Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tur Bisikleti Seçimi: VSF xt 400 - Fuji Touring - Surly LHT

Okan A

Aktif Üye
Kayıt
4 Haziran 2014
Mesaj
166
Tepki
273
Şehir
İzmir
Önümüzdeki yıl uzun soluklu bir Güneydoğu Asya turuna çıkmayı planlıyorum, bisikletle kısa bir geçmişim var. Ben de bilgi açığımı kapatmak için 4 aydır bu konu üzerine okuyorum.

Bu sitede tur bisikletleri üzerine yazılanları, küçük veya kapsamlı bütün tur konularını okudum, bitmiş veya halen sürmekte olan tur güncelerini irdeledim. crazguyonabike, ctc gibi bu konu üzerine derya içerik üretilen ortamları taradım, bu portallarda gezinirken keşfettiğim yabancı blogları araştırdım. Sonunda geldiğim nokta, bir yıl erken bisikletimi alıp onunla birlikte yaşamanın, söküp takıp bisikletle ortak bir yaşama adım atmanın şu an yapabileceğim en mantıklı hareket olduğu.

Bisiklet seçimi konusunda ise bisiklet turlarının ortak paydası Surly LHT. Okuduğum tüm incelemelerde kadro kalitesinden, sürüş konforundan, dayanıklılığından vb. özelliklerinde övgüyle bahsediyorlar. Ama Surly ile ilgili aklıma takılan bir iki nokta oldu. Amerika (1100 usd) için en makul fiyatlı tur bisikletlerinden biri olan Surly LHT (1300 euro) (link) sınıf atlıyor. Türkiye'yi söylemeye bile gerek yok, benim bütçe sınırlarımı aşıyor.

Surly ile ilgili ikinci çekincem gerek bu forumda gerek tur deneyimlerinin paylaşıldığı yabancı forumlarda Surly LHT'nin kimi parçalarının (vites sisteminin Deore sistemiyle değiştirilmesi vs.) gibi update gerektirmesi. Ayrıca Surly seçersem ön-arka kargo, dinamo hub vs.) ek masraflarım da olacak. Bu noktada durup başka seçeneklerim neler olabilir diye Surly'yi yok sayarak araştırmaya devam ettim.

Surly değerlendirme dışı bırakılınca ortaya çıkan manzara, her ülke vatandaşının, kendi ülkesinde üretilen veya güçlü bir distribütörle desteklenen markalara yönelmesini işaret ediyor. Bunu milliyetçi duygulara değil rasyonel nedenlere bağlıyorum. İngilizler Dawes, Raleigh, Almanlar Tout Terrain, Da Silva, Hollandalılar Santos, Koga Miyata seçme eğilimindeler. (Hangi ülke hangi markayı üretiyor (link))

Bu dediğim %100 geçerliliği olan bir kural değil, bir eğilim elbette ama bunun ardında, görüp deneyerek satın alma imkanı, aldığın yerde parça değiştirme şansı, satış sonrası destek gibi pek çok makul nedenden kaynaklanıyor. Ben de bu gerekçelerle hareket ederek bir seçim yapabilir miyim diye düşünerek ülke içine baktığımda 2 seçenek olduğunu gördüm.

İzmir'li firma Melsa'nın ithal ettiği Fuji Touring ve Bisiklet Gezgini'nin Almanya fiyatlarıyla satışa sunduğu, dalga geçilesi ismiyle okuduğum bloglarda aklımda yer etmiş olan VSF Fahrrad Manufaktur.

Fuji Touring'i distribütörü biraz öksüz bırakmış gibi duruyor piyasada. Forumda da kullanıcıların tavsiyeleriyle reklamını yapıyor ama güzel bir seçenek olduğu şüphesiz. Bu bisikletin fiyatı makul, 960 usd civarı. Ancak Fuji için de hem parça değişimi yapmam, hem de eksik olan donanımları toplamam lazım.

VSF XT-400 bu noktada aklıma yattı. Fiyatı Fuji'ye nazaran yüksek ama Tubus ön arka bagajdan, dinamo göbeğe donanımsal açıdan yüksek bir noktada. Yani VSF'yi tercih edersem önümüzdeki yıl yola çıkana dek bisiklete odaklanmamı ve onu tanıyıp havalar iyiyse turlayabileceğim, havalar kötüyse söküp takarak bisiklet mekaniğini öğrenebileceğim tur donanımında alma şansına sahibim.

XT 400'e dair okuduğum incelemelerin birkaç tanesi şunlar.
(link)
(link)
(link)
(link) (bu turun şartları kararımı fahrrada çeviren etmenlerden)

Eğer sizlerin tavsiyeleri de şu ana dek düşündüğüm gibi olursa 7 Kasım'da İzmir - İstanbul yolculuğu yapıp bisikleti deneyip almayı düşünüyorum. Rolhoff'lu model tuzlu olduğu için Deore üzerinden ilerleyeceğim.

Bu modelle ilgili kafamdaki tek soru fren sistemi. Jant hidrolik sistemin performansını övüyorlar ve çok dayanıklı olduğunu söylüyorlar. Ama arıza durumunda sıkıntılar yaşatabiliyormuş. "Basit olan iyidir" prensibiyle freni V frene çevirtip sele gidon değişikliğiyle bisiklet konusundaki şimdilik kararım bu. Fren konusunda yanlış düşündüğüm kanısındaysanız beni yönlendirirseniz sevinirim.

Linkler arasında boğulmamanız için de şuraya bisikletin donanımını kopyalayayım.

Kadro 25 CrMo 4
Maşa 25 CrMo 4
Vites sistemi Shimano Deore RD-M591
Aktarıcı Shimano Deore FD-M590
Vites kolu Shimano Deore SL-M590
Aynakol Shimano Alivio Octalink FC-M431 48/36/26
Kaset Shimano CS-HG50 11-32
Zincir KMC X-9 powelinkli
Orta göbek Shimano BB-ES25 Octalink
Aktarım oranı 48/36/26 : 11-32
Gidon Humpert Ergotec MAS Trekking
Gidon boğazı Humpert Ergotec Octopus, Alüminyum, ayarlanabilir
Furş takımı Tange Seiki Falcon FL-270C
Sele borusu Kalloy SP-DC1 Alüminyum, patent
Fren Magura HS11 hidrolik jant freni, brake booster dahil (ön ve arka)
Fren kolu Magura HS11 4-parmak fren kolu
Dinamo Shimano dinamo DH-3N72
Arka göbek Shimano Deore FH-M590 QR / açma kapama kolu ile
Jant EXAL TX19, Alüminyum çift katlı jant
Jant teli Niro 2mm
Lastik Schwalbe Marathon Green Guard 40-622, yansıtıcılı
Çamurluk SKS
Taşıyıcı Racktime Foldit
Zincir koruma Horn Catena 05
Ön far B&M Lumotec Lyt B Plus LED 15 LUX durduğunda birkaç dakika yanmaya devam eder
Arka far B&M Toplight Flat Plus LED durduğunda birkaç dakika yanmaya devam eder
Pedal VP-608 Alüminyum kauçuk taban
Ayak Pletscher Zoom
Diğer SKS Rookie Pompa, kadroda güvenlik kodu
Ağırlık 15,7 kg

Sıkılmayıp buraya kadar okuyanlara da ilk karşılaşmamızda çay ısmarlayacağım, sözüm olsun :)
 
Scudo
O zaman Yeni tür bisikletinizle Eskişehir e beklerim. [emoji2][emoji12]

LG-P880 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan A
Vsf gayet mantikli bir secim yaz boyunca bende sizin gibi bircok makaleyi tur gunluklerini okudum ilerleyen yillarda ki projemi gerceklestirebilmek icin tu bisikletciliginin tabiki vazgecilmezi v-frendir ama maguranin bu hidrolik frenlerini ben iki yeni zelandali turcuda gordum bartin bisiklet festivalinde bartina gelene dek 8000 km yol yapmislardi ve bana hic bir sorun cikmadigini soledi ustelik tek bir hareketle bana pabucu sokup cikardi eliyle pabuc 8000 km gitmesine ragmen resmen 0 durumdaydi aldim elime malzemesini incelesim bizim pabuclardan baya farkli bir hammaddesi var degisik geldi yani :) onlarinkide maguraydi ondan dolayi hidrolik v-frenleri biraz daha arastirmanizi tavsiye ederim adamin adi jarred mitchel facebook dan bulabilirsiniz yeni evlendigi esiyle hala turluyolar canli ornek sizin icin suan kadrolari surlydi aktarmada deore xt mesaj atarsaniz mutlaka cevap verir bana baya yardimci olmustu
Esenle kalin..
Kolay gelsin :)

GT-I9000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
Hocam birkaç birşey bende belirteyeyim. Bana kalırsa Surly'nin kadrosunu alın siz toplayın . Kadroyu yurtdışından getirin tahmini 1000 küsür liraya mal olur. Geri kalanları sürekli 2.el sitelerini takip edin. (Feysbuk grupları,sahibinden.com,bisikletforum.com vs.) Hatta şu an Surly kadro satan biri bile var sahibinde.com'da. Kadro boyu uygunsa küçükten küçükten toplamaya başlayın. Biraz uğraştıracak bu yöntem ama sonunda emeğinize değecek hem maddi açıdan hemde teknik konularda . Toplarken ister istemez detaylara inmek zorunda kalacağınızdan bilgilerinizide pekiştirmiş olacaksınız. Gelelim Rohloff sistemli bisikletlere. Her ne kadar firma size 100.000 km. garanti versede ben pek güvenemiyorum çünkü sistemi karışık sizin yapabileceğiniz birşey değil arıza verirse. O yüzden olabildiğince basit ve pratik sistemli şekilde toplarsanız arıza çıkardığından hemen orada müdahele etme şansnız olur. Rohloff sistemi hiç kullanmadım kötüdür anlamında değil ama bambaşka bir dünya gibi geliyor bana. Uzun soluklu turlara çıkarken olabildiğince pratik düşünme ve pratik çözümlere ihtiyaç oluyor. Ha böyle sağlam olmayan bisikletlerle dünya turlarına çıkanlarda var hani bizim çift kadro bisanla,uyduruk Ortlieb'le alakası olmayan çantalarla, dandik çadır,matlarla çıkan insanlar yok değil. Ama işi sağlam tutmak lazım ki pek deneyimizde yoksa evden uzak ormanda yalnız başına kalmayla ilgili. En kötü senaryodan yola çıkın. Ben o düşünceyle yola çıktım sonra ister istemez ihtiyaçları siz kendiniz belirleyebiliyorsunuz.
 
Berat Bey, ben de hidrolik jant frenin kullanım kolaylığı, performansı ve dayanıklılığı ile ilgili benzer şeyler okudum. rolhoff mevzusu gibi açıkçası arıza yaptığında az gelişmiş bir bölgedeyken müdahale etmesi zor bir sistem olması riski yanınızda yol boyunca taşımak anlamına geliyor. 3 Hafta süresince uygun fren pabucu kargosu bekleyen birilerini okumuştum crazyguy günlüklerinde, hani insanın başına çok seyrek gelecek bir durumdur ama bu riski taşımak mantıklı mı bilmiyorum.

Burak Bey, sahibindendeki Surly için arkadaşla irtibat kurdum geçtiğimiz dönemde. O beyefendinin elinde bir değil 2 Surly var. biri 52, diğer 56 kadro (ben 54 arıyorum ama çok atla deve bir durum değil). yaklaşık 9.000 kmlik bir güneydoğu Asya turu yapmışlar benim de planladığım gibi. Surlylerden biri salt kadro olarak satılıyor, diğeri de hazır Surly set olarak. Bu iki seçenek için de tek tek parçaları araştırma - karar verme - satın alma ve montaj süreçleri kendime hiç güvenmediğim aşamalar.

Buraya harcayacağım enerjiyle hazır aldığım bir bisikleti söküp takarak, o bisikletle turlayarak geçirebilirim. Ayrıca bisiklet toplamaya harcayacağım vakit, enerji ve nakti tur için yapmam gereken diğer okuma, araştırma ve harcamalara ayırmak da çekici geliyor. Özetle bisiklet parçalarını hatmetmek yerine bir bisikleti hatmetmek ve işin kolayına kaçma eğilimindeyim :)

Rolhoff konusunda ise kullananların hararetle tavsiye etmelerinden etkileniyorum ama müdahale edemeyeceğim bir sistemle yola çıkmak fazla riskli geliyor bana da.

Berat Bey yazmayı unuttum, Jarred Mitchell'ı facebooktan takip edeceğim. Katkınız için teşekkürler.
 
VSF'nin Almanya sayfasında XT-400 modeli göbekten 14 vitesli olarak gözüküyor ve ağırlığı da 17.5 kilo olarak yazıyor. Sizin yazdığınız konfigürasyon ise daha hafif ve 3'lü aynakollu.
Acaba bir karışıklık olabilir mi? Bahsettiğiniz bisiklet şu değil mi? (link)

Fren konusunda size katılıyorum. Çok uzun ve ıssız yollarda gideceksiniz. Bir arıza durumunda v-fren'i tamir edecek bir yer bulma şansınız hidrolik frene göre çok daha fazla olacaktır.

Edit: Mutlaka böyle bir araştırmada göz önünde bulundurmuşsunuzdur ancak Genesis CdF'yi neden liste dışı bıraktınız? Ben de bu araştırmayı yaparken en düşündüğüm bisiklet buydu.
 
Bir karışıklık yok Çağrı Bey, VSF rolhofflu veya deore 3 ayna kollu konfigurasyon alternatifleriyle alınabiliyor. Siz rolhofflu modeli linklemişsiniz. Hemen altında "TX-400 Shimano XT 30-speed / HS11" diye bahsedilen model benim verdiğim özelliklerde. Her ikisini bir arada (link) linkinden görebilirsiniz.

Genesis açıkçası çok ayrıntılı araştırmadığım bir model oldu neden bilmiyorum. Sanırım Türkiye'den tam donanımlı bir seçenek bulmaya fazla odaklandım ve bir çeşit körleşme yaşadım. Üzerine okunacak bir marka daha! Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağrı Soylu
@Okan A

Rica ederim :)
Eğer göz önünde bulundurmadıysanız, Specialized AWOL, Trek 520 ve Kona Sutra'ya da bakmanızı öneririm.
Surly içinse en kötü Amerika'dan getirtir %20 vergi ödersiniz. 1320 dolara gelir. Tabi bir de kargo masrafı olur.
 
Merhabalar,

Bende tur bisikleti için 1 aydır araştırma yapıyorum. Fuji benimde çok hoşuma gitti fakat corractec sunset gent model tur bisikleti dikkati mi çekti ve geçen gün bisiklet turuna katıldım orda kullanan bir arkadaş gördüm ve hemen sordum konfor vs bakımından baya memnun olduğunu söyledi. Araştırmak isterseniz özellikleri linkte;
(link)
 
Çok güzel bir bisikletmiş Mevlüt Bey, ama çelik kadro konusunda netim.
 
http://hutte8to8.in/archives/001/201403/533807ae3ce3e.jpg

Sizi bilmem ama ben böyle bir surly stragler toplamak istiyorum. Çelik kadro ve modası geçmeyecek bir dizayn benim aradığım herşey olabilecek bir kadro...
 
@Okan A

Rica ederim kolay gelsin..

GT-I9000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
selamlar ben de benzer aşamalardan geçtim ve Surly LHT'a karar verdim.
Şu noktada birşey söyleyeyim. VSF tx400 ile Surly LHT-Fuji T. farklı kategorilerde inceleniyor.
Fuji T. ve Surly LHT daha çok road touring
VSF tx400 ise off-road touring olarak sınıflandırılıyor. İşin matematiğine göre eğer asfaltı pek kullanmayacaksanız ki bildiğim kadarıyla Asya turları zorlu olur. Bol off-road o zaman VSF TX serisi (T serisi değil, T serisi şehir içi günübirlik turlar ve commuting yani ulaşım bisikletidir.)

Bu arada ben asfalt turcusu olduğumdan ve fiyatı kısmen iyi bulduğumdan önce Fuji Touring'e karar verdim. Ancak ithalatçısını pek beğenmiyorum. Bana kesinlikle güven vermiyor. Ben de bu üç grup arasında kaldım ve Surly LHT'da karar kıldım. (Fiyat-Kalite-Karizma-Uluslararasılık)
Umarım beğendiğiniz ve mutlu olabileceğiniz bir bisikletiniz olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: avkebele
Merhaba Okan bey,
Surly Cross-Check toplamış birisi olarak müsadenizle tecrübemi paylaşayım. Ben drop bar istediğim için aktarma sisteminde ufak tefek problem yaşadım ama gidermesi kolay oldu. Flat bar düşünürseniz ve MTB komponentleri seçerseniz hiç problem yaşamazsınız. Kullandığım site bike-components.de. Gümrük Vergisi ve kargo hariç kadro 358 Euro, componenetler de lx sistem seçerseniz toplam 400 Euro civarı tutar. Iki gönderi için 15 'er eorodan toplam 30 Euro ödersiniz. Ortaya çıkan rakama gümrük vergisi olarak % 18 ekleyin toplam maliyet ortaya çıkar. Kargoda hiç sorun çıkmıyor çünkü PTT dağıtıyor Türkiye ayağını. Vergiyi de kapıda teslim esnasında ödüyorsunuz.
Bisiklete gelirsek ben Çelik kadronun bu kadar atak ve kontrol kolaylığı olabileceğini tahmin edemezdim. Bindiğimde gerçekten keyif alıyorum, tabiri caizse yolda yağ gibi kayıyor!!
Şimdiden hayırlı olsun!!!
 
sistemi basit tutmak bence önemli. gideceğiniz yerler 3cü dünya ülkesi diye geçen yerler. sizin yapamayacağınız bir şeyi başkasına yaptırabilme seçeneğinizde oratadan kalkacak.
nekadar basit okadar iyi
 
Paşa Bey, VSF'nin off track touring yani, expedition bike kategorisinde olduğu konusunda haklısınız. Bu aslında yeni bir kategorizasyon gibi geldi bana, farkarına çok da vakıf değilim. Sanki VSF mountain bike a daha yakın gibi... Fuji konusunda ben de aynı güvensizliği hissediyorum. Sanki ürünü salmışlar piyasaya ne kadar satılırsa kardır diye düşünmüşler. Dilekleriniz için de ayrıca teşekkür ederim.

Veli Bey, bikecomponents.de de Surly kadro fiyatı çok uygun, oradan tüm parçalarıyla birlikte bir fiyat teklifi de aldım hatta. Total rakam yine 1300 euro civarı bir rakama çıkıyor. Üzerine kargo ve vergi binince maliyet yine yükseliyor. Çelik kadro ile ilgili söylediklerinizi test etmek için sabırsızlanıyorum açıkçası. Bisiklete ısınmak için aldığım btwin 3 bisikletim 2 hafta önce çalındığından beri bisikletsizim ve biraz da bu nedenle bir an evvel karar verip bisiklete kavuşmak istiyorum.

7 Kasım tarihinde gidip VSF tx400'ü denemeyi, içime sindiği taktirde de almayı düşünüyorum hala...
 
@Pasa G.

@Okan A

Neden Fuji Touring hakkında olumsuz düşünüyorsunuz? İthalatçısının ne gibi tutumu oldu ki size güven kaybı yaşattı? Bu bisikleti alanlar ne gibi problemler yaşıyor? Biraz daha açık konuşursanız daha aydınlatıcı olur?
 
markadan ziyade böyle bir kadro seçmedeki sebeb bence tamir edilebilirliği basitliği önde olmalı türkiye için toplanmış bir bisiklet almak pek mantıklı gözükmüyor.Fiyatların donanımın çok üstünde yazılması ve ucuz parçalar kullanılması gibi.
 
Zaman içinde bisiklet olayına daha çok girdiğimden midir, yoksa Okan Bey'in konuyu açarken ki akıcı Türkçe'si ve üslubundan mıdır bilemedim ama konu çok ilgimi çekti. :)
@ali katlamaz
Aklımda deli sorular [emoji12]
 
  • Beğen
Tepkiler: nonsteril
Ben fikirlerimi paylaşayım: Fuji yurt dışı forumlarda ve bloglarda sıklıkla bahsedilen, Türkiye'de ise bu forum sayfaları dışında üzerine içerik bulunmayan bir tur bisikleti markası. Edindiğim bilgi kırıntılarından bende oluşan algı şu şekilde;
. Fuji, Türkiye'ye ilk girdiğinde touring bisikleti uzunca bir süre getirilmemiş,
. Talebin baskısı sonucu getirilmeye başlanmış,
. Belirli bir sayıda ithal edilmiş, o sayının üzerinde talep oluştuğunda talebin önümüzdeki yıla aktarılmış, (böyle bir durum nerede okuduğumu hatırlamıyorum ama okudum)
. Kamuoyunda tur bisikletçiliği konusunda kanaat önderliği yapan kişilerle bisikletin tanıtımı konusunda hiç bir çalışma yapılmamış (Bu aslında önemli. Türkiye'de ciddi bir distribütöre sahip bir firmanın getirdiği bisiklete, pazar küçük diye reklam yapmamasını anlayabilirim. Ama o bisikletin tanınması ve tabi ki satılması için gerekli pr çalışmalarını ve kanaat önderlerini kullanmamasını anlayamam. Sonuçta o bisiklet satılacaksa bu alıcıların karar süreçlerinde yer almak için adım atmak gerek. Bir reklamcı olarak mesleki bilgim ürününü piyasaya başı boş bırakan distribütörün ürünün arkasında durmadığını düşündürür.)
. Nihayetinde benim gözümde Fuji Touring, çok kaliteli bir kadroya sahip olan, Asya turum için komponentlerinde değişikliğe gitmemin gerekli olduğu, distribütörü gözünde çok önemli bir yere sahip olmayan (sanırım başka kategorileri önemli görüyorlar tur bisikleti yerine), piyasada kendi akışına bırakılmış bir ürün.

Ben de çok bilgi sahibi olmayan, bisikleti aldıktan sonra yaşayacaklarımla bisiklet üzerinde değişikliğe gitmesi muhtemelen olan biri olarak, bisikleti aldığım yerle ciddi bir iletişim kurmayı ve bunu satış sonrasında da sürdürmeyi istiyorum.

Benim açımdan durum bundan ibaret.
 
  • Beğen
Tepkiler: nonsteril ve wenom
Geri