Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Türkiye'de bisikletçiliğin gelişememesi

Peki sizce çok gelişip kötü , kanser bi kitle mi elde etmeli yoksa şuanki gibi nezih kişilerin bulunduğu ama o kadar da kalabalık olmayan bir kitle mi? Benim tercihim daha sakin bi kitle olması. Tabii o kadar da dar bir yapılanma da olmasın , tadında olsun
 
Scudo
Juliana Buhring bisikletle dünyayı dolaştı. tam hatırlamıyorum ama ya istanbul ya da bütün türkiye için (büyük ihtimal istannbul için olmalı) hindistandan beter bi trafik olduğunu söyledi. bu durumda çok meraklı olmayan birini bisiklet kullanmaya teşvik etmenin çok anlamı yok. burdaki herkesin riskleri göz önüne alarak sürdüğünü varsayıyorum. Allah hepimizi korusun.
Peki sizce çok gelişip kötü , kanser bi kitle mi elde etmeli yoksa şuanki gibi nezih kişilerin bulunduğu ama o kadar da kalabalık olmayan bir kitle mi? Benim tercihim daha sakin bi kitle olması. Tabii o kadar da dar bir yapılanma da olmasın , tadında olsun

her bisikletçi yarışçı olucak pro şekilde uğraşcak diye bişey yok ki. arabası olan kaç kişi arabam var diye bi araba forumuna üye oluyor böyle düşünülmeli bence
 
Peki sizce çok gelişip kötü , kanser bi kitle mi elde etmeli yoksa şuanki gibi nezih kişilerin bulunduğu ama o kadar da kalabalık olmayan bir kitle mi? Benim tercihim daha sakin bi kitle olması. Tabii o kadar da dar bir yapılanma da olmasın , tadında olsun
Kanser kitle olacağını nereden öngördünüz? Tamam, kalabalık ortamlarda huzurun bulunması daha zordur fakat sırf huzurumuz azalacak diye insanların karbon ayak izinin azalmasını istememek gezegenimizi de çok kötü etkiler, bisiklet kullananları da. Şahsen ben şehir içinde egzoz gazlarından nefes bile alamazken bisiklet sürmekten nefret ediyorum. Halbuki bisiklet kullanıcıları artsa bir o kadar da egzoz gazı azalacak ve bisikletliler bu işten keyif alacak. Ayrıca bisiklet kullanmaya başlayan insanlar önceki hayatlarına göre daha sakin ve sabırlı olacaktır. Bisiklet ruhu ve ahlakı da düzgünleştirir. Keşke bisiklet kullanıcıları çok artsa da geleceğimizi görmemizi engelleyen egzoz gazlarından kurtulsak...
 
Kanser kitle olacağını nereden öngördünüz? Tamam, kalabalık ortamlarda huzurun bulunması daha zordur fakat sırf huzurumuz azalacak diye insanların karbon ayak izinin azalmasını istememek gezegenimizi de çok kötü etkiler, bisiklet kullananları da. Şahsen ben şehir içinde egzoz gazlarından nefes bile alamazken bisiklet sürmekten nefret ediyorum. Halbuki bisiklet kullanıcıları artsa bir o kadar da egzoz gazı azalacak ve bisikletliler bu işten keyif alacak. Ayrıca bisiklet kullanmaya başlayan insanlar önceki hayatlarına göre daha sakin ve sabırlı olacaktır. Bisiklet ruhu ve ahlakı da düzgünleştirir. Keşke bisiklet kullanıcıları çok artsa da geleceğimizi görmemizi engelleyen egzoz gazlarından kurtulsak...
Evet çok haklısınız. Biraz düşündüm de gerçekten bisiklet insanı dinginleştiriyor.
 
Adamın cebinde parası var. Ultegralı, dura aceli bisiklet alacak. Bizim bilmişler çıkıyor, tiagra hobi kullanıcısına yeter, bisikletin 8 kg olsa ne olur 7kilo olsa nolur Sen 7 kiloluk alma 11 okkalıklardan al yeter sana.Sen pro musun bıdı bıdı.
Yol gösteren şaşkın, bırakınız alsınlar bırakınız yapsınlar. Dura Ace de alsın, 6800 gramlık carbon da alsın.
Alsın ki, pazar büyüsün. Pazar büyüsün ki rekabet olsun. Ultegralı, dura aceli bol bol bisi bisi gelsin fiyatlar düşsün, piyasada çeşit olsun. Böyle böyle piyasa gelişir, böyle böyle bisikletçiler gelişir.
Gücü olan adama bile aldırıyonuz sora setli bisikleti, adam da sıkılıyor. Bisiklete hobi değil gelip geçici heves gibi bakıyor, sonra da bırakıyor. Alsaydı Ultegralı yı, daha ciddi bakardı bisiklete. Nizami beslenirdi, nizami giyinirdi. Herşey daha bi değişik olurdu.

Önemli not
Eğer ki Ultegralı, dura aceli bisikletle başladım emme, yine de sıkıldım derseniz. Yarı fiyatına ben alırım. 😈
 
Adamın cebinde parası var. Ultegralı, dura aceli bisiklet alacak. Bizim bilmişler çıkıyor, tiagra hobi kullanıcısına yeter, bisikletin 8 kg olsa ne olur 7kilo olsa nolur Sen 7 kiloluk alma 11 okkalıklardan al yeter sana.Sen pro musun bıdı bıdı.
Yol gösteren şaşkın, bırakınız alsınlar bırakınız yapsınlar. Dura Ace de alsın, 6800 gramlık carbon da alsın.
Alsın ki, pazar büyüsün. Pazar büyüsün ki rekabet olsun. Ultegralı, dura aceli bol bol bisi bisi gelsin fiyatlar düşsün, piyasada çeşit olsun. Böyle böyle piyasa gelişir, böyle böyle bisikletçiler gelişir.
Gücü olan adama bile aldırıyonuz sora setli bisikleti, adam da sıkılıyor. Bisiklete hobi değil gelip geçici heves gibi bakıyor, sonra da bırakıyor. Alsaydı Ultegralı yı, daha ciddi bakardı bisiklete. Nizami beslenirdi, nizami giyinirdi. Herşey daha bi değişik olurdu.

Önemli not
Eğer ki Ultegralı, dura aceli bisikletle başladım emme, yine de sıkıldım derseniz. Yarı fiyatına ben alırım. 😈
Zeka fışkırıyor mübarek. Bisiklet forum olarak desteklenip Bisiklet Fedarasyon Başkanı seçilmelisin. Bu zeka ile bisiklet Türkiye de hakettiği yere gelir. Bizim en büyük sorunumuz bugüne kadar ucuza satılmış olmamız.
Parası olan en iyi kalitede ve yüksek teknoloji ürünü bisikletleri almalı. Parası olmayan gerekirse kumbaraya biriktirip gücünün yettiği en iyiyi almalı.
Küçük düşününce birileri her bir yerde bizi küçük düşürmeye çalışıyor. Açılan bisiklet yolları ya kaldırıma tosluyor veya esnafın sandalye ve masalarının olduğu mekana çıkıyor.
Havalı olun, havalı kalın . :harika:
@hamlet2006 gönüllerin başkanısın.😍
 
Gelişiyor bisiklet ülkede. Siz istiyorsunuz daha hızlı gelişsin. Bu hız yavaş mavaş ama hiç yoktan iyi.
 
Zeka fışkırıyor mübarek. Bisiklet forum olarak desteklenip Bisiklet Fedarasyon Başkanı seçilmelisin. Bu zeka ile bisiklet Türkiye de hakettiği yere gelir. Bizim en büyük sorunumuz bugüne kadar ucuza satılmış olmamız.
Parası olan en iyi kalitede ve yüksek teknoloji ürünü bisikletleri almalı. Parası olmayan gerekirse kumbaraya biriktirip gücünün yettiği en iyiyi almalı.
Küçük düşününce birileri her bir yerde bizi küçük düşürmeye çalışıyor. Açılan bisiklet yolları ya kaldırıma tosluyor veya esnafın sandalye ve masalarının olduğu mekana çıkıyor.
Havalı olun, havalı kalın . :harika:
@hamlet2006 gönüllerin başkanısın.😍
Enflasyona tabi olan bir parayı kumbaraya atarak biriktiremeyiz Necmeddin ağabey.
 
Zeka fışkırıyor mübarek. Bisiklet forum olarak desteklenip Bisiklet Fedarasyon Başkanı seçilmelisin. Bu zeka ile bisiklet Türkiye de hakettiği yere gelir.
Ne demiş Maarif Nazırı Emrullah Efendi:"Olmasaydı mektepler ne de güzel yönetirdim maarifi." O hesap, olmasaydı bisikletçiler ne de güzel yönetirdim bisiklet federasyonunu.
Ne de doğru söylemiş. Bu kadar nazlı adam hangi federasyonda var. Bisikletçilerin yüzde 90 ı öyle. Darılmaca gücenmece yok. Bisiklete binmezsiniz, bisiklet yolum nerede dersiniz. Granfondoya girmezsiniz, niye yarışçımız yok dersiniz. Tiagra, ultegra çok pahalı dersiniz en pahalı telefona sarılırsınız.Tayta laf edersiniz, haşortmanla bile binmezsiniz. Bisikletçiler kardeştir dosttur dersiniz birbirinize selam bile vermezsiniz.
Evet Necmeddin abi ilk cümle doğruydu. Ben zeki bir adamım onun için Bisiklet Federasyonu başkanlığına aday değilim.
 
İzmir'in Tire isminde bir ilçesi var,önceden tarımla haşır neşir olan bir köy konumundaydı şimdi daha gelişti,Tire'nin daha eski yerli insanı birbirlerine sahip oldukları araba isimleriyle hitap eder,statü olarak konum olarak birbirlerini arabalarıyla tanırlar,mesela passatlı ibraam,pejolu nihat,mersedesli vahap gibi,ayda bir kere ablamları ziyarete giderim bir çok arkadaşımda var,şimdi ben bu adamların yanına kahvehanenin önüne bisikletimle yanaştığımda ''len bune len bööle felespitmi biniyon sen'' dediklerinde karşılarına geçip,petrolün salgıladığı emisyondan,soluduğumuz havayı kirletmesinden,develete ödediğimiz yarı yarıya vergilerden,elin ecnebisinin bize ürettirdiği arabadan %80 para kazanıp araç başına ülkeye topu topu %9 gibi bir oran kazandırdığından bahsetsem noolur bahsetmesem noolur.Ha gerekirse birifing bile veririm anlayana ama bu adamların,bu kafa yapısının ensesine odunlada vursam anlatamam!!!
 
Bu forum, türkiyedeki hobi sitelerine baktığın zaman açık ara çok iyi bir platform. Bisikletçilik gelişecekse de bu forumun katkısı çok olacaktır. Kendimden biliyorum yıllar sonra tekrar bisiklete başlamamda, sevmemde, kendimi geliştirmemde ve şu zor ülke şartlarında dahi güzel bir hobi edinebildiysem bu forumun katkısı çok olmuştur. İnşallah böyle gider.
 
Bence çok takılmayın, bisiklet kullanmasaydık muhtemelen birçoğumuz da aynı șeyleri düșünecektik. 🙃
Bu forum, türkiyedeki hobi sitelerine baktığın zaman açık ara çok iyi bir platform. Bisikletçilik gelişecekse de bu forumun katkısı çok olacaktır. Kendimden biliyorum yıllar sonra tekrar bisiklete başlamamda, sevmemde, kendimi geliştirmemde ve şu zor ülke şartlarında dahi güzel bir hobi edinebildiysem bu forumun katkısı çok olmuştur. İnşallah böyle gider.
Amin hocam, foruma ilk geldiğimde 2015'in sonları ya da 2016'nın bașladı idi galiba tam olarak hatırlamıyorum.

Bisikletimin disk fren destekleyip desteklemediğini öğreneyim diye geldim ve kendimi binlerce kilometre tecrübeli bir tur bisikletçisi olarak buldum. 🙃
 
Türkiye’de bisikletçiliğin gelişememesinin altında çok büyük bir toplumsal ve siyasal bir sorun yatıyor bence.

24 yaşıma kadar gördüğüm, okuduğum ve şahit olduğum bir şey varsa ülkem’e dair, o da bir şeyin kıymetli olabilmesi ve gelişebilmesi için toplumsal bazda; satarken sana büyük bir kâr getirisinin olması, siyasal bazda da; oradan rant elde etmen gerekir. Türkiye’de bu iki ayak sağlanamadığı için bisikletten, elbette gelişmesinin de önü kapatılıyor.

Şunu merak ediyorum: Bugün Türkiye’de bisikletlere plaka takılması zorunluluğu getirilse ve bisiklet yollarından(?) OGS-HGS ücreti alınsaydı, bisikletler için köprüler kurulsaydı, bugün Türkiye’de bisikletin kıymeti ne olacaktı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Feunard ve mazot
Dolar bugün 8.80'i geçti, bu durum Tourney setli bisikletlerin bile 3000 TL bandını geçmesine sebep olacak, insanlar bisiklete başlamak istese bile başlayamayacak veya ucuz market bisikleti alıp bisiklet sporundan nefret edecek. Hükümetin spor dallarından aldığı vergiyi sıfırlaması hatta destek sağlaması gerekirken onun bunun vergisi gelip duruyor. Gencecik yaşımda bana bunları düşündürenler utansın. Bugün aynakolumun arızalı olduğunu anladım ancak yenisini alamıyorum, Tourney aynakol bile 400-500 TL olmuş. Şaka gibi ama gerçek.
 
Enflasyona tabi olan bir parayı kumbaraya atarak biriktiremeyiz Necmeddin ağabey.
Güzel kardeşim hepimiz coğrafya dersi gördük. Dünya öyle bir denge üzere inşa edilmiş ki çoğunluk okyonuslardan oluşur. Dünya üzerinde hatırı sayılır 200 ırmak vardır. Bunlardan en fazla 150 tanesi 1000 km den ya uzundur yada denktir. Su buharcığını sabırla yağmur veya kar suyu olarak bu okyonuslara taşır. Okyonuslar için yeter mi yine yetmez. Denge öyle kurulmuş ki çoğu zaman okyonuslar buharcıkların karaya ulaşmasına imkan vermez ve yükselen buharcığı yine kendine düşürür. Bu okyonus olmanın şanındandır.
Bunu paraya vurursak hiç bir zengin yada para babası azla yetinmek istemez. Gücün kuvvetin hep kendinde olmasını ister. Cebindeki en küçük para birimine göz diker. Cebindeki paraları politik oyunlarla kurduğu krizlerden çalmaya çalışırlar. Sende çok paranın olmasına zaten izin vermezler. Esas hedefledikleri, buharcık olan kuruşlardır. Ona sahip olmak paranın bütününe sahip olmakla eşdeğerdir onlar için.
Sonuçta bir insandan gelen insanlık bugün dünyaya sığmayacak şekilde 10 milyara yaklaştı.
İnsan beynide aynıdır. Öğrendikçe güçlenir. Bilgi alınırken azından başlarsın ve öğrenme süreci akıl sağlığını koruduğun müddetçe öldüğün güne kadar devam eder.
Su buharcığı gibi hassas olan kuruşlarımızı bir şekilde lira ve daha büyük banknot yapmanın yolunu bulamazsak ,para ağaları farklı oyunlarla elimizden almanın bir yolunu bulurlar.
1 liraya sahip olmayı beceremiyorsan, büyük paraları her halükarda çarptırırsın.
Söylediklerim ve yukarıdaki mesajımda yazdıklarım maddiyattan ziyade kıymetle alakalıdır. Şu koca kainatta her bir zerrenin bir kıymeti vardır.
Taşa katı deriz, taş gibi deriz. Rüzgarın ,yağmurun,güneşin veya soğuğun etkisiyle zerrelerine sahip çıkamaz. Zerreleri kıymetli bir yere taşınırsa bolluk olur ,bereket olur ,toprak olur ve bağrında tüm güzellikleri yetiştirir. Bazen taşlardan kopan bu zerreler ya çöl olur yada bir yerlerde kum olur.
Peki taş bu zerrelerinden vaz geçerken ne çalar bilirmisin? Buharcıkları çalar. Tünel işçiliği yaptığım zamanlarda , kayaları delerken en tatlı ve kıymetli suların bu kayaların arasından fışkırmasını hayretle izlerdim. Bizim köyde adettendir, yaşlılar kaya ile suyu bir arada bulurlar.
Şimdi okyonusları oluşturan su buharcığı ve toprakları oluşturan zerre kadar azimli ve doğru yerde olamazsak ,büyüyemeyiz ve bir şekilde çölleşiriz.
@Myali yukarıda yazdıklarımın hepsi sana özel. Bilginin her bir zerresini akıl süzgecinden geçir ,gerini, önünü ve yönünü tayin et. Spor disiplininden her nasıl olursa olsun taviz verme ki bedenini ve iradeni güçlü kılasın. Elindekinin kıymetini bil ki ,sana nerede ne zarar veya fayda vereceğini anlayasın. Buraya kadar yazdıklarım , anlatmak istediklerimden bir zerre kadar. Çünkü buna değersin. :harika:
 
Türkiye de ne gelişmişki bisiklet kültürü oluşsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: bgcx ve dgny.berke
Nerelerde geliştiğine bak , sonra bize bak anlarsın.
Eğitimsiz vs hepsini bir yana koy millet fakir ve bisiklet ve ekimanlarıda hiç ucuz değil.
Farkındalık oluşması için çevrende eğitimli düzgün insanların olmadı lazım. Büyük şehirlerde böyle semtler bir iki tanedir zaten. Bu sebeplerden gelişmez
Aslında sadece eğitimsizlikle, gelişmişlikle alakalı değil görgüsüzlükle de alakalı bir konu. Bisikletçilik sadece Avrupa ülkelerinde gelişmiş değil. Çin, Hindistan, Pakistan, bilumum Afrika ülkeleri gibi ülkelerde de bisiklet kullanımı yaygın. Bizim insanımız gelişmemişliğe ek olarak görgüsüz. Elemanın 6 bin lira maaşı var 3 bin lirasını golf taksidine sökülmek için sıraya giriyor bunun bide bol vergili benzini, vergisi, sigortası, bakımı, muayenesi, yıkaması var. halbuki ortalama bir bisiklet alıp 10 yıl binse hatta üstüne üstlük kafası attığında bisikletin modifiyesine, bol bol aksesuarına para bayılsa bile kullanım süresince oluşacak tüm masraflar dahil en fazla 3 golf taksidine 10 yıllık ulaşımını sağlayabilecekken üstelik. Yok illa ki tok kapı sesli diye havasını atması lazım Almanya'da bizdeki Tofaş Şahin kadar değeri olmayan golf otomobili ile.
Adamın cebinde parası var. Ultegralı, dura aceli bisiklet alacak. Bizim bilmişler çıkıyor, tiagra hobi kullanıcısına yeter, bisikletin 8 kg olsa ne olur 7kilo olsa nolur Sen 7 kiloluk alma 11 okkalıklardan al yeter sana.Sen pro musun bıdı bıdı.
Yol gösteren şaşkın, bırakınız alsınlar bırakınız yapsınlar. Dura Ace de alsın, 6800 gramlık carbon da alsın.
Alsın ki, pazar büyüsün. Pazar büyüsün ki rekabet olsun. Ultegralı, dura aceli bol bol bisi bisi gelsin fiyatlar düşsün, piyasada çeşit olsun. Böyle böyle piyasa gelişir, böyle böyle bisikletçiler gelişir.
Gücü olan adama bile aldırıyonuz sora setli bisikleti, adam da sıkılıyor. Bisiklete hobi değil gelip geçici heves gibi bakıyor, sonra da bırakıyor. Alsaydı Ultegralı yı, daha ciddi bakardı bisiklete. Nizami beslenirdi, nizami giyinirdi. Herşey daha bi değişik olurdu.

Önemli not
Eğer ki Ultegralı, dura aceli bisikletle başladım emme, yine de sıkıldım derseniz. Yarı fiyatına ben alırım. 😈
Bu düşüncenize tam olarak katılmıyorum. Tabi ki gücü olup da daha düşük seviye bir bisiklet almak gereksiz ama belli bir seviyenin üzerindeki serilerin kompanentleri günlük kullanım için değil ağırlıklı olarak veya tamamen yarış odaklı tasarlanıyor. Ayarları ona göre hassas oluyor ve sık ayar gerektiriyor. Bir Altus veya Claris aktarıcısını tornavidayı alıp kapının önünde ayarlamak gayet kolayken Dura Ace veya XTR aktarıcı ayarı için işini profesyonel düzeyde yapan, Türkiye'de sayılı olan adı bu forumda yaygın olarak bilinen bisikletçilere gitmek gerekiyor. Bir de bu tip yarış odaklı setlerin sarf malzemeleri de daha pahalı oluyor, işletme giderlerine olumsuz olarak yansıyor. Örneğin 7-8 vites uyumlu zinciri 50-60 liraya bulmak mümkünken 10 vites uyumlu zincir için 120 lirayı gözden çıkarmak gerekiyor. Üstelik 10 vitesin zinciri daha ince olduğundan ömrü daha kısa. Bir de aktarıcısı vb. parçalar pahalı olunca hırsızlık riski var. Sen bisikleti en kaliteli zincir veya U kilitle bağlarsın ama 1000 liralık dura Ace aktarıcının uçması bir yan keski ve bir alyana bakar. Bence dağ veya hibrid bisiklette Alivio, yol bisikletinde Tiagra serisinin üstü günlük kullanımı aşıyor.

Ha bu tip üst düzey bisikletler nasıl kullanılır? Enseniz gerçekten kalınsa işe, alışverişe, çarşıya gitmek için bir adet Altus veya Acera setli hibrid şehir bisikleti alınır, işler onunla görülür. Yanına da bir tane 105 setli bir yol bisikleti alınır haftasonu sahilyolunda veya velodromda hobi veya spor amaçlı performans sürüşleri veya granfondo vb. yarış etkinliklerine gidilir. 105 setli bisikletle işe, çarşıya, pazara gitmek çok mantıksız.
 
Son düzenleme:
Bütün cumartesimi sanayide geçireyim diye hafta boyu plan yapan göbekli abilerin hegemonyasından kurtulmadıkça, zor. Adamın arabası, ailesi ve çocuğundan değerli. Cumartesi sanayiye gidecek, pazar da aklına eserse aileyi toplayıp Doblo ile mangallı piknik için en az 1 saat sürecek bir trafiğe girecek. Aklına gelen tek faaliyet bu. Tavuk kanat, bol duman, yolların bir şeridini kapatmış ya da yaya kaldırımına tam tecavüz halindeki doblolar. Bu kültür babadan oğula geçer, ailenin bayan üyeleri de buna uyum sağlayıp körükler. Arabasız bir iş yaptığımız görülmemiştir. Burada şehirler arası turlarını şahane bir şekilde anlatan yüzlerce arkadaş geldi geçti, acaba her biri bisiklet sevgisi anlamında toplum genelinde yüzbinde bir etki yaratabildi mi? Siz böyle bir işe ilgi ve sevgi duymaya başladıktan sonra etrafımızda sürekli direnç, sürekli negatif tepki görerek ne kadar sürdürebilirsiniz? Birçok hevesli arkadaşın başına aynı şey geliyor ve onlar da gerçek dünyaya kısa bir süre sonra geri dönüp üçüncü maaşıyla araba borcuna giriyor.
 
Konyada yaşıyorum, konya bisiklet şehri diyorlar çok güzel,
yeni 2 katlı bisiklet parklarımız yapıldı harika,
bisiklet tramvayı var şehirimizde inanılmaz bişey ama insanların bisikletlileri görmezden gelmesi tüm Türkiyede var.
Bisiklet yolu en fazla olan il konyadır ama bi o kadar bisiklet yolunu park etmek için kullanan arabada bi o kadar çok fazla.

Konya yerel sayfalarında günde en az 3 tane bisiklet çalıntı haberleri izliyorum resmen bisiklet hırsızlığı sektör haline gelmiş.

Birde bu pahalılıkta bisiklet kültürünün gelişmemesi çok normal.
Almanyada bi asgari ücretli 2,5 tane triban rc500 alabiliyorken biz Türkiyede 2 maaşa triban rc500 alıyoruz. Böyle bir ortamda kimden kültür beklersiniz ?
 
Geri