Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ultegra veya 105 yerine Tiagra ya da Claris olsa gerçekten ne değişir?

Grup seti bir aracın motoru sananlar var.

Bir tofaşa güçlü motor takın giriş seviyesinde motora sahip bir mercedesi geçer. Ama asla sürüş kalitesi mercedes kadar olamaz.

Grup set ortalama hızınızı çok artırmaz ama o kilometreden aldığınız keyfi ve güven duygusunu katlar.
 
Scudo
hani bir lise öğrencisi vardır LGS mi LYS mi sınava bir kaç yıl üst üste girer, çalışır ama sıralaması hep aynı kalır, çok çalışır bir kaç bin kişinin önüne geçer. Bu grup set olayıda o bir kaç bin kişinin önüne geçiren bir etki en fazla. Yoksa seni o çok istediğin dereceye yerleştirmiyor. Bence keyfine göre takılacak vede büyük beklentiler içine girmeyeceksen çokda lüzumlu değil. Onun yerine iyi bir kadro ve jant seti konfor ihtiyacını daha çok karşılayacaktır.
 
Öncelikle düşüncesini, bilgisini ve deneyimini paylaşan herkese teşekkürler, konu açıldığından beri birçok şey kafamda oturdu.

Setin kalitesi arttıkça ağırlığı azalıyor ve kullanımı daha bir haz veriyor insana bu herkes tarafından kabul edilmiştir zaten. Ayrıca biraz daha zor ayarları bozuluyor.

Ancak asıl performans etkeni bunlar değil. Setin kalitesi arttıkça vites sayısı artıyor ve bu da kadansımızı korumamıza yardımcı oluyor. 34t den 11t ye 7 adımda inmek var 11 adımda inmek var. Ancak bu da bir yere kadar yardımcı.

Asıl bisikletin performansını belirleyen faktör ama kasetteki dişli oranımız değil mi? En küçük kaseti 11t olan Bisiklet ile 10t olan bisiklet aynı olur mu hiç iniş yaparken? Biri rahat rahat pedallarken biri deli gibi çeviriyor pedalı :D Bende buna değinmek istemiştim. Doğru kasete...
 
Birşey değişmez, ama yinede 11 li sistem almaya bakmalı. 105 fazlasıyla iş görecektir. Birde amaç ne?, eğer sportif amaçlı ve performans hedefleniyorsa 105 ve üstü, yok işe gider gelirim, markete giderim, okula giderim deniyorsa alt donanım olması hiçbir şey kaybettirmez, hatta daha iyi.

Triple tiagra aynakollu alu bisikletim ile dura ace li scott foil karbon sahibi arkadaşıma yokuşlarda verdiğim en son ayardan sonra bir daha görüşmedik :) Kötü oldu
 
@Sadettin Z.


Pazarlama stratejisi açısından da bakılabilir. Firmanın sunduğu çeşit sayısı arttıkça çok parası olandan daha çok kazanabiliyor, az parası olana da mutlaka satabiliyorsunuz.
 
@Işıklar Gazisi

:snzdglsn:

7t kaset yok... En küçük kaset 11'dir, daha küçüğünü sığdırabilmeleri için ya dişli aralıklarını yeniden düzenlemeleri gerekir, ki bu da yeni bir zincir tasarımı demek, ya da jant göbeklerini yeniden düzenlemeleri gerekir, ki bu da piyasadaki bütün jantların çöp olması demek :naslyany:

Viteslerle ilgili konuşalım, 20 vites bir yol bisikletiyle 22 vites bir yol bisikleti arasındaki fark nedir? Onu konuşalım
Bir de 20 vites yol bisikletiyle 20 vites yol bisikleti arasındaki fark nedir onu konuşalım :ssrtcbya: 20 ile 20 aynı evet, ama detayda değil...

Sizin kafanız ruble-aynakol oranlarıyla karışmış. Eğer elimizde biri 20, biri 22 vites(11li sistem) bisikletler varsa ve her iki bisikletin de aynakolları 50/34, rubleleri 11/25 ise, bu iki bisiklet arasında hemen hemen hiç mi hiç fark yoktur
Birinin rublesi 11,12,13,14,15,17,19,22,23,25
Diğerinin rublesi 11,12,13,14,15,16,17,19,22,23,25
Görüldüğü gibi aradaki tek fark, birinde 15 ve 17 dişli varken diğerinde 15,16,17 dişli var... Ha bu 16lı olan dişli, eğer 16 değil de dediğiniz gibi 7 olsaydı, veya atıyorum 35 olsaydı o zaman evet çok fark olurdu. Ama 11'li sistemler tamamen pazarlama mantığıyla çıktılar ve amaç zaten belli :acpsnr:

Eğer elimizde, ikisi de 20 vites (10lu sistem) bisiklet varsa ve birisi 50/34 aynakol, diğeri 53/39 aynakolsa, rublelerinin biri 12/23, diğeri 11/32 kullanıyorsa, bu iki bisiklet arasında hem düz yolda, hem inişte dağlar kadar fark vardır, çünkü ruble/aynakol oranları ciddi farklılık gösterir.

Bu durumun kaliteyle, hafiflikle, vites geçişiyle alakası yoktur :bsmagryr:
 
Daha yeni turdan geldik. Sram x4 tur bisikletimle ile 23 mm lastikli sora setli yol bisikletine ciddi fark attim. Ben 70 kiloyum, diğer sürücü 86 kilo. Onda 105 veya Ultegra olsa yine geride kalacaktı. Kısaca kendinizi değiştirmediğiniz müddetçe üst yol setlerini kullanmanız sizde hayal kırıklığı yaratabilir. Bisiklette kondisyon en iyi grup setinden 1000 kat daha değerlidir. Hepinize sevgiler saygılar.
 
@Serkan Mıstınoğlu

Aslında 10T hatta 9T kasetler var.
e13-EXF-extended-range-cassette-9t-42t09-600x399.jpg

(e*thirteen 9-42)

Sram yol bisikleti için 10-42 Force kaset üretiyor:
(link)

Asıl soruya gelince, daha üst seriler daha iyiler ve daha çok keyif veriyorlar. "Ne gerek var ki; herkes Sümerbank'tan giyinsin, Tofaş Şahin'e binsin, emaye tencerede mercimek pişirip yesin." mantığını bırakın artık.
 
Vites değişim hızı ve kolaylığı, frenlerdeki modülasyon ve fren gücü, aynakol esnemezliği ve ağırlık. Fakat bunlar ortalama hızı arttırmaktan ziyade, sürüş kalitesini ve sürüşten alınan keyfi arttıran unsurlar. Ben bu saydığım maddeler arasında açıkçası sadece fren gücünü dikkate alıyorum. Gerisi benim için önemli değil. Şu anda Tiagra yerine Duraace kullansam, rampalarda sora kullanan arkadaşlarım beni yine geçecek. O yüzden grupset geliştikçe sürüş keyfi artar, fakat iyi bir bisikletçi olmak için iyi grupset olmazsa olmaz değildir. O yüzden grupsetim alt seviye diye çok da kafaya takmamak lazım, iş bacakta bitiyor.
 
@Murat B. :snzdglsn: Teşekkürler

7t kasetin olmadığını anlatmaya çalışmıştım ama yine de haklısınız :ckskc:
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Tiagra, 105 ve Ultegra setli bisikletler kullanmış biri olarak deneyimimi aktarmak isterim.
105 ve Ultegra aynı bisiklet, Tiagralı olan başka bir bisikletti. O yüzden Tiagra ile birebir kıyaslama imkanım yok (farklı bisiklet olduğu için doğru bir kıyas olmaz)

Tiagra ile ilgili yorumlarım, 11'li sistem değil, 10'lu sistemdi. Dolayısıyla daha az opsiyon vardı.
Geçişlerde daha fazla ses çıkartıp, özellikle sprintlerde ve/veya ayaktayken (özetle yüksek watt uygularkenki) vites değişiminde pedal hafiften boşa atıyor, zincir zorlanıyor vs.

105 vs Ultegra farkı: Aynı bisiklette değişim olduğu için farkları rahatça şu şekilde gördüm:
Fren performansı çok değişti. Dolayısıyla bol frenli turlarda daha geç fren yapıp, bisiklete daha güvenerek bindiğim için hızım arttı. En büyük fark frenlerde.
Aynakoldaki rijitlik de gene yüksek wattlarda hissedilir şekilde arttı. Aynakoldan aldığınız verimin daha iyi olduğunu hissedebiliyorsunuz yüksek wattlarda.
Vites geçişleri biraz daha sessiz ve daha rahat.
Ağırlık farkı, bütün sette 250gr civarındaydı sanırım. Benim bisikletim 8,5 kg'den 8.2 kg'ye indi. Ben pek anlamadım şahsen. Ama illa ki farketmiştir.
Yeni bisiklet alacak olursam, 7kg civarı bir bisiklet olacağını öngördüğüm için, o 250-300gr daha önemli hale gelecek. O yüzden bir sonraki bisikletimde en az Ultegra olur diye düşünüyorum.

Ek olarak, 10kg'lik clarisli bisikletle de beni geçen çok olur, ben de dura-ace'li bisikletlileri geçebilirim. Bunun setle bi alakası yok. Seti kıyaslamak için, aynı kullanıcı ve hatta aynı bisiklette seti değiştirerek kıyas yapılması gerekir.
 
@Serkan Mıstınoğlu
Aydınlattığınız için teşekkürler ,tamam 7li ruble kaseti yokmuş :acpsnr: :komik: Düzelttim. De orada bir örnek üzerinden konuya dem vurmak istemiştim. Sonuçta 42-54 aynakollu bir yol bisikleti kullanan kişi (gerekten gördüm böyle bir sistem, Salcanonun bir modeliydi sanırsam :D ) tamam yollarda rahatça yüksek hızlarda gidebilir ancak yokuş geldiğinde ne yapar bilemiyorum açıkcası. Durumun tam tersini de 50/34 aynakollu birisi için düşünün.
Yani ister Duraace olsun ister Claris, bundan sonra benim bisiklette bakacağım ilk şey dişlilerin oranları.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@burhan ilter

Bugün ben de iş değiştirip grupset üretimine başlayacak olsam benim de pazarlama stratejim Shimano ile paralel olurdu: pazarda boşluk bırakmayacak şekilde tüm alıcıların beklentilerine uygun ürünler üretip sunmak. Burada eleştrilecek bir durum da yok, herşey zaten olması gerektiği gibi.

Anormal olan, tepki gösterdiğim şey ise kullanıcıların birbirlerini kullandıkları donanıma göre yargılıyor oluşu. Üst donanımı kullanabilmek için haketmek gerekiyor algısı var. 105 üzeri sisteme veya karbon kadro bisiklete binebilmek için tam teşekküllü hastaneden heyet raporu ve adli sicil kaydı istenecek neredeyse.

Şu "hakkını ver, hakkı kalmasın, hakkı nerede, çağırın gelsin hakkı'yı" konularından çok sıkılmış durumdayım. Rahat bırakın artık Hakkı'yı a dostlar. :)
 
@Murat B.

Ne güzel mağazaydı sümer bank :(
 
Teknik farkları herkes güzelca açıklamış, işin bir de estetik yönü var :)

Misal kendi bakış açımla değerlendirdiğimde, "4600 Tiagra seti olan değiştirsin" diye haykırmak istiyorum :)
Kadroya para verdim ben diye kendimi avutsam da, aynakol ve sti kollar güzel tanımından çok uzak.
Neyse ki 4700 sette emsan düdüklü tencere renginden vazgeçilmiş, vites kabloları da sti kolda gizlenmiş.
Shimano bile farketmiş durumu :p

@Sadettin Z. haketme konusundaki görüşlerine tamamen katılıyorum. İmkanı olan en güzeline en iyisine sahip olsun. Binip binmemek kişinin tasarrufu.
 
@Homer

de guspitus non ens dispitatum
 
ben de 105 tiagra karışık kullanıyorum. tek derdim bu sistemlerin hakkını vermek. en güzeli gücün yettiğini alabilmek ve devamında hakkını verebilmek.
 
Geri