Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites nedir ve nasıl kullanılır?

Arkadaşlar bugün bisikletle giderken ön üçlü dişli olan vitesi 1den 3e attım ve normal bir şekilde ilerledim. Ancak 3den 1e atarken sorun çıktı vites kolu taş gibi oldu vites değiştiremiyorum hala 3te duruyor. Yardımınıza ihtiyacım var
 
Scudo
Arkadaşlar,kolay gelsin.Bisiklette sağdaki vitesi 3 e atınca 1. vitese geliyor 2 ye atınca zincir disari atiyor yardimci olur musunuz?Ne yapmam lazım?
 
Attırıcıların ust kısmında vites sınır ayar vidaları var. Onun atarlanması lazım. Youtube videosunu izleyip yapabilirsiniz
 
Merhaba, Yeni aldigim bisiklette vites 3 den asagi inmiyor. 2 gun normal calisti sonra kendi kendine bozuldu.Ön de 1 den 2 ye geçmiyordu onu düzeltdim.ama arka vites asagiya inmiyor. Bir de 7 den 6 ya 6 dan e rahat geçiyor. 6 dan 7 ye de rahat gidiyor. ama 5 den 6 ya gitmiyor. 5 den asagiyada zincir hic gitmiyor kolda degisiyor 3 e kadar ama zincir gitmiyor. vidaları yokladım teli gevşetdim falan düzelmiyor. teli sıkarken hatta 5 bazen kolda 5 den asagıya inmiyor. Aktaricidan ses gelmiyor vites atarken ve azen takiliyor
 
Şu an konu maalesef açamıyorum yetkim yok mecburen buraya yazıyorum.

Shimano sl-rs36 3x7v vites kolum var fakat soldaki kolda bir sorunum var:187143
Resimde görüldüğü gibi tam 1 konumunda değil. 2 deyken 1. Konumda kalıyor 3 te 2. Konuma geçiyor ve 3ü geçersek 3. Konuma geçiyor. Hiçbir zorlama yapmadım sadece 2 - 3 kere konumu değiştirdim ve bu hali aldı. Bu durumu nasıl düzeltebilirim? Bu durum bisikletime zarar verir mi?
 
@albuspwbd
Tel gevşemiş olabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@murathan var
Maalesef şu an bisiklete bakma imkanım yok. Yardımın için teşekkürler :)
 
Merhabalar. 1 ay kadar süredir çözemediğim kron xc250 bisikletimin arka vites değiştirememe sorununu artık yeni başlık olarak açmaya karar verdim.

Bisiklet özellikle arkada 3 den 4 e geçmek istemiyor. Bazen geçmiyor, geçerse de çok kötü metal sesi yapıyor. Bende bu yüzden vitesi 4 e alacaksam ve geçmezse hızlıca 3 den 5 e atıyorum sonra 4 e iniyorum. Bu sayede 4 de kullanabilmiş oluyorum. 4 den 3 e inerken sorun olmuyor ama

Ve bisiklet vitesi değiştirmeyince arkadan gelen ses de değişiyor. Sanki biyerlere sürtüyor zincir. (Bu sesin ne sesi olduğunu da yazabilir misiniz?)

Aynı sorun 2 ye geçerken de geçerli. 3 den 2 ye geçemiyorum. Fakat 2 den 3 e geçerken sorun yok.

Bu sorunu çözmek için arka vites tel gerginliğini, telin aktarıcıya bağlı küçük contasını 0.5 tur çevirerek, ayarladım. Geçişler biraz daha yumuşadı fakat hala sınıfta kalır durumda.

Bisiklet yine 3 hafta önce kadro kulağını kırdı. Muhtemelen bu yüzden kırmıştı. Kulak değişti yenisiyle bisikletçide. Bisikletçiye durumdan bahsedince bisikleti ters çevirip 21 viteside tek tek denedi sıkıntı yok dedi. Ama sıkıntı var...

Arka aktarıcı altus. 7 li ruble 2014 model kron xc250
 
Son düzenleme:
Yeri burasımı bilmiyorum ama şöyle bir sorum olacak

Bisiklet markaları ve vites çeşitlerine bakıyorum her marka kendine göre aktarıcı sistemleri kullanıyor. Genelde shimano marka aktarıcılar var fakat bir sıralamaya koyarsak hangi model hangisinden üstün nasıl anlarız.

Denk geldiğim Altus Tourney Avio deore vb vb bunun bir sıralaması var mıdır?
 
@Aybek Cihan deoreya kadar olanları hemen hemen aynı diyebilir miyiz? Yoksa ciddi farklar var mıdır?
 
@turco Aynı değiller ama Deore ve üstünde iş ciddileşiyor evet. Altus, Acera ve Alivio 9lu sistemler ve bu üçünü birkaç ufak teknoloji/kalite farkı ayırıyor. Tourney ise bunların da altında 6,7 ve 8li bir sistem.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Bir de tek vites olayı var, aslında tablolara bunu da koymak lazım ama satıcılar bunu pek sevmiyor, zaten fazla da pazara sürmüyorlar. Yokuş olmayan mecralarda kullanım için tek vitesli bir bisiklet büyük bir çoğunluğun ihtiyacını karşılar aslında. Vites demek masraf demek, dert demek, maliyetlerin katlanarak artması demek. Gençken yıllarca tek vitesli bisiklet kullandım, her yere giderdim, yokuş da çıkardım -her yokuşu değil tabi. Gayet mutlu etti beni, ulaşım ve spor ihtiyacımı karşıladı. Sonra vitesli bisikletler geldi, amortisörlü bisikletler, karbon vs. Tek vitesli bisikletler gözden düştü. Şimdi çok özel kullanım ihtiyacı yoksa karbon ve amortisöre ihtiyaç olmadığını yavaş yavaş anlıyoruz, umarım bir gün viteslere de -o kadar da- ihtiyaç olmadığını anlarız.
 
Bişey sorucam ben yeni mosso marine aldım vites kolunda 1de zincir 2, kolu 2 ye alıyorum vites 4 sonra 3 e alınca vites 5 oluyo öbürlerine atinca değişmişti. (6 vites)
 
Bir de tek vites olayı var, aslında tablolara bunu da koymak lazım ama satıcılar bunu pek sevmiyor, zaten fazla da pazara sürmüyorlar. Yokuş olmayan mecralarda kullanım için tek vitesli bir bisiklet büyük bir çoğunluğun ihtiyacını karşılar aslında. Vites demek masraf demek, dert demek, maliyetlerin katlanarak artması demek. Gençken yıllarca tek vitesli bisiklet kullandım, her yere giderdim, yokuş da çıkardım -her yokuşu değil tabi. Gayet mutlu etti beni, ulaşım ve spor ihtiyacımı karşıladı. Sonra vitesli bisikletler geldi, amortisörlü bisikletler, karbon vs. Tek vitesli bisikletler gözden düştü. Şimdi çok özel kullanım ihtiyacı yoksa karbon ve amortisöre ihtiyaç olmadığını yavaş yavaş anlıyoruz, umarım bir gün viteslere de -o kadar da- ihtiyaç olmadığını anlarız.

Tek vitesli bir bisiklet ile dünyayı gezenler dahi var. Düz yolda pedal çevirirsiniz. Eğer bir sebeple durmanız gerekirse, ayağa kalkarak kısa sürede hızlanabilirsiniz. Yokuş aşağı inerken eğime göre pedal çevirebileceğiniz gibi bisikleti kendi halinede bırakabilirsiniz, yer çekimi işin üstesinden gelecektir. Bunların yanında yokuş çıkarken her zaman bisikletten inip itme şansına sahipsiniz.
 
Arkadaşlar bir sorum olacaktı , fotoğrafta 2 farklı vites kolu var birbirinden farkı ve dezavantajı nedir ? Hangi tür kolu kullanmak daha iyi ve avantajlı 🤔
images (16).jpegimages (17).jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: yenhesa
Arkadaşlar bir sorum olacaktı , fotoğrafta 2 farklı vites kolu var birbirinden farkı ve dezavantajı nedir ? Hangi tür kolu kullanmak daha iyi ve avantajlı 🤔
223119 dosyayı görüntüle223120 dosyayı görüntüle
Bu konuda bilgisi olan varmı acaba ?
Farkedermi hangi kolu kullandığımız
Fark ederse ne gibi değişiklikler ve gibi avantaj ve dazavantajları vardır ?
Her sisteme uyarlarmı bu tür yada daha farklı türdeki vites kolları ?
 
  • Beğen
Tepkiler: yenhesa
Geri