Scudo Sports

Tubeless lastikler nasıl takılır?

@Mustafa Zeybek 5 liralık adaptör ve benzinliği denedim maalasef işe yaramadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Scudo
Adaptöre ihtiyaç yok aslında, tubeless siboplarının genelde iç kısımları (valve core) çıkarılabilir durumda benim bildiğim. Onu çıkarıp direkt benzinlikteki havayı basabiliyorsunuz, ki ben öyle yapıyorum. 29" geniş lastik olmasına rağmen sorun olmuyor. Sibobun içinde iç mekanizması olunca zaten daha zor hava geçtiği için lastiği oturtma olayı daha zor oluyor.
 
Ben de dün akşam tubeless geçişi yaptım. Ön lastiği standart ayaklı pompa ile hava basıp şişirdim ama arka lastik de başarılı olamadım. Mecburen Co2 tüpü kullanmak zorunda kaldım. Sanırım sürekli tubeless kullanılıcaksa tubeless pompası şart.

227423 dosyayı görüntüle
Hayırlı olsun ama eğer bilerek almadıysanız bir kötü haberim var. Her ne kadar patlat önleyici sıvı iş yapacak olsa da aldığınız Schwalbe TT'lerin patlama direnci oldukça düşük. TT versiyonu olduğu için ağırlıktan kazanmak adına patlama direncinden feragat ediliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bike Storm 09
Ben benzinlikte adaptörle şişirebilidim tublessi. Psi değerini yüksek ayarlayıp patlak lastik moduna aldım kompresörü. Tabi hava tutması için 3-4 deneme yapıyorum.
Bu tubless pompasını bir yangın tüpüyle falan yapabilir miyiz acaba? Bunu bir araştıracağım yakında.
 
Yangın tüplerinde hava yerine azot gazı kullanılıyor, oldukçada güçlü bir gaz. Tozla birlikte basılıyor. Bazılarında bağımsız tanklar var. 250 ve üzeri yangın Kuru Kimyevi Tozlu sistemlerde. Aslında denenebilir merak ettim şimdi. :D
 
Hayırlı olsun ama eğer bilerek almadıysanız bir kötü haberim var. Her ne kadar patlat önleyici sıvı iş yapacak olsa da aldığınız Schwalbe TT'lerin patlama direnci oldukça düşük. TT versiyonu olduğu için ağırlıktan kazanmak adına patlama direncinden feragat ediliyor.
peki patlak direnci en iyi olan lastik tercihi hangi marka olmalı bir öneriniz var mı ? ben ilerde geçmek niyetindeyimde
 
@ndhakara teşekkürler bilerek aldım. Başka antrenman jant setim var.
@İki teker bir dünya 8409 yaklaşık 6-7 takım farklı marka, ebat lastik kulanmış birisi olarak söylüyorum. Bu işin bir tane doğrusu yok. Kiloya, kullandığın yol zeminine ve uyguladığın basınç miktarına göre değişiyor. Birisinin sürekli patladı eve her gün taksi ile döndüm dediği bir lastikle ben 3000 km tek patlak ile tamamladım. Yani özetle bu iş bir miktar da şans işi. kesenize uygun akıcılığına inandığınız bir lastik alın kullanın derim.
 
Günaydın Tubeless sonrası lastikler çok kısa sürede (24 saat) içinde havaları iniyor. Dün tubeless sıvıları az olabilir diye biraz daha takviye yaptım ama sonuç hep aynı. Acaba nerede hata yapmış olabilirim ?
 
Tubeless hava basmak gerçekten sıkıntılı. Ben yangın tüpünden tubeless pompası yaptım. Çok iyi iş görüyor. Elinizde boşalmış eski tüp varsa bence siz de yapın dursun bir köşede. Havayı tek seferde basıyorum. Lastik çat diye oturuyor :koptum:
 
@burcinhan lastikleri iyice şişirdikten sonra köpüklü bir sünger ile lastiği silerseniz (özellikle sibobun olduğu kısımları da), nerelerden hava kaçırdığını görebilirsiniz.
 
@ratm evet önce bunu bir denemek gerekliydi ilk mesajı göndermeden önce. Teşekkürler.
 
Günaydın Tubeless sonrası lastikler çok kısa sürede (24 saat) içinde havaları iniyor. Dün tubeless sıvıları az olabilir diye biraz daha takviye yaptım ama sonuç hep aynı. Acaba nerede hata yapmış olabilirim ?
İlk takıldıktan sonra bir kaç gün için ben de inme olduğunu ama bir kaç gün sonra inmenin makul seviyelere gerilediğini gözlemledim. Allah var jant ile gelen Mavic Yksion Pro'larda böyle bir durum olmamıştı ama sonra denediğim Schwalbe Pro 1 (eski ve yeni seri), Vittoria'larda dediğiniz gibi durumu bir süre yaşadım. Ama sonrasında 3-4 günde bir şişirme rutinine geri döndüm.
Her iki lastiğe de 30ml kadar sıvı koyuyorum. 4 ayda bir de takviye yapıyorum. Sürekli bir inme varsa @ratm ın dediği gibi kaçak yeri bulabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Ben de bisikletimin üzerinde gelen standart Giant Gavia AC 1 tubeless lastikleri kullanıyorum. Trainer günleri başladığından bu tarafa trainer üzerinde de aynı lastikleri kullanıyorum. Geçen günlerden arka lastiğin çok fazla indiğine şahit oldum. 1-2 sefer şişirim gözlemledim 40 psi a kadar düşüyordu havaları. Sonra evde bulunan sıvıdan takviye yaptım ve tekrar şişirdim. Elimle lastiği yokladığımda yanak kısmında ufacık biryerden sıvının çıktığını gördüm. O gün bu gündür arka lastikte inme olmadı.
 
sanırım lastiklerde üretim hatası var yanak kısmında birleşim yerlerinden kaçırıyor.
 
@burcinhan şişirdikten sonra jantı çıkartıp sertçe vurdurun yere.
 
Continental 5000TL lastikler ile birlikte gelen Continental RevoSealant' ı uygularken baya sorun yaşadım, iyice çalkaladım ancak içindeki pütürler baya deliği kapattı, normali mi böyledir yoksa sıvı mı sorunlu emin olamadım. Fikri olan var mıdır? Aldığım firmaya mail attım bu arada.


img_20200616_193644-jpg.230665
IMG_20200616_193641.jpgIMG_20200616_193635.jpg
 

Dosyalar

  • IMG_20200616_193644.jpg
    IMG_20200616_193644.jpg
    83,7 KB · Okunma: 129
@Gringo1903 Bence kesinlikle problemli. (link) ben arkadaştan aldım bunu uzun sürüş sonrası arka lastik durduğu yerde indi ve şişirince hava kaçırma yerini görüp elimle hissedebildim. İçindeki sıvı bitmiş büyük ihtimalle. Bu sıvıdan (Bildiğiniz sıvı hale hava ile temas edince sümüksü bir hal alıyor) doldurdum hava basınca kaçak devam etti ama yerçekimi açısına getirince patlağı oradan bir miktar sıvı fışkırdı ve delik hava kaçırmaz oldu hatta bu sabah evden çok uzaklaşmadan bir tur attım hiçbir sıkıntı yaşamadım. Sizin sıvınız sanki hava ile temas etmiş gibi.
 
Continental 5000TL lastikler ile birlikte gelen Continental RevoSealant' ı uygularken baya sorun yaşadım, iyice çalkaladım ancak içindeki pütürler baya deliği kapattı, normali mi böyledir yoksa sıvı mı sorunlu emin olamadım. Fikri olan var mıdır? Aldığım firmaya mail attım bu arada.


img_20200616_193644-jpg.230665
230666 dosyayı görüntüle230667 dosyayı görüntüle
Muhtemeln paketi hava almış ve kurumuş. Kullanmayın derim, kullanılacak durumda değil.
 
Geri