Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tur Lastik Önerisi - Schwalbe değil Rubena

Bugün iç lastiğim patladı. Cam girdi falan sandık suya batırdık kontrol ettik meğer siboptan çatlamış. Bunu niye söylüyorum çünkü dış lastikten 2 parça 1 mm çaplı cam çıkardık, dış lastiğin içinde iz yoktu ve çıkardığımız lastik Mitas/Rubena Flash serisi normal zırhlı 700x35 ve Stop Thorn değil. Şaşırdım açıkçası ve konudan bildirim gelince söyleyesim geldi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
Scudo
sportive 330 bisikletimde schwalbe kojak lastikler mevcut henüz 1000 km olmadı fakat arka lastikte ufak çatlaklar olmaya başladı soğuk asfalt zaman zaman azda olsa toprak yol ve yüklü ağırlıkta sanırım yıpranma fazla olacak yedek lastik çifti almak istiyorum. kojak gibi hafif ama zırhı biraz daha iyi lastik önerisi olan varmı ? teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: zikir_of_salvation
sportive 330 bisikletimde schwalbe kojak lastikler mevcut henüz 1000 km olmadı fakat arka lastikte ufak çatlaklar olmaya başladı soğuk asfalt zaman zaman azda olsa toprak yol ve yüklü ağırlıkta sanırım yıpranma fazla olacak yedek lastik çifti almak istiyorum. kojak gibi hafif ama zırhı biraz daha iyi lastik önerisi olan varmı ? teşekkürler.
Schwalbe Kojak alacaktım ama çatlak olur diye şüphem vardı. Bunu paylaştığınız için teşekkür ederim.
 
Schwalbe Marathon Racer kullanıyorum 5 yıldır. İlki 700x38'di, şimdiki 35. Çok memnunum. Sorunuz varsa alabilirim
 
ön arka çanta ve yük olduğu içinde olabilir akıcılığı güzel esasında ama çok dayanıklı olduğunu sanmıyorum özellikle soğuk asfalt kısmen bozuk yollarda üzerine bazı şeyleri topluyor ama sıcak asfalt az yükle sorun olmayabilir diye düşünüyorum. ama kesinlikle yedek bir çift daha dayanıklı lastik alacağım.

Schwalbe Marathon Racer

ağırlığıda iyi görünüyor. koruma seviyesi 4 kojakta 4 görünüyor ama bunlar kanalları olduğun için kokjaktan daha dayanıklı olabilir gibi geldi. sizin görüşünüz nedir ustam marathon plus önermişler ama ağır lastikler açıkcası çokda ağır lastik takmak istemiyorum kojaktan malzeme olarak dayanıklı olsa bir tık daha ama hafifte olsa tam işimi görecek gibi geliyor.
 
Marathon plus çok ağır ve akıcılığı düşük. Racer hafif, zırhı gayet yeterli, kanalları var ıslak zeminde tutuşu güzel. Eğer 38 tercih ederseniz toprak yolda da başarılı, 35 ise asfaltta daha akıcı. Benim tecrübelerim bunlar tabi. Yük altında da hiç üzmedi beni
 
teşekkür ederim sizde aydındaymışsınız sanırım bu güzergahlara hakimsinizdir :) yeterli geliyorsa çok iyi bir seçenek oldu.
Marathon plus çok ağır ve akıcılığı düşük. Racer hafif, zırhı gayet yeterli, kanalları var ıslak zeminde tutuşu güzel. Eğer 38 tercih ederseniz toprak yolda da başarılı, 35 ise asfaltta daha akıcı. Benim tecrübelerim bunlar tabi. Yük altında da hiç üzmedi beni
 
Evet, Söke'de yaşıyorum. Özel mesaj atıyorum
 
Rubena Flash 26x1,75 1mm zırhlı lastiklerim 2 sene ve 6000 km yi geçti durumunu sizlerle paylaşayım
Ön
157926 dosyayı görüntüle
arka
157923 dosyayı görüntüle
ön makro
157925 dosyayı görüntüle
157922 dosyayı görüntüle 157924 dosyayı görüntüle
Aynı sorun bende de oluştu.
Lastikler alalı 20 ay oldu ve yaklaşık 2500 km kullandım.
Tabandaki yarılmalar nedeniyle lastik her ay patlamaya başladı.
Lastikleri çoğunlukla asfaltta kullandım.
Bu kadar çabuk taban yarılması oluşması normal değil kanımca.
 

Dosyalar

  • 5790B0A5-6FC8-4671-80FB-242CBBBC15CA.jpeg
    5790B0A5-6FC8-4671-80FB-242CBBBC15CA.jpeg
    70,5 KB · Okunma: 66
  • D9571C0D-6E2E-44D5-83E9-BB9C48FD81C3.jpeg
    D9571C0D-6E2E-44D5-83E9-BB9C48FD81C3.jpeg
    69,2 KB · Okunma: 65
Mitas ile Schwalbe'nin karşılaştırılması Shunfeng ile Shimano'nun karşılaştırması gibi. Mitas'ın fiyat dışında hiçbir avantajı yok, onda da fayda/maliyet oranı çok düşük.

Artık Mitas'ların itibarı kalmadığı için olsa gerek Rubena 7 yıldır kullandığı Mitas markasını bırakıp tekrar Rubena markasına geri dönüyor ((link))

Kullandığım tek Mitas lastik setini (Legarda'nın üstünde gelen Flash v66 700x35) her frende vızır vızır kaydığı ve her kaydığında yüzeyi tıraşlandığı için 80 km'de bisikletten söktüm ve "neden Mitas alınmamalı" örneği olarak saklıyorum, soranlara gösteriyorum.

Tabii ki tek örnekle karar verilmez ama çevremdeki Mitas kullanıcılarının tamamı lastikleri olağan kullanım ömründen çok önce değiştirmek zorunda kaldı ve hiçbiri de daha sonra Mitas almadı, o yüzden Mitas lastiği gönül rahatlığıyla kötüleyebiliyorum. Almak için tek geçerli sebep fiyatsa, o fiyata ya da az üstüne farklı lastikler var.
 
Son düzenleme:
Mitas rubena 700x35 stu versiyonu 1000 km kadar kullandım, bir kere patlamadı.. Aynı güzergahlarda 400-500 km olmadan Michelin protek 700x32 ile 3 defa lastiği patladı. Her ikisi de aynı ağırlıkta ama fiyat olarak mitas lar 3te1 fiyatına.. Bunu her gün aynı güzergah üzerinde defalarca yapılan bir test gibi düşünebilirsiniz(işe gidip geliyordum ve bazen de gezmek için değişebiliyordu yolum) ... Bence her mitas-rubena üretimi lastik linç edilmeyi haketmiyor. Tabi benim kullandığım dışındaki versiyonlar konusunda bilgim yok.. Aynı şey salcano ya saldıran görüşler için de geçerli örneğin.. Salcano, kalitesini arttırmak marka imajını iyileştirmek için çok şey yaptı, yapıyor... Bunu müsabakalardaki sponsorluk anlaşmaları ve katkıları ile bisiklet üzerindeki kompenentlerin markalarına / versiyonlarına bakarak anlayabiliriz.. Evet, salcanoyu yerden yere vuruyorlar ben de bazı konularda kızıyorum ancak bir şey iyiyse iyidir. Biz kadro dışında ve belki jant, onun dışındaki tüm kompenentler piyasanın iyi ve kaliteli markalarından..salcanoyu gömerken aslında vites grup setini, gidon boğazını, seleyi de gömmüş olmuyor muyuz bir bakıma? Stu bence kendini kanıtlamış ve fiyat performans açısından rakipsiz bir üründü..
 
Aynı sorun bende de oluştu.
Lastikler alalı 20 ay oldu ve yaklaşık 2500 km kullandım.
Tabandaki yarılmalar nedeniyle lastik her ay patlamaya başladı.
Lastikleri çoğunlukla asfaltta kullandım.
Bu kadar çabuk taban yarılması oluşması normal değil kanımca.

20 ayda tabanı yarılan (bkz yukarıda alıntıladığım MITAS/Rubena fotoları )lastikle ilk kez karşılaşıyorum.

Rubena yı atıp, yerine gene reflektörlü Schwalbe veya Kenda alacağım.
Çünkü Schwalbe eskimiyor. Çünkü birkaç kez uzun yıllar kullandım.

keza Kenda nın performansından da memnunum.:
Bu da alınalı 26 ay olan ve 2800 km kullandığım Kenda.
Hala çok iyi durumda.:)
 

Dosyalar

  • A36F4271-EEF5-4248-B7BE-CB1E4A4B6C56.jpeg
    A36F4271-EEF5-4248-B7BE-CB1E4A4B6C56.jpeg
    39,7 KB · Okunma: 41
  • 8FA915AF-CDCB-4F9D-9FF7-357D90143926.jpeg
    8FA915AF-CDCB-4F9D-9FF7-357D90143926.jpeg
    73,4 KB · Okunma: 41
  • A9018011-93A4-4E37-A235-0D7C33B99230.jpeg
    A9018011-93A4-4E37-A235-0D7C33B99230.jpeg
    99,8 KB · Okunma: 41
Aynı sorun bende de oluştu.
Lastikler alalı 20 ay oldu ve yaklaşık 2500 km kullandım.
Tabandaki yarılmalar nedeniyle lastik her ay patlamaya başladı.
Lastikleri çoğunlukla asfaltta kullandım.
Bu kadar çabuk taban yarılması oluşması normal değil kanımca.
20 ayda yanlardan çatlaması kötü olmuş. Üretim yıllarının daha eski olma ihtimali var mı acaba baktınız mı.
 
20 ayda yanlardan çatlaması kötü olmuş. Üretim yıllarının daha eski olma ihtimali var mı acaba baktınız mı.
Hocam araba lastiği üretim tarihi nasıl bakılır biliyorum.
Ama bisiklet lastiği üretim tarihi bakmayı bilmiyorum.
Siz biliyor musunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hayaksisheytan
Hocam araba lastiği üretim tarihi nasıl bakılır biliyorum.
Ama bisiklet lastiği üretim tarihi bakmayı bilmiyorum.
Siz biliyor musunuz?

Bisiklet lastiklerinde dışında tarih/DOT kodu yazana denk gelmedim.
Schwalbe lastiklerin içinde ddMMyyXXX formatında beyaz bir damga var. dd=gün, MM=ay, yy=yılın son iki rakamı, XXX=kontrolcü kodu.
Diğer markalarda da benzer bir işaret vardır, en azından kontrollü üretim için seri numarası olmalı, oradan bir anlam çıkabilir ya da üreticiye/dağıtıcıya sorulabilir.
 
Merhaba, Carraro force 970 mtb bisikletim var. Schwalbe Hurricane tarzı ortası düz kenarları dişli bir lastik arıyorum. Hurricaneyi Türkiye'de bulamıyorum. Yurtdışından getirtmek ek gümrük vergileriyle tuzlu oluyor, %80 tozlu garip asfalt %20 toprak, bozuk yol kullanımım var. Bol çukurlu olduğu için 1.75-2.10 arası bir kalınlık düşünüyorum. Öneriniz var mı? Şu an üzerinde Chaoyang 2.10 bir lastik var. Yol tutuşundan eser yok.
 
Mitas çok gömülmüş. 2 sene önce kendime, 1 sene önce eşime mitas zırhlı 700x35 almıştım. Düşük PSI ile binmekten dolayı yanakta çıkan hafif çatlak dışında sırt kısmında hiç bir şey yok. Kızım ile 120 kg ağırlık sırtlamasına rağmen fren mesafesinden de memnunum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Merhaba, Carraro force 970 mtb bisikletim var. Schwalbe Hurricane tarzı ortası düz kenarları dişli bir lastik arıyorum. Hurricaneyi Türkiye'de bulamıyorum. Yurtdışından getirtmek ek gümrük vergileriyle tuzlu oluyor, %80 tozlu garip asfalt %20 toprak, bozuk yol kullanımım var. Bol çukurlu olduğu için 1.75-2.10 arası bir kalınlık düşünüyorum. Öneriniz var mı? Şu an üzerinde Chaoyang 2.10 bir lastik var. Yol tutuşundan eser yok.

Bunlar iş görür mü?
(link)
(link)
(link)
(link)
 
Geri