Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Turkcell Granfondo İzmir 05 Eylül 2021

r ile Vo2max intervali yapmalısın. Ani hız değişimi yada eğimlere geldiğinde nabız her ne kadar yükselsede bahsettiğin gibi nefes nefese kalma olayı büyük ölçüde gitmiş olur. Son 2 senedir ben sırf nabıza dayalı intervaller yapıyorum. En son 14 Ağustosta katıldığım 162 km ve toplamda 2200 m tırmanış olan yarışı 31 km/s ortalama ile bitirdim ( 35 ortalama olurdu ancak bisiklet bilgisayarını birşekilde pause yapmışım bayağı ortalama kaybettim.) Yaptığım intervallerin faydasını gördüğümü sanıyorum. Yarışın büyük bölümünü Zone 2 de geçirmişim.
@Aykut S.
@Semih Cavdar

Zone 2 de sürmek işe yarıyorsa deneyebilirim. Vo2 max ve nabıza dayalı intervaller için ek kaynak varsa rica edebilir miyim? Stravada deneme üyeliğim var ama orada çok bir detay bulamadım.
 
Scudo
Değerli Pedaldaşlar 12.5gblik video youtubeye sonunda yüklenip, işlendi :)


Yarış boyunca yol bilgisayarındaki nabız ortalamam 156, ilk yarışın etkisi nedeniyle nabzım oldukça yüksek çıktı :D Bugun yaptıgım antremanda nabzım yarıştaki gibi yüksek olmadı. Yarış heyecanı farklı oluyor. Video sonunda yaşadıgım teknik arızayı gorebilirsiniz, 2.gruptan kopup teknik sorunu düzeltip 2.gruba yetişmek için oldukça sert rüzgara karşı gittim. Artık yol bitti daha fazla yüklenmiyeyim derken aynadan 3.grubu gordum. Onları bekledim video sonunda geldikleri görebilirsiniz. Finişe kadar çekemedim pil bittiği için. Keyifli seyirler :D
Çekim ve paylaşım için teşekkürler. Gruplara yetişmek için tekerlek/grup arkasında dinlenmeden geçen çok güzel bir performans.
Gençlik işte :)

Nabıza fazla takılmayın. "220-yaş" formülüne dikkat edin ve nabzınızın performans sonrasında ne kadar sürede normale döndüğüne bakın. Bu süre uzun olmamalı, dakika mertebesinde olmalı.
 
Kanalda 2.bölüm olan kısa parkuru koydum.. keyifli seyirler


Bölüm sonu canavarı olarak ben de varım :D

Asla durma Fatih'in de kadraja da takılmışım mavi formayla. 5:53'te hızım yavaşlarken gidonu sallıyorum bir ihtimal teker düzelir falan diye..
 
Son düzenleme:
Değerli Pedaldaşlar 12.5gblik video youtubeye sonunda yüklenip, işlendi :)


Yarış boyunca yol bilgisayarındaki nabız ortalamam 156, ilk yarışın etkisi nedeniyle nabzım oldukça yüksek çıktı :D Bugun yaptıgım antremanda nabzım yarıştaki gibi yüksek olmadı. Yarış heyecanı farklı oluyor. Video sonunda yaşadıgım teknik arızayı gorebilirsiniz, 2.gruptan kopup teknik sorunu düzeltip 2.gruba yetişmek için oldukça sert rüzgara karşı gittim. Artık yol bitti daha fazla yüklenmiyeyim derken aynadan 3.grubu gordum. Onları bekledim video sonunda geldikleri görebilirsiniz. Finişe kadar çekemedim pil bittiği için. Keyifli seyirler :D
Bu gran fondolarda her virajda hep bir agizdan "Yavas!" diye bagirmak bir gelenek sanirim :D
 
@Burak B. kesin Tour de France adayısın :koptum:

Estarafullah :D Yaş olmuş 34 çok geç artık :D Kendi çapımda rekor kırmaya devam :D

O km saati ilk yamulduğu andan itibaren çıkart cebine koy demeye başladım içimden. Perşembenin gelişi çarşambadan belliymiş aslında. Pisi pisine kaçmış grup. Kuvvetle muhtemel kaçırdığınız grup 1. grup değildi.

Aslında sürerken yol bilgisayarın yükseldiği gördüm bende sarsıntıdan gevşedi herhalde dedim, Kameradan izleyince belli etmiş kendini iyice eğilmiş.. Aklıma gelse boyle bişey olacagını bilgisayarı sokup cebime atardım ve tutacagı kırıp atardım kenara.. Şimdide 3d yazıcı ile aerodinamik şeklinde daha sağlam şekilde baskı yapıyorum. ahanda fotosu :)
2021-09-09-12-29-56-987.jpg

Çekim ve paylaşım için teşekkürler. Gruplara yetişmek için tekerlek/grup arkasında dinlenmeden geçen çok güzel bir performans.
Gençlik işte :)

Nabıza fazla takılmayın. "220-yaş" formülüne dikkat edin ve nabzınızın performans sonrasında ne kadar sürede normale döndüğüne bakın. Bu süre uzun olmamalı, dakika mertebesinde olmalı.
Rica ederim ve heyecandan nasıl gittiğimi hatırlamıyorum.. Videoyu izledikçe farkettim, dinlenmeden ve sürekli bisikletleri geçmişim taki yolbilgisayarıdüşene kadar :D Normalde antremanlarda kalp atışım 175 ve üstüne çıktıgında performansım düşüyor, dik yokuşta 180e çıktıgında açıkcası biraz korktum ve yokuş bittikten sonra bilerek pedal çevirmedim videoda görmüşsünüzdür. Yokuş sonrasi ilk viraja kadar derin nefes alarak, kandaki oksijen oranını artırmaya çalıştım ve hemen toparladı kalp :)

Kanalda 2.bölüm olan kısa parkuru koydum.. keyifli seyirler


Paylaşim için teşekkür ederiz :) Ayrıca o yol bilgisayar tutucusuna dikkat et riskli o, bendede aynısı vardı, döküm aluminyum oldugu için çatladı ve gevşeyince haliyle gidonda gevşedi. Öne dogru yıgıldım yolda. Tipik aliexpress ürünü. Videoda o meşhur dik yokuş bayağı silkelemiş yahu amma çok inip yürüyen varmış. Şaşırdım gorunce :D Yokuş tepesinde toplanıp dinlenenlerde var bayağı, yarışa katılanların çoğu antremansız sanırım

Bu gran fondolarda her virajda hep bir agizdan "Yavas!" diye bagirmak bir gelenek sanirim :D

Milet bağırınca bende istemeden eli kaldırıyordum :D Birazda haklıyım, arkamda acemiler oldugu için çarpıp arka çatalı kırmaları istemedim.
 
3d yazıcı ile aerodinamik şeklinde daha sağlam şekilde baskı yapıyorum

@Burak B. %100 dolgu da yapsan 3D çıktılarına pek güvenme derim. Başta sağlam gibi gözükse de sürprizlere çok açık bu baskılar.
 
Değerli Pedaldaşlar 12.5gblik video youtubeye sonunda yüklenip, işlendi :)


Yarış boyunca yol bilgisayarındaki nabız ortalamam 156, ilk yarışın etkisi nedeniyle nabzım oldukça yüksek çıktı :D Bugun yaptıgım antremanda nabzım yarıştaki gibi yüksek olmadı. Yarış heyecanı farklı oluyor. Video sonunda yaşadıgım teknik arızayı gorebilirsiniz, 2.gruptan kopup teknik sorunu düzeltip 2.gruba yetişmek için oldukça sert rüzgara karşı gittim. Artık yol bitti daha fazla yüklenmiyeyim derken aynadan 3.grubu gordum. Onları bekledim video sonunda geldikleri görebilirsiniz. Finişe kadar çekemedim pil bittiği için. Keyifli seyirler :D
dk 8lerde kadraja giriyorum Kırmızı Bisan bisikletli, Velostrom formalı Beyaz-Mor renklerde. Ekiple birlikte baya sürmüşüz sonra ben biraz geride kaldım. 35.67 ortalamada bitirdim. :) nabız düşmedi heyecan hep heyecan :)
 
@Burak B. %100 dolgu da yapsan 3D çıktılarına pek güvenme derim. Başta sağlam gibi gözükse de sürprizlere çok açık bu baskılar.

Tabiki yuzde100 degil, ABS filament kullandigim icin diger playa gore daha saglam ve garmin gibi guvenlik halati ile gidona sabitlicem. Dusse bile sallanicak :) onun icinde aparat basicam.
 
Tabiki yuzde100 degil, ABS filament kullandigim icin diger playa gore daha saglam ve garmin gibi guvenlik halati ile gidona sabitlicem. Dusse bile sallanicak :) onun icinde aparat basicam.
PETG kullanabilirsin. Ben birçok bisiklet aksesuarı için UZARAS'tan aldığım PETG lerden kullanıyorum. Çok memnunum. PLA kullanma, ABS ye de gerek yok bence. Tasarımda da iç doluluğu yeterince fazla verirsan baskı süresi belki biraz uzar ama sağlam olur.
 
PETG kullanabilirsin. Ben birçok bisiklet aksesuarı için UZARAS'tan aldığım PETG lerden kullanıyorum. Çok memnunum. PLA kullanma, ABS ye de gerek yok bence. Tasarımda da iç doluluğu yeterince fazla verirsan baskı süresi belki biraz uzar ama sağlam olur.

PETG basımı oldukça zor oldugu söyleniyor, denemelik PETG filament alıp deneme baskıları göreyim :) tavsiye için teşekkür ederim..
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
PETG basımı oldukça zor oldugu söyleniyor, denemelik PETG filament alıp deneme baskıları göreyim :) tavsiye için teşekkür ederim..
Sadece sıcaklık 225 C civarında olmalı. Baska bir zorluğu yok. Ben PLA yı terkettim :) Tek eksiği fazla renk çeşidi yok henüz.

Benim "roller/trainer" projesinin tüm parçaları PETG dir. Henüz kırılan / çatlayan olmadı.

Kolay gelsin
 
Arkadaşlar ufak bir soru. Yarış boyunca ortalama nabız 172 çıkmış. Normal sürüşlerime göre epey yüksek ama nihayetinde yarış. Bu normal midir ?
Edit: yarışa katılanların değerlerine baktım 160-170 arası değişmiş gibi duruyor.
Başkalarının değerlerine bakınca iyice şaşırdım. Benle aynı sürede giden birinin ortalama nabzı 182 iken bir diğerinin 144. Bunu nasıl yorumlamak lazım acaba?


Bir de sürüş esnasında bacak ağrısı değil de, nefes nefese kalma durumunu gidermek için, aerobik bölgede mi antrenman yapılmalı, yoksa anaerobik mi?

Siz bir süreliğine bırakın şimdi aerobiği anaerobiği bir kenara, çıkın bisiklet sürün :snzdglsn: Emeklemeden yürüyemez, yürümeden de koşamazsınız. 10.000 km bisiklet tecrübesi edinin, hamlığınızı bir atın güzelce, kilonuz da nabzınız da bir farkına varsın artık bisiklet süren biri olduğunuzun, bunlardan sonra vo2maxlara geçeriz bence :harika: Zone 2 meselesine gelince: Hızlı sürmeyin, sakin sürün uzun sürün.
 
PETG basımı oldukça zor oldugu söyleniyor, denemelik PETG filament alıp deneme baskıları göreyim :) tavsiye için teşekkür ederim..

ABS basıyorsan PETG de rahat basarsın, hiç zor gelmedi bana.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B.
Siz bir süreliğine bırakın şimdi aerobiği anaerobiği bir kenara, çıkın bisiklet sürün :snzdglsn: Emeklemeden yürüyemez, yürümeden de koşamazsınız. 10.000 km bisiklet tecrübesi edinin, hamlığınızı bir atın güzelce, kilonuz da nabzınız da bir farkına varsın artık bisiklet süren biri olduğunuzun, bunlardan sonra vo2maxlara geçeriz bence :harika: Zone 2 meselesine gelince: Hızlı sürmeyin, sakin sürün uzun sürün.

Hocam 1-2 aydır sabah 6 da kalkıp iş öncesi bir saate yakın sürüyorum. Baya keyif alıyorum. Kilom 70 in altına geldi. Hafta sonları arada bir 100km civarına cikiyorum. Açıkçası strava üzerinden daha önce gectigim yerlerde personal record vs alınca iyice gaza geliyorum, tabi bu arada nabız 180. Bazen işte nabız antrenmanlarına bakıyorum o gün 140 i vs geçmemeye çalışıyorum ama o da keyifsiz oluyor haliyle. Bu arada bu yıl 1700 km surmusum 10 k baya zaman alicak benim için :/
 
TURKCELL İZMİR GRANFONDO KONUSUNDA DÜŞÜNCELERİM

Sayın Yetkili,

Organize ettiğiniz İzmir Granfondo yarışı için öncelikle teşekkür ederiz. Kaliteli güzel bir organizasyon oldu. Ancak oluşan bazı aksaklıkları bundan sonraki organizasyonlarda düzeltilebilmesi açısından bir katılımcı olarak dikkatinize sunmak isterim

Beslenme noktasında yiyecek yok. Sadece su var ve bunların bisikletçilere verilmesi giderken elden veriliyor ki bu çok tehlikeli. Bunların durarak verilmesi daha doğru.

Expo da anlamsız yüksek müzik oluyor sürekli. İnsanlar ne konuştuğunu bile zor duyuyor. Bu absürt müzik gürültüsü son derece rahatsız edici.

Ödül Madalyaların üstünde hangi kategori ve kaçıncı olmuş yazmıyor.

Programsız uzun anlamsız tören çok kötü bir final oluyor. herkes yorgun terli şehrine dönecek ailesi var ve keyfi kaçıyor ödülü alan gidiyor. Bunu hızlı yapmalı ve Sonuna bir çekiliş koyun, orada olanlar arasında çekilecek diyin herkes beklesin, hatta yarışçılar değil herkes yazılabilsin bu piyangoya.

En kötü taraf da ödül töreni sunucusuydu. Dünyada artık bu şekilde insanları kıyafet dil ırk cinsiyet vb üzerinden yargılayan, toplu bir programda espriler yapan anlayış kalmadı. Bu radyocu arkadaşın ne sporla ne bisikletle ne de yeni dünya etik düzeni ile alakası yok. Kendisi bir utanç tablosu olarak yer aldı bu törende Bu da onu bu göreve koyanların ayıbıdır. Güzel organizasyona sadece gölge düşürmedi. Son derece kötü bir notla kapanışa neden oldu.

Ayrıca nasıl bir şeydir töreni planlayamamak. Elinde notlar var hangi sıra ile ödüller verilecek bu az çok belli . Araya 65 yaşı alıyor başka şeyleri alıyor. Ödülü verecekler belli değil son anda çağırılıyor ve bulunamıyor. Bunu önden yazıp herkese dağıtmak bir ödül programı yapmak bu kadar mı zor. İzleyiciler de bilir nasıl bir sıra olacak.

Ödüllerin ne olduğu belli değil hep son dakika ve kategoriler arası eşitsizlikler var.

Web sitesi neden güncellenmiyor. Sponsorlar kimlerdir ödüller nelerdir vb vb

Bir masaj sponsoru mutlaka olmalı yarış sonrası çok iyi bir destek masaj olması

Makarna sponsoru keza olsa da uydurma sandviç verilmese. İçecek bir ayran soda bile olmaz mı ya.



Saygılarımla bilginize sunarım
 
Sunucunun konuşmasını çok merak ettim.
 
Sunucunun konuşmasını çok merak ettim.
Kadir Kelleciye yaptığının yanı sıra genç kadınlar kürsüye çıkarken bekâr erkekler dikkat, bekar erkekler aman, bekar erkekler bilmem ne. Çok ters geldi bunlar bana. Açıkça dile getirmek istemiyorum ama hiç hoş şeyler ima etmiyor bence. Bir değil iki değil kaç kere espri yaptığını sanarak boş yaptı böyle.
 
Kadir Kelleciye yaptığının yanı sıra genç kadınlar kürsüye çıkarken bekâr erkekler dikkat, bekar erkekler aman, bekar erkekler bilmem ne. Çok ters geldi bunlar bana. Açıkça dile getirmek istemiyorum ama hiç hoş şeyler ima etmiyor bence. Bir değil iki değil kaç kere espri yaptığını sanarak boş yaptı böyle.
Kendini komik sanan gereksizin biriydi
 
Açıkçası strava üzerinden daha önce gectigim yerlerde personal record vs alınca iyice gaza geliyorum, tabi bu arada nabız 180. Bazen işte nabız antrenmanlarına bakıyorum o gün 140 i vs geçmemeye çalışıyorum ama o da keyifsiz oluyor haliyle.

İşte budur üstesinden gelmeniz gereken sorun! :D Bisikletin tepesine çıktığınız andan itibaren “uçmam lazım, kaçmam lazım! Asfaltı bugün inletmem lazım!” Diye mırıldanmaya başlıyorsunuz, ki çoğumuz böyle başladık. Çünkü pedal gücüyle hızlı gitmek insana inanılmaz keyif veriyor :harika:
Ama bisiklette performans kesinlikle sabır ve disiplin işi. Bu kırmızı alarm haline girmemeye çalışın bisikletin üzerine çıktığınızda :ssrtcbya: Bisiklet sürmeyi normalleştirin, yürür gibi bisiklet sürün! Nabzınız 110lara 120lere (hatta daha da) düşecektir uzun vaadede :harika: Yapmanız gereken tek şey heyecan ve tutkunuzu yavaşça yere bırakıp sakince bisiklet sürmek :cool: Canınız sıkılınca türkü söyleyin:snzdglsn:
 
Geri