye calismadan, sorumlulugu ve kaza aninda sucluluk bahanesini direkt bisikletliye yukleyecek duzenlemeleri yapmak hem is bilmemezlik hem de isguzarlik. Bu karari alanlardan hic birisi senede 100 km'den fazla bisiklete binmemistir, belki de son 10 senedir hic bisiklete binmemistir. Trafige bisikletle cikan birisinin, kask ve reflektorlu yelek giyerek bisikletlilerin guvenliginin saglayabilecegini dusunmesi imkansiz.

Diger yandan, kask takmanin yukarida bahsettigim gibi etkisi her ne kadar az olursa olsun hic bir onlemin olmadigi yerde en ufak onlemin dahi alinmasinin faydali oldugunu dusunuyorum.
 
Scooter denilen 1 ton ağırlığı olan katil derhal yasaklanmalı onlar yüzünden bisiklet sürmekten soğudum .
 
Siz kafanızı çok sevmiyorsunuz sanırım 🤦🏼‍♂️

Ayhan;

Doğal Seleksiyon.

Boş ver.
Tam olarak ne olduğunu anlamadan konu hakkında yorum yapmak istememiştim, değişikliği inceleyince anladım ki gene saçmalamışlar...

Öncelikle; reflektör eskiden de zorunluydu, orada yapılan değişiklik artık "skutır" için de zorunlu olması ve taşıtın (motosiklet/moped/bisiklet/scooter) üzerinde değil kıyafette olmasının gerekmesi. Scooterların yerden 5cm yükseklikteki 3 cm'lik reflektörünün hiç bir işe yaramadığını, yasal zorunluluk olduğu için bisikletin üzerinde olan reflektörü hepimizin daha dükkandan çıkmadan söktürdüğünü düşünürsek bu değişiklik mantıklı aslında.

Saçmalık işin kask tarafında. Bisiklet sürerken de kask takmak zorunlu hale getirilmiş; bisiklet ile benzer süratte giden, hemen hemen her konuda bisiklet ile aynı kurallara tabi olan, daha dengesiz ve sürüş pozisyonunu daha yüksek olduğu için daha yüksek kafa travması riskine sahip scooter içinse bu zorunluluk yok. Üstelik bu kask ECE R22 (Avrupa Birliği motosiklet kaskı standartı) kurallarına uygun ve yanmaz olacak.

Ülkemizde motosiklet kaskı kullanımı bile sorunluyken; polisin, Konya'da dükkanına giden dayıyı, bakkaldan dönen apartman görevlisini falan durdurup ceza yazmasını beklemiyorum açıkcası. Ancak olacak olan şu: sokak arasında 80'le giden, tali yoldan çıkarken hız kesemeyen, telefona baktığı için önündekini görmeyen birisi bisikletliye çarpıp öldürdüğünde mahkemede avukatı "kazada müvekkilim tamamen kusurlu olsa bile maktulün ölmesinin sebebi kask takmayışıdır." gibi bir beyan verir ve katil ceza almaz.
Murat;

Hepsini boş ver. 25/30 km/h gibi hızlarda bir sefer avuç içlerine denk gelecek şekilde düşseler akılları başlarına gelir. Reflektörden önce kask ve eldiven şart. 7/24 arka ışık hep yakarım. Güneş batmaya yakın ön ışığımı flaşlı, şıpıldaklı açarım. Yelek, melek traş. Kask ve eldiven şart. Refkektör öncesi görünülür arka, ön ışık kuralı gelsin.
 
Son düzenleme:
Gideceğim mesafe ne kadar olursa olsun,Kaskımı ve eldivenlerimi takarım.Çünkü,Ben Eşşek'ten düştüm kardeşim.Çim sularken ıslanan asfalltta,Düştüm.ve Kaskım çatladı.Eldivenim elimde,yırtıldı ,Dizler dirsekler pert oldu.Ama o kask kafamda olmasa,kafam ne olurdu Allah bilir.Ama bu yelek olayı bana saçma geldi.Zira En iyisinden Önde 1 tane 1000lümen,arkada 200 ve 100 lümen olmak üzere 2 tane aydınlatmam var.Beni gören sürücü isterse zaten görür.
 
Bisikletin önünde-arkasında ışık var, bisiklette reflektörler var bir de bunun üstüne yelek mi giyeceğiz?

Yelek işi yaş. Ciddiye alıp ceza yazmadıkları sürece uyan çok az kişi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Ben kurala uydum kaskım, yeleğim, kornam, vb şeyler tamam. Bisiklet yolunda sürüyorum sığırın🙈 biri olmaması gereken bana ait yolda beni ve kendisini tehlikeye! atıp bana ve kendine zarar! verecek hem suçlu! hem güçlü! olacak bir de benden şikayetci olacak Polis gelecek, ceza kesecek iş mahkemeye taşınacak ben birde para ödeyip mahkemeyi kaybedeceğim.. Ama! o sonrasını düşünmeli bence hayal gücünün yettiği kadar.
 
Yelek yerine şundan kullanılabilir oldukça hafif kask zaten her türlü zorunlu ama zorunlu olmasa bile sağlık için takılması mecburi diye düşünüyorum. Bu olay bisim,martı vb sistemlerde

293111 dosyayı görüntüle
Biz eşimle bundan kullanıyoruz yelekten daha kullanışlı ve gece sürüşlerinde çok dikkat çekici oluyor. Yelek yerine kesinlikle tavsiye ederim.
 
Reflektör filan tamamda kask gözlük filan isteğe bağlı kalsaydı keşke,ben kendimce kask takmayı sevmem. Bence her sürücü kendi rahatına göre sürmeli.
En baştaki konu rahatlık değil ki güvenliktir. Maazallah kafayı kaldırıma çarparsınız "rahatlığın canı cehenneme" dersiniz de iş işten geçmiş olur...
 
güzel gelişmeler yaşanıyor keşke uygulansa ama bizdeki sorun yasa olarak bir çok şey var ama uygulama sıfır. Tabi bunlara uymayanlara ceza verilecekse baya bir para toplama kaynağı haline gelir.
Dikkatsiz süren çok bisiklete adam karanlıkta bisiklet sürüyor ekipmanı yok her yere giderim bisikletle diyip sürüyor
 
En baştaki konu rahatlık değil ki güvenliktir. Maazallah kafayı kaldırıma çarparsınız "rahatlığın canı cehenneme" dersiniz de iş işten geçmiş olur...
Dediğin mantıklı geldi 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Kask ve eldiven bu işin olmazsa olmazları. Açık söyleyeyim ilk başladığımda kask takma işini çok yadırgamıştım. Tuaf göründüğümü düşünüyordum. Zamanla alışılıyor.
Gece sürüşlerinde ise görünür olmanız için bir değil en az iki tane yanıp sönen ışık takmalısınız. Işıklarımdan bir tanesi sırasıyla kırmızı mavi yanıp sönüyor. Daha çok görünür oluyorsunuz.
 
Olası bir kaza da 'yeleği yoktu' yönetmeliği çıkartmışlar...
Bizim çıkarımıza bir şey değil ...
Ben zaten güvenli sürüşümü yapıyorum,peki magandalar ne olacak...Onlardan nasıl korunacağız...
Adam arabanın camından kafasını kolunu çıkarıp, koluma vuruyor mesela...
Reflektörlü yelek beni koruyacak mı:)
 
Olası bir kaza da 'yeleği yoktu' yönetmeliği çıkartmışlar...

Bu kısma kesinlikle katılıyorum.
Ek olarak, giyilmesi gereken"reflektif yelek" ile ilgili de bir ayrıntı yok."görünürlüklerini sağlayacak şekilde reflektif yelek" ibaresi, kişiden kişiye değişir. Buna bir standart belirtilmesi gerekir.

Çok basit 2 örnek gösteriyorum;

YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI, Reflektif Yelek alım teklifi içerisinde bakın ne yazıyor;

2- Renk: Turuncu veya sarı
3- Reflektif: yelek üzerinde en az iki reflektif şerit olmalıdır.
Kaynak : (link)

Taşlıçay İlçe Devlet Hastanesi Hastane Afet Planı Yeleği Teknk Şartnamesi;
1661507560585.png

Yelek TS EN 471+A1 standardına uygun olmalıdır.

Bu standart şu an güncellenmiş ve TS EN ISO 20471:2013 olmuştur.
(İlgili standardın İngilizcesi için (link))

Yelekleri veya reflektifleri düzgün tanımlamıyorsanız, ben pazardan aldığım düz bir t-shirtün üzerine, elle decathlondan aldığım reflektif kol bandını tuttururum/dikerim, oldu mu sana reflektifli yelek...
(link)

BENCE görünürlüğü sağladım ve artık yönetmeliğe uygun.

Kanunlarda/yönetmeliklerde işi kişilerin fikrine göre bırakırsanız, ortadaki problemi kaldırmaz daha da fazla problem yaratmış olursunuz...


Aynı konu kasklar için de geçerli.
Şunu taksam kafama, yönetmeliğe uygun mu?
(kartondan yapılmıştır)

1661508207017.png
 
Uzun uzun alıntı ile uğraşmak istemedim ama bisikletimi ilk aldığım gün bana "bakkala bile gitsen kask takacaksın" demişlerdi. Bisikleti kuran arkadaş 50 mt ötede bakkala bisikletle giderken ciddi bi kaza geçirmiş ve kask başını korumuş.

Kask benim de başımı kaza geçirince kurtarmıştı.

Nitekim kask takmam diyenlere Allah akıl fikir versin diyorum.

Gece reflektörlü yelek giymek benim de düşündüğüm bir şeydi ki bu konu gündeme geldi. Toplum olarak bisiklet kültürümüz çok zayıf, kanun koymak da bi işe yaramıyor.

Mangalcılar bisiklet yolunda bizi şişe geçirip kızartırken reflektörlü yelek ve gözlük zorunluluğu cidden saçmalık.
 
Gece hiç bisiklete binmedim onca yıl sele üstünde olup da, ama gündüz ön (500 lümen) arka (200 lümen) çakarlarım açık, bu şekilde sürdüğümde ciddi oranda daha çok dikkat çektiğimi, yaya ve sürücülerin farkındalıklarının arttığına eminim.

Kasksız zaten sürmüyorum, ön-arka çakarlar gündüz bile dikkat çekiyor güçlü olduğu için, tavsiye ederim.
 
Arkadaşlar bu kural bizi korumak için değil. Araç sürücülerinin ( kural koyanlar da çoğunlukla araç sürücüsü) bize çarpmaları halinde kendilerini haklı kılacak dayanak sağlaması için koyulmuş saçmalık.
 
Geri