Herkese keyifli forumlar 🙋🏻♂️,
Gerek forumdan aldığım bilgiler eşiğinde , gerekse de internetten yaptığım araştırmalar sonucunda, verdiğim paranın karşılığını sonuna kadar hakeden bir bisiklet arayışına girmiş ve bu yöndeki tercihimi triban 500 alarak kullanmış olduğumu sizlerle paylaşmak isterim. Henüz 2 gündür, strava kaydı bile açmaya tenezzül etmediğim, toplam 40 km lik ilk sürüş deneyimlerimi aktarmak istiyorum. Ardından uzun sürüş sonunda da buraya dönüp tecrubelerimi aktaririm.
Kışın, işe git gel yanında, ıslak ve soğuk zamanlarda da kullanabileceğim bir bisiklet arayışındaydim. Bunu da bazı konularda dile getirmiştim. Bisikleti kullanmadan, direk görsel olarak incelediğimde, sanki karbon ya da kompozit bir kadro izlenimi veriyor. Yakınina girdikçe, çamurluk ve çanta için askı aparatları, disk fren olsa da, fren balatalarinin küçük (?) olduğunu, seleyi ayarlamak istersem, sadece ileri geri harekete izin verdiğini farkettim.. Ardından tura başladım. 7.38 kg lik karbon bisikletimin peşine sica sicagina bu bisikleti tecrübe etmek hissiyat olarak şöyle bir şey yasatiyordu. Sadece pist için ayarlanmış, iç döşemeleri komple sökülmüş, direksiyon ve vites, lastikler , jant, fren ve motor mekanizması dışında bir şeyi olmayan, hem düz hem viraj kasabileceginiz süper hızlı bir otomobilden inip; sınıfı D segmenti olup, motoru B sınıfı, gaza bassaniz da gitmek istemeyen, hizini aldığı zaman da neredeyse sollama yapmak bile aşırıya kaçacak bir otomobil gibi hissettirdi. Aldığım bisiklet L boy olmasına rağmen, frenleri 1 lira buyuklegindeki balataya sahip, sıkıştırması tek yönlü baskı ile yapan bir fren sistemine sahip. Bu bence bir eksiklik. Daha geniş kaliperli ve çift taraflı baskı yapan bir fren, özellikle L boy kadro kullanıcıları için çok iyi olurdu. Bunu diskleri küçük vererek, daha küçük boy disk frenli yol bisikleti turevlerinde yapiyorlar. Elbette maliyet ve piyasa ederi açısından bu handikap oluşturmuş ama frenler şaşırtıcı derecede iyi tutuyor, tabi islakta ve toz toprak içerikli yolda henüz denemedim. Kuruda çok iyi/fazlasıyla yeterli.. Lastikler 2024 üretimi ve form olarak conti nin aero111 ine benziyor. Hem yuvarlanması hem de virajlarda kaymayacak, soğuk ya da kaygan zamanlarda da iş yapacak bir hali var.. Daha önce karbon bisikletimle gectigim aynı guzergahlari kesinlikle çok daha konforlu gectigimi hissettim.. Bu bisikletle , daha önceden gectigim tümsek ve cukurlardan titreme ve zangirdama süresi çok daha uzun şekilde geçiyorsunuz.. Sert bir tümsek ya da yüzeyden sonra, o rezonans azalmasıni yaşıyorsunuz. Böyle olacagini tahmin etmiştim ama bu kadar fazla hissedecegimi değil. Bu yüzden bisiklet henüz elime ulaşmadan sipariş verdiğim karbon sele borusu, gidon boğazı ve gidon ile bence bisiklet daha konforlu olacak. Sele borusu demisken, kadroya giren kisminin arkada kalan dış yuzeyine, reflektör özellikli beyaz bir bant yapmışlar, çok hoşuma gitti. Sahibine sordum ama kendisi bu şekilde aldığını söyledi, on aktaricisi 105 idi.. bazı markalarda bu tarz ikramlar görüyoruz, mesela Salcano xrs1 tiagrada, frenler de 105 ile geliyor gibi.. llk deneyimim bu şekildeydi, bir süre sonra jantları elimde bulunan karbon profilli jantlar ile yükselteceğim. Bir de fren / vites sistemi yükseltmesi ardından daha da keyif alacagimi dusunuyorum...