Şu konuya bir açıklık getirelim. Yani daha uzun üst boru ve uzanma mesafesi = daha aero demek mi? Yoksa tersi mi? Çünkü burası beni düşündürdü. Ben mi yanlış biliyorum acaba?
Ben şöyle bir mantık yürüttüm, kendi deneyimlerim ve ölçülü bisiklet çizimlerim üzerinden. Ben bisikletimi ilk aldığımda 80 mm gidon boğazı vardı. Ben onu bi önce 110 mm yaptım, sonra 90 mm ye düşürdüm. Çok rahatlıkla söyleyebilirim ki, uzanma mesafesi arttığında daha fazla eğilmek zorunda kaldım. Buradan mantıkla uzanma mesafesinin artması insanı daha bir yatırmıyor mu? Daha fazla yatmak demek daha aero olmak değil mi?
Bir diğer yürüttüğüm mantık, bir insanın bacak boyu ile ayarladığı sele yüksekliği değişmez, yani sele yüksekliğini doğru ayarlarsan o sabit kalır. Ancak vücut esnekliğine göre uzanma mesafenle oynayabilirsin. Bu durumda bir üst kadro alındığında sele boyunu yine bacak boyuna göre ayarladığında bir alt kadro ya da bir üst kadro fark etmeksizin aynı yükseklikte oturuyorsun. Buna kıyas, uzanma mesafen bir üst kadroda artıyor. Hatta gidon boğazı ile daha da arttırabiliyorsun. Yani daha ileri uzanabilmek için daha uzun üst boru ve daha uzun gidon boğazı demek daha çok yatmak demek değil mi?. Daha ileri uzandıkça daha aşağı iner gövde. Neden daha küçük kadroda daha aero olunsun? Oturduğunuz yerde daha ileri uzanın ya da daha yakına uzanın. Hangisinde daha çok eğiliyorsunuz?
Sonuç olarak bence aynı model bisikletin üst kadrosunda daha aero olunacağını düşünüyorum. Yani kadro küçüldüğünde alın borusu olması gerekenden daha fazla küçülmüyor. Ya da kadro büyüdükçe alın borusu uzunluğu artmıyor.
Bu soruları belki bu konunun bilmediğim bir matematiği vardır diyerek soruyorum. Bisiklet ve bikefit konusunda uzman arkadaşlar daha iyi bir yorum yapabilir diye düşünüyorum.