Scudo Sports

İnceleme Triban RC500 - Adventure/Gravel bisiklet üzerine bir inceleme

Scudo
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️,
Gerek forumdan aldığım bilgiler eşiğinde , gerekse de internetten yaptığım araştırmalar sonucunda, verdiğim paranın karşılığını sonuna kadar hakeden bir bisiklet arayışına girmiş ve bu yöndeki tercihimi triban 500 alarak kullanmış olduğumu sizlerle paylaşmak isterim. Henüz 2 gündür, strava kaydı bile açmaya tenezzül etmediğim, toplam 40 km lik ilk sürüş deneyimlerimi aktarmak istiyorum. Ardından uzun sürüş sonunda da buraya dönüp tecrubelerimi aktaririm.

Kışın, işe git gel yanında, ıslak ve soğuk zamanlarda da kullanabileceğim bir bisiklet arayışındaydim. Bunu da bazı konularda dile getirmiştim. Bisikleti kullanmadan, direk görsel olarak incelediğimde, sanki karbon ya da kompozit bir kadro izlenimi veriyor. Yakınina girdikçe, çamurluk ve çanta için askı aparatları, disk fren olsa da, fren balatalarinin küçük (?) olduğunu, seleyi ayarlamak istersem, sadece ileri geri harekete izin verdiğini farkettim.. Ardından tura başladım. 7.38 kg lik karbon bisikletimin peşine sica sicagina bu bisikleti tecrübe etmek hissiyat olarak şöyle bir şey yasatiyordu. Sadece pist için ayarlanmış, iç döşemeleri komple sökülmüş, direksiyon ve vites, lastikler , jant, fren ve motor mekanizması dışında bir şeyi olmayan, hem düz hem viraj kasabileceginiz süper hızlı bir otomobilden inip; sınıfı D segmenti olup, motoru B sınıfı, gaza bassaniz da gitmek istemeyen, hizini aldığı zaman da neredeyse sollama yapmak bile aşırıya kaçacak bir otomobil gibi hissettirdi. Aldığım bisiklet L boy olmasına rağmen, frenleri 1 lira buyuklegindeki balataya sahip, sıkıştırması tek yönlü baskı ile yapan bir fren sistemine sahip. Bu bence bir eksiklik. Daha geniş kaliperli ve çift taraflı baskı yapan bir fren, özellikle L boy kadro kullanıcıları için çok iyi olurdu. Bunu diskleri küçük vererek, daha küçük boy disk frenli yol bisikleti turevlerinde yapiyorlar. Elbette maliyet ve piyasa ederi açısından bu handikap oluşturmuş ama frenler şaşırtıcı derecede iyi tutuyor, tabi islakta ve toz toprak içerikli yolda henüz denemedim. Kuruda çok iyi/fazlasıyla yeterli.. Lastikler 2024 üretimi ve form olarak conti nin aero111 ine benziyor. Hem yuvarlanması hem de virajlarda kaymayacak, soğuk ya da kaygan zamanlarda da iş yapacak bir hali var.. Daha önce karbon bisikletimle gectigim aynı guzergahlari kesinlikle çok daha konforlu gectigimi hissettim.. Bu bisikletle , daha önceden gectigim tümsek ve cukurlardan titreme ve zangirdama süresi çok daha uzun şekilde geçiyorsunuz.. Sert bir tümsek ya da yüzeyden sonra, o rezonans azalmasıni yaşıyorsunuz. Böyle olacagini tahmin etmiştim ama bu kadar fazla hissedecegimi değil. Bu yüzden bisiklet henüz elime ulaşmadan sipariş verdiğim karbon sele borusu, gidon boğazı ve gidon ile bence bisiklet daha konforlu olacak. Sele borusu demisken, kadroya giren kisminin arkada kalan dış yuzeyine, reflektör özellikli beyaz bir bant yapmışlar, çok hoşuma gitti. Sahibine sordum ama kendisi bu şekilde aldığını söyledi, on aktaricisi 105 idi.. bazı markalarda bu tarz ikramlar görüyoruz, mesela Salcano xrs1 tiagrada, frenler de 105 ile geliyor gibi.. llk deneyimim bu şekildeydi, bir süre sonra jantları elimde bulunan karbon profilli jantlar ile yükselteceğim. Bir de fren / vites sistemi yükseltmesi ardından daha da keyif alacagimi dusunuyorum...
 
Hayırlı olsun güle güle kullanın. Yalnız lastikler üzerinde gelen protect+ ise ıslakta hiç güvenmeyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️,
Gerek forumdan aldığım bilgiler eşiğinde , gerekse de internetten yaptığım araştırmalar sonucunda, verdiğim paranın karşılığını sonuna kadar hakeden bir bisiklet arayışına girmiş ve bu yöndeki tercihimi triban 500 alarak kullanmış olduğumu sizlerle paylaşmak isterim. Henüz 2 gündür, strava kaydı bile açmaya tenezzül etmediğim, toplam 40 km lik ilk sürüş deneyimlerimi aktarmak istiyorum. Ardından uzun sürüş sonunda da buraya dönüp tecrubelerimi aktaririm.

Kışın, işe git gel yanında, ıslak ve soğuk zamanlarda da kullanabileceğim bir bisiklet arayışındaydim. Bunu da bazı konularda dile getirmiştim. Bisikleti kullanmadan, direk görsel olarak incelediğimde, sanki karbon ya da kompozit bir kadro izlenimi veriyor. Yakınina girdikçe, çamurluk ve çanta için askı aparatları, disk fren olsa da, fren balatalarinin küçük (?) olduğunu, seleyi ayarlamak istersem, sadece ileri geri harekete izin verdiğini farkettim.. Ardından tura başladım. 7.38 kg lik karbon bisikletimin peşine sica sicagina bu bisikleti tecrübe etmek hissiyat olarak şöyle bir şey yasatiyordu. Sadece pist için ayarlanmış, iç döşemeleri komple sökülmüş, direksiyon ve vites, lastikler , jant, fren ve motor mekanizması dışında bir şeyi olmayan, hem düz hem viraj kasabileceginiz süper hızlı bir otomobilden inip; sınıfı D segmenti olup, motoru B sınıfı, gaza bassaniz da gitmek istemeyen, hizini aldığı zaman da neredeyse sollama yapmak bile aşırıya kaçacak bir otomobil gibi hissettirdi. Aldığım bisiklet L boy olmasına rağmen, frenleri 1 lira buyuklegindeki balataya sahip, sıkıştırması tek yönlü baskı ile yapan bir fren sistemine sahip. Bu bence bir eksiklik. Daha geniş kaliperli ve çift taraflı baskı yapan bir fren, özellikle L boy kadro kullanıcıları için çok iyi olurdu. Bunu diskleri küçük vererek, daha küçük boy disk frenli yol bisikleti turevlerinde yapiyorlar. Elbette maliyet ve piyasa ederi açısından bu handikap oluşturmuş ama frenler şaşırtıcı derecede iyi tutuyor, tabi islakta ve toz toprak içerikli yolda henüz denemedim. Kuruda çok iyi/fazlasıyla yeterli.. Lastikler 2024 üretimi ve form olarak conti nin aero111 ine benziyor. Hem yuvarlanması hem de virajlarda kaymayacak, soğuk ya da kaygan zamanlarda da iş yapacak bir hali var.. Daha önce karbon bisikletimle gectigim aynı guzergahlari kesinlikle çok daha konforlu gectigimi hissettim.. Bu bisikletle , daha önceden gectigim tümsek ve cukurlardan titreme ve zangirdama süresi çok daha uzun şekilde geçiyorsunuz.. Sert bir tümsek ya da yüzeyden sonra, o rezonans azalmasıni yaşıyorsunuz. Böyle olacagini tahmin etmiştim ama bu kadar fazla hissedecegimi değil. Bu yüzden bisiklet henüz elime ulaşmadan sipariş verdiğim karbon sele borusu, gidon boğazı ve gidon ile bence bisiklet daha konforlu olacak. Sele borusu demisken, kadroya giren kisminin arkada kalan dış yuzeyine, reflektör özellikli beyaz bir bant yapmışlar, çok hoşuma gitti. Sahibine sordum ama kendisi bu şekilde aldığını söyledi, on aktaricisi 105 idi.. bazı markalarda bu tarz ikramlar görüyoruz, mesela Salcano xrs1 tiagrada, frenler de 105 ile geliyor gibi.. llk deneyimim bu şekildeydi, bir süre sonra jantları elimde bulunan karbon profilli jantlar ile yükselteceğim. Bir de fren / vites sistemi yükseltmesi ardından daha da keyif alacagimi dusunuyorum...

hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler 4k oldu bu yaz başı ilk işim lastikleri değiştirmek oldu gerçekten üzerinde gelen lastikler çok kötü conti gp 5000 takinca baya bi takınca anlıyorsunuz akıcılık baya değişti frenleride çift baskılı kaliperlerle değiştirdim daha frenleme daha ii oldu ancak sadece arkaya uydurabildim kaliperleri ön taraf uymadı titreşim konusu çok can sıkıcı evet ilerde karbon sele borusu ve gidonla değiştirip neler değişecek göreceğiz. Çok yönlü bir bisiklet gravelde oluyor yolada gidiyor lastik 36ya kadar takılabiliyor. Ve evet biraz ağır bir bisiklet. Rengini görünce çok beğenmiştim amber yanak contiler ile çok güzel oldu genel olarak memnunum.
Sizinde belirtiğiniz gibi ön aktarici 105 bu durumda şöle bişey sormak isterim arka aktarıcı ve rubleyi 11yada12li 105 ile değiştirsek bi sorun yaşarmıyız?
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler 4k oldu bu yaz başı ilk işim lastikleri değiştirmek oldu gerçekten üzerinde gelen lastikler çok kötü conti gp 5000 takinca baya bi takınca anlıyorsunuz akıcılık baya değişti frenleride çift baskılı kaliperlerle değiştirdim daha frenleme daha ii oldu ancak sadece arkaya uydurabildim kaliperleri ön taraf uymadı titreşim konusu çok can sıkıcı evet ilerde karbon sele borusu ve gidonla değiştirip neler değişecek göreceğiz. Çok yönlü bir bisiklet gravelde oluyor yolada gidiyor lastik 36ya kadar takılabiliyor. Ve evet biraz ağır bir bisiklet. Rengini görünce çok beğenmiştim amber yanak contiler ile çok güzel oldu genel olarak memnunum.
Sizinde belirtiğiniz gibi ön aktarici 105 bu durumda şöle bişey sormak isterim arka aktarıcı ve rubleyi 11yada12li 105 ile değiştirsek bi sorun yaşarmıyız?
Teşekkür ederim, daha önce Salcano cyc02 kullanıyordum zaten, bunun için de onun modern halı diyebilirim 😅 salcanoyu da antrenman için kullanıyordum ama o bariz daha hafifti, üstelik 7075 ya da 7071 aliminyum olduğunu okumustum, çin menseili ve daha inceltilmiş , haliyle hafif versiyonuydu.. Siz güzel bir güncelleme yapmışsınız, ölçü olarak ne kullandınız bilmiyorum ama mesela 30" luk gp5000 ler de var, cuk oturur diye düşünüyorum bu bisiklet için.. Kadro ağır ama bunun en büyük nedeni jantlar ve lastikler aslında.. Kadronun ağırlığını daha hafif jant ve lastik setleriyle bertaraf edebiliriz. Hafta sonu deneyeceğim bunu.. Bu arada GP 5000 gerçekten çok çok akıcı bir lastik.. hemen hemen aynı yüzeyi ve genişliği olan Michelin allseason 28 kullandım ama resmen birisi arkamdan çekiyor gibiydi... Vites konusunda shimanoya çok hakim değilim . Yani 11 li 105 rublesi ile dura ace rublesi , ya da 11 lilerinin birbiriyle kullanılmasının ya da zincirinin, bence bir sorun yaratacağını düşünmüyorum nitekim sram 10 lu red ile 10 apex aktaricilari kullandım, hissedilir bir fark görmedim.. fakat, sorduğunuz soruda emin oldugum şey, tüm sistemin vites sayısı, yol grubu için ayni olmalı..Ayrıca arka jantinizin ruble.kasasi da 11 ya da 12 li sisteme uygun olmasi gerekir , (+) , sizin vites/ fren kollarınız 9 lu ve bunları da değiştirmelisiniz, keza zinciri de 11 ya da 12 li olarak değiştirmelisiniz ki 12 Li sistem, di2 denilen kablosuz diyemeyeceğim ama öyle geçen yeni nesil bir grup.. o yüzden her şeyin değişmesi gerekiyor 😅
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: erman karabaş
...Yani 11 li 105 rublesi ile dura ace rublesi , ya da 11 lilerinin birbiriyle kullanılmasının ya da zincirinin, bence bir sorun yaratacağını düşünmüyorum nitekim sram 10 lu red ile 22 red aktaricilari kullandım, hissedilir bir fark görmedim.. ...
Evet, 11'lilerin hepsi birbiriyle uyumlu. Ben de Ultegra RD-R8000 ile Dura-Ace 11-23 ve 105 11-30 rubleleri ihtiyaca göre değiştirerek kullanıyorum.

...Sizinde belirtiğiniz gibi ön aktarici 105 bu durumda şöle bişey sormak isterim arka aktarıcı ve rubleyi 11yada12li 105 ile değiştirsek bi sorun yaşarmıyız?
+ zincir, aynakol, sağ vites kolu.
 
Evet, 11'lilerin hepsi birbiriyle uyumlu. Ben de Ultegra RD-R8000 ile Dura-Ace 11-23 ve 105 11-30 rubleleri ihtiyaca göre değiştirerek kullanıyorum.


+ zincir, aynakol, sağ vites kolu.
Desteğin için teşekkür ederim abi, bu arada geç fark ettiğim ve düzeltme yaptığım ama senin hızlı davranarak alintiladigin bölümünde, 10 red ile 10 apex aktaricilarini birlikte kullandım yazmak istedim , yanlış yazmışım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Teşekkür ederim, daha önce Salcano cyc02 kullanıyordum zaten, bunun için de onun modern halı diyebilirim 😅 salcanoyu da antrenman için kullanıyordum ama o bariz daha hafifti, üstelik 7075 ya da 7071 aliminyum olduğunu okumustum, çin menseili ve daha inceltilmiş , haliyle hafif versiyonuydu.. Siz güzel bir güncelleme yapmışsınız, ölçü olarak ne kullandınız bilmiyorum ama mesela 30" luk gp5000 ler de var, cuk oturur diye düşünüyorum bu bisiklet için.. Kadro ağır ama bunun en büyük nedeni jantlar ve lastikler aslında.. Kadronun ağırlığını daha hafif jant ve lastik setleriyle bertaraf edebiliriz. Hafta sonu deneyeceğim bunu.. Bu arada GP 5000 gerçekten çok çok akıcı bir lastik.. hemen hemen aynı yüzeyi ve genişliği olan Michelin allseason 28 kullandım ama resmen birisi arkamdan çekiyor gibiydi... Vites konusunda shimanoya çok hakim değilim . Yani 11 li 105 rublesi ile dura ace rublesi , ya da 11 lilerinin birbiriyle kullanılmasının ya da zincirinin, bence bir sorun yaratacağını düşünmüyorum nitekim sram 10 lu red ile 10 apex aktaricilari kullandım, hissedilir bir fark görmedim.. fakat, sorduğunuz soruda emin oldugum şey, tüm sistemin vites sayısı, yol grubu için ayni olmalı..Ayrıca arka jantinizin ruble.kasasi da 11 ya da 12 li sisteme uygun olmasi gerekir , (+) , sizin vites/ fren kollarınız 9 lu ve bunları da değiştirmelisiniz, keza zinciri de 11 ya da 12 li olarak değiştirmelisiniz ki 12 Li sistem, di2 denilen kablosuz diyemeyeceğim ama öyle geçen yeni nesil bir grup.. o yüzden her şeyin değişmesi gerekiyor 😅

conti gp 28 üzerinde gelen lastiklerle aynı değiştirmek istemedim. Jantlar yükseltmek istediğim parçalardan biri ama ne zaman olur bakıcaz :) soradan 105e geçince baya bi fark olaracaktır diye düşünüyorum. parça parça değiştirmektense yurt dışından getirebilsem full 105set çok daha uyguna gelir 550 dolar gibi bi fiyati vardi merlinde
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Teşekkür ederim, daha önce Salcano cyc02 kullanıyordum zaten, bunun için de onun modern halı diyebilirim 😅 salcanoyu da antrenman için kullanıyordum ama o bariz daha hafifti, üstelik 7075 ya da 7071 aliminyum olduğunu okumustum, çin menseili ve daha inceltilmiş , haliyle hafif versiyonuydu.. Siz güzel bir güncelleme yapmışsınız, ölçü olarak ne kullandınız bilmiyorum ama mesela 30" luk gp5000 ler de var, cuk oturur diye düşünüyorum bu bisiklet için.. Kadro ağır ama bunun en büyük nedeni jantlar ve lastikler aslında.. Kadronun ağırlığını daha hafif jant ve lastik setleriyle bertaraf edebiliriz. Hafta sonu deneyeceğim bunu.. Bu arada GP 5000 gerçekten çok çok akıcı bir lastik.. hemen hemen aynı yüzeyi ve genişliği olan Michelin allseason 28 kullandım ama resmen birisi arkamdan çekiyor gibiydi... Vites konusunda shimanoya çok hakim değilim . Yani 11 li 105 rublesi ile dura ace rublesi , ya da 11 lilerinin birbiriyle kullanılmasının ya da zincirinin, bence bir sorun yaratacağını düşünmüyorum nitekim sram 10 lu red ile 10 apex aktaricilari kullandım, hissedilir bir fark görmedim.. fakat, sorduğunuz soruda emin oldugum şey, tüm sistemin vites sayısı, yol grubu için ayni olmalı..Ayrıca arka jantinizin ruble.kasasi da 11 ya da 12 li sisteme uygun olmasi gerekir , (+) , sizin vites/ fren kollarınız 9 lu ve bunları da değiştirmelisiniz, keza zinciri de 11 ya da 12 li olarak değiştirmelisiniz ki 12 Li sistem, di2 denilen kablosuz diyemeyeceğim ama öyle geçen yeni nesil bir grup.. o yüzden her şeyin değişmesi gerekiyor 😅
Merhba ;

Bir ekleme yapmak isterim izninizle, 12li sistem 105 serisinin 7120 modeli mekanik, 7170 modeli elektronik(di2). GRX 'de de mekanik 12li bulunuyor. (820 (m) ve 825 (di2) olarak.)
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Herkese selamlar, elimde schwalbe green marathon 28'lik lastikler var rc500'ün standart lastiği yerine taksam sizce fark yaratır mı? Marathon galiba biraz tur lastiği gibi anladığım kadarıyla yeni başladığım için biraz rastgele bilmeden aldım, şuan için rc500'ün standart lastikleri de benim için yeterli ilerleyen zamanlar için soruyorum.
 
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️, birkaç hafta önce üst sıralarda kısa bir inceleme detayı vermiştim, atladigim konulardan biri de zinciri idi. Üzerinde gelen diye düşünüyorum muhtemelen, yaklaşık 400 km oldu aldigimdan beri (benden önceki sahibinin 600 kadar sürdüğünü de eklersem) ve bugün zincirin uzadığını farkettim.. hafta içi de zincir ve dişli sesleri geliyordu ama yağmur çamur vs diye hafta sonu vites ayarı kaçmıştır, biraz da zincir ve dişliler kirli diye zincir uzamasi aklıma gelmemisti... az önce baktım, YBN marka zincir var üzerinde ve muhtemelen de bu zincirle geliyor bisiklet..Dedik ya, fiyat / performans diye, biraz fazla performanslı suruslere pek gelmiyor. En azından vites sistemi Shimano ise 9 lu Shimano isterdim.. Durduk yere 1000 lik oldu 1000 km den sonra 😃
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke Demirel
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️, konusu geçen bisikletin ayna kol yapraklarinin pedal kollarına bağlanma ölçüsü nedir ? Ayna kol yaprağı alacağım , emin olmak için soruyorum .. 4 vidalı her Shimano uyar mi
 
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️, konusu geçen bisikletin ayna kol yapraklarinin pedal kollarına bağlanma ölçüsü nedir ? Ayna kol yaprağı alacağım , emin olmak için soruyorum .. 4 vidalı her Shimano uyar mi
R3000 Sora var üzerinde.. Teknik konulara pek fikrim yok ama BCD 110 4 vidalı bütün BCD 110 yapraklar uyar sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
R3000 Sora var üzerinde.. Teknik konulara pek fikrim yok ama BCD 110 4 vidalı bütün BCD 110 yapraklar uyar sanırım.
Abi sora ön vites kolları ve arka aktarıcı.. on aktarıcı 105.. Zincir ybn, krank kolları ve yaprakları noname gibi bir şey..üstünde tanım göremedim ama görüntü olarak dediğin gibi , ben de suphede kaldım...
 
Abi sora ön vites kolları ve arka aktarıcı.. on aktarıcı 105.. Zincir ybn, krank kolları ve yaprakları noname gibi bir şey..üstünde tanım göremedim ama görüntü olarak dediğin gibi , ben de suphede kaldım...
Asimetrik mi vidaları?
 
Asimetriğe benziyor, alacağın her aynakol yaprağı buna uymaz. Spesifik olarak asimetrik almanız gerek, shimano deore-xt-xtr modellerinde de benzer durum söz konusu
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Selamlar arkadaşlar Van Rysel RC500, Bisan All Trail Eco Claris, Cararro Gravel G0 bisikletlerinden hangisini önerirsiniz?
 
Selamlar arkadaşlar Van Rysel RC500, Bisan All Trail Eco Claris, Cararro Gravel G0 bisikletlerinden hangisini önerirsiniz?
Carrarı g2 kullandım. Akıcı bir gravel değildi g0 da muhtemelen öyledir. Şuan all traıl grx 600 var.
 
Geri