@Işıklar Gazisi
7t kaset yok... En küçük kaset 11'dir, daha küçüğünü sığdırabilmeleri için ya dişli aralıklarını yeniden düzenlemeleri gerekir, ki bu da yeni bir zincir tasarımı demek, ya da jant göbeklerini yeniden düzenlemeleri gerekir, ki bu da piyasadaki bütün jantların çöp olması demek
Viteslerle ilgili konuşalım, 20 vites bir yol bisikletiyle 22 vites bir yol bisikleti arasındaki fark nedir? Onu konuşalım
Bir de 20 vites yol bisikletiyle 20 vites yol bisikleti arasındaki fark nedir onu konuşalım

20 ile 20 aynı evet, ama detayda değil...
Sizin kafanız ruble-aynakol oranlarıyla karışmış. Eğer elimizde biri 20, biri 22 vites(11li sistem) bisikletler varsa ve her iki bisikletin de aynakolları 50/34, rubleleri 11/25 ise, bu iki bisiklet arasında hemen hemen hiç mi hiç fark yoktur
Birinin rublesi 11,12,13,14,15,17,19,22,23,25
Diğerinin rublesi 11,12,13,14,15,16,17,19,22,23,25
Görüldüğü gibi aradaki tek fark, birinde 15 ve 17 dişli varken diğerinde 15,16,17 dişli var... Ha bu 16lı olan dişli, eğer 16 değil de dediğiniz gibi 7 olsaydı, veya atıyorum 35 olsaydı o zaman evet çok fark olurdu. Ama 11'li sistemler tamamen pazarlama mantığıyla çıktılar ve amaç zaten belli
Eğer elimizde, ikisi de 20 vites (10lu sistem) bisiklet varsa ve birisi 50/34 aynakol, diğeri 53/39 aynakolsa, rublelerinin biri 12/23, diğeri 11/32 kullanıyorsa, bu iki bisiklet arasında hem düz yolda, hem inişte dağlar kadar fark vardır, çünkü ruble/aynakol oranları ciddi farklılık gösterir.
Bu durumun kaliteyle, hafiflikle, vites geçişiyle alakası yoktur
