Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Triban RC500 - Adventure/Gravel bisiklet üzerine bir inceleme

Benimkinde arka vitesler şıkır şıkır geçiyordu. Ön vites büyük aynakoldayken arttırıcının dış tarafına sürtüyordu. Hala da tam ayarlayabilmiş değilim. En sonunda kollardan trim muhabbetiyle sesi kesiyorum.
 
Scudo
Benimkinde arka vitesler şıkır şıkır geçiyordu. Ön vites büyük aynakoldayken arttırıcının dış tarafına sürtüyordu. Hala da tam ayarlayabilmiş değilim. En sonunda kollardan trim muhabbetiyle sesi kesiyorum.
aynakol büyük vitesteyken high vidasını biraz gevşetirseniz sürtme sorunu kesilecektir. (bisiklette yazmıyor ama sağdaki olması lazım.)

benim bisiklet hem ön hem arka ayarsız gelmişti.
 
@Efe ÇEPEL hocam nedense ayarlanmıyor H vidası artık hareket etmiyor. Tel gerginliği de sonda. Bilmiyorum idare ediyoruz :)
 
@Efe ÇEPEL hocam nedense ayarlanmıyor H vidası artık hareket etmiyor. Tel gerginliği de sonda. Bilmiyorum idare ediyoruz :)
Vites ayarları için şu iki kaynağı tavsiye ederim:


H/L ayarlarını yanlış yaparsanız sürüş sırasında zinciriniz atabilir, sonuç felaket olabilir. Çok kolay ayarlar, ama birkaç püf noktası var. Yukarıdaki kaynaklara bakın derim.
 
@erhan erhan önce h vidasını tamamen gevşetin sonra teli kablo üstündeki aparattan tamamen gevşetin, en son kablonun ucunu penseyle tutup alyanla teli tutan vidayı gevşetip teli iyice gerdirin ve alyanı sıkın. bu şekilde sürtme yaparsa kablo üzerinden biraz gerdirme yapın.

işlem bittikten sonra h vidasını ayarlayın ki zincir atma sorunu olmasın.
 
hayırlı olsun, çok güzel seçim yapmışsınız.

yeni başlayanlar için spd pedal, spd-sl'e göre daha iyi. sl pedalların oynama açısı çok daha azdır, bu yüzden spd pedala göre başlangıçta sakatlık ihtimali daha yüksek olur.(dizler alışmadığı ve fit henüz oturmadığı için) ben de spd ile başladım fitimi bulup tam anlamıyla alışınca spd-sl'e geçeceğim.

Çok teşekkür ediyorum :)

MTB bisikletimde yıllarca kullandığım için bir problem olacağını düşünmüyorum. Zira RC500'e alıştıktan sonra ondan inip MTB'ye bineceğimi pek sanmıyorum. Sürekli ormana giren birisi değilim. Genelde stabilize yollar, köy yolları, patikalar vs. Dolayısıyla yeterli olacaktır diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Efe ÇEPEL
Screenshot_2022-01-20-13-25-28-172_com.android.chrome.jpgScreenshot_2022-01-20-13-25-28-172_com.android.chrome.jpgdecathlon 700x38bu lastik uyarmi acaba?
700x38 takıldi mi hiç?
 
(link)
32dişliyi, 36dişli yapsak arka arttırıcı çalışır mı?
Bisiklet gelmeden deli sorular..
Ürün sayfasında hem kadro hem maşa için 700x36 ya da 650x40 mm'ye kadar diyor. 700x35'in üstüne çıkmamakta fayda var gibi.
Lastiğin decathlon değerlendirmelerinde kullanıcılardan biri triban520 ye takıldığından bahsedilmiş. Triban 520 yabancı kaynakta da 700x36 denmiş önerilen.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Bisikletimi servisten alayım, 700x38 mm konusuna yanıt vereceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent_K
(link)
32dişliyi, 36dişli yapsak arka arttırıcı çalışır mı?
Bisiklet gelmeden deli sorular..

Lastiğin decathlon değerlendirmelerinde kullanıcılardan biri triban520 ye takıldığından bahsedilmiş. Triban 520 yabancı kaynakta da 700x36 denmiş önerilen.
(link)
ne 32 olsun ne 36 olsun
11.34 bence tam kararı 😉😉😉
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent_K
Bir de ucuz olsun, çabuk olsun o bakımdan..✋
dostum öncelikle yeni bisikletin hayırlı olsun. tebrik ederim. çok güzel ve mantıklı kaliteli bir bisiklet almış oldun

arka ruble deki en büyük dişli yokuş dişlisi ve viteste tırmanma oranlarını etkiliyor.

arka rubleyi büyütmeye karar verirsen üzerinde ki sıfır rubleyi kullanmadan artı bir masrafa girerek yeni ruble almakla birlikte, üzerinde ki zincir de daha büyük bir ruble ile kısa kalacağından ya ek bir bakla alacaksın ya da yeni bir zincir daha almak zorunda kalacaksın .

bence önce mevcut haliyle bir deneyimle belki senin için gayet yeterli olacaktır .

bir de 32, 34 ve 36 ruble ile viteste tırmanış oranlarını yazayım . çünkü bu masrafa girecek kadar büyük bir fark yaratmıyor. bir de en önemlisi bisiklette ki sora r3000 gs arka aktarıcınin kapasitesi 11.34 ile sınırlı . 11.36 takarak arka aktarıcıyı yıpratmaya bence hiç gerek yok

11.32 ruble ile tırmanma oranı 34/32= 1.06
11.34 ruble ile tırmanma oranı 34/34= 1.0
tavsiye etmediğim 11.36 ruble ile tırmanma oranı 34/36=0.94

bence hiç değişiklik yapmaya değmez . rubleyi ve zinciri harcayıp bitirdikten sonra yeni zincir ile 11.34 ruble ye geçersin
 
Arttırıcı 36 yi desteklemiyorsa girmemek lazım o değişime, teşekkürler Hamza.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Zor bir sorum var. Ön kaliper kolunun yerinden çıktığından bahsetmiştim. Şu an bisikletim serviste, yeni ön kaliper gelmesini bekliyor. Ben bu arada ikinci el TRP Spyre set aldım ve orijinal yerine onu takmaları için Decahlon'a bıraktım. Ancak bugün beni aradılar ve TRP ön kaliperi yerine takamadıklarını söylediler (arkayı denememişler). Benim araştırmama göre TRP ön kaliper mevcut adaptörüyle, TRP arka kaliper de direkt olarak monte edilebilmeli. Bu konuda yardımcı olabilecek olan var mı?

Aşağıdaki resimler RC500'ün orijinal ön ve arka kaliperleri.
1642696601297.png
1642696620923.png

Bu da TRP'nin sitesinden mounting şeması:
1642696759232.png
 
@Efe ÇEPEL Lasitkler hayırlı olsun. Ne marka?

eyvallah hocam, lastikler mitas flash stop thorn 4mm zırhlı model, daha önce bildiğim bir lastik olduğundan bunu taktım, ıslak zeminde gayet iyi, çamurlu zeminde de düşürmeyecek kadar iyi bir lastik. üstünde gelen 28’lik lastiklerden kış için çok daha iyi olduğuysa kesin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: erhan erhan
Geri