Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trek FX Serisi

Dişli aralığı 9 ila 10 vitesli hiperglide arasındadır. CUES/Linkglide 9 vitesli kaset, 8/9/10 vitesli hypergilde kasetten biraz daha dardır, CUES 10 vitesli kaset, 8/9/10 HG kasetten biraz daha geniştir ve CUES 11 hızı daha da geniştir . freehub aynı kullanılıyor sadece ebat farkları için spacer takılması gerekiyor.

Evet, sitesinde özel model önermeleri, bu modellerde öncekilerden farklıymış gibi "spline M" ifadelerini kullanmaları, uyumluluk tablosunda her zaman yaptıkları gibi model kodları vermek yerine "refer to C-649" ifadesini kullanıp bakılması gereken tabloya C-649 kodunu yazmamaları kafa karıştırdı.

Sitede yeni modellerde "spline M" ifadesini yazmalarına rağmen bu tabloda uyumlu dedikleri CUES öncesi modellerin sayfalarında o ifade yok. Oysa dokümandaki tabloya bakılırsa eski modeller de uyumlu. Belki ifadeyi yeni kullanmaya karar vermişlerdir, zamanla eski ürünlerin sayfalarını güncellerler. Ancak çok yaygın FH-T4000 gibi bazı modeller de bu tabloda yok ama daha eski ya da daha düşük modeller var.

Tabloda spacer'lardan da sadece "spline L" diye kodladıkları 11/12 hızlı yol freehubları için bahsetmişler:
1716998728190.png

Bu haliyle uyum tablosu yeterince kafa karıştırıcı. Neyse ki CUES'in sunduğu oranlar bana hiç hitap etmiyor da daha fazla kafa yormama gerek kalmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: altayfun
Scudo
Bunu şu andaki freehub'da kullanabilirsin ama attırıcı hangisi olacak? Toplam kapasitesi en az 47 olan bir model olmalı.
Neden 47?

Rublede en büyük dişli 42 olmayacak mı?

(link)

Bu uygun olmaz mı?

1000. Mesaj bu soruya kısmet oldu 😀
 
Neden 47?

Rublede en büyük dişli 42 olmayacak mı?

(link)

Bu uygun olmaz mı?

Max en büyük dişli değil, toplam kapasite.

Toplam kapasite = (öndeki en büyük dişli - öndeki en küçük dişli) + (arkadaki en büyük dişli - arkadaki en küçük dişli) = (46 - 30) + (42-11) = 16 + 31 = 47.
Bu üründe 41:
1717000882822.png

Önde tek dişli olsaydı, mesela 34T (tek olduktan sonra fark etmez), (34-34) + (42-11) = 0 + 31 = 31 olurdu, bu ürün fazlasıyla yeterdi.

Ürün sayfasında ((link))
1717001180231.png
diye belirtmesi de ondan: 10 + (42-11) = 10 + 31 = 41. Bu da zaten ürünün maksimum kapasitesi.
Yani bu ürün önde tek ya da çiftli ama maksimum 10 farklı (mesela 36-26, (link)) MTB setleri için.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Max en büyük dişli değil, toplam kapasite.

Toplam kapasite = (öndeki en büyük dişli - öndeki en küçük dişli) + (arkadaki en büyük dişli - arkadaki en küçük dişli) = (46 - 30) + (42-11) = 16 + 31 = 47.
Bu üründe 41:
317630 dosyayı görüntüle

Önde tek dişli olsaydı, mesela 34T (tek olduktan sonra fark etmez), (34-34) + (42-11) = 0 + 31 = 31 olurdu, bu ürün fazlasıyla yeterdi.

Ürün sayfasında ((link))
317631 dosyayı görüntüle
diye belirtmesi de ondan: 10 + (42-11) = 10 + 31 = 41. Bu da zaten ürünün maksimum kapasitesi.
Yani bu ürün önde tek ya da çiftli ama maksimum 10 farklı (mesela 36-26, (link)) MTB setleri için.
Teşekkür ederim abi. O zaman bu uygun mudur?

(link)

Max 47 diyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Teşekkür ederim abi. O zaman bu uygun mudur?

(link)

Max 47 diyor.

Bunda da en büyük ruble dişlisi 36 :(
Bu 48-36-26 / 11-36 gibi 3x10 trekking setler için, örneğin Carraro'nun 230 ve 330'unda var. Bana kalırsa şahane oranlar ama 3x sevenler için. Hem hıza hem tırmanmaya uygun.
 
Sonuç olarak uygun maliyetli olan sistemi seçerek BB-MT501 hollowtech orta göbek ve Acera'nın Türkiye'de son kalan 46/30 170 mm aynakolunu sipariş geçtim. Zincir de problemli olabilir zaten hafif uzadı diye de Deore bir zincir aldım HG53'tü galiba. Hafta sonuna yetişirse montajlayıp ses kesilip kesilmediğine bakacağım. Güncellemeleri haber veririm.
 
Sonuç olarak uygun maliyetli olan sistemi seçerek BB-MT501 hollowtech orta göbek ve Acera'nın Türkiye'de son kalan 46/30 170 mm aynakolunu sipariş geçtim. Zincir de problemli olabilir zaten hafif uzadı diye de Deore bir zincir aldım HG53'tü galiba. Hafta sonuna yetişirse montajlayıp ses kesilip kesilmediğine bakacağım. Güncellemeleri haber veririm.
Hayırlı olsun. Beklemedeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Bugün göbek, aynakol ve zincir üçlüsü elime geçti. Önce eski aynakol ve göbeği söktüm. Göbeği sökerken bir sıkıntı ile karşılaşmadım. Akıcı dönüyordu. Bu beni biraz endişelendirdi. Neyse kadrodaki montaj yerini temizleyip gressledim. Hata yapmamak adına bir yandan Shimano kaynaklarına bakıyorum. Bir yandan da sağ olsun @Can Çelik ile telefonda konuşuyoruz. Yönlendiriyor beni vs... Her şeyi tork anahtarlarıyla değerinde sıkıyorum. Hatta pedalı bile tork anahtarının ucuna şu aparatı takarak torklu sıkıyorum.

(link)

Neyse önce göbeği ve aynakolu montajladım. Sorunu tespit etmek için balkonda çalışıyorum, bisikleti bahçeye çıkartıp mahallede 2 dakika bir tur sonra geri pite giriyorum. Tekrar başka bir şey deniyorum. İki haftadır böyleyim. Geçen hafta sonum heba oldu. Bu cuma günüm de öyle. Neyse uzattım, göbek ve aynakolda olmazsa yeni zincir takacaktım. Olmadılar! Yılmadım ama hemen geri dönüp zinciri değiştirdim. Yüzde 0,5 uzamıştı. Hadi dedim bundan olsun. Her çıkışımda bir ümit, geçecek diyorum. Geçmiyor. Yine olmadı. Bu sefer yıkıldım tabii. 1700 lira aynakol, 800 lira göbek, 950 lira zincir. Hadi zincire acımıyorum da... Bir de kendimden şüphe etmiştim. Meğerse bakımları düzgün yapmışım aslında. Sıkıntı oralarda değilmiş. Yani aynakol da yalama idi ama ses oradan değilmiş...

Pedalları uygun torkla sıkmıştım. Geri açtım başka pedal taktım. Yine ses var.

Sele borusunu aşağı iyice çekip denedim. Yine ses var. @Spartiat abi Seat Tube'de çatlak olmasın demişti. İçim içimi yiyor. Trek'le gelecekte davalık durumlar aklıma geliyor sinirleniyorum vs.

Geçen hafta başka bir başlıkta anlatmıştım. Sele borusu aparatlarından sele borusu ve seleye kadar yenileyebildiğim her şeyi yeniledim. Veya eskiyle değiştirdim. Jantları ve ön arka göbekleri farklı jantlarla denedim. Başka ruble denedim. Yok kesilmiyor ses.

En son sökülmedik aksesuar bırakmadım bisiklette. Kadro kulağından da şüpheleniyordum. Onu da sıkacaktım. Ayaklığı söktüm. En son Allah'ın belası Tubus bagajı söktüm. Ve ses kesildi...

Derin bir sessizlik. Hayatımda bir ses duymadığım için hiç bu kadar mutlu olduğumu hatırlamıyorum. Ayağa kalktığımda seat tube'e gelen arka dikme borusu (ismi bu mu bilmiyorum) bagajın montaj yeri sanırım esnemiyormuş. Aynı şekilde arka göbeğin oradaki bağlantı da. Ayağa kalktığımda sesin azalıp oturduğumda artması bu yüzdenmiş. Pedalı dikey basarken çıkmayıp yatayda itince gelmesi de demek ki bundanmış. Bana ders oldu. Zincir sürtmesi gibi bir ses nasıl bagaj montaj yerinden çıkar anlamıyorum. Hareketli aksamlardan gelen bir ses gibiydi.

Önce 5 dakika kadar güldüm. Sonra 5 dakika sövdüm. Sonra bir dakikalık histeri krizinin yerini mutluluk aldı. Kadroyu garantiye vermeme veya başka bir bisiklet almama gerek kalmadı çok şükür.

Kurtuldum arkadaşlar. Yakında sanırım sahibindende satılık bir Tubus Bagaj göreceksiniz. 😂

Bu arada hollowtech montajı çok kolay ve pratikmiş. Göbek de aynakol da. Kare mile göre çok daha hoşuma gitti. Zamanında aldığım aparatlar da iş gördü. Az daha grupset değiştirecektim. Ucundan döndük.

Bu da bu hikayenin sonu.

WhatsApp Image 2024-06-01 at 00.51.58.jpeg
 
Bugün göbek, aynakol ve zincir üçlüsü elime geçti. Önce eski aynakol ve göbeği söktüm. Göbeği sökerken bir sıkıntı ile karşılaşmadım. Akıcı dönüyordu. Bu beni biraz endişelendirdi. Neyse kadrodaki montaj yerini temizleyip gressledim. Hata yapmamak adına bir yandan Shimano kaynaklarına bakıyorum. Bir yandan da sağ olsun @Can Çelik ile telefonda konuşuyoruz. Yönlendiriyor beni vs... Her şeyi tork anahtarlarıyla değerinde sıkıyorum. Hatta pedalı bile tork anahtarının ucuna şu aparatı takarak torklu sıkıyorum.

(link)

Neyse önce göbeği ve aynakolu montajladım. Sorunu tespit etmek için balkonda çalışıyorum, bisikleti bahçeye çıkartıp mahallede 2 dakika bir tur sonra geri pite giriyorum. Tekrar başka bir şey deniyorum. İki haftadır böyleyim. Geçen hafta sonum heba oldu. Bu cuma günüm de öyle. Neyse uzattım, göbek ve aynakolda olmazsa yeni zincir takacaktım. Olmadılar! Yılmadım ama hemen geri dönüp zinciri değiştirdim. Yüzde 0,5 uzamıştı. Hadi dedim bundan olsun. Her çıkışımda bir ümit, geçecek diyorum. Geçmiyor. Yine olmadı. Bu sefer yıkıldım tabii. 1700 lira aynakol, 800 lira göbek, 950 lira zincir. Hadi zincire acımıyorum da... Bir de kendimden şüphe etmiştim. Meğerse bakımları düzgün yapmışım aslında. Sıkıntı oralarda değilmiş. Yani aynakol da yalama idi ama ses oradan değilmiş...

Pedalları uygun torkla sıkmıştım. Geri açtım başka pedal taktım. Yine ses var.

Sele borusunu aşağı iyice çekip denedim. Yine ses var. @Spartiat abi Seat Tube'de çatlak olmasın demişti. İçim içimi yiyor. Trek'le gelecekte davalık durumlar aklıma geliyor sinirleniyorum vs.

Geçen hafta başka bir başlıkta anlatmıştım. Sele borusu aparatlarından sele borusu ve seleye kadar yenileyebildiğim her şeyi yeniledim. Veya eskiyle değiştirdim. Jantları ve ön arka göbekleri farklı jantlarla denedim. Başka ruble denedim. Yok kesilmiyor ses.

En son sökülmedik aksesuar bırakmadım bisiklette. Kadro kulağından da şüpheleniyordum. Onu da sıkacaktım. Ayaklığı söktüm. En son Allah'ın belası Tubus bagajı söktüm. Ve ses kesildi...

Derin bir sessizlik. Hayatımda bir ses duymadığım için hiç bu kadar mutlu olduğumu hatırlamıyorum. Ayağa kalktığımda seat tube'e gelen arka dikme borusu (ismi bu mu bilmiyorum) bagajın montaj yeri sanırım esnemiyormuş. Aynı şekilde arka göbeğin oradaki bağlantı da. Ayağa kalktığımda sesin azalıp oturduğumda artması bu yüzdenmiş. Pedalı dikey basarken çıkmayıp yatayda itince gelmesi de demek ki bundanmış. Bana ders oldu. Zincir sürtmesi gibi bir ses nasıl bagaj montaj yerinden çıkar anlamıyorum. Hareketli aksamlardan gelen bir ses gibiydi.

Önce 5 dakika kadar güldüm. Sonra 5 dakika sövdüm. Sonra bir dakikalık histeri krizinin yerini mutluluk aldı. Kadroyu garantiye vermeme veya başka bir bisiklet almama gerek kalmadı çok şükür.

Kurtuldum arkadaşlar. Yakında sanırım sahibindende satılık bir Tubus Bagaj göreceksiniz. 😂

Bu arada hollowtech montajı çok kolay ve pratikmiş. Göbek de aynakol da. Kare mile göre çok daha hoşuma gitti. Zamanında aldığım aparatlar da iş gördü. Az daha grupset değiştirecektim. Ucundan döndük.

Bu da bu hikayenin sonu.

317740 dosyayı görüntüle
Mutlu son.:harika:
 
  • Muhteşem
Tepkiler: -Deniz-
merhabalar elimde fx serisi için az kullanılmış duotrap s ve bonrager elite var ayrıca gidon boğazı için blender R aparatlarıda mevcuttur.ürünler alatin türkiyeden alınmıştır.
 
merhabalar elimde fx serisi için az kullanılmış duotrap s ve bonrager elite var ayrıca gidon boğazı için blender R aparatlarıda mevcuttur.ürünler alatin türkiyeden alınmıştır.
fotoğraf atma şansınız var mı? aparatları tam anlamadım
 
IMG_0242.jpeg
IMG_0240.jpeg
kutuları ve faturaları vardır
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Trek fx3 için karar vereceğim herhalde ama son bir daha sizlerden görüş alabilirsem iyi olur derim çünkü bazen öyle bir bisiklet çıkıyor ki insanın karşınına ya bunu önce neden fark etmedim diyorsunuz.

Benim hızla işim yok fakat 2-3 gibi çok yapraklı aynakollarla uğraşmak istemiyorum, hem yolda ,hem de sağa sola kaldırıp koyarken hafif olsun istiyorum, bayırları da nispeten rahat çıkayım diyorum. Yaş 65e geldi Göztepe bağdat caddesinden minibüs yolundaki benzinciye kadar 6 vites 44T aynakollu bromptonla durmadan çıkabiliyorum. Beni bu seviyede yoracak veya daha az yoracak fx3 ağırlığında(veya daha hafif) ve vites oranlarında alternatif bisiklet varmıdır? yoksa fx3 al gitsin mi dersiniz.

Gravel bisikletler zannedersem daha hafif gravel bisiklete drop bar yerine ayarlı düz gidon taksam rahat olurmu? yoksa saçma bir fikirmi? Ya da gravel yerine yol bisikletine de bu işi yapsam ne olur? Ya da drop bara ayarlı boğaz taksam biraz daha dik oturuş konforu sağlasam mı?
 
Trek fx3 için karar vereceğim herhalde ama son bir daha sizlerden görüş alabilirsem iyi olur derim çünkü bazen öyle bir bisiklet çıkıyor ki insanın karşınına ya bunu önce neden fark etmedim diyorsunuz.

Benim hızla işim yok fakat 2-3 gibi çok yapraklı aynakollarla uğraşmak istemiyorum, hem yolda ,hem de sağa sola kaldırıp koyarken hafif olsun istiyorum, bayırları da nispeten rahat çıkayım diyorum. Yaş 65e geldi Göztepe bağdat caddesinden minibüs yolundaki benzinciye kadar 6 vites 44T aynakollu bromptonla durmadan çıkabiliyorum. Beni bu seviyede yoracak veya daha az yoracak fx3 ağırlığında(veya daha hafif) ve vites oranlarında alternatif bisiklet varmıdır? yoksa fx3 al gitsin mi dersiniz.

Gravel bisikletler zannedersem daha hafif gravel bisiklete drop bar yerine ayarlı düz gidon taksam rahat olurmu? yoksa saçma bir fikirmi? Ya da gravel yerine yol bisikletine de bu işi yapsam ne olur? Ya da drop bara ayarlı boğaz taksam biraz daha dik oturuş konforu sağlasam mı?
Size tavsiyem TREK FX serisinden uzak durun. Eğer sanayiden çıkmamamayı seven birisi iseniz o zaman ayrı konu tabii.
 
  • İnanılmaz
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz- ve sinann
Trek fx3 için karar vereceğim herhalde ama son bir daha sizlerden görüş alabilirsem iyi olur derim çünkü bazen öyle bir bisiklet çıkıyor ki insanın karşınına ya bunu önce neden fark etmedim diyorsunuz.

Benim hızla işim yok fakat 2-3 gibi çok yapraklı aynakollarla uğraşmak istemiyorum, hem yolda ,hem de sağa sola kaldırıp koyarken hafif olsun istiyorum, bayırları da nispeten rahat çıkayım diyorum. Yaş 65e geldi Göztepe bağdat caddesinden minibüs yolundaki benzinciye kadar 6 vites 44T aynakollu bromptonla durmadan çıkabiliyorum. Beni bu seviyede yoracak veya daha az yoracak fx3 ağırlığında(veya daha hafif) ve vites oranlarında alternatif bisiklet varmıdır? yoksa fx3 al gitsin mi dersiniz.

Gravel bisikletler zannedersem daha hafif gravel bisiklete drop bar yerine ayarlı düz gidon taksam rahat olurmu? yoksa saçma bir fikirmi? Ya da gravel yerine yol bisikletine de bu işi yapsam ne olur? Ya da drop bara ayarlı boğaz taksam biraz daha dik oturuş konforu sağlasam mı?
yaşınızı da hesaba katarak elektrik destekli bir bisiklet alma alternatifini de yabana atmayın, normalde düz bisiklet gibi sürüp yokuşlarda destek alırsınız
 
  • Beğen
Tepkiler: sinann
Size tavsiyem TREK FX serisinden uzak durun. Eğer sanayiden çıkmamamayı seven birisi iseniz o zaman ayrı konu tabii.

Yabancı sitelerde bakmıştım fx serisine hatta çok yokuşlu bildiğim san farncisco da özellkle nasıl diye hiç kötü yoruma rastlayamadım.
 
Yabancı sitelerde bakmıştım fx serisine hatta çok yokuşlu bildiğim san farncisco da özellkle nasıl diye hiç kötü yoruma rastlayamadım.
Kadroda sorun yok fakat bisiklet üzerinde kullanılan bileşenler çok dandik. Benim iki kere jantım çatladı ve kırıldı. Aynakol, fren vs bildiğin dökülüyor. Bu dediğim şeyler FX2 için geçerli. Kısacası ödediğiniz paranın çoğu markaya gidiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: sinann
yaşınızı da hesaba katarak elektrik destekli bir bisiklet alma alternatifini de yabana atmayın, normalde düz bisiklet gibi sürüp yokuşlarda destek alırsınız
onuda düşündüm ama elektrikli bisikletler çok ağır indir kaldır elimde hafif birşey olsun istiyorum örneğin balığa gittim elime alıp kayaların üzerine rahat çıkarayım. apartmana rahat indirip çıkarayım, vapura trene rahat bineyim uzak menzil gittim şarj bitti etrafta şarj mı arayayım leş haline gelmiş bisikletlemi uğraşayım. ben bromptonla kadıköyden beykoz, kavak, sarıyer heryere gidiyorum birazda ufacık tekerlerden bıktım büyük birşey istiyorum
Kadroda sorun yok fakat bisiklet üzerinde kullanılan bileşenler çok dandik. Benim iki kere jantım çatladı ve kırıldı. Aynakol, fren vs bildiğin dökülüyor. Bu dediğim şeyler FX2 için geçerli. Kısacası ödediğiniz paranın çoğu markaya gidiyor.
sizin ağırlığınız ne kadar ve ayrıca bagajla yüklüyormusunuz? ağırlık firmanın belirttiği limite yaklaşıyorsa ondan olabilirmi. Bu fx3 ün muadili cannondale ler nasıldır acaba mesela Cannondale Quick 4
 
onuda düşündüm ama elektrikli bisikletler çok ağır indir kaldır elimde hafif birşey olsun istiyorum örneğin balığa gittim elime alıp kayaların üzerine rahat çıkarayım. apartmana rahat indirip çıkarayım, vapura trene rahat bineyim uzak menzil gittim şarj bitti etrafta şarj mı arayayım leş haline gelmiş bisikletlemi uğraşayım. ben bromptonla kadıköyden beykoz, kavak, sarıyer heryere gidiyorum birazda ufacık tekerlerden bıktım büyük birşey istiyorum

Benim dediğim bisikletler elektrikli olanlar değil elektrik destekli 10-15 kg arası bütçeye göre
 
Size tavsiyem TREK FX serisinden uzak durun. Eğer sanayiden çıkmamamayı seven birisi iseniz o zaman ayrı konu tabii.
Trek fx3 kullxanıcısı olarak bu yorumunuza katılmıyorum.Ben gayet memnunum,yokuşlarda mükemmel performans,düz yolda zaten canavar.Herhangi bir sorun yaşamadım bir tane tel kırdım sadece o da benim hatam çünkü bozuk yollarda çok sert sürdüm .Saygılar🫡
 
Geri