Okan A
Aktif Üye
- Kayıt
- 4 Haziran 2014
- Mesaj
- 166
- Tepki
- 273
- Şehir
- İzmir
Önümüzdeki yıl uzun soluklu bir Güneydoğu Asya turuna çıkmayı planlıyorum, bisikletle kısa bir geçmişim var. Ben de bilgi açığımı kapatmak için 4 aydır bu konu üzerine okuyorum.
Bu sitede tur bisikletleri üzerine yazılanları, küçük veya kapsamlı bütün tur konularını okudum, bitmiş veya halen sürmekte olan tur güncelerini irdeledim. crazguyonabike, ctc gibi bu konu üzerine derya içerik üretilen ortamları taradım, bu portallarda gezinirken keşfettiğim yabancı blogları araştırdım. Sonunda geldiğim nokta, bir yıl erken bisikletimi alıp onunla birlikte yaşamanın, söküp takıp bisikletle ortak bir yaşama adım atmanın şu an yapabileceğim en mantıklı hareket olduğu.
Bisiklet seçimi konusunda ise bisiklet turlarının ortak paydası Surly LHT. Okuduğum tüm incelemelerde kadro kalitesinden, sürüş konforundan, dayanıklılığından vb. özelliklerinde övgüyle bahsediyorlar. Ama Surly ile ilgili aklıma takılan bir iki nokta oldu. Amerika (1100 usd) için en makul fiyatlı tur bisikletlerinden biri olan Surly LHT (1300 euro) (link) sınıf atlıyor. Türkiye'yi söylemeye bile gerek yok, benim bütçe sınırlarımı aşıyor.
Surly ile ilgili ikinci çekincem gerek bu forumda gerek tur deneyimlerinin paylaşıldığı yabancı forumlarda Surly LHT'nin kimi parçalarının (vites sisteminin Deore sistemiyle değiştirilmesi vs.) gibi update gerektirmesi. Ayrıca Surly seçersem ön-arka kargo, dinamo hub vs.) ek masraflarım da olacak. Bu noktada durup başka seçeneklerim neler olabilir diye Surly'yi yok sayarak araştırmaya devam ettim.
Surly değerlendirme dışı bırakılınca ortaya çıkan manzara, her ülke vatandaşının, kendi ülkesinde üretilen veya güçlü bir distribütörle desteklenen markalara yönelmesini işaret ediyor. Bunu milliyetçi duygulara değil rasyonel nedenlere bağlıyorum. İngilizler Dawes, Raleigh, Almanlar Tout Terrain, Da Silva, Hollandalılar Santos, Koga Miyata seçme eğilimindeler. (Hangi ülke hangi markayı üretiyor (link))
Bu dediğim %100 geçerliliği olan bir kural değil, bir eğilim elbette ama bunun ardında, görüp deneyerek satın alma imkanı, aldığın yerde parça değiştirme şansı, satış sonrası destek gibi pek çok makul nedenden kaynaklanıyor. Ben de bu gerekçelerle hareket ederek bir seçim yapabilir miyim diye düşünerek ülke içine baktığımda 2 seçenek olduğunu gördüm.
İzmir'li firma Melsa'nın ithal ettiği Fuji Touring ve Bisiklet Gezgini'nin Almanya fiyatlarıyla satışa sunduğu, dalga geçilesi ismiyle okuduğum bloglarda aklımda yer etmiş olan VSF Fahrrad Manufaktur.
Fuji Touring'i distribütörü biraz öksüz bırakmış gibi duruyor piyasada. Forumda da kullanıcıların tavsiyeleriyle reklamını yapıyor ama güzel bir seçenek olduğu şüphesiz. Bu bisikletin fiyatı makul, 960 usd civarı. Ancak Fuji için de hem parça değişimi yapmam, hem de eksik olan donanımları toplamam lazım.
VSF XT-400 bu noktada aklıma yattı. Fiyatı Fuji'ye nazaran yüksek ama Tubus ön arka bagajdan, dinamo göbeğe donanımsal açıdan yüksek bir noktada. Yani VSF'yi tercih edersem önümüzdeki yıl yola çıkana dek bisiklete odaklanmamı ve onu tanıyıp havalar iyiyse turlayabileceğim, havalar kötüyse söküp takarak bisiklet mekaniğini öğrenebileceğim tur donanımında alma şansına sahibim.
XT 400'e dair okuduğum incelemelerin birkaç tanesi şunlar.
(link)
(link)
(link)
(link) (bu turun şartları kararımı fahrrada çeviren etmenlerden)
Eğer sizlerin tavsiyeleri de şu ana dek düşündüğüm gibi olursa 7 Kasım'da İzmir - İstanbul yolculuğu yapıp bisikleti deneyip almayı düşünüyorum. Rolhoff'lu model tuzlu olduğu için Deore üzerinden ilerleyeceğim.
Bu modelle ilgili kafamdaki tek soru fren sistemi. Jant hidrolik sistemin performansını övüyorlar ve çok dayanıklı olduğunu söylüyorlar. Ama arıza durumunda sıkıntılar yaşatabiliyormuş. "Basit olan iyidir" prensibiyle freni V frene çevirtip sele gidon değişikliğiyle bisiklet konusundaki şimdilik kararım bu. Fren konusunda yanlış düşündüğüm kanısındaysanız beni yönlendirirseniz sevinirim.
Linkler arasında boğulmamanız için de şuraya bisikletin donanımını kopyalayayım.
Kadro 25 CrMo 4
Maşa 25 CrMo 4
Vites sistemi Shimano Deore RD-M591
Aktarıcı Shimano Deore FD-M590
Vites kolu Shimano Deore SL-M590
Aynakol Shimano Alivio Octalink FC-M431 48/36/26
Kaset Shimano CS-HG50 11-32
Zincir KMC X-9 powelinkli
Orta göbek Shimano BB-ES25 Octalink
Aktarım oranı 48/36/26 : 11-32
Gidon Humpert Ergotec MAS Trekking
Gidon boğazı Humpert Ergotec Octopus, Alüminyum, ayarlanabilir
Furş takımı Tange Seiki Falcon FL-270C
Sele borusu Kalloy SP-DC1 Alüminyum, patent
Fren Magura HS11 hidrolik jant freni, brake booster dahil (ön ve arka)
Fren kolu Magura HS11 4-parmak fren kolu
Dinamo Shimano dinamo DH-3N72
Arka göbek Shimano Deore FH-M590 QR / açma kapama kolu ile
Jant EXAL TX19, Alüminyum çift katlı jant
Jant teli Niro 2mm
Lastik Schwalbe Marathon Green Guard 40-622, yansıtıcılı
Çamurluk SKS
Taşıyıcı Racktime Foldit
Zincir koruma Horn Catena 05
Ön far B&M Lumotec Lyt B Plus LED 15 LUX durduğunda birkaç dakika yanmaya devam eder
Arka far B&M Toplight Flat Plus LED durduğunda birkaç dakika yanmaya devam eder
Pedal VP-608 Alüminyum kauçuk taban
Ayak Pletscher Zoom
Diğer SKS Rookie Pompa, kadroda güvenlik kodu
Ağırlık 15,7 kg
Sıkılmayıp buraya kadar okuyanlara da ilk karşılaşmamızda çay ısmarlayacağım, sözüm olsun
Bu sitede tur bisikletleri üzerine yazılanları, küçük veya kapsamlı bütün tur konularını okudum, bitmiş veya halen sürmekte olan tur güncelerini irdeledim. crazguyonabike, ctc gibi bu konu üzerine derya içerik üretilen ortamları taradım, bu portallarda gezinirken keşfettiğim yabancı blogları araştırdım. Sonunda geldiğim nokta, bir yıl erken bisikletimi alıp onunla birlikte yaşamanın, söküp takıp bisikletle ortak bir yaşama adım atmanın şu an yapabileceğim en mantıklı hareket olduğu.
Bisiklet seçimi konusunda ise bisiklet turlarının ortak paydası Surly LHT. Okuduğum tüm incelemelerde kadro kalitesinden, sürüş konforundan, dayanıklılığından vb. özelliklerinde övgüyle bahsediyorlar. Ama Surly ile ilgili aklıma takılan bir iki nokta oldu. Amerika (1100 usd) için en makul fiyatlı tur bisikletlerinden biri olan Surly LHT (1300 euro) (link) sınıf atlıyor. Türkiye'yi söylemeye bile gerek yok, benim bütçe sınırlarımı aşıyor.
Surly ile ilgili ikinci çekincem gerek bu forumda gerek tur deneyimlerinin paylaşıldığı yabancı forumlarda Surly LHT'nin kimi parçalarının (vites sisteminin Deore sistemiyle değiştirilmesi vs.) gibi update gerektirmesi. Ayrıca Surly seçersem ön-arka kargo, dinamo hub vs.) ek masraflarım da olacak. Bu noktada durup başka seçeneklerim neler olabilir diye Surly'yi yok sayarak araştırmaya devam ettim.
Surly değerlendirme dışı bırakılınca ortaya çıkan manzara, her ülke vatandaşının, kendi ülkesinde üretilen veya güçlü bir distribütörle desteklenen markalara yönelmesini işaret ediyor. Bunu milliyetçi duygulara değil rasyonel nedenlere bağlıyorum. İngilizler Dawes, Raleigh, Almanlar Tout Terrain, Da Silva, Hollandalılar Santos, Koga Miyata seçme eğilimindeler. (Hangi ülke hangi markayı üretiyor (link))
Bu dediğim %100 geçerliliği olan bir kural değil, bir eğilim elbette ama bunun ardında, görüp deneyerek satın alma imkanı, aldığın yerde parça değiştirme şansı, satış sonrası destek gibi pek çok makul nedenden kaynaklanıyor. Ben de bu gerekçelerle hareket ederek bir seçim yapabilir miyim diye düşünerek ülke içine baktığımda 2 seçenek olduğunu gördüm.
İzmir'li firma Melsa'nın ithal ettiği Fuji Touring ve Bisiklet Gezgini'nin Almanya fiyatlarıyla satışa sunduğu, dalga geçilesi ismiyle okuduğum bloglarda aklımda yer etmiş olan VSF Fahrrad Manufaktur.
Fuji Touring'i distribütörü biraz öksüz bırakmış gibi duruyor piyasada. Forumda da kullanıcıların tavsiyeleriyle reklamını yapıyor ama güzel bir seçenek olduğu şüphesiz. Bu bisikletin fiyatı makul, 960 usd civarı. Ancak Fuji için de hem parça değişimi yapmam, hem de eksik olan donanımları toplamam lazım.
VSF XT-400 bu noktada aklıma yattı. Fiyatı Fuji'ye nazaran yüksek ama Tubus ön arka bagajdan, dinamo göbeğe donanımsal açıdan yüksek bir noktada. Yani VSF'yi tercih edersem önümüzdeki yıl yola çıkana dek bisiklete odaklanmamı ve onu tanıyıp havalar iyiyse turlayabileceğim, havalar kötüyse söküp takarak bisiklet mekaniğini öğrenebileceğim tur donanımında alma şansına sahibim.
XT 400'e dair okuduğum incelemelerin birkaç tanesi şunlar.
(link)
(link)
(link)
(link) (bu turun şartları kararımı fahrrada çeviren etmenlerden)
Eğer sizlerin tavsiyeleri de şu ana dek düşündüğüm gibi olursa 7 Kasım'da İzmir - İstanbul yolculuğu yapıp bisikleti deneyip almayı düşünüyorum. Rolhoff'lu model tuzlu olduğu için Deore üzerinden ilerleyeceğim.
Bu modelle ilgili kafamdaki tek soru fren sistemi. Jant hidrolik sistemin performansını övüyorlar ve çok dayanıklı olduğunu söylüyorlar. Ama arıza durumunda sıkıntılar yaşatabiliyormuş. "Basit olan iyidir" prensibiyle freni V frene çevirtip sele gidon değişikliğiyle bisiklet konusundaki şimdilik kararım bu. Fren konusunda yanlış düşündüğüm kanısındaysanız beni yönlendirirseniz sevinirim.
Linkler arasında boğulmamanız için de şuraya bisikletin donanımını kopyalayayım.
Kadro 25 CrMo 4
Maşa 25 CrMo 4
Vites sistemi Shimano Deore RD-M591
Aktarıcı Shimano Deore FD-M590
Vites kolu Shimano Deore SL-M590
Aynakol Shimano Alivio Octalink FC-M431 48/36/26
Kaset Shimano CS-HG50 11-32
Zincir KMC X-9 powelinkli
Orta göbek Shimano BB-ES25 Octalink
Aktarım oranı 48/36/26 : 11-32
Gidon Humpert Ergotec MAS Trekking
Gidon boğazı Humpert Ergotec Octopus, Alüminyum, ayarlanabilir
Furş takımı Tange Seiki Falcon FL-270C
Sele borusu Kalloy SP-DC1 Alüminyum, patent
Fren Magura HS11 hidrolik jant freni, brake booster dahil (ön ve arka)
Fren kolu Magura HS11 4-parmak fren kolu
Dinamo Shimano dinamo DH-3N72
Arka göbek Shimano Deore FH-M590 QR / açma kapama kolu ile
Jant EXAL TX19, Alüminyum çift katlı jant
Jant teli Niro 2mm
Lastik Schwalbe Marathon Green Guard 40-622, yansıtıcılı
Çamurluk SKS
Taşıyıcı Racktime Foldit
Zincir koruma Horn Catena 05
Ön far B&M Lumotec Lyt B Plus LED 15 LUX durduğunda birkaç dakika yanmaya devam eder
Arka far B&M Toplight Flat Plus LED durduğunda birkaç dakika yanmaya devam eder
Pedal VP-608 Alüminyum kauçuk taban
Ayak Pletscher Zoom
Diğer SKS Rookie Pompa, kadroda güvenlik kodu
Ağırlık 15,7 kg
Sıkılmayıp buraya kadar okuyanlara da ilk karşılaşmamızda çay ısmarlayacağım, sözüm olsun