Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Veloturk Gran Fondo

@Bahadır Gürel bey sizle tanışıp training peaks hakkında bilgi alışverişi yapacakdık, aslında birbirimize çok yaklaşmışız, hatda beraber yarışdık ve ödül törenine girdik ama ne yazık ki birbirimizi tanıyamadık :(

Yinede yarın eğer ürgüp'de iseniz beklerim..:harika:
 
Scudo
@emrah9700

Çok kıymetli bisikletçi dostum etap 47 km olarak belirlenmişti sonradan kırpılmış. Yinede bahadır bisikletçi dostumuzun strava kaydına ve güzergahtaki tur deneyimlerime göre çok sert tırmanışlar yok. İşte avanostan sonra kademe kademe yükseliyorsun. Bu arada bahadır dostumuzu tebrik ederim. Sağlık durumunu bilmiyordum bence benzer durumda pek çok kişiye örnek oldu, yol gösterdi. Benim anlayamadığım nokta daha sert tırmanışları ve daha uzun bir mesafeyi ihtiva eden erciyes rotasında nerdeyse 30 ortalamaya yaklaşılmışken ilk belirlemelere göre kırpılmış daha kısa turda ortalamanın bütün bisikletçiler açısından düşüklüğü.
 
@mehmetsunu

mehmet sunu; bey

(adem hocam 40 yaş grubunun birincisi) genel klasmanın 4. sü olarak 24 ortalamayla yarışı bitirdi, aslında 3lü kaçış grubunun yani bizim 1,5km gerimizdeydi genel klasmanda 1.nin ortalaması ise zirve finişli olması sebebiyle 28,5km/s 'dir, son gün parkur tehlike arz etdiği için değişdi ve böylece 1000 rakımda başlayıp 1400 rakımda bitirilmiş oldu, böyle oluncada full tırmanış gibi birşey oldu, eğerki start noktasında bitseydi ortalama 30'un epey üstünde olacakdı..





@Arslanturk sizleri resminizden hatırladım arkadaşlar.. :)

@mehmetsunu

Mehmet bey rota ne kadar kırpılmış olsada kırpılmasaydı gidilecek son 10km'nin 8kmsi iniş 2kmsi düzlük olacakdı ve bu ortalamayı çok yükseltecekdi..

Hatda size eski strava kayıtlarıma bakarak daha net bi bilgi vereyim; ordan sonrası 10.7km' imiş ve yarış temposu olmasada benim ordan sonrası için daha önce işe gidişdeki en iyi değerim 42.8km/s imiş buda genel ortalamayı 37 civarına getiriyor, tabii bu daha ordan sonrasını yarış temposu saymazsak..

Tabii eğerki erciyes etabının birincisi kısa parkurda olsaydı ortalama hız kırpılmış halinde 30'un kırpılmamış halinde 40'ın üzerinde olurdu..
 
Hemen herkesin değindiği su konusu gerçekten çok can sıkıcıydı. Parkur tahminimden çok daha zor başlayınca bol bol su içmeye alışkın biri olarak öylece kaldım. Biz beslenme noktalarında suları zaten kendimiz doldurduk 30. km civarında bir tente altına su şişeleri koymak çok zor değildi. Birde 2. beslenme noktası hakkında net bir bilgi verilmedi, 80. km'deymiş varınca öğrendik.

Daha başlar başlamaz %10 eğim tabelası geldi. Önde start alınca bir baktım 20-25 ile yokuş çıkıyorum ve nabız 182 olmuş, acayip gidiyorlar.:suspus: Ön grup daha orada uzadı zaten. Eğer tekrar katılmak mümkün olursa kesinlikle önde start almayacağım insan gaza geliyor ve patlıyor. :komik:

Bu arada bisikletimin de hakkını vereyim. :p Herkesin şikayet ettiği bozuk asfaltı bana pek hissettirmedi. Yanımdan geçen karbon jantlı çok rijit bisikletlerden acayip sesler geliyordu ve her yerleri titriyordu. Onları gerçekten tebrik ediyorum kolay iş değil. :suspus:

Tahminimden daha fazla kişi start aldı (245 kişi). Katılan herkese tebrikler ve teşekkürler.
 
Turfanda bir bisikletci olarak uzun fondoyu bitirdim, herkesi tebrik ederim. Benim icin zordu. Yaris atmosferi olmasa 70'lerde birakirdim.
Zaten katilma amaclarimin baslicalarindan biri limitlerimi, potansiyelimi gormekti...
 
Uzun etap başlangıçta kazaya karışmayım diye çok çekingen başladım,şehrin içinde bile birsürü bisikletçi geçti.Ön gurubu göremedim bile.Kayseri yoluna döndüğimde guruplar paramparça olmuştu.İstasyon olarak küçük guruplara yetişip tırmanışlarda bi öndekine yetişmeye uğraştım,tek gidenleri toplayıp küçük guruplar yaptım(yol kaptanı edasıyla preh preh).Durmadan yolda uğraşmak baya keyifli idi.Birinci yeme içme istasyonundan sonra birlikte geldiğimiz arkadaşlarla buluştuk 3 kişi tırmanışa kadar gittik sonra herkes tek.Strava kayıtlarından ilk sektörde 15. Sırada tırmanmışım böyle olacağını blisem en öndeki gurubun kıçına başta yapışır daha üst sıralarda turu tamamlardım(Belkide beni bitirirler yokuşta patlardım bilinmez).Yolun kalitesini hiç umursamadım,sonuçta herkese kötü,synapse işini gördü ben de kötü zemine alışıktım.Finişe voeckler gibi bağrı açık girdim toparlayamadım, onun dışında herşey güzeldi düzenleyen katılan herkese teşekürler.
 
@Berkem Ceylan bende organizasyonu düzenleyenlere,katılan ve destek olan herkese gerçekten çok teşekkür ederim.Herşey çok güzeldi.Beni çok zorladı ama güzeldi.Bitirdiğim için çok mutluyum.Seneye daha iyi hazırlanıp yine katılacağım.
 
@Berkem Ceylan gerçekten güzel bir organizasyondu, tekrar teşekkürler.
2000 bisiklet hedefine ulaşılabildi mi acaba?
 
@Kazuya
110 tane alındı, daha da devam edecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya
En baştan söyleyeyim yarın gene yapsınlar tekrar katılırım... Bundan sonra da yapılacak yarışlara gene katılıcam. Aşağıda yazacaklarımın maksadı şikayet vs değil sadece yapılan hataların ve eksikliklerin bir sonraki organizasyonda yapılmaması...

İlk olarak teknik toplantıdan bahsetmek istiyorum.. 90Km ye katılan arkadaşların hepsi nin geçtiği ilk iniş bölümünün oradaki viraj. Teknik toplantıda bize oranın biraz tehlikeli olduğu ve bu yüzden ek önlem alacaklarını söylediler. Ancak o virajın açısınının keskinliği cepte ama keşke toplantıda virajın içinin mıcır olduğunu söyleselerdi. Ek önlem sanırım orda yavaşla yavaşla diye bağıran adam oldu. Az kalsın ( muhtemelen çoğu kişi gibi ) düşüyordum o virajda. Ha o virajda düşen olmadı sanırım ama olabilirdide. Bu tür şeylere çok dikkat etmek lazım sonuçta çoğumuz ilkkez böyle bir şeye katılıyoruz ve dikkat edemeyebilirdik.
Ayrıca eklemem laızm teknik toplantıda natural start olacağı ve şehirden çıkana kadar maximum 20km hatta daha yavaş gidileceği söylenmişti. Ancak tabi ki öyle olmadı başlangıçtan itibaren daha tam ısınamadan yarışa efor sarfetmek zorunda kaldık.

İkinci olarak ilk servis noktasının 59.Km de olması diyebilirim. Havanın normalden sıcak olacağı 2 gün önceden belliydi, yiyecek değil ama su ihtiyacını gidermek için 20.km den itibaren en azından bir iki tane su alınabilinecek noktalar konmalıydı. Normalde 40km bana yeten suluklarım hem rakım hemde sıcak dolayısıyla 20km de tükendi... ve ilk gördüğüm benzinci vs ortalama 30km idi.

Suyun erken bitmesi üzerine birde erkenden açılan trafiğin içerisinde kalmamız çoğu kişiyi çok kötü etkiledi. Suyum yok, moralim bozuk, iyi başlayamamışım zaten yarışa derken önümde birbirini sağlayan - sollayan kamyonları vs gördükten sonra daha ne olabilir acaba dedim kendi kendime.. Tabi cümlem bitmemişken arkamda bir tıslama sesi duydum. Süpürge otobüsü basmış geliyor saolsun... O anda yarışı bırakıp otobüse binmeyenleri de geçip gidiyor. Zaten piskolojikman zor bir durumdayken bide otobüsün tacizine uğramak beni pes ettirdi doğrusu. 26.km de trafiğin ortasında kalmış, susuz ve arkamda başıma birşey gelse güvencemin olmayacağını düşündüğüm için otobüse binmek zorunda kaldım. Bu arada önümde giden arkadaşlarımıda 2dk sonra geçtik gittik hiç taciz etmeden yani arkadaşlarımın başına birşey gelse veya yarışı bıraksa orada onları toplayacak bir otobüs yoktu. Ben iyiki bırakmışım yarışı çünkü işler iyice karıştığı zaman Arda Türkmen aslında ortalarda olan başka bir arkadaşımı sonuncu olarak zannediyordu çünkü otobüsler çok ilerlemiş muhtemelen bir 20 küsür kişiyi savunmasız olarak geride bırakmıştı. Durumu Ardaya izah edince kısmi olarak problemi çözdük yani 2. otobüsü en geri yollayıp oradaki insanları toplattık. Bu arada sonuncu zannedilen arkadaşım @Sozenen zaman limiti içerisinde yoluna devam ediyor 59.Km de olan ilk checkpoint noktasına ulaştı. Bu arada bizde otobüste ilk başta olması gereken gibi sonuncu olan kişiyi yavaş yavaş takip etmeye başladı. ilk checkpoint'e biz ulaştıktan sonra biraz zorlada olsa @Sozenen gene otobüse binmek zorunda bırakıldı.

Şu anda aklıma gelen şeyler bunlar. Ve bunlar çok ciddi problemler aslında... Ama dediğim gibi yarın gene yapsınlar ben gene oradayım. Sadece sizlerinde bilgisi olsun istedim. Zaten Arda Türkmenle vs birebir konuştuk durumu yardımcıda olmaya çalıştım ama bundan sonraki yapılacak organizasyonlarda ne kadar az sorun olursa o kadar iyi olur.
 
Ön grupla 59 km gidip 59.km deki istasyonda suyumun hiç kalmaması nedeniyle durmam, grubun durmadan devam etmesi, istasyonda suyu bildiğimiz karton bardaklara koyup beklemeleri nedeniyle epey zaman kaybettim. Bu dakikadan sonra da ön grubu yakalamak imkansız oldu. Bir bakıma küçük bir organizasyon eksikliğine kurban gittim diye düşünüyorum.

Ama şikayetçi değilim, hala 4/4lük bir organizasyon oldu diyebiliyorum. Emeği geçen herkese teşekkür ederim...
 
@Ardaa

Aynı olay, ilk inişten Nevşehir e doğru dönüşte de geçerlidir. Virajın keskin olduğu söylenmiş olsa bile çok fazla önlem alınmamış orada. Arkamdan gelen bir bayan virajı alamayıp duvara bodoslama girdi, 1-2 sıyrıkla geçiştirmiş ama yine de o viraja gelmeden önce uyarı yapılması gerekirdi, keskin viraj kaza var diye vs vs..
Benden önce bir kişi orada durmuş zaten alamıyordum virajı ben kıl payı kurtulurken arkamda ki bayan arkadaş kaza yaptı malesef..
35K evet belki az gelebilir ama " SU " olmaması gerçekten herkesi negatif olarak etkiledi. Su bitti artık derman kalmadı gibi bir şeydi. 35K nın son yokuşunu çıktığımızda ileride bir Toyota duruyordu, tandemleri bekleyen Türker isimli bir abi. Allah ondan binlerce defa razı olsun ki bize o buz gibi suyunu paylaştı, bize resmen güç verdi. Kendisine tekrar buradan çok çok Teşekkürlerimi sunarım. Organizasyon güzeldi, öyle bir hava da susuz kalmasaydık çokta güzel şeyler yazılabilirdi buraya.Yine de eğlendik, bilgi sahibi olduk. Tekrar olursa, önlemimizi daha iyi alırız.
 
@Voltan

Çok doğru o sıcakta o rakımda susuz kalmak herşeyden daha kötü bir durum maalesef. İyiki kimse ciddi bir problem yaşamadı
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
@Berkem Ceylan

Merhaba;

Biz de size teşekkür ederiz.
Genel olarak tatmin olduk :)
Gerçi etabı tasarlayanların hakem olması hayli manidar :p
Fakat, yılda bir Fondo yetmez...

Seneye daha iyi olması için herkesin fikri olacaktır.
Görüş / geri bildirim toplamak için dijital tek bir mecra var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: sabitkamera
@Oğuzhan Y. Flyby dan bakınca başlangıçta önden kaçmışsın görünüyo,mutlu hoca hi-ridecilere takılsaydın.Feed zona kadar giderdin.
 
Arkadaşlar tam yeri değil ama buradaki herkes tecrübe etti diye soruyorum. km saati sapıtan oldu mu yarışta?
benim alet 6-7 defa reset attı kendi kendine. Hiç bukadar direk güneş ışığında kullanmamıştım. ondan olabilir mi?
tabi km saati olmadan yol yapmanın ne kadar zor olduğunu da görmüş oldum. Gerçi bazen de işe yaradı, sırf ka. km oldu diye sormak için öndekine doğru pedalladım falan:)
 
Geri