Scudo Sports

UCI Nirvana Gran Fondo Antalya - 2023

Hangi parkurda yarışacaksınız?

  • Uzun Parkur

    Katılım: 3 16,7%
  • Kısa Parkur

    Katılım: 13 72,2%
  • Zamana Karşı (TT)

    Katılım: 2 11,1%
  • Paracycling

    Katılım: 0 0,0%

  • Toplam katılım
    18
Son iki senedir katılıyorum. Bu iki yılda şartlar hiç de iyi değildi. Uzun parkurdaki seviye yüksek, rekabet uluslararası boyutta. Bu anlamda ülkemizdeki tek granfondo yarışı olduğunu düşünüyorum.
 
Scudo
Nasıl yani Antalya Manavgat yolunda mı yarışalım?
İnsanlar Parix Roubaix, Strade Bianche gibi yarışları izlerken keyif alıyor, sporcular da bizim yaşadığımızın çok fazla oranında zorlanıyor. Paris otobanında yarışalım mı diyorlar?
Bahsettiginiz yarislar klasik yol yarislari degil. Kendine özgü ve profesyonel yarışçilarin katildiği yarışlar. Antalya gran fondo ise amatörlerin katildigı bir yarış. Gran fondolarin amaci profesyonel anlamda yarışma firsatı bulamayan insanlara bu firsati sunabilmek ve yarışmaktan keyif almalarini sağlamak olmalı. O yüzden parkurun ve yol durumunun mümķün olduğunca bu şartları saglamasi gerektigini düşünüyorum.
 
Bahsettiginiz yarislar klasik yol yarislari degil. Kendine özgü ve profesyonel yarışçilarin katildiği yarışlar. Antalya gran fondo ise amatörlerin katildigı bir yarış. Gran fondolarin amaci profesyonel anlamda yarışma firsatı bulamayan insanlara bu firsati sunabilmek ve yarışmaktan keyif almalarini sağlamak olmalı. O yüzden parkurun ve yol durumunun mümķün olduğunca bu şartları saglamasi gerektigini düşünüyorum.
Bu yarış UCI standardında dolayısıyla bu standartları ağır bulan kişiler UCI standartlarında olmayan granfondolara katılmalılar, zira adamlar standartları herkese tek tek uyduramaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: a.valverde
Bahsettiginiz yarislar klasik yol yarislari degil. Kendine özgü ve profesyonel yarışçilarin katildiği yarışlar. Antalya gran fondo ise amatörlerin katildigı bir yarış. Gran fondolarin amaci profesyonel anlamda yarışma firsatı bulamayan insanlara bu firsati sunabilmek ve yarışmaktan keyif almalarini sağlamak olmalı. O yüzden parkurun ve yol durumunun mümķün olduğunca bu şartları saglamasi gerektigini düşünüyorum.
@Semih Cavdar da yazmıştı ama ben de tekrar yazmak isterim. Çok hakim olmasam da bu yarış UCI'ın yarışı ve "amatörlerin DE" katılabildiği bir yarış sanıyorum. O yüzden kıyaslanan yarışlar bu yarışa göre çok üst düzey profillere sahip olsa da aralarında amatör-profesyonel diye bir ayrım yapmak pek mümkün olmayabilir.

Bir pavé, bir koppenberg olsa böyle konuşmazsınız ama Antalya olunca laf ediyorsunuz :p

Hızlı düzeltme: Semih Cavdar tekrar yazmış ben şeapana kadar.. :)
 
Bu yarış UCI standardında dolayısıyla bu standartları ağır bulan kişiler UCI standartlarında olmayan granfondolara katılmalılar, zira adamlar standartları herkese tek tek uyduramaz.
Uci standardinda olmayan bir gran fondo var mi Turkiye de ? Bilmedigim icin soruyorum. Yazdigim şey çok basit asfalt bozuktu. Yarişın zorlugu ya da basitliğinden bahsetmiyorum, yolun ve asfaltin bozuk olmasindan bahsettim. Yol güzeldi şeklinde düşüncesi olan varsa da bir şey diyemem.
 
Yollarda yer yer bozukluklar var. sonucta bir kisim koy yollarindan geciyoruz. Benim burada en buyuk elestirim Aksu Belediyesine olur. Her yil ayni tarihte olan uluslararası bir yarış var ve yolları daha iyi yapmak ellerinde. Onlarsa aksine yarıştan 1-2 hafta önce oralarda kanal ve başka çalışmalar yapıp yolu daha kötü hale getiriyorlar. İnanılmaz gerçekten. Aksu merkezde okullar rampası denen yerde bir mazgal var. Delikleri dikey ve geniş, ayrıca asfalt ile arasında 5-10cm arası fark var. Buraya yeni bir çapraz/yatay delikli mazgal koyup asfaltı düzelteceklerine her yıl oraya yarış haftası metal bir plaka kapatıp yarıştan sonra kaldırıyorlar. Şaka gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: cemturgood
Uci standardinda olmayan bir gran fondo var mi Turkiye de ? Bilmedigim icin soruyorum. Yazdigim şey çok basit asfalt bozuktu. Yarişın zorlugu ya da basitliğinden bahsetmiyorum, yolun ve asfaltin bozuk olmasindan bahsettim. Yol güzeldi şeklinde düşüncesi olan varsa da bir şey diyemem.

Antalya'da düzenlenen bu yarış ülkemizdeki tek, dünya genelinde ise sayılı UCI Gran Fondo yarışlarından biridir. Burada belirli bir dilime giren sporcular UCI Dünya Şampiyonası'na (Gran Fondo) katılma hakkı elde ederler.

(link)

Yol ve parkur konusundaki eleştrilerden bazılarına ben de katılıyorum. UCI onaylı olan ve slot almak için tüm dünya genelinden sporcuların katıldığı bir yarışın düzenlendiği parkur çok daha iyi olabilir, olması gereklidir.
 
Uci standardinda olmayan bir gran fondo var mi Turkiye de ? Bilmedigim icin soruyorum. Yazdigim şey çok basit asfalt bozuktu. Yarişın zorlugu ya da basitliğinden bahsetmiyorum, yolun ve asfaltin bozuk olmasindan bahsettim. Yol güzeldi şeklinde düşüncesi olan varsa da bir şey diyemem.
yollar tamamen sorunsuzdu diyemem ancak %90 i iyiydi. Bodrum GF yada Cesme GF ye gore bin kat daha iyi ama o kesin :)
 
Arkadaşlar bu tarz yarışlarda ortalama hızlar genelde hangi seviyelerde oluyor ve kalkış agresif mi yoksa kontrollü mü oluyor
 
Arkadaşlar bu tarz yarışlarda ortalama hızlar genelde hangi seviyelerde oluyor ve kalkış agresif mi yoksa kontrollü mü oluyor
Bu yarış özelinde konuşursak, ana grup ile 39 km/h ortalama ile finiş yaptık uzun parkurda. Başlangıç nötral start fakat, normal granfondo nötrali kadar yumuşak olmuyor uci granfondo nötral startları. Hatta geçen sene nötral start yapılmadı, ilk 7-8 km ana grubun arkası can pazarıydı. Neyse ki bu hatadan dönüldü bu sene.
 
Bu yarış özelinde konuşursak, ana grup ile 39 km/h ortalama ile finiş yaptık uzun parkurda. Başlangıç nötral start fakat, normal granfondo nötrali kadar yumuşak olmuyor uci granfondo nötral startları. Hatta geçen sene nötral start yapılmadı, ilk 7-8 km ana grubun arkası can pazarıydı. Neyse ki bu hatadan dönüldü bu sene.
Bu sende nötral start gostermelık var gibiydi çok kısa oldu öne yerleşenler için avantajlı oldu ve asla yaş grubuna göre dizilim olmadı
 
Herkesin yazdığı cümleleri toparlayayım. Paramızla erezil oluyoruz işte :D:D Yine de bu tür yarışlar motivasyon kaynağıdır. Çok da şey yapmamak gerekiyor.
 
Bu yarış özelinde konuşursak, ana grup ile 39 km/h ortalama ile finiş yaptık uzun parkurda. Başlangıç nötral start fakat, normal granfondo nötrali kadar yumuşak olmuyor uci granfondo nötral startları. Hatta geçen sene nötral start yapılmadı, ilk 7-8 km ana grubun arkası can pazarıydı. Neyse ki bu hatadan dönüldü bu sene.
hocam benim şuan yapabildiğim ortalama hız (normal ayakkabı ile) 32 km/s bunu arttırmak için ne önerebilirsiniz. Bu hedef doğrultusunda düzenli, doğru ve zorlayıcı sürüşler yapmam gerektiğinin bilincindeyim ama yine de sizin tavsiyelerinizi dinlemek isterim. Ayakkabıyıda sipariş verdik bakalım ortalama hızı ne kadar arttıracak
 
hocam benim şuan yapabildiğim ortalama hız (normal ayakkabı ile) 32 km/s bunu arttırmak için ne önerebilirsiniz. Bu hedef doğrultusunda düzenli, doğru ve zorlayıcı sürüşler yapmam gerektiğinin bilincindeyim ama yine de sizin tavsiyelerinizi dinlemek isterim. Ayakkabıyıda sipariş verdik bakalım ortalama hızı ne kadar arttıracak
Evet hıza etkisi olur ancak arka kasları da çalıştırırsanız eğer tırmanışlarda daha faydalı olacağı kanısındayım
 
hocam benim şuan yapabildiğim ortalama hız (normal ayakkabı ile) 32 km/s bunu arttırmak için ne önerebilirsiniz. Bu hedef doğrultusunda düzenli, doğru ve zorlayıcı sürüşler yapmam gerektiğinin bilincindeyim ama yine de sizin tavsiyelerinizi dinlemek isterim. Ayakkabıyıda sipariş verdik bakalım ortalama hızı ne kadar arttıracak
Güç ölçer ya da nabız takibi yapabilen elektroniklere sahipseniz, antrenman blokları ve intervalleri anlatan çokça kaynak mevcut internette. Bunları kendinze uyarlayıp gelişim sağlayabilirsiniz. Henüz bu cihazlara sahip değilseniz en iyi yöntem, sizden daha hızlı insanlarla grup sürüşüne çıkmaktır. Bir süre çok zorlanır ve gruptan koparsınız ama yavaş yavaş adapte olup güçlenirsiniz. Bana göre gelişimin anahtarı devamlılık ve adaptasyon. Bunun bir kısa yolu yada hilesi yok ne yazık ki.
 
hocam benim şuan yapabildiğim ortalama hız (normal ayakkabı ile) 32 km/s bunu arttırmak için ne önerebilirsiniz. Bu hedef doğrultusunda düzenli, doğru ve zorlayıcı sürüşler yapmam gerektiğinin bilincindeyim ama yine de sizin tavsiyelerinizi dinlemek isterim. Ayakkabıyıda sipariş verdik bakalım ortalama hızı ne kadar arttıracak
Yapacağınız antremanlarla ortalama bu hıza ulaşmanız pek mümkün değil. Yarışta bu hızı yakalamanın yolu kalabalık ve hızlı gruplarla kalabilmek. Yapacağınız her antreman ve özellikle 1-5 dakika arası kuvvetiniz ve onun sürekliliği size gruplarla kalma konusunda destek olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: a.valverde
Herkesin yazdığı cümleleri toparlayayım. Paramızla erezil oluyoruz işte :D:D
katilmiyorum , paramizin tam da karsiligini aldigimiz nadir yarislardan bence, hem de UCI kontrolunde. Sadece buraya TT tecrubesi icin bile girilir.
Bir cok GF 'de Antalya'ya odedigimizden daha fazlasini odeyerek alamadigimiz hizmetler o kadar cok ki.
 
  • Beğen
Tepkiler: cemturgood
Merhaba arkadaşlar, geçtiğimiz yıllarda TT yarışı cuma günü mü yapılmıştı. Şehir dışından gelip TT+uzun yapmak isteyenlerin en az 2 gece konaklaması gerekiyor bu durumda
 
Merhaba arkadaşlar, geçtiğimiz yıllarda TT yarışı cuma günü mü yapılmıştı. Şehir dışından gelip TT+uzun yapmak isteyenlerin en az 2 gece konaklaması gerekiyor bu durumda

Evet, TT yarışı cuma günleri yapılıyor. Perşembe TT kayıt işlemleri, cuma yarış. Cumartesi kısa / uzun parkur kayıt işlemleri, pazar yarış şeklinde oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: tolgayuksel
Geri