Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Uludağ Performans Tırmanışı 17/09/2022

sadi imren

Bursa Tur Komitesi | B.T.K
Kayıt
13 Mart 2017
Mesaj
1.620
Tepki
5.365
Yaş
47
Şehir
Bursa
İsim
Sadi İMREN
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Turkcell Granfondo'ları düzenleyen 78 Event bu yıl Mecit Talıcılar'dan el alarak ilk kez Uludağ Performans Tırmanışı düzenleyecek.
17 Eylül 2022 cumartesi günü gerçekleşecek yarışın linkini alta bırakıyorum.

(link)

uludag-performans-tirmanisi_1_2122.jpg


TÜRKİYE BİSİKLET FEDERASYONU TALİMATNAMESİNE GÖRE HAZIRLANMIŞ GRAN FONDO KURALLARI

GİRİŞ
1.1. Kurallar Uludağ Performans Tırmanışı 2022 yarışları esnasında geçerli olacaktır.
1.2. Uludağ Performans Tırmanışı yarışına kayıt yaptıran tüm sporcular bu kuralları kabul etmiş sayılırlar.
1.3. Her bir katılımcı, kendisine kayıt alanında verilen yarış torbası içeriğini kontrol etmeli, kişisel bilgilerinde herhangi bir yanlışlık varsa bunu yarış yönetimine bildirmelidir.
YARIŞ KATEGORİLERİ

YOL BİSİKLETİ KATEGORİSİ:
- Genç Erkek/Kadın(16-19)
- Elit Erkek/Kadın (19-30)
- Master Erkek/Kadın (30-39)
- Master Erkek/Kadın (40-49)
- Master Erkek/Kadın (50-59)
- Master Erkek/Kadın (60+)
- Genel Klasman Erkek/Kadın

DAĞ BİSİKLETİ KATEGORİSİ:
- Genç Erkek/Kadın(16-19)
- Elit Erkek/Kadın (19-30)
- Master Erkek/Kadın (30-39)
- Master Erkek/Kadın (40-49)
- Master Erkek/Kadın (50-59)
- Master Erkek/Kadın (60+)
- Genel Klasman Erkek/Kadın

MİLLİ SPORCU KATEGORİSİ:
- Yaş limiti gözetmeksizin kadın sporcu ve erkek sporcu olarak 2 ayrı kategoride değerlendirilecektir.

TAKIM
Takım sıralaması yoktur.


BİSİKLET VE EKİPMAN
4.1. GENEL
4.1.1. Elektrikli bisikletlerin kullanımı yasaktır.
4.1.2. Her katılımcı kendi bisikletinin güvenliğinden sorumludur. Fren ve diğer komponentlerin sorunsuz çalıştığından emin olunuz.
4.1.3. Kurallara uygun olmayan bisikletle yarışa katıldığı anlaşılan sporcular, yarıştan çıkarılacaklar ve diskalifiye edileceklerdir.
4.1.4. Suluk kafesleri sadece kadro geometrisi içinde kullanılabilir.
4.2. YARIŞ/YOL BİSİKLETLERİ
Yarışta, yarış/yol bisikletlerinin kullanımı zorunlu değildir. Ancak yarışın hızı ve türü açısından katılımcıların yol/yarış bisikletlerini tercih etmeleri arzulanır.
4.3. DAĞ BİSİKLETİ VE ŞEHİR BİSİKLETLERİ
Bu tip bisikletler yarışta kullanılabilir. Yarışa dağ bisikleti veya şehir bisikleti ile katılmayı tercih ediyorsanız, ortalama hız, zaman limitleri, güvenlik gibi faktörleri lütfen göz önünde bulundurun.
4.4. ÖZEL KURALLAR
Aşağıda listelenen komponent ve parçaların yarışta kullanımı yasaktır.
- Triatlon tipi gidon ve aero barlar
- Single-speed, fixie bisikletler
- El bisikleti
- Taşıyıcılı herhangi bir bisiklet
- Kulaklık takmak yasaktır. MP3 çalar ve benzeri aletlerin kullanımı yasaktır.
KASK, YARIŞ NUMARASI
5.1. KASK
Yarış esnasında kask takmak mecburidir.

5.2. YARIŞ NUMARASI
Yarış numarası sporcunun kimliği gibidir. Yarış numarasının sporcunun mayosunun arkasında her 2 yanda ve bisikletin sele altında görünür bir şekilde kullanılması gerekmektedir.
KATILIM KOŞULLARI
6.1. Uludağ Performans Tırmanışı tüm amatör bisikletçiler katılabilir.
6.2. Son 5 yılda doping cezası alan sporcuların katılması yasaktır.

6.3 Federasyon kuralları gereği bütün bisiklet branşlarında

- Son 2 yıl içerisinde UCI puanı kazanmış sporcular (bisiklet disiplini farketmeksizin)

- Etkinliğin düzenlendiği yıl bisiklet ya da triatlon federasyonu milli takımında ya da UCI’a kayıtlı bisiklet takımında yer alan sporcular (bisiklet disiplini farketmeksizin) yarışa katılamazlar.

Söz konusu sporcular Milli Uzun Yarışa kayıt yaptırarak ayrı klasmanda yarışabilir.

START KURALLARI:

- Start sırasında yarışmacıların dizilimi yaş kategorilerine göre yapılacaktır. Dizilime uymayan sporcular diskalifiye edilecektir. Dizilim şu şekildedir:

Kademe: Elit (18-34), Master (35-39), Master (40-44)
Kademe: Master (45-49), Master (50-54), Master (55-59). Master (60-64), Master (65-69), Master (70-74), Master (75-79)
- Federasyon kuralları gereğince 18 yaş altı sporcuların genel klasmanda ve toplu startta yer almaları uygun görülmemiştir. Dolayısıyla Genç (14-17) yaş grubu sporcuları ayrı start alacaktır.

- Federasyon kuralları gereği Milli Uzun Yarışa katılacak sporcular ayrı start alacaktır.
ULUDAĞ PERFORMANS TIRMANIŞI HİZMETLERİ
7.1. Motosiklet Takibi
7.1.1. Yarışta trafik, yol ve sporcu güvenliğini sağlamak için motosikletler yer alacaktır.
7.1.2. Motosikletler yarışın kurallar dahilinde gerçekleşmesini sağlarlar ve aşağıdaki görevleri yerine getirirler:
Kurallara uymayan katılımcıların yarıştan çıkartmak, İlk yardım ve lider gruba yol açmak için de görev yaparlar.
SIRALAMA VE SONUÇLAR
8.1. Genel Bireysel Sonuçlar
Genel bireysel sonuçlar "Kadın" ve "Erkek" olmak üzere ikiye ayrılır. "Genel Kadınlar Sıralaması" ve "Genel Erkekler Sıralaması" şeklinde iki ayrı sonuç yayınlanacaktır.
8.2. Yarış Kategorilerine Göre Sonuçlar
Yarış kategorilerine göre sonuçlar, kadın ve erkek, yarış mesafesi ve yaş kategorileri şeklinde ayrı ayrı yayınlanacaktır.
ZAMAN ÇİPİ
9.1. Her bireysel katılımcının yarışı tamamlama süresi çip ile elektronik olarak ölçülecektir.
9.2. Kayıt esnasında size verilen elektronik çipin, kullanım talimatlarına uygun olarak, bisikletinize takılması gerekmektedir.
9.3. Yarışa başlanma zamanı her sporcu için startın verildiği saattir.

9.4. Yarış sonrası elektronik çipin yarış ekibine teslim edilmesi zorunludur.
YARIŞ SIRASINDA BESLENME
10.1. Gran Fondo boyunca kısa parkurda en az bir adet, uzun parkurda en az iki adet beslenme istasyonu kurulacaktır. İstasyon her durumda yolun sağ tarafında olacaktır. Sporcular beslenme istasyonunda durarak verilen hizmetten faydalanabilirler.
10.2. Beslenme noktalarından 5km, 1km ve 500m önce yolun sağ tarafında ikaz levhaları konacaktır.
10.3. Yarışçı beslenme istasyonunda duracağını el işaretiyle belirterek yolun sağına geçer. Yönünü değiştirirken tedbirli davranır, diğer yarışçılara tehlike yaratmayacak şekilde dikkat ederek durur.
10.4. Destek araçlarından yiyecek ve içecek almak yasaktır. Bu kural, Yarış Komitesi tarafından, sadece hava şartları nedeniyle değiştirilebilir ve yarıştan bir gün önce teknik toplantıda duyurulur.
10.5. Yarışçılar yol kenarındaki seyircilerden veya kendi destek ekiplerinden yiyecek ve içecek alamazlar.
YARIŞI BIRAKMA VEYA ARA VERME
11.1. Eğer yarışçı mekanik sorun, sağlık şartları, vb., nedenlerle yarışı bırakmak zorunda kalırsa hemen sağ kolunu kaldırarak diğer yarışçıları bilgilendirir ve yolun en yakın kenarında durur. Daha sonra uygun ve emniyetli bir anı bekleyerek yolun sağ tarafına geçer. Orada takip arabasını beklemek zorundadır. Yardım istediğini sağ kolunu kaldırarak belli eder.
11.2. Parkuru terketmek, yarışçı sonradan parkura dönse bile, yarıştan ihraç nedenidir. Resmi beslenme noktaları yarış parkuru içinde sayılırlar.
KİŞİSEL DESTEK ARAÇLARI VE ÜÇÜNCÜ KİŞİLERDEN YARDIM ALINMASI
12.1. Yarış parkurunda kişisel veya takım destek araçlarının dolaşması kesinlikle yasaktır.
12.2. Basın araçlarından veya yarış organizasyonuna ait olmayan diğer resmi araçlardan teknik yardım veya beslenme ürünü alınması da yasaktır.
12.3. Sağlık sorunları veya kaza durumunda dışarıdan yardım alınmasına izin verilmiştir.
İSTASYON GEÇİŞ ZAMANLARI VE SPORCU TOPLAMA ARACI
13.1. İstasyon geçiş zamanları yarış komitesi tarafınca denetlenecektir. Trafik durumu uyarınca yarış komitesi, güvenlik ve emniyet birimleri ile koordineli olarak, çok geride kalmış katılımcıları, sonraki istasyona önceden belirlenen istasyon geçiş zamanından önce ulaşmak için gerekli asgari süratin altındaki hızla ilerleyen sporcuları dahi, yarıştan çıkarma hakkına sahiptir.
13.2. Herhangi bir yarışçı, mekanik, sağlık veya başka nedenlerle istasyon geçiş zamanını tutturamazsa, yarış organizasyonunun talebi uyarınca, yarışı bırakarak "sporcu toplama aracına geçecektir.
13.3. Hakemler ve sporcu toplama aracı yetkililerinin talimatlarına uymak zorunludur.
13.4. Yarışı belirlenen bitirme süresinin gerisinde bitiren sporcular diskalifiye edileceklerdir. Yarış sonuçlarında bu sporcuların zamanları gözükecek ancak sıralamalarda yer almayacaklardır.

GENEL SÜRME KURALLARI
14.1. Katılımcılar diğer yarışçıların geçmesini engellemeyecek, yollarını kesmeyecek veya yol dışına çıkmaya zorlamayacaklardır. Diğer katılımcılar ile temastan mümkün olduğunca kaçınacaklardır. Zorunlu haller dışında, bireysel veya ortak bir çıkar için başka bir sporcuyu fiziken çekmek veya itmek ceza maddelerine göre cezalandırılacaktır. Keza başkasını engelleyecek şekilde birdenbire durmak, şeridini aniden değiştirmek, veya yarışın başlangıcında nedensiz şekilde durmak da ilgili madde uyarınca cezalandırılacaktır (16. bölüm).
14.2. Motorlu taşıtlara tutunmak veya arkasına saklanmak yasaktır. Bu yasak kaza ve/veya mekanik duruşlar sonrasında yarışa tekrar dönmede de geçerlidir.
14.3. Yarışçılar arasında yiyecek ve içecek değişimine izin verilmiştir.
14.4. Çöp veya kullanılmış matara ve su şişeleri de dahil her türlü atığın doğaya bırakılması yasaktır. Aksi davrananlar ilgili madde uyarınca cezalandırılacaklardır (16. bölüm). Her yarışçı, çöpleri ve boş matara ve su şişelerini beslenme bölgelerindeki, yol üstündeki veya finişteki çöp kutularına atacaklardır.
MALZEME DEĞİŞİMİ VE TAMİRAT
15.1. Yarışçılar arasında alet, edevat ve yedek parça değişimine izin verilmiştir. Ancak jant ve bisiklet değişimi kesinlikle yasaktır.
15.2. Bisiklet üstündeki her türlü tamir işlemi grupların arkasında, yolun sağ tarafında -ve varsa- servis aracının önünde yapılmalıdır. Eğer yolun sağ tarafında kaldırım varsa, bu bölge de kullanılabilir.
KURAL İHLAL CEZALARI
16.1. Genel
16.1.1. İhlallerle ilgili cezalar sadece yarış komitesi tarafından verilir.
16.1.2. Cezalar Bölüm 16.2.'de belirtilmiştir ve istisnasız uygulanacaktır.
16.1.3. Yarış komitesi aşağıdaki listede yer almayan ihlaller için de ceza vermeye yetkilidir. Uygun ceza komitece belirlenecektir.
16.2. Ceza Listesi
Organizasyonun sağlığı ve katılımcıların emniyeti açısından aşağıdaki ceza baremleri uygulanacaktır:
1- Sahte bir isimle katılarak organizatörü aldatmak: 5 yıl veya ömür boyu yarıştan men ve 2000 TL para cezası.
2- Profesyonel sporcunun yarışa katılması: Yarıştan ihraç, sonuç listesinden ismin çıkarılması ve 5 yıl yarıştan men.
3- Gerekli kayıt transfer başvurusunu yerine getirmeden, yarış evraklarını başkasına devretmek: 3 yıl yarıştan men, taammüden yapılmışsa ömür boyu men.
4- Başkasının yarış çipini kullanarak organizatörü aldatmak: 3 yıl yarıştan men.
5- Eski veya yanlış yarış numarası kullanmak: 3 yıl yarıştan men.
6- Yarışçılarla veya diğer kişilerle kavga etmek: İhraç ve 3 yıl süreyle yarıştan uzaklaştırma.
7- Bilinçli olarak tehlikeli sürüş: İhraç ve bir yıl süreyle yarıştan uzaklaştırma.
8- Kısa yoldan gitmek ve yarış parkurundan sapmak: İhraç ve bir yıl süreyle yarıştan uzaklaştırma.
9- Bariyeri kapalı hem zemin geçidi ihlal: İhraç ve bir yıl süreyle yarıştan uzaklaştırma.
10- Yarış kurallarına aykırı bisikletle yarışmak: İhraç ve bir yıl süreyle yarıştan uzaklaştırma.
11- Kasksız yarışmak veya yarış içinde kaskını çıkarmak: İhraç ve bir yıl süreyle yarıştan uzaklaştırma.
12- Yarış numarası ve zaman çipinin bulunmaması: İhraç ve bir yıl süreyle yarıştan uzaklaştırma.
KURAL İHLALLERİNİN KAYIT ALTINA ALINMASI VE İTİRAZLAR
1- Organizasyon ve yarış komitesi start, yarış süresi ve finiş bölgesindeki kural ihlallerini kayıt altına alacaklardır.
2- İhlaller "İhlal Listesi" formuyla kaydedilecek ve saklanacaktır.
3- Katılımcılar tanık oldukları kural ihlalelerini ya da kendi yarış sürelerine ilişkin itirazlarını yarış ofisinde bulunan “itiraz formunu” doldurarak ve olası kanıtları ekleyerek organizasyon komitesine iletecektir. Yarış sonunda organizasyon komitesi tarafından itirazlar incelenerek, karar ilgililere bildirilecektir.
aebbf2ff8af02dcd25056b5b07ca5aa9.jpg
 
Scudo
sol arka omuz patates eğer düzelir ise bu sefer kaçırmamayı düşünüyorum :D
(150 tl istiyorlarmış katılmıyorum arkadaş ben bedavaya çıkıyorum zaten :D)
 
Son düzenleme:
sol arka omuz patates eğer düzelir ise bu sefer kaçırmamayı düşünüyorum :D
(150 tl istiyorlarmış katılmıyorum arkadaş ben bedavaya çıkıyorum zaten :D)

konuştuğum 1-2 kişi ile aynı şeyleri düşündük. Ben bedavaya çıkıyorum zaten 😂
Miktar bazılarımız için fazla olmaya bilir ama benim gibi yarışı kazanma gayesi olmayan bisiklet sürücüleri için bu miktarın fazla olduğunu düşünüyorum. Hayırlısı olsun, sabah 5 te yola çıkıp yarış başlamadan önce tepede olurum artık.
 
konuştuğum 1-2 kişi ile aynı şeyleri düşündük. Ben bedavaya çıkıyorum zaten 😂
Miktar bazılarımız için fazla olmaya bilir ama benim gibi yarışı kazanma gayesi olmayan bisiklet sürücüleri için bu miktarın fazla olduğunu düşünüyorum. Hayırlısı olsun, sabah 5 te yola çıkıp yarış başlamadan önce tepede olurum artık.
ya zaten ilk 3 e falan girebilirsek hediye veriyorlar ben şahsen giremem :D başka ne espirisi var toplu çıkış olacak ona gerek yok benim açımdan solo çıkış daha iyi oluyor 150 tl büyük para değil ama ne gerek var zamanında ücretsiz yapılan bir yarış şimdi neden paralı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
ya zaten ilk 3 e falan girebilirsek hediye veriyorlar ben şahsen giremem :D başka ne espirisi var toplu çıkış olacak ona gerek yok benim açımdan solo çıkış daha iyi oluyor 150 tl büyük para değil ama ne gerek var zamanında ücretsiz yapılan bir yarış şimdi neden paralı ?

Motor falan takip edecekmiş sanırım. Bu yüzden olabilir mi 😂
 
  • Hahaha
Tepkiler: ATALAY16
Eğer tişört, madalya veriyorlarsa yarış esnasında ki ve sonrasındaki beslenme (su vs) şeylerle 150 tl makul bir fiyat. İzmir Fondo uzun 400 tl.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusufgs36
Ben katılmak istiyorum, daha önce hiç yarışa katılmadım, ama uzun soluklu bir tırmanma yarışında çok gerilerde kalırmıyım bilmiyorum. 1 saatte 20 25 km rahat geçiyorum ama 55 km bir de tırmanarak nasıl olur. Aslında yarışa kadar ara ara antrenman da yapabilirim. 3 ay önce bisikletimi aldım, geçen zamanda da hem bisikleti ve aksesuarları hem kıyafetlerimi hazırladım sayılır. Lisansımı da çıkarttım. Bisikletim Gravel mosso grx 600, tırmanışta vites dişli oranları iyi. Yarışa kadar aklıma takılan konular olursa buradan yazar sorarım.
 
Ben katılmak istiyorum, daha önce hiç yarışa katılmadım, ama uzun soluklu bir tırmanma yarışında çok gerilerde kalırmıyım bilmiyorum. 1 saatte 20 25 km rahat geçiyorum ama 55 km bir de tırmanarak nasıl olur. Aslında yarışa kadar ara ara antrenman da yapabilirim. 3 ay önce bisikletimi aldım, geçen zamanda da hem bisikleti ve aksesuarları hem kıyafetlerimi hazırladım sayılır. Lisansımı da çıkarttım. Bisikletim Gravel mosso grx 600, tırmanışta vites dişli oranları iyi. Yarışa kadar aklıma takılan konular olursa buradan yazar sorarım.
Düz yolda 1 saatte 20-25 km gidiyorsan evet tırmanışta bayağı geri kalırsın.. Ama amaç kendini test etmek ve eğlenmek sıralamaya takılma bence katıl. :)
 
Ben katılmak istiyorum, daha önce hiç yarışa katılmadım, ama uzun soluklu bir tırmanma yarışında çok gerilerde kalırmıyım bilmiyorum. 1 saatte 20 25 km rahat geçiyorum ama 55 km bir de tırmanarak nasıl olur. Aslında yarışa kadar ara ara antrenman da yapabilirim. 3 ay önce bisikletimi aldım, geçen zamanda da hem bisikleti ve aksesuarları hem kıyafetlerimi hazırladım sayılır. Lisansımı da çıkarttım. Bisikletim Gravel mosso grx 600, tırmanışta vites dişli oranları iyi. Yarışa kadar aklıma takılan konular olursa buradan yazar sorarım.

Eskişehir'de Sarıcakaya vardır. Bozkırın ortasında bir vaha gibidir. Eskişehir 800 rakım, Sarıcakaya 200 rakım gitmek için 1300 rakım Hekimdağ'ı aşmak gerekir. 500 m tırmanıp gidersin de dönüşte 18 km'de 1100 rakım tırmanman gerekir. İlk gidişimde tepeye vardım, saldım bisikleti aşağıya 18 km indim durdum ama çıkmaya cesaret edemedim araç bundum geldim. İkinci seferde çıkmayı denedim yolun yarısından çoğunda bisikleti inip ittim. Sonrasında amaç bisikletten inmeden çıkmak oldu. Zaman geldi KOM'unu aldım. Demem o ki bu işler denemeyle, yapmakla oluyor. Ayrıca bu tip etkinlikler sadece yarış değil bir festival, içinde bulunup atmosferi yaşamak da oldukça keyifli. Belki bu sene sadece katılmış olursunuz, edindiğiniz deneyimle kim bilir belki seneye kategorinizde iddialı bir şekilde tırmanmaya çalışırsınız.
 
Bu tip organizasyonların yapılmasını istiyorsak katılım göstermemiz desteklememiz gerekir, üstelik ayağımıza kadar gelen organizasyona gitmemek saçmalık olur bence. Çok katılım çok organizasyon yapılmasını tetikler, Kalkıp İstanbul'a Ankara'ya İzmir'e giderek yarışlara katılıyoruz, evimizdeki bir yarışı asla kaçırmam.
 
yakında olsam kaçırmam. hasandağı tırmanma ve başkent fondoya katıldım. kasım ayında da antalyaya gideceğim. atmosfer ortam yarışmak eğlenceli . Yıllar sonra bizde adanada yarış düzenledik. katılım, konaklama ücretsiz ve dereceye girenlere para ödülü verdik. organizasyon yapmak, yarış düzenlemek çok çok zor. şehrinizde düzenlenen bir organizasyona destek vermek güzel bir davranış olur. bir avuç bisiklet sever insanlarız bizde birbirimizi desteklemezsek işimiz zor...
 
rotanın detaylarını nereden bulabiliriz? Rotadaki eğimleri, ortalama eğimi ve toplam tırmanış mesafesini merak ediyorum.

.kml dosyasını indirdim şimdi. Bikemap vb bir uygulamadan bakmaya çalışacağım bakalım.
 
rotanın detaylarını nereden bulabiliriz? Rotadaki eğimleri, ortalama eğimi ve toplam tırmanış mesafesini merak ediyorum.

.kml dosyasını indirdim şimdi. Bikemap vb bir uygulamadan bakmaya çalışacağım bakalım.

Buraya da atabilirmisiniz.
 
rotanın detaylarını nereden bulabiliriz? Rotadaki eğimleri, ortalama eğimi ve toplam tırmanış mesafesini merak ediyorum.

.kml dosyasını indirdim şimdi. Bikemap vb bir uygulamadan bakmaya çalışacağım bakalım.
(link)
1661265056614.png
 
Soğukpınardan geçmiyor, çaybaşına bile gelmeden doğancı barajından kirazlıyaylaya bağlanıyor rota
 
Soğukpınardan geçmiyor, çaybaşına bile gelmeden doğancı barajından kirazlıyaylaya bağlanıyor rota
Haklısın. Kirazlıdan çıkılıyormuş. Karıştırmışım.
 
Şimdi bu forma üzerimdeyken yarışa gelmemek olmaz ama, Antalya biraz uzak kaçıyor.

997775D3-602D-4A71-965B-1085A1FB210B.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: RoninRider
Geri