Scudo Sports

Tubeless lastikler nasıl takılır?

@trainspotting35 Şişe içinde sıvı da var ama bol bol fotoğraftaki pütürcükler var (elimle ezdiğimde ufalanıyorlar iyice, sanki kurumuş lastik gibi). @ndhakara Lastikleri takmak o kadar uğraştırdıki geri sökmedim (bileklerim avuç içlerim mahvoldu), mecburen sıvıyı da koyabildiğim kadar koydum ama bu haliyle patlağı ne kadar kapatır ona emin değilim. Chainreactioncycles' ın geri dönüşüne göre başka bir lastik sıvısı alıp onu eklerim üzerine olmazsa.
 
Scudo
@Gringo1903 O pütürcüklerden hiç olmamalı bende ki sıvı havayla temas edince sümüksü bir hale dönüşüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gringo1903
@trainspotting35 Şişenin ağzında koruma kapağı da vardı kendim açtım hava almış olması da imkansız, her markanın sıvısının yapısı farklı mı acaba? Bakalım firmanın geri dönüşüne göre tekrar yazarım buraya.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Delta'dan Mucoff aldım ben de sıvı için, gayet iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Canlı chat üzerinden yazışmalarım sonucu yeni bir sıvı gönderelim dediler, başka marka ile değiştirmelerinin mümkün olup olmadığını sordum, (link) bu uygun mu dediler, oluru verdim. Sipariş oluşturdular, eski sıvıyı lastiği açıp temizlemek gerekir mi acaba yeni sıvıyı uygulamadan?
 
@Gringo1903 Ben bugüne kadar iki sefer sıvı takviyesi yaptım hiçbirinden lastiği çıkartıp içindeki sıvıyı temizlemedim ama sizin ki başka bir boyut olmuş sanki.
 
@trainspotting35 Bakalım bu siparişin gelmesi 2 haftayı bulacak gibi, o zamana lastiği söküp takacak gücü kendimde bulursam olmuşken temiz iş olsun deyip eski sıvıyı temizleyebilirim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@trainspotting35 Bakalım bu siparişin gelmesi 2 haftayı bulacak gibi, o zamana lastiği söküp takacak gücü kendimde bulursam olmuşken temiz iş olsun deyip eski sıvıyı temizleyebilirim :)
Mavic, conti ve stans no tubes race sealant kullandım. Stan's in race sealant olanını tek geçerim. Fiyatı yüksek ama diğerlerinin kapatamadığı büyüklükteki patlakları 1 2 saniye içerisinde kapatıyor. Bir de aynı marka sıvıları yenilemekte bir sıkıntı yok diye biliyorum ama iki farklı marka karıştığında sorun olabilir mi fikrim yok.
Bir de elleri tarumar eden lastik conti 5000 tl mi? Ben deneyip takamayınca mecbur satmıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gringo1903
@ndhakara Orange seal içinde iyi yorumlar var bakalım gelince deneyip göreceğiz. Evet lastikler conti 5000 jantlar prime se-50 modeli, ilk jantı Bi 20 dakika civarı elle takmaya çalıştım, en son baktım olacak gibi değil kalın bir levye vardı onunla ne olacaksa olsun deyip biraz zorlayarak 2-3 dakika içinde takmayı başardım. Ben lastikler janta oturmaz hava basamam diye korkarken normal ayak pompası ile hiç sorunsuz lastik oturdu janta.
 
  • Beğen
Tepkiler: kenanyusuf
@ndhakara Orange seal içinde iyi yorumlar var bakalım gelince deneyip göreceğiz. Evet lastikler conti 5000 jantlar prime se-50 modeli, ilk jantı Bi 20 dakika civarı elle takmaya çalıştım, en son baktım olacak gibi değil kalın bir levye vardı onunla ne olacaksa olsun deyip biraz zorlayarak 2-3 dakika içinde takmayı başardım. Ben lastikler janta oturmaz hava basamam diye korkarken normal ayak pompası ile hiç sorunsuz lastik oturdu janta.
Öyle lastik olmaz olsun diyeceğim budur. 2 saat her şeyi denedim bana mısın demedi. Schwalbe pro one yeni seriyi zorlasam elle bile kolayca takarım. Plastik levye ile zorlamadan taktım. 2 watt için o gerilime değmez kesinlikle.
 
  • Beğen
Tepkiler: kenanyusuf
@ndhakara stans race sealant ı yurtdışından mı aldınız yoksa Türkiye de satan var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: kenanyusuf
Öyle lastik olmaz olsun diyeceğim budur. 2 saat her şeyi denedim bana mısın demedi. Schwalbe pro one yeni seriyi zorlasam elle bile kolayca takarım. Plastik levye ile zorlamadan taktım. 2 watt için o gerilime değmez kesinlikle.

mavic yksion pro lastikler ksyrium janta oturtana kadar ben de aynısını yaşamıştım. ellerim titriyordu jantı taktıktan sonra..

stans sıvı kullanıyorum. geçen yıl sıvı, lastik içinden püskürmeye başladı. ben de iki lastiği de söktüm. amacım içindeki sıvıyı ve kalıntılarını temizleyip, yenisini doldurmaktı. lakin bu deliklerin de bir şekilde kapanması gerekiyor. ne ile bu delikleri kapatabilirim? pattex in elastik japonu var. repair olarak adlandırılan. onu alıp, tüm patlak yerleri temizleyip sürdüm. dayancak zannı ile. sonra lastiği takmak için uğraşmaya başladım ki bu sefer daha beterdi.zira lastik kenarlarında donup yapışmış sıvı kalıntıları lastiğin kenarlarını birkaç mişim daha da kalınlaştırdı. 2 adet levye kırıldı lastikleri takana kadar. o sinirle aldım elime kaşığı, başladım kastırmaya. isterse o jant yamulsun, isterse lastik yırtılsın umrumda değildi. sonunda taktım. jantın kenarlarındaki boyalar soyuldu hep.
bir süre idare etti. yani şubat ayından geçen haftaya kadar idare etti. bu hafta yine söktüm lastiği, yapıştırıcı sürdüğüm yerlerden kaçırıyor, orayı komple temizleyip, lastiklere yüksek buhar uygulayıp taktım. böyle de zor ama kabul edilebilir hale geliyor. yine sıvı püskürtmeye başladı lastik. delik de 2 yada 3 mm lk bir şey. onun dışında kalan küçük deliklerde ıslaklık gözlüyorum. az da olsa kaçırıyor. iyi de neden kaçırıyor aklım almıyor. lastiğin mi ömrü bitti, sıvı mı bayatladı bilmiyorum. yeni lastik alacağım diyorum ama o da böyle zor takılırsa alıp çiğnerim bu jantları. o kadar zor takılıyor ki, iç lastikle kullanayım bile diyemiyorum. yolda giderken bu lastik söküp takılamaz mümkün değil.

ek olarak: lastikten foşkıran o sıvının orta. aktarıcıyı, kadroyu, jantı, selenin iç kısmını,forma ve şortu ne hale getirdiğini, forma ve şort neyse de aynakolun orası ve aktarıcının olduğu yeri, seleyi temizlemek için akşama kadar uğraştığımı söylemeyi unutmuşum.
 
mavic yksion pro lastikler ksyrium janta oturtana kadar ben de aynısını yaşamıştım. ellerim titriyordu jantı taktıktan sonra..

stans sıvı kullanıyorum. geçen yıl sıvı, lastik içinden püskürmeye başladı. ben de iki lastiği de söktüm. amacım içindeki sıvıyı ve kalıntılarını temizleyip, yenisini doldurmaktı. lakin bu deliklerin de bir şekilde kapanması gerekiyor. ne ile bu delikleri kapatabilirim? pattex in elastik japonu var. repair olarak adlandırılan. onu alıp, tüm patlak yerleri temizleyip sürdüm. dayancak zannı ile. sonra lastiği takmak için uğraşmaya başladım ki bu sefer daha beterdi.zira lastik kenarlarında donup yapışmış sıvı kalıntıları lastiğin kenarlarını birkaç mişim daha da kalınlaştırdı. 2 adet levye kırıldı lastikleri takana kadar. o sinirle aldım elime kaşığı, başladım kastırmaya. isterse o jant yamulsun, isterse lastik yırtılsın umrumda değildi. sonunda taktım. jantın kenarlarındaki boyalar soyuldu hep.
bir süre idare etti. yani şubat ayından geçen haftaya kadar idare etti. bu hafta yine söktüm lastiği, yapıştırıcı sürdüğüm yerlerden kaçırıyor, orayı komple temizleyip, lastiklere yüksek buhar uygulayıp taktım. böyle de zor ama kabul edilebilir hale geliyor. yine sıvı püskürtmeye başladı lastik. delik de 2 yada 3 mm lk bir şey. onun dışında kalan küçük deliklerde ıslaklık gözlüyorum. az da olsa kaçırıyor. iyi de neden kaçırıyor aklım almıyor. lastiğin mi ömrü bitti, sıvı mı bayatladı bilmiyorum. yeni lastik alacağım diyorum ama o da böyle zor takılırsa alıp çiğnerim bu jantları. o kadar zor takılıyor ki, iç lastikle kullanayım bile diyemiyorum. yolda giderken bu lastik söküp takılamaz mümkün değil.

ek olarak: lastikten foşkıran o sıvının orta. aktarıcıyı, kadroyu, jantı, selenin iç kısmını,forma ve şortu ne hale getirdiğini, forma ve şort neyse de aynakolun orası ve aktarıcının olduğu yeri, seleyi temizlemek için akşama kadar uğraştığımı söylemeyi unutmuşum.
Merhaba,

Gp 5000 tl kullanıyorum benzer tecrübe ben de yaşadım. 3000 km oldu sanırım lastiklerle, yakından baktığımda patlak sıvısının doldurduğu küçük delikleri görüyordum bisikleti yıkadığımda ama umursamadım. Gecen hafta sakin bi sürüşe çıkayım dedim 3-4 km olmadan arka lastik patladı. Baktım sıvı epey fışkırıyor patlak yere baktım bir kaç mm açılma var, eve döndüm tamir edeyim diye.
Eski sıvıdan kalanları temizlemek buyuk dert. Çok sert olmayan bir fırça, sıcak su ve sünger ile epey temizledim. Büyük patlak içindeki sıvıyı çıkartıp lastiği dış taraftan Japon yapıştırıcısı ile tutturdum açılan yeri. İç tarafı ise zımparalayıp yama yapıştırdım.
Bir kaç kez lastiği takıp çıkartıp yeterince küfür ettiğim için bu sefer hazırlıklıydım, lastik yanaklarına sabunlu su sürdüm süngerle, levye kullanıp çok zorlanmadan taktım yine.
Özetle, tubelessın ilacı sabunlu su, denedim %100 çalışıyor.
 
lastiğin şuanki hali. 3,5 x1,5 mm delik var. önceki söktüğümde delinen yerde sakız gbi oluyordu sıvı, bu sefer içi tertemiz.. :kötü: 28 mm lastiğe 60 ml de sıvı koydum oysa ki. şişeyi mi fazla çalkaladık ayran gibi oldu, şişenin tarihi mi geçti, sipoptan doldurmak için şırınga ile çekerken donmuş sütün üstündeki buz tabakasına benzeyen parçalar, dipteki tortular şırınganın deliğini tıkıyor diye onları lastğin içine gelmesin diye dışarı atmam mı sebep oldu bilmiyorum..

şimdi bir kez daha deneyeceğim eşeğini arayan, nasreddin hoca gibi ıslık çalarak. bu sefer de olmazsa o zaman görün nendeki feryadı :hhhhhh:
 

Dosyalar

  • IMG_20200720_110913.jpg
    IMG_20200720_110913.jpg
    1,3 MB · Okunma: 29
  • IMG_20200720_110854.jpg
    IMG_20200720_110854.jpg
    1,1 MB · Okunma: 29
  • IMG_20200720_110554.jpg
    IMG_20200720_110554.jpg
    708,9 KB · Okunma: 28
mavic yksion pro lastikler ksyrium janta oturtana kadar ben de aynısını yaşamıştım. ellerim titriyordu jantı taktıktan sonra..

stans sıvı kullanıyorum. geçen yıl sıvı, lastik içinden püskürmeye başladı. ben de iki lastiği de söktüm. amacım içindeki sıvıyı ve kalıntılarını temizleyip, yenisini doldurmaktı. lakin bu deliklerin de bir şekilde kapanması gerekiyor. ne ile bu delikleri kapatabilirim? pattex in elastik japonu var. repair olarak adlandırılan. onu alıp, tüm patlak yerleri temizleyip sürdüm. dayancak zannı ile. sonra lastiği takmak için uğraşmaya başladım ki bu sefer daha beterdi.zira lastik kenarlarında donup yapışmış sıvı kalıntıları lastiğin kenarlarını birkaç mişim daha da kalınlaştırdı. 2 adet levye kırıldı lastikleri takana kadar. o sinirle aldım elime kaşığı, başladım kastırmaya. isterse o jant yamulsun, isterse lastik yırtılsın umrumda değildi. sonunda taktım. jantın kenarlarındaki boyalar soyuldu hep.
bir süre idare etti. yani şubat ayından geçen haftaya kadar idare etti. bu hafta yine söktüm lastiği, yapıştırıcı sürdüğüm yerlerden kaçırıyor, orayı komple temizleyip, lastiklere yüksek buhar uygulayıp taktım. böyle de zor ama kabul edilebilir hale geliyor. yine sıvı püskürtmeye başladı lastik. delik de 2 yada 3 mm lk bir şey. onun dışında kalan küçük deliklerde ıslaklık gözlüyorum. az da olsa kaçırıyor. iyi de neden kaçırıyor aklım almıyor. lastiğin mi ömrü bitti, sıvı mı bayatladı bilmiyorum. yeni lastik alacağım diyorum ama o da böyle zor takılırsa alıp çiğnerim bu jantları. o kadar zor takılıyor ki, iç lastikle kullanayım bile diyemiyorum. yolda giderken bu lastik söküp takılamaz mümkün değil.

ek olarak: lastikten foşkıran o sıvının orta. aktarıcıyı, kadroyu, jantı, selenin iç kısmını,forma ve şortu ne hale getirdiğini, forma ve şort neyse de aynakolun orası ve aktarıcının olduğu yeri, seleyi temizlemek için akşama kadar uğraştığımı söylemeyi unutmuşum.
Açıkçası çok şaşırdım. Yksion pro ust leri elle çıkarıp takabiliyorum. Ama olmadıysa doğrudur belki o seride bir sıkıntı vardı, bilemedim.
Race sealant İn vaad ettiği aralık içerisinde aslında kesik. Yapmaması kötü bir durum. Diğer markalardan pahalı ve pahalı olmasının makul sebebi bu ölçekte bir deliği kapatırım demesi. Yoksa conti, schwalbe,... Kapatıcı al geç. Canım sıkıldı.
Bu tür yarıkları kapatan tubeless yamaları var ya da elle kendiniz lastik içinden yamalayacaksınız ki @umutcelik o şekilde çözmüş. İçeriden yamalamanın da uzun vadede şöyle bir problemi var. Patlak önleyici sıkı yama yapıştırıcısını zaman içerisinde kaldırıyor. Isı ile yapılan yamaları denemedim ama bir daha benzer bir yarık olursa ısılı yamalardan deneyeceğim.
 
fotoğrafta da malzemeler görüldüğü üzere, iç lastik yamasını kesip, fitil gibi deliğe soktum yapıştırıcı sürerek. bu elastik yapıltırıcının bir avantajı var, sürdüğüm delikten hava kabarcığı çıkıp çıkmadığını görebiliyorum. mesela ön teker dışarıya hafif ıslaklık verse de(65-70 psi), idare eder durumda. onun da delik görünen yerlerine fitil gibi soktum yama parçalarını. hava kabarcığı görünmüyor. arka lastiği söktüğümden ve içine yapıştırıcı sürdüğümden kuruması için yarına kadar beklemek zorundayım. bu yapıştırıcının uzun süre dayanmayacağını biliyorum. bir önceki işlemin sonucunda sıvı ve basınç altında yapıştırıcı kimi yerlerden kalkmıştı.

stans sealant konusuna gelince de, bu benim aldığım yarış tipi imiş anladığım kadarıyla. üzerinde srd yazıyor. bunun özelliği içinde daha fazla, daha büyük partikül olmasıymış. yarışta daha hızlı kapanma için böyle yaptıklarını anladım yanlışım yoksa.

doldururken süt buzu gibi olan tortuları attığımı söylemiştim. belki de asıl olayı o tortu idi ama ben onu attım. bilemiyorum. o zaman da adama sorarlar, hocam azıcık tortu kapatıyorsa geriye kalan 50 ml neden üstümüze püskürüyor? neden basınçla çıkarkan katılaşmıyor? diye .

yarın ilk sonuç, daha sonra da uzun sürecin sonucunu paylaşırım burada.:harika:
 

Dosyalar

  • IMG_20200720_144037.jpg
    IMG_20200720_144037.jpg
    792,7 KB · Okunma: 25
  • IMG_20200720_144013.jpg
    IMG_20200720_144013.jpg
    1.023,9 KB · Okunma: 24
  • IMG_20200720_144008.jpg
    IMG_20200720_144008.jpg
    1.005,7 KB · Okunma: 24
lastiğin şuanki hali. 3,5 x1,5 mm delik var. önceki söktüğümde delinen yerde sakız gbi oluyordu sıvı, bu sefer içi tertemiz.. :kötü: 28 mm lastiğe 60 ml de sıvı koydum oysa ki. şişeyi mi fazla çalkaladık ayran gibi oldu, şişenin tarihi mi geçti, sipoptan doldurmak için şırınga ile çekerken donmuş sütün üstündeki buz tabakasına benzeyen parçalar, dipteki tortular şırınganın deliğini tıkıyor diye onları lastğin içine gelmesin diye dışarı atmam mı sebep oldu bilmiyorum..

şimdi bir kez daha deneyeceğim eşeğini arayan, nasreddin hoca gibi ıslık çalarak. bu sefer de olmazsa o zaman görün nendeki feryadı :hhhhhh:

Hocam Stan's Race Sealant 'ı ne zaman almıştınız? Ben de aslında almak istiyorum ama yurtdışından kimyasalların Türkiyeye girişi ile ilgili sıkıntı olduğunu biliyorum, bazen geri çevirebiliyorlar, geçer mi geçmez mi diye şüpheliyim.
 
@ratm şubat ayında almıştım. (link)

kargoda herhangi bir sorun yaşamamıştım. tabi şimdi pandemi dönemi kargolar ne durumda bunu bilmiyorum. belki biraz aksayabilir, çin'den aldığım şeyler geliyor, avrupa'dan da gelir sanıyorum.

yalnız bir şeyi belirtmeliyim, bu benim aldığım ürün yarış tipi, çabuk kapatıyor deniyor ama çabuk da yıpranıyor. ayda bir yenileyin diyorlar neredeyse. hatta haftalık kontrol edin diye not düşmüşler sitelerinde. normal olanı 3-4 ay giderken( özelliğini yitirmeden) yarış tipi daha çabuk yıpranıyor.

şayet yeniden alacak olsam yada alacak birisinin yerinde olsam normal tipte 900 ml lik olanı da değil, 450 ml lik olandan 2 tane alırdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
fotoğrafta da malzemeler görüldüğü üzere, iç lastik yamasını kesip, fitil gibi deliğe soktum yapıştırıcı sürerek. bu elastik yapıltırıcının bir avantajı var, sürdüğüm delikten hava kabarcığı çıkıp çıkmadığını görebiliyorum. mesela ön teker dışarıya hafif ıslaklık verse de(65-70 psi), idare eder durumda. onun da delik görünen yerlerine fitil gibi soktum yama parçalarını. hava kabarcığı görünmüyor. arka lastiği söktüğümden ve içine yapıştırıcı sürdüğümden kuruması için yarına kadar beklemek zorundayım. bu yapıştırıcının uzun süre dayanmayacağını biliyorum. bir önceki işlemin sonucunda sıvı ve basınç altında yapıştırıcı kimi yerlerden kalkmıştı.

stans sealant konusuna gelince de, bu benim aldığım yarış tipi imiş anladığım kadarıyla. üzerinde srd yazıyor. bunun özelliği içinde daha fazla, daha büyük partikül olmasıymış. yarışta daha hızlı kapanma için böyle yaptıklarını anladım yanlışım yoksa.

doldururken süt buzu gibi olan tortuları attığımı söylemiştim. belki de asıl olayı o tortu idi ama ben onu attım. bilemiyorum. o zaman da adama sorarlar, hocam azıcık tortu kapatıyorsa geriye kalan 50 ml neden üstümüze püskürüyor? neden basınçla çıkarkan katılaşmıyor? diye .

yarın ilk sonuç, daha sonra da uzun sürecin sonucunu paylaşırım burada.:harika:
Fotoğraftaki yırtığa bakınca merak ettim dolgu malzemesi ile mi o kadar genişledi yoksa ilk yırtılmış hali de bu kadar büyük müydü? İlk hali de bu büyüklükteyse kapatamaması normal gibi geldi. Bir de o tortu yırtığı kapatan maddelerden oluşuyor. Açıklamasında iri taneli yapı diye yazıyor. Keşke atmasaydınız.
Ve evet yarış tipi olan normal sıvıya göre daha sık yenilenmeli, ben 2 ayda bir yeniliyorum. 2 ayda toplam mesafe 2500km civarında.
 
  • Beğen
Tepkiler: kenanyusuf
Geri