Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trek Kullanıcıları Kulübü

Merhaba, arkadaşlar internetten Madone sl6 sipariş vereceğim ..deneme şansım yok..trek ölçü tablosuna göre 56 kadroya uyuyorum ölçülerim: iç bacak 82,5 boy 178 ...Sitesindeki tablo aralığı da 56 kadro için 174-180 boy 81-85 iç bacak.. 54 kadronun ise boy: 168-174 iç bacak: 78-82 iç bacak 54 kadroya göre tam sınırda böyle durumda 54 mü 56 kadro mu tercih edilmeli..Teşekkürler..
 
Scudo
Merhaba, arkadaşlar internetten Madone sl6 sipariş vereceğim ..deneme şansım yok..trek ölçü tablosuna göre 56 kadroya uyuyorum ölçülerim: iç bacak 82,5 boy 178 ...Sitesindeki tablo aralığı da 56 kadro için 174-180 boy 81-85 iç bacak.. 54 kadronun ise boy: 168-174 iç bacak: 78-82 iç bacak 54 kadroya göre tam sınırda böyle durumda 54 mü 56 kadro mu tercih edilmeli..Teşekkürler..
Merhaba, daha önce bir arkadaşımın Domane'sini satın almaya yeltenmiştim, aynı boydayız sizinle, benim iç bacak boyum sanırım biraz daha yüksek. Orta göbekten ölçünce sele yüksekliğim 77 cm hemen hemen. 54 kadro domane sele borusunun maksimum ayarının üstünde kalıyor.
Çok kaba bir hesap ile siz de yaklaşık 74cm civarında bir yükseklikte kullanıyorsunuz, Trek'in sitesine baktığımızda en uzunun 73.5 olduğunu görebiliyoruz. Dolayısıyla bence 56 kadro almanız daha doğru olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: BAROK ve suyunsesi
Her iki kadroyu da kullanabilirsiniz gibi görünüyor, ama uzanma mesafesinin de oldukça önemli olduğunu unutmayın. 54 ile 56 kadro boyları arasında üst boru ve gidon boğazı uzunlukları, uzanma mesafenizi 2.5 - 3 cm kadar arttırıyor. Bu da öne doğru bir tık daha fazla eğilmeniz, kollara ve ellere bir tık daha fazla yüklenmeniz demektir. Ancak boyunuz ve bacak boyunuz sizin bu kadar uzanma mesafesine uyumlu olduğunuzu gösteriyor. Ama eğer ben esnek bir bedene sahip değilim, daha dik oturmak ve daha rahat sürüş pozisyonu istiyorum diyorsanız, 54 kadroyu da düşünebilirsiniz. Ama 54 kadroyu canlı olarak da denemeden almayın derim. Gerçi eğer mümkünse her iki kadroyu deneyin derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berliner ve BAROK
Merhaba, arkadaşlar internetten Madone sl6 sipariş vereceğim ..deneme şansım yok..trek ölçü tablosuna göre 56 kadroya uyuyorum ölçülerim: iç bacak 82,5 boy 178 ...Sitesindeki tablo aralığı da 56 kadro için 174-180 boy 81-85 iç bacak.. 54 kadronun ise boy: 168-174 iç bacak: 78-82 iç bacak 54 kadroya göre tam sınırda böyle durumda 54 mü 56 kadro mu tercih edilmeli..Teşekkürler..
54 almanı tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Berliner ve BAROK
Merhaba, arkadaşlar internetten Madone sl6 sipariş vereceğim ..deneme şansım yok..trek ölçü tablosuna göre 56 kadroya uyuyorum ölçülerim: iç bacak 82,5 boy 178 ...Sitesindeki tablo aralığı da 56 kadro için 174-180 boy 81-85 iç bacak.. 54 kadronun ise boy: 168-174 iç bacak: 78-82 iç bacak 54 kadroya göre tam sınırda böyle durumda 54 mü 56 kadro mu tercih edilmeli..Teşekkürler..

175 boy, 81 bacak boyu ile, 54 kadro GEN7 SLR kullanıyorum. Selenin max 15-16mm daha yükselme imkanı var. 54 Kadro alacaksanız, sele borusunu uzun olarak sipariş etmenizi öneririm. Satınalırken ölçülerime göre analiz yaptırdığımda 54 de 56 da oluyordu. Ben 54 ile ilerledim.
 
  • Beğen
Tepkiler: BAROK
Teşekkürler. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: gurkan
Merhaba, arkadaşlar internetten Madone sl6 sipariş vereceğim ..deneme şansım yok..trek ölçü tablosuna göre 56 kadroya uyuyorum ölçülerim: iç bacak 82,5 boy 178 ...Sitesindeki tablo aralığı da 56 kadro için 174-180 boy 81-85 iç bacak.. 54 kadronun ise boy: 168-174 iç bacak: 78-82 iç bacak 54 kadroya göre tam sınırda böyle durumda 54 mü 56 kadro mu tercih edilmeli..Teşekkürler..
Aslında size uyan kadro ölçüsü 56. Benzer boy ve bacak boy ölçüsü ile farklı markalarda hep 56 ile rahat ettim ancak ben endurance türü kadro kullanıyorum.
Genelde sanılanın aksine 56 ile daha dik,54 kadro ile daha yatık yani daha aerodinamik bir sürüş pozisyonunuz olur. Esnekliğiniz yüksekse ve aero pozisyon size daha uygunsa belki 54 düşünülür ama 56 ile daha rahat edersiniz.
 
Aslında size uyan kadro ölçüsü 56. Benzer boy ve bacak boy ölçüsü ile farklı markalarda hep 56 ile rahat ettim ancak ben endurance türü kadro kullanıyorum.
Genelde sanılanın aksine 56 ile daha dik,54 kadro ile daha yatık yani daha aerodinamik bir sürüş pozisyonunuz olur. Esnekliğiniz yüksekse ve aero pozisyon size daha uygunsa belki 54 düşünülür ama 56 ile daha rahat edersiniz.
Arkadaşın bahsettiği model endurance değil dolayısıyla 56 rahatsız eder
 
Aslında size uyan kadro ölçüsü 56. Benzer boy ve bacak boy ölçüsü ile farklı markalarda hep 56 ile rahat ettim ancak ben endurance türü kadro kullanıyorum.
Genelde sanılanın aksine 56 ile daha dik,54 kadro ile daha yatık yani daha aerodinamik bir sürüş pozisyonunuz olur. Esnekliğiniz yüksekse ve aero pozisyon size daha uygunsa belki 54 düşünülür ama 56 ile daha rahat edersiniz.
Şu konuya bir açıklık getirelim. Yani daha uzun üst boru ve uzanma mesafesi = daha aero demek mi? Yoksa tersi mi? Çünkü burası beni düşündürdü. Ben mi yanlış biliyorum acaba?
Ben şöyle bir mantık yürüttüm, kendi deneyimlerim ve ölçülü bisiklet çizimlerim üzerinden. Ben bisikletimi ilk aldığımda 80 mm gidon boğazı vardı. Ben onu bi önce 110 mm yaptım, sonra 90 mm ye düşürdüm. Çok rahatlıkla söyleyebilirim ki, uzanma mesafesi arttığında daha fazla eğilmek zorunda kaldım. Buradan mantıkla uzanma mesafesinin artması insanı daha bir yatırmıyor mu? Daha fazla yatmak demek daha aero olmak değil mi?
Bir diğer yürüttüğüm mantık, bir insanın bacak boyu ile ayarladığı sele yüksekliği değişmez, yani sele yüksekliğini doğru ayarlarsan o sabit kalır. Ancak vücut esnekliğine göre uzanma mesafenle oynayabilirsin. Bu durumda bir üst kadro alındığında sele boyunu yine bacak boyuna göre ayarladığında bir alt kadro ya da bir üst kadro fark etmeksizin aynı yükseklikte oturuyorsun. Buna kıyas, uzanma mesafen bir üst kadroda artıyor. Hatta gidon boğazı ile daha da arttırabiliyorsun. Yani daha ileri uzanabilmek için daha uzun üst boru ve daha uzun gidon boğazı demek daha çok yatmak demek değil mi?. Daha ileri uzandıkça daha aşağı iner gövde. Neden daha küçük kadroda daha aero olunsun? Oturduğunuz yerde daha ileri uzanın ya da daha yakına uzanın. Hangisinde daha çok eğiliyorsunuz?
Sonuç olarak bence aynı model bisikletin üst kadrosunda daha aero olunacağını düşünüyorum. Yani kadro küçüldüğünde alın borusu olması gerekenden daha fazla küçülmüyor. Ya da kadro büyüdükçe alın borusu uzunluğu artmıyor.
Bu soruları belki bu konunun bilmediğim bir matematiği vardır diyerek soruyorum. Bisiklet ve bikefit konusunda uzman arkadaşlar daha iyi bir yorum yapabilir diye düşünüyorum.
 
Şu konuya bir açıklık getirelim. Yani daha uzun üst boru ve uzanma mesafesi = daha aero demek mi? Yoksa tersi mi? Çünkü burası beni düşündürdü. Ben mi yanlış biliyorum acaba?
Ben şöyle bir mantık yürüttüm, kendi deneyimlerim ve ölçülü bisiklet çizimlerim üzerinden. Ben bisikletimi ilk aldığımda 80 mm gidon boğazı vardı. Ben onu bi önce 110 mm yaptım, sonra 90 mm ye düşürdüm. Çok rahatlıkla söyleyebilirim ki, uzanma mesafesi arttığında daha fazla eğilmek zorunda kaldım. Buradan mantıkla uzanma mesafesinin artması insanı daha bir yatırmıyor mu? Daha fazla yatmak demek daha aero olmak değil mi?
Bir diğer yürüttüğüm mantık, bir insanın bacak boyu ile ayarladığı sele yüksekliği değişmez, yani sele yüksekliğini doğru ayarlarsan o sabit kalır. Ancak vücut esnekliğine göre uzanma mesafenle oynayabilirsin. Bu durumda bir üst kadro alındığında sele boyunu yine bacak boyuna göre ayarladığında bir alt kadro ya da bir üst kadro fark etmeksizin aynı yükseklikte oturuyorsun. Buna kıyas, uzanma mesafen bir üst kadroda artıyor. Hatta gidon boğazı ile daha da arttırabiliyorsun. Yani daha ileri uzanabilmek için daha uzun üst boru ve daha uzun gidon boğazı demek daha çok yatmak demek değil mi?. Daha ileri uzandıkça daha aşağı iner gövde. Neden daha küçük kadroda daha aero olunsun? Oturduğunuz yerde daha ileri uzanın ya da daha yakına uzanın. Hangisinde daha çok eğiliyorsunuz?
Sonuç olarak bence aynı model bisikletin üst kadrosunda daha aero olunacağını düşünüyorum. Yani kadro küçüldüğünde alın borusu olması gerekenden daha fazla küçülmüyor. Ya da kadro büyüdükçe alın borusu uzunluğu artmıyor.
Bu soruları belki bu konunun bilmediğim bir matematiği vardır diyerek soruyorum. Bisiklet ve bikefit konusunda uzman arkadaşlar daha iyi bir yorum yapabilir diye düşünüyorum.
Bir bisiklette ölçüler değiştiğinde sadece üst boru uzunluğu değişse söylediğinizde bir nebze haklısınız. Daha küçük bisiklet demek daha yüksektilmiş sele borusu demek aslında bu durumda toto yukarı kollar aşağı olacağından daha aero bir pozisyonda olacaksınız diye yorumluyorum ben.
 
Bir bisiklette ölçüler değiştiğinde sadece üst boru uzunluğu değişse söylediğinizde bir nebze haklısınız. Daha küçük bisiklet demek daha yüksektilmiş sele borusu demek aslında bu durumda toto yukarı kollar aşağı olacağından daha aero bir pozisyonda olacaksınız diye yorumluyorum ben.

Haklı olabilirsiniz. Arkadaşın sorduğu Trek Madone SL6'nın Reach/Stack değerlerine kendi sitelerinden baktım. 54 ile 56 kadrolar arasında Stack 6 mm değişirken, reach 22 mm kadar değişiyor. Yani uzanma mesafesinde yarım santimlik, yükseklikte ise 2 cm'lik değişken var. Buna mükabil, sele yüksekliği aynı kalsa da düşük kadroda Seat Tube değeri 54 cm kadroda 3 cm daha kısa. Bu değerlere göre bu kadar ufak farklar olsa da, stack ve reach değerlerine daha çok güvenerek 56 cm kadronun daha rahat olabileceğini mi düşünmeliyiz?

Not: Reach değeri aslında orta göbek merkezden yukarı, alın borusu üst noktası hizasına kadar ölçülen düz çizginin yüksekliği. Stack ise bu kesişimden alın borusu üst çizgisine kadar yere paralel çizginin uzunluğu. Yani Stack üst gövdemizin ne kadar uzanacağını, reach ise kalçamızın ne kadar yukarda kalacağını etkileyen özet kadro ölçüleri oluyor.
 
Son düzenleme:
Haklı olabilirsiniz. Arkadaşın sorduğu Trek Madone SL6'nın Reach/Stack değerlerine kendi sitelerinden baktım. 54 ile 56 kadrolar arasında Stack 6 mm değişirken, reach 22 mm kadar değişiyor. Yani uzanma mesafesinde yarım santimlik, yükseklikte ise 2 cm'lik değişken var. Buna mükabil, sele yüksekliği aynı kalsa da düşük kadroda Seat Tube değeri 54 cm kadroda 3 cm daha kısa. Bu değerlere göre bu kadar ufak farklar olsa da, stack ve reach değerlerine daha çok güvenerek 56 cm kadronun daha rahat olabileceğini mi düşünmeliyiz?

Not: Reach değeri aslında orta göbek merkezden yukarı, alın borusu üst noktası hizasına kadar ölçülen düz çizginin yüksekliği. Stack ise bu kesişimden alın borusu üst çizgisine kadar yere paralel çizginin uzunluğu. Yani Stack üst gövdemizin ne kadar uzanacağını, reach ise kalçamızın ne kadar yukarda kalacağını etkileyen özet kadro ölçüleri oluyor.
Stack ve reach değişimlerini ters yazmanıza rağmen dediğiniz mantık doğru. Kadro ölçülerinde genelde reach ufak ufak artarken stack daha fazla artıyor. Bazen kadro ölçüleri arasında gidon boğazı uzunluğu da değiştirilerek ayarlama yapıldığı oluyor tanımlandıysa buna da dikkat etmek gerek.
Yani sanılanın aksine büyük kadroda daha dik oturuluyor. Tabi bu dediğim arada bir ölçüde kaldığınız durumlar için. Daha dik oturmak için çok büyük kadro alırsanız uymayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Haklı olabilirsiniz. Arkadaşın sorduğu Trek Madone SL6'nın Reach/Stack değerlerine kendi sitelerinden baktım. 54 ile 56 kadrolar arasında Stack 6 mm değişirken, reach 22 mm kadar değişiyor. Yani uzanma mesafesinde yarım santimlik, yükseklikte ise 2 cm'lik değişken var. Buna mükabil, sele yüksekliği aynı kalsa da düşük kadroda Seat Tube değeri 54 cm kadroda 3 cm daha kısa. Bu değerlere göre bu kadar ufak farklar olsa da, stack ve reach değerlerine daha çok güvenerek 56 cm kadronun daha rahat olabileceğini mi düşünmeliyiz?

Not: Reach değeri aslında orta göbek merkezden yukarı, alın borusu üst noktası hizasına kadar ölçülen düz çizginin yüksekliği. Stack ise bu kesişimden alın borusu üst çizgisine kadar yere paralel çizginin uzunluğu. Yani Stack üst gövdemizin ne kadar uzanacağını, reach ise kalçamızın ne kadar yukarda kalacağını etkileyen özet kadro ölçüleri oluyor.

Düzeltme: Stack ve Reach rakamlarını ters yazmışım. Reach 6 mm değişirken, Stack 22 mm değişiyor. (Düzeltme için Onur beye teşekkürler).
Stack ve reach değişimlerini ters yazmanıza rağmen dediğiniz mantık doğru. Kadro ölçülerinde genelde reach ufak ufak artarken stack daha fazla artıyor. Bazen kadro ölçüleri arasında gidon boğazı uzunluğu da değiştirilerek ayarlama yapıldığı oluyor tanımlandıysa buna da dikkat etmek gerek.
Yani sanılanın aksine büyük kadroda daha dik oturuluyor. Tabi bu dediğim arada bir ölçüde kaldığınız durumlar için. Daha dik oturmak için çok büyük kadro alırsanız uymayacaktır.
Evet, Stack ve Reach değerlerini ters yazmışım. Düzeltme için teşekkürler.
 
Merhaba öncelikle şuanda kullandığınız bisikletin açı ve boyutlarına bakın. Özellikle reach ve stack , bilmiyorsanız. Efektif üst boru ve alın borusu uzunluğuna bakın , eğer yeterli esnekliğiniz yok ise bir ufak kadro sizi yoracaktır. Çünkü stack düşük olacak. Sonra gidon boğazını ters çevirmek gibi şeyler başınıza gelmesin ( benim geldi) o yüzden bakmadan alacaksanız emin olun derim.
 
Cevaplarınız için teşekkür ederim. 56 da karar kıldık. Geldi bisiklet ilk sürüşümü yaptım. 54 nasıl olurdu bilmiyorum.. ama 70 km lik sürüşüm çok rahat ve keyifliydi. Canyon endurace bisikletimden sonra aero da zorlanırım diyordum ama hiç de korktuğum gibi olmadı.. Bu sporu seven herkese istedi bisiklete binmek nasip olsun. Tekrar teşekkürler..
 
Hayırlı olsun, sorunsuz ve bol keyifle, güle güle kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: BAROK
Hayirli olsun, yolunuz hep açik olsun. Keyifli sürüsler...
 
  • Beğen
Tepkiler: BAROK
Cevaplarınız için teşekkür ederim. 56 da karar kıldık. Geldi bisiklet ilk sürüşümü yaptım. 54 nasıl olurdu bilmiyorum.. ama 70 km lik sürüşüm çok rahat ve keyifliydi. Canyon endurace bisikletimden sonra aero da zorlanırım diyordum ama hiç de korktuğum gibi olmadı.. Bu sporu seven herkese istedi bisiklete binmek nasip olsun. Tekrar teşekkürler..

Güle güle kullanın, çok güzel bir bisiklet.

Sele borusunun yüksekliğini ayarlarken dikkat edin mutlaka torkmetre kullanın. Bisikletin en hassas yeri orası diyebilirim, fazla sıkıldığında seat tube esneme yapıyor boşluklu kısımlarından. Ben istenen torkun da biraz altında sıkıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: BAROK
Merhaba, arkadaşlar internetten Madone sl6 sipariş vereceğim ..deneme şansım yok..trek ölçü tablosuna göre 56 kadroya uyuyorum ölçülerim: iç bacak 82,5 boy 178 ...Sitesindeki tablo aralığı da 56 kadro için 174-180 boy 81-85 iç bacak.. 54 kadronun ise boy: 168-174 iç bacak: 78-82 iç bacak 54 kadroya göre tam sınırda böyle durumda 54 mü 56 kadro mu tercih edilmeli..Teşekkürler..

Merhaba. Trek mağazasında Madone SL6 Pro denemiştim. 183 cm boy, 89 cm iç bacak ile bana 56 olmuştu.
Cevaplarınız için teşekkür ederim. 56 da karar kıldık. Geldi bisiklet ilk sürüşümü yaptım. 54 nasıl olurdu bilmiyorum.. ama 70 km lik sürüşüm çok rahat ve keyifliydi. Canyon endurace bisikletimden sonra aero da zorlanırım diyordum ama hiç de korktuğum gibi olmadı.. Bu sporu seven herkese istedi bisiklete binmek nasip olsun. Tekrar teşekkürler..
Hayırlı olsun. Darısı başıma.
 
  • Beğen
Tepkiler: BAROK
Merhaba, geçen haftalarda aldığım Trek madone 'un gidon bantı dökülmeye başladı !! İlk turumun sonunda küçük bir parçanın açıldığını görüp önemsememiştim kargoyu hazırlarken olmuş olabilir diye düşünmüştüm. 2. ve 3. turlarda bandın üzerinde farklı farklı yerlerinde özellikle daha çok temas olan üst kısmında dökülmeler var..Suni deri ceketlerde bir zaman sonra dökülmeler olduğu gibi dökülmeler.. Bu garantiye giriyor mudur?
 
Geri