Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tubeless lastik niye?

Şahsım gibi gaza gelip Dünya'nın en saçma lastiği Panaracer Gravelking SK alırsanız her turda patladığını görürsünüz. 3 yedek iç lastiği kullandığım son turdan sonra lanet edip tubeless'a geçtim. Muc-off setini aldım.

Dertlerim bitti mi? Tabi ki hayır. Bu karakter yoksunu, haysiyet eksikliği yaşayan lastik gene patlıyor. Etrafa sealant'ı püskürtüyor... Ama lastik söküp tamirat yapmıyorum. Çok olsa 1-2 dk mola verip sealant'ın kurumasını bekliyorum.

Ama asıl hikaye arazide 700x35mm lastikle 35 psi'da gezebilmek. Amortisör kadar olmasa da inanılmaz konfor ve tutuş sağlıyor. En önemli nokta da burası. Sistem başta bunun için tasarlanmış durumda. Bir de tabi bisikletin akıcılığında farkedilir artış oluyor.

Mesela 700x28 lastik tubeless sistemde 80 psi'da, iç lastik ile 100 psi'daki performansı verebiliyor.

Patlama direnci biraz daha yüksek bir lastikte mükemmel bir uygulama. Lanet Panaracer Gravelking ( kingmiş... şeyimin kingi) için konuşmak istemiyorum.
 
Scudo
Şahsım gibi gaza gelip Dünya'nın en saçma lastiği Panaracer Gravelking SK alırsanız her turda patladığını görürsünüz. 3 yedek iç lastiği kullandığım son turdan sonra lanet edip tubeless'a geçtim. Muc-off setini aldım.

Dertlerim bitti mi? Tabi ki hayır. Bu karakter yoksunu, haysiyet eksikliği yaşayan lastik gene patlıyor. Etrafa sealant'ı püskürtüyor... Ama lastik söküp tamirat yapmıyorum. Çok olsa 1-2 dk mola verip sealant'ın kurumasını bekliyorum.

Ama asıl hikaye arazide 700x35mm lastikle 35 psi'da gezebilmek. Amortisör kadar olmasa da inanılmaz konfor ve tutuş sağlıyor. En önemli nokta da burası. Sistem başta bunun için tasarlanmış durumda. Bir de tabi bisikletin akıcılığında farkedilir artış oluyor.

Mesela 700x28 lastik tubeless sistemde 80 psi'da, iç lastik ile 100 psi'daki performansı verebiliyor.

Patlama direnci biraz daha yüksek bir lastikte mükemmel bir uygulama. Lanet Panaracer Gravelking ( kingmiş... şeyimin kingi) için konuşmak istemiyorum.
Panaracer Gravelking Slick TLC de benim ilk tubeless lastiklerimdi. Carraro G2'de kullandım, zaten tubeless olarak kullanılması öneriliyor. Evet çok çabuk patlıyor ama muazzam da yol tutuyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Spd-SL Terlik
Tubeless ready bisiklet alınca bildiğim kadarı ile iç lastikli olarak geliyor. Tubeless lastik takılabilir olduğunu ve jantta tubeless için uygun sibop takıldıktan sonra uygun dış lastik (eğer üzerinde gelen lastik tubeless değil ise ki muhtemelen değildir) alınıp içerisine sıvı koyularak kullanılıyor.

Bisiklet ile birlikte sıvı verildiğini, hatta tubeless jant seti ya da tubeless lastik ile birlikte de sıvı verildiğini henüz duymadım görmedim. Ayrıca temin etmeniz gerekiyor. Ya da düzenli gittiğiniz bisikletçiniz gerektiğinde cüzi bir bedel karşılığında koyar uğraşmazsınız. Ya da kendinize bir bidon alıp bisikletçinize bunu kullan dersiniz.
Almanya dan aldığım Giant bisikletimin kutusundan 2 kutu lastik sıvısı çıktı.
 
Almanya dan aldığım Giant bisikletimin kutusundan 2 kutu lastik sıvısı çıktı.
Ne güzel yapmışlar. İlk defa duydum. Adamları tebrik etmek lazım. 👍🏻
Almanya dediğinizde şaşırmadım ama.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
yol bisikletimde 5000km civarı pro one tubeless kullandım gerçekten çok kullanışlı bir sistem lakin yeni geçiş yapacaklar şunun bilincinde olursa üzülmezler; Yolda lastiğiniz patladı, sıvı patlağı kapattı herşey yolunda, DEĞİL. eve geldiğinde o patlağı bulup tamir etmezsen bir sonraki turda aynı yerden hava kaçıracaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclistteacher
Ne güzel yapmışlar. İlk defa duydum. Adamları tebrik etmek lazım. 👍🏻
Almanya dediğinizde şaşırmadım ama.
Ben Türkiye'den aldım Giant bisikletin kutusundan 2 ad 60+60 ml lastik sıvısı çıktı, ülke ile pek bir alakası yok firmanın sunduğu bir hizmet.
 
Son düzenleme:
Ben Türkiye'den aldım Giant bisikletin kutusundan 2 ad 60+60 ml lastik sıvısı çıktı, ülke ile pek bir alakası yok firmanın sunduğu bir hizmet.
Şimdi şaşırdım ama 😂
 
Tubeless sisteme yeni geçtim. Şu ana kadar yaptığım sürüşler gerçekten çok konforlu sürüşler oldu. Henüz patlama yaşamadım, istememde :)) tavsiye ediyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan1984
Eylül ayından beri bende tubeless kullanıyorum yol bisikletimde (700x25c). Şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadım. Sadece sanki kullanmadığım zamanda beklerken iç lastiğe göre bir tık daha çabuk iniyor gibi geldi.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Merhaba, jantım tubelesa değil fakat avantajlı bir fiyata tubeless lastik aldım. Genellikle patika yolda kullanıyorum. Jantı kitle tubeless'e dönüştürmeli miyim? Yoksa iç lastikle kullanmam daha mı rahat olur? İşe gidiş geliş yaptığım için amacım patlak tamiri ile uğraşmamak. Tubelesste tube kullanan arkadaşlar bir olumsuzluk yaşıyor mu?
 
Merhaba, jantım tubelesa değil fakat avantajlı bir fiyata tubeless lastik aldım. Genellikle patika yolda kullanıyorum. Jantı kitle tubeless'e dönüştürmeli miyim? Yoksa iç lastikle kullanmam daha mı rahat olur? İşe gidiş geliş yaptığım için amacım patlak tamiri ile uğraşmamak. Tubelesste tube kullanan arkadaşlar bir olumsuzluk yaşıyor mu?

Tubeless lastik patladığında sıvı deliği kapatıyor. Ancak kapatana kadarki süre içinde veya sıvının kapatamayacağı türde bir delinme olduğu taktirde, o sıvı bisikletinize, hatta üstünüze başınıza sıçrayacaktır. Dolayısıyla işe gidişte önermem.
 
Bir şey soracağım, altı ayda bir ya da yılda, iki yılda bir sıvı yenilenecek markaya göre fakat, eski sıvı kuruyor mu? ya da lastiğin içi temizleniyor mu? üstüne devam mı ediliyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Bir şey soracağım, altı ayda bir ya da yılda, iki yılda bir sıvı yenilenecek markaya göre fakat, eski sıvı kuruyor mu? ya da lastiğin içi temizleniyor mu? üstüne devam mı ediliyor?
Bisikletin kullanım frekansı önemli. 2 yıl hiç yerinden oynamazsa ne olur ona bakmak lazım markasına göre değişebilir.
Bir de zamanla diken VS battıkça sıvının tamir ettiği delik sayısı arttıkça sıvı azalmakta.

Düzenli kullanımda lastiğin yenilenme zamanı gelene kadar idare ediyor bir çok sıvı.

Benim bir bisikletim az kullanılmasına rağmen sıvı ile ilgili bir sıkıntı yaşamadım henüz. 2 senelik olacak yakında içindeki sıvı.
 
Öncelikle cevap için teşekkür ederim, giant content modelini almıştım, üzerinde tubeless lastikleri ile geldi, ilk defa kullanacağım için nasıl kullanayım bilemedim, tahmin ettiğim değişimden önce lastiğin içi yıkanıyor, birde bayiden çıkışta, verirken sıvı ekliyorlar sanırım
 
  • Beğen
Tepkiler: bekirs07
Sıvının zamanla fitilin altına sızıp tel başlarında korozyona yol açtığı da bilinen bir durum. Düzenli bakım ve masraf gerektiriyor clincher'a göre, uzun zamandır tubeless uyumlu jantlı bisikletlerim olmasına rağmen hiç kullanmadım, Durano DD alıp iç lastikle 8 yıla geldim patlaksız :) 8 yılda 60 bin km yapıyor yaklaşık geçilen km. 2 yıl arayla bir set dış lastik yeniliyorum sadece
 
Evet güzel bir lastik inceledim, patlama direnci 6 üzerinden 5 vermiş, ben yeni aldım 2021 ekim çıkışlı, üzerinde 32 mm giant gravia fondo ile geldi, nasıl bilmiyorum yalnız, ben de iç lastiği tercih ederim ama, yolda ters çevirip bisikleti yere koymak istemiyorum, yeni 😃
Yani fabrika çıkışı tubeless lastikleri ile geldi
 
  • Beğen
Tepkiler: bekirs07
Geri