Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trek FX Serisi

3 ayda iki kere arka tekerin jantı koptu. Peugeot'da böyle bir sıkıntı bir kere bile başıma gelmemişti. Sinirim bozuluyor.
Jantı bir kontrol et derim. Benim de bir kere jant teli kopmuştu meğerse arka jant çatlmaya başlamış.
 
Scudo
Jantı bir kontrol et derim. Benim de bir kere jant teli kopmuştu meğerse arka jant çatlmaya başlamış.
Bir kere tel başından bir kere de tel sonundan ayrı yerden koptu. Dün aklıma senin yazın gelmişti bakmıştım.
 
Bir kere tel başından bir kere de tel sonundan ayrı yerden koptu. Dün aklıma senin yazın gelmişti bakmıştım.
İlk başta bariz çatlak göremeyebilirsin. Jantı ıslak mendil ile temizle kılcal çatlaklar var mı bir bak derim çünkü bende öyle başladı.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
İlk başta bariz çatlak göremeyebilirsin. Jantı ıslak mendil ile temizle kılcal çatlaklar var mı bir bak derim çünkü bende öyle başladı.
Akşam bir kontrol edeyim. Garanti için sormuştum geçen sefer. Göndeririz demişlerdi. Göndermediler tel. Hayır bisikleti istanbula da getiremem bir jant teli için. Kendim sipariş edeyim diyorum. Aynısından bulamadım nette de mağazalarda da. 2x290 mm gümüş paslanmaz. Özceylan'da biraz koyusu var. Artık farklı da olsa oradan alacağım galiba.
 
Akşam bir kontrol edeyim. Garanti için sormuştum geçen sefer. Göndeririz demişlerdi. Göndermediler tel. Hayır bisikleti istanbula da getiremem bir jant teli için. Kendim sipariş edeyim diyorum. Aynısından bulamadım nette de mağazalarda da. 2x290 mm gümüş paslanmaz. Özceylan'da biraz koyusu var. Artık farklı da olsa oradan alacağım galiba.
Aman aman işin alatin'e düşmesin yoksa işin içinden çıkamazsın kolay kolay. Tel kırılınca ben bisiklet tamircisine götürüp yaptırıyorum.
 
Trek FX3 2022 veya 2023 modelini kullananlar 60-70km gibi sürüşleri hakkında görüş bildirebilir mi?
Mesela İzmir de Dahon D8 2020 vitesse ile İkiçeşmelik inişi sahil turu varyant çıkışı gibi bir güzergahım var toplam 40 km yi geçiyor. Bazen 60-70 km lik Karşıyaka turlarım oluyor. Katlanır bisikletin sınırındayım artık 3 yılda 5.000 km yi aştım. Trek FX 3 almayı düşünüyorum.
Trek FX 3 kullanım deneyimlerinizi, video inceleme linkleri vs burada paylaşır mısınız. 2022-2023 modelleri için pek yorum bulamadım.
 
Trek FX3 2022 veya 2023 modelini kullananlar 60-70km gibi sürüşleri hakkında görüş bildirebilir mi?
Mesela İzmir de Dahon D8 2020 vitesse ile İkiçeşmelik inişi sahil turu varyant çıkışı gibi bir güzergahım var toplam 40 km yi geçiyor. Bazen 60-70 km lik Karşıyaka turlarım oluyor. Katlanır bisikletin sınırındayım artık 3 yılda 5.000 km yi aştım. Trek FX 3 almayı düşünüyorum.
Trek FX 3 kullanım deneyimlerinizi, video inceleme linkleri vs burada paylaşır mısınız. 2022-2023 modelleri için pek yorum bulamadım.
İthal düşünüyorsanız, specialized sirus 3.0 da bir incelemenizi öneririm
 
3 ayda iki kere arka tekerin jantı koptu. Peugeot'da böyle bir sıkıntı bir kere bile başıma gelmemişti. Sinirim bozuluyor.

Hafif yapacagiz diye saglamliktan vazgecmek durumunda kaliyorlar malesef. Janlarda 32 tel bile yetersiz 36 tel olacak ve tel kalinliklari 14g ince yani. 36 telli 17g tel olacak ki kolay hasar almasin. Agirlikta ne farkeder derseniz bu işten para kazanan profesyoneller icin farkeder ama diger herkes icin farketmez jantlar 500 gram agir olsa ne olur olmasa ne olur? Mental masturbasyondan baska bir sey degil yani.
 
Trek FX3 2022 veya 2023 modelini kullananlar 60-70km gibi sürüşleri hakkında görüş bildirebilir mi?
Mesela İzmir de Dahon D8 2020 vitesse ile İkiçeşmelik inişi sahil turu varyant çıkışı gibi bir güzergahım var toplam 40 km yi geçiyor. Bazen 60-70 km lik Karşıyaka turlarım oluyor. Katlanır bisikletin sınırındayım artık 3 yılda 5.000 km yi aştım. Trek FX 3 almayı düşünüyorum.
Trek FX 3 kullanım deneyimlerinizi, video inceleme linkleri vs burada paylaşır mısınız. 2022-2023 modelleri için pek yorum bulamadım.
2022 model Trek Fx 2 kullanıyorum. Kadro Fx 3 ile aynı kadro. Geometri olarak hoş. 60-70 km'lik turlara çıkıyorum ve sıkıntı olmuyor. Fx 3'te karbon maşa da var. Titreşimleri daha da azaltıyordur muhtemelen. Bir barend kullanmanızı tavsiye ederim. Turlarda gidondan ziyade barendden tutarak sürüyorum.
Hafif yapacagiz diye saglamliktan vazgecmek durumunda kaliyorlar malesef. Janlarda 32 tel bile yetersiz 36 tel olacak ve tel kalinliklari 14g ince yani. 36 telli 17g tel olacak ki kolay hasar almasin. Agirlikta ne farkeder derseniz bu işten para kazanan profesyoneller icin farkeder ama diger herkes icin farketmez jantlar 500 gram agir olsa ne olur olmasa ne olur? Mental masturbasyondan baska bir sey degil yani.
36 tel olmasını ben de tercih ederdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: kimi2
Shimano Deore M5120 11-46, 10 hız ve Prowheel Alloy, 40T aynakol
Trek FX3 bisikleti hala almamamın en önemli sebebidir. 2x9 Sora olsa çoktan almıştım.
 
Arkadaşlar merhaba. 2022 model Trek Fx 2'de Geçen hafta ruble yapraklarından birinde kırık olduğu için eski rubleyi HG-200-9 yeni HG-400-9 Alivio olan ile değiştirdim. Göbeğe uydu fakat. Montajı yaptıktan sonra rublenin oturduğu kızağın (elle tutup döndürülebilen yer) dönerken bir sürtme sesi çıkardığını fark ettim. Önce göbeğin kontrasından olduğunu düşündüm ama dün gece yine dağıttım göbeği. Mil takılı değilken de o sürtme sesi arada yapıyor. Sanırım eski rubleyi sökmeye çalışırken hasar verildi. Ruble sökülmeyince ruble kapağının oradan WD-40 sıkmıştım. Acaba cırcır öten o döner mekanizmadaki yağ komple uçtu da ondan mı yapıyor diye zincir yağı sürmeyi denedim. Ses yine kesilmedi. Yine kalakaldık yani. Bu arada tektro frenler berbat ötesi. Onlardan da fren ayarı yapmama rağmen sürekli bir ses geliyor fıtıfıtı diye frenleme yaparken.

Şimdi sorum şu ki, ben bu göbeği değiştirmeden bu sürtme sesini kesebilir miyim? Ses disk fren sürtme sesini andırıyor.

Eğer kesemezsem göbeği değiştirmem gerek.
Hub rear : Formula DC-22, alloy, 6-bolt, Shimano 8/9/10 freehub, 135x5mm QR
Skewer rear : (link)

Hub front : Formula DC-20, alloy, 6-bolt, 5x100mm QR
Skewer front : 130x5mm QR, ThruSkew

Rim : Bontrager Connection, double-wall, 32-hole, 20 mm width, Schrader valve

Buna uyumlu göbeği değiştirmişken shimano almak istiyorum.

(link)

Bu ürün uyar mı?

Hidrolik freni de Shimano mt200 ile değiştirmek istiyorum ama arka taraftaki frenin kadroya bağlantı tipi kısa. Yol bisikletlerindeki gibi. Mt200 yerine şu şekilde mi almam lazım?

(link)

Özellikle şimdiden soruyorum ki şuan kullandığım hidrolik 6 vidalı olan tipte. Ben bunu değiştireceğim zaman Centerlock olan göbeklerden almış olursam fren yine mt200 kalıp rotor centerlock için olandan alabilir miyim? O şekilde 6 vidalı veya centerlock diye kafamıza göre değiştirebiliyor muyuz?

Bir de ön maşada qr takılan yer tek taraflı. Diğer tarafında sabit bir parça var. Vidayla sabitlenmiş çıkabiliyor. Buraya oturacak göbek için problem olur mu? Fotoğraflar aşağıda :

@Spartiat @Can Çelik yardım lazım abiler 😅

WhatsApp Image 2023-09-27 at 10.12.38 (2).jpegWhatsApp Image 2023-09-27 at 10.12.38.jpegWhatsApp Image 2023-09-27 at 10.12.37 (3).jpegWhatsApp Image 2023-09-27 at 10.12.37 (2).jpegWhatsApp Image 2023-09-27 at 10.12.37 (1).jpegWhatsApp Image 2023-09-27 at 10.12.37.jpegWhatsApp Image 2023-09-27 at 10.12.36 (1).jpegWhatsApp Image 2023-09-27 at 10.12.36.jpeg
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2023-09-27 at 10.12.38 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2023-09-27 at 10.12.38 (1).jpeg
    34,6 KB · Okunma: 2
...
Buna uyumlu göbeği değiştirmişken shimano almak istiyorum.

(link)

Bu ürün uyar mı?
...
Özellikle şimdiden soruyorum ki şuan kullandığım hidrolik 6 vidalı olan tipte. Ben bunu değiştireceğim zaman Centerlock olan göbeklerden almış olursam fren yine mt200 kalıp rotor centerlock için olandan alabilir miyim? O şekilde 6 vidalı veya centerlock diye kafamıza göre değiştirebiliyor muyuz?
...

O göbek uyar ama bence centerlock'a geçmek lazım, uygun diske geçişin maliyeti önemli değilse. Diskin bağlantı tipi göbek ve disk dışındaki bileşenleri ilgilendirmiyor.
6 vidalı disk uyumlu olanlar eski seri ürünler, yeni modeller hep centerlock.
O göbek ve bu gruptaki diğer tüm Shimano göbeklerin bilyalı olduğunu da belirteyim.
Orijinal göbek: (link)

...Bir de ön maşada qr takılan yer tek taraflı. Diğer tarafında sabit bir parça var. Vidayla sabitlenmiş çıkabiliyor. Buraya oturacak göbek için problem olur mu? ...

Maşaya uygunluk konusunda sıkıntı olmaz.

...Hidrolik freni de Shimano mt200 ile değiştirmek istiyorum ama arka taraftaki frenin kadroya bağlantı tipi kısa. Yol bisikletlerindeki gibi. Mt200 yerine şu şekilde mi almam lazım?

(link)
...

Bunu disk frenle haşır neşir olanlar daha iyi bilir, satıcıya da sorulabilir.



2x göbek, 2x disk, [belki 64 tel], 2x jant örümü külfetli iş tabii ama alıştık artık.

Bir de içinde en küçük bir "bu çatlamaya patlamaya meyilli, ağır Bontrager'ler yerine yeni jant seti mi alsam" diye kıpırdanma varsa hiç bu masraf ve işçiliklere girmeden şimdiden hazır centerlock'lu bir jant seti bakmaya başlamakta fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
O göbek uyar ama bence centerlock'a geçmek lazım, uygun diske geçişin maliyeti önemli değilse. Diskin bağlantı tipi göbek ve disk dışındaki bileşenleri ilgilendirmiyor.
6 vidalı disk uyumlu olanlar eski seri ürünler, yeni modeller hep centerlock.
O göbek ve bu gruptaki diğer tüm Shimano göbeklerin bilyalı olduğunu da belirteyim.
Orijinal göbek: (link)



Maşaya uygunluk konusunda sıkıntı olmaz.



Bunu disk frenle haşır neşir olanlar daha iyi bilir, satıcıya da sorulabilir.



2x göbek, 2x disk, [belki 64 tel], 2x jant örümü külfetli iş tabii ama alıştık artık.

Bir de içinde en küçük bir "bu çatlamaya patlamaya meyilli, ağır Bontrager'ler yerine yeni jant seti mi alsam" diye kıpırdanma varsa hiç bu masraf ve işçiliklere girmeden şimdiden hazır centerlock'lu bir jant seti bakmaya başlamakta fayda var.
Abi önerebileceğin hazır jant seti var mı peki? Biraz bakındım ama fiyatlar uçuk vaziyette.

Şunu buldum mesela :
(link)

Bir de bu :
(link)
 
Abi önerebileceğin hazır jant seti var mı peki? Biraz bakındım ama fiyatlar uçuk vaziyette.

Şunu buldum mesela :
(link)

Bir de bu :
(link)

Doğrudan önerebileceğim bir model yok ama fiyatı göbekler + jantlar + teller + jant bandı (hepsinde yok, olanda genelde iyisi oluyor)+ işçilik + yenileme + kalite yükseltme + ek özellikler + hafifleme + kusursuz örülmüş jantın verdiği huzur toplamı diye düşünmek lazım.

Shimano ile sınırlamayıp FSA, Mavic v.b. de bakılabilir. Takip etmediğimden fiyatlardan habersizim.

Set almanın başta akla gelmeyen bir dezavantajı kalın siboplu iç lastik stoğu varsa setlerin çoğu presta siboplu olduğu için stoğun boşa gitmesi. Bir de böyle değişimler bende açığa çıkan malzemenin bir yerlerde değerlendirilmesi isteğini doğuruyor, o da yeni masraflara yol açıyor. Çıkanları doğrudan satmalı/vermeli.

Tabii normalde böyle bir niyet yoksa masraflı değişimlere sebep olmak istemem.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Arkadaşlar merhaba. 2022 model Trek Fx 2'de Geçen hafta ruble yapraklarından birinde kırık olduğu için eski rubleyi HG-200-9 yeni HG-400-9 Alivio olan ile değiştirdim. Göbeğe uydu fakat. Montajı yaptıktan sonra rublenin oturduğu kızağın (elle tutup döndürülebilen yer) dönerken bir sürtme sesi çıkardığını fark ettim. Önce göbeğin kontrasından olduğunu düşündüm ama dün gece yine dağıttım göbeği. Mil takılı değilken de o sürtme sesi arada yapıyor. Sanırım eski rubleyi sökmeye çalışırken hasar verildi. Ruble sökülmeyince ruble kapağının oradan WD-40 sıkmıştım. Acaba cırcır öten o döner mekanizmadaki yağ komple uçtu da ondan mı yapıyor diye zincir yağı sürmeyi denedim. Ses yine kesilmedi. Yine kalakaldık yani. Bu arada tektro frenler berbat ötesi. Onlardan da fren ayarı yapmama rağmen sürekli bir ses geliyor fıtıfıtı diye frenleme yaparken.

Şimdi sorum şu ki, ben bu göbeği değiştirmeden bu sürtme sesini kesebilir miyim? Ses disk fren sürtme sesini andırıyor.

Eğer kesemezsem göbeği değiştirmem gerek.
Hub rear : Formula DC-22, alloy, 6-bolt, Shimano 8/9/10 freehub, 135x5mm QR
Skewer rear : (link)

Hub front : Formula DC-20, alloy, 6-bolt, 5x100mm QR
Skewer front : 130x5mm QR, ThruSkew

Rim : Bontrager Connection, double-wall, 32-hole, 20 mm width, Schrader valve

Buna uyumlu göbeği değiştirmişken shimano almak istiyorum.

(link)

Bu ürün uyar mı?

Hidrolik freni de Shimano mt200 ile değiştirmek istiyorum ama arka taraftaki frenin kadroya bağlantı tipi kısa. Yol bisikletlerindeki gibi. Mt200 yerine şu şekilde mi almam lazım?

(link)

Özellikle şimdiden soruyorum ki şuan kullandığım hidrolik 6 vidalı olan tipte. Ben bunu değiştireceğim zaman Centerlock olan göbeklerden almış olursam fren yine mt200 kalıp rotor centerlock için olandan alabilir miyim? O şekilde 6 vidalı veya centerlock diye kafamıza göre değiştirebiliyor muyuz?

Bir de ön maşada qr takılan yer tek taraflı. Diğer tarafında sabit bir parça var. Vidayla sabitlenmiş çıkabiliyor. Buraya oturacak göbek için problem olur mu? Fotoğraflar aşağıda :

@Spartiat @Can Çelik yardım lazım abiler 😅

309856 dosyayı görüntüle309858 dosyayı görüntüle309859 dosyayı görüntüle309860 dosyayı görüntüle309861 dosyayı görüntüle309862 dosyayı görüntüle309863 dosyayı görüntüle309864 dosyayı görüntüle

Merhaba;

Rotoru center lock ya da vidalı kullanabilirsiniz, en azından kaliper için bir kısıt değil.

Kadro flat mount , mt200 gibi post mount bir kaliper kullanacaksanız , disk ölçünüze göre adaptör almanız ya da kaliperi flat mount seçmeniz gerekiyor. Daha önce IS to Post, Post to IS birçok adaptör kullandım ama flat mount benim için de yeni, başka bir yerden daha teyit ettirseniz iyi olur. Benim gördüğüm kadarıyla 160MM disk için ISMMAR160PDH, 140 MM için ISMMAR140PDH olmalı.

(link)
(link)

1695807397649.png




Maşa zaten post mount sanırım (74 mm olmalı vidalar arası ölçü) orada post mount to flat mount braket kullanılmış. Diskin boyutuna göre Post to Post ya da direkt montaj ile kaliper bağlanabilir gibi duruyor. Yine de emin olmak için Shimano Türkiye'ye danışabilirsiniz.
(link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Merhaba;

Rotoru center lock ya da vidalı kullanabilirsiniz, en azından kaliper için bir kısıt değil.

Kadro flat mount , mt200 gibi post mount bir kaliper kullanacaksanız , disk ölçünüze göre adaptör almanız ya da kaliperi flat mount seçmeniz gerekiyor. Daha önce IS to Post, Post to IS birçok adaptör kullandım ama flat mount benim için de yeni, başka bir yerden daha teyit ettirseniz iyi olur. Benim gördüğüm kadarıyla 160MM disk için ISMMAR160PDH, 140 MM için ISMMAR140PDH olmalı.

(link)
(link)

309879 dosyayı görüntüle




Maşa zaten post mount sanırım (74 mm olmalı vidalar arası ölçü) orada post mount to flat mount braket kullanılmış. Diskin boyutuna göre Post to Post ya da direkt montaj ile kaliper bağlanabilir gibi duruyor. Yine de emin olmak için Shimano Türkiye'ye danışabilirsiniz.
(link)
Teşekkür ederim. Peki tektro ile kullandığım fren kablolarını shimano ile de kullanabilir miyim? Montaj kolaylığı açısından öyle olursa direkt gelen parçayı eskisinin yerine takabilirim. Zaten hidrolik basılı vaziyette gönderiyorlar sanırım. Uğraş daha az olur.
Doğrudan önerebileceğim bir model yok ama fiyatı göbekler + jantlar + teller + jant bandı (hepsinde yok, olanda genelde iyisi oluyor)+ işçilik + yenileme + kalite yükseltme + ek özellikler + hafifleme + kusursuz örülmüş jantın verdiği huzur toplamı diye düşünmek lazım.

Shimano ile sınırlamayıp FSA, Mavic v.b. de bakılabilir. Takip etmediğimden fiyatlardan habersizim.

Set almanın başta akla gelmeyen bir dezavantajı kalın siboplu iç lastik stoğu varsa setlerin çoğu presta siboplu olduğu için stoğun boşa gitmesi. Bir de böyle değişimler bende açığa çıkan malzemenin bir yerlerde değerlendirilmesi isteğini doğuruyor, o da yeni masraflara yol açıyor. Çıkanları doğrudan satmalı/vermeli.

Tabii normalde böyle bir niyet yoksa masraflı değişimlere sebep olmak istemem.
Teşekkürler abi. Evet yedek olsun diye 4 tane oto valfli yedek lastik almıştım. İki adet de yeni zefal jant bandı var elimde. İşçilik olmayacak kendim yapmayı düşünüyorum. Jant ve göbeğe uygun tel uydurma işi sıkıntı. Hazır jantlarda direkt ölçüler bilindiği için çok daha rahat örme işi. Ama öbür türlü yine sıkıntı yaşar mıyım diye düşünüyorum.

Can ile konuştuk, göbeği değiştirmeden kurtarma yolu olabilir dedi. Eğer olursa bir deneyeceğim önce. Olmazsa bakacağım.
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim. Peki tektro ile kullandığım fren kablolarını shimano ile de kullanabilir miyim? Montaj kolaylığı açısından öyle olursa direkt gelen parçayı eskisinin yerine takabilirim. Zaten hidrolik basılı vaziyette gönderiyorlar sanırım. Uğraş daha az olur.

Teşekkürler abi. Evet yedek olsun diye 4 tane oto valfli yedek lastik almıştım. İki adet de yeni zefal jant bandı var elimde. İşçilik olmayacak kendim yapmayı düşünüyorum. Jant ve göbeğe uygun tel uydurma işi sıkıntı. Hazır jantlarda direkt ölçüler bilindiği için çok daha rahat örme işi. Ama öbür türlü yine sıkıntı yaşar mıyım diye düşünüyorum.

Can ile konuştuk, göbeği değiştirmeden kurtarma yolu olabilir dedi. Eğer olursa bir deneyeceğim önce. Olmazsa bakacağım.

Açıkçası uyumlulukları hakkında bilgim yok, ama her durumda (mevcudu da kullansanız, yeniyi de söküp taksanız farketmez) zeytini değiştirmenizi öneririm.

FX 2 'de ön fren hortumu dışardan gidiyor bunu değiştirmeden takabilirsiniz. Yalnız uzun gelebilir, o zaman yağı boşaltmadan fren kolundan ayırarak kesip yeniden monte edebilirsiniz. Ben eşimin bisikleti için aldığım deore frenlerde bu şekilde yapmıştım, yeniden doluma gerek kalmadı, bir sorun da yaşamadı.
Arka hortum gördüğüm kadarıyla kadro içerisinden gidiyor, bu durumda her durumda sök tak yapılacak. Yerinizde olsam hem kaliper hem fren kolundan söküp eski hortumu kullanacağıma , sadece fren kolundan söküp ucunu tıkar, eski ve yeniyi uç uca tamir bandı gibi bir bant ile tutturur, eskiyi susta gibi kullanarak yeniyi çekerdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Trek fx iyidir, guzeldir, hoştur saglamdir, duzde cok iyi gider falan ama tirmanis konusunda basarisiz bir geometriye sahiptir, 3 farkli bisikletim var diger ikisi de yol ve mtb, rampada en cok zorlayan Trek. Tesaduf olamaz. Sorun geometri.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Arkadaşlar merhaba. 2022 model Trek Fx 2'de Geçen hafta ruble yapraklarından birinde kırık olduğu için eski rubleyi HG-200-9 yeni HG-400-9 Alivio olan ile değiştirdim. Göbeğe uydu fakat. Montajı yaptıktan sonra rublenin oturduğu kızağın (elle tutup döndürülebilen yer) dönerken bir sürtme sesi çıkardığını fark ettim. Önce göbeğin kontrasından olduğunu düşündüm ama dün gece yine dağıttım göbeği. Mil takılı değilken de o sürtme sesi arada yapıyor. Sanırım eski rubleyi sökmeye çalışırken hasar verildi. Ruble sökülmeyince ruble kapağının oradan WD-40 sıkmıştım. Acaba cırcır öten o döner mekanizmadaki yağ komple uçtu da ondan mı yapıyor diye zincir yağı sürmeyi denedim. Ses yine kesilmedi. Yine kalakaldık yani. Bu arada tektro frenler berbat ötesi. Onlardan da fren ayarı yapmama rağmen sürekli bir ses geliyor fıtıfıtı diye frenleme yaparken.

Şimdi sorum şu ki, ben bu göbeği değiştirmeden bu sürtme sesini kesebilir miyim? Ses disk fren sürtme sesini andırıyor.

Eğer kesemezsem göbeği değiştirmem gerek.
Hub rear : Formula DC-22, alloy, 6-bolt, Shimano 8/9/10 freehub, 135x5mm QR
Skewer rear : (link)

Hub front : Formula DC-20, alloy, 6-bolt, 5x100mm QR
Skewer front : 130x5mm QR, ThruSkew

Rim : Bontrager Connection, double-wall, 32-hole, 20 mm width, Schrader valve

Buna uyumlu göbeği değiştirmişken shimano almak istiyorum.

(link)

Bu ürün uyar mı?

Hidrolik freni de Shimano mt200 ile değiştirmek istiyorum ama arka taraftaki frenin kadroya bağlantı tipi kısa. Yol bisikletlerindeki gibi. Mt200 yerine şu şekilde mi almam lazım?

(link)

Özellikle şimdiden soruyorum ki şuan kullandığım hidrolik 6 vidalı olan tipte. Ben bunu değiştireceğim zaman Centerlock olan göbeklerden almış olursam fren yine mt200 kalıp rotor centerlock için olandan alabilir miyim? O şekilde 6 vidalı veya centerlock diye kafamıza göre değiştirebiliyor muyuz?

Bir de ön maşada qr takılan yer tek taraflı. Diğer tarafında sabit bir parça var. Vidayla sabitlenmiş çıkabiliyor. Buraya oturacak göbek için problem olur mu? Fotoğraflar aşağıda :

@Spartiat @Can Çelik yardım lazım abiler 😅

309856 dosyayı görüntüle309858 dosyayı görüntüle309859 dosyayı görüntüle309860 dosyayı görüntüle309861 dosyayı görüntüle309862 dosyayı görüntüle309863 dosyayı görüntüle309864 dosyayı görüntüle
Aynı jant setini aynı model göbekle kullandım, tek fark bendeki göbeğin sadece 7 li dişli desteklemesi idi. Dostum imkanın varsa o jantlardan kurtul, ben de seninle aynı işlemi uygulayıp tx 505 tourney göbeğe geçmiştim.

Gerçekten hiç uğraşma, 510 gram kadar ağırlığı var tek çemberin. Bu arada bendeki göbekte de aynı olmasa da farklı bir sorun vardı diye hatırlıyorum. Dişliyi bir tık fazla sıkınca dönmekte zorlanıyordu, tabi yanlış hatırlamıyorsam.

Ben arka jantı değiştirdim, şu anki aklım olsaydı o jantlarla hiç uğraşmazdım. Elinde anahtar varsa dişlinin oturduğu yer söküp temizlenebilir belki, bir dene istersen. Olmazsa göbek değiştirmekle vs hiç uğraşma, boşuna zamanını harcamış olursun. Zaten göbek değiştirmek için vereceğiniz işçilik masrafı bir jantın yarı parası, göbeğiydi vs derken ciddi masraf.

Bu arada merkezi kilitli göbeğe geçersen dönüştürücü ile eski tip fren diskini de yeni jantla birlikte kullanabilirsin.
Trek fx iyidir, guzeldir, hoştur saglamdir, duzde cok iyi gider falan ama tirmanis konusunda basarisiz bir geometriye sahiptir, 3 farkli bisikletim var diger ikisi de yol ve mtb, rampada en cok zorlayan Trek. Tesaduf olamaz. Sorun geometri.
Seleniz arkaya kaymış olabilir mi? Bir defa seleyi arkaya kaydırıp denediğimde yokuş çıkmanın zulüm olduğunu farkettim, çok fazla bisikletim olmadı fakat kullandığım trek te sele ayarının tırmanışı ciddi anlamda etkilediğini biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Aynı jant setini aynı model göbekle kullandım, tek fark bendeki göbeğin sadece 7 li dişli desteklemesi idi. Dostum imkanın varsa o jantlardan kurtul, ben de seninle aynı işlemi uygulayıp tx 505 tourney göbeğe geçmiştim.

Gerçekten hiç uğraşma, 510 gram kadar ağırlığı var tek çemberin. Bu arada bendeki göbekte de aynı olmasa da farklı bir sorun vardı diye hatırlıyorum. Dişliyi bir tık fazla sıkınca dönmekte zorlanıyordu, tabi yanlış hatırlamıyorsam.

Ben arka jantı değiştirdim, şu anki aklım olsaydı o jantlarla hiç uğraşmazdım. Elinde anahtar varsa dişlinin oturduğu yer söküp temizlenebilir belki, bir dene istersen. Olmazsa göbek değiştirmekle vs hiç uğraşma, boşuna zamanını harcamış olursun. Zaten göbek değiştirmek için vereceğiniz işçilik masrafı bir jantın yarı parası, göbeğiydi vs derken ciddi masraf.

Bu arada merkezi kilitli göbeğe geçersen dönüştürücü ile eski tip fren diskini de yeni jantla birlikte kullanabilirsin.

Seleniz arkaya kaymış olabilir mi? Bir defa seleyi arkaya kaydırıp denediğimde yokuş çıkmanın zulüm olduğunu farkettim, çok fazla bisikletim olmadı fakat kullandığım trek te sele ayarının tırmanışı ciddi anlamda etkilediğini biliyorum.
Önerebileceğiniz jant seti var mı acaba?
 
Geri