Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites nedir ve nasıl kullanılır?

Benim on vites 2 deyken resimdeki gibi saga kaymış halde duruyor sizce bir ayarsızlık mı söz konusu?
Vites geçişlerinde sıkıntı yok ama gözüm buna takılıp duruyor.
On vites ve vites kolları Shimano Altus

247427 dosyayı görüntüle
Ön aktarıcı düzgünce çalışıyorsa sıkıntısı yoktur. Yani zincir sürekli olarak aktarıcıya sürtmüyor ise gönül rahatlığıyla bu şekil devam edebilirsiniz bazı modellerde tam oturmuyor o ibre.
 
  • Beğen
Tepkiler: Suphi3434
Scudo
Gayet güzel bir değerlendirme olmuş. Yeni üyeyim bisiklet hakkında biraz yardıma ihtiyacım var müsait olan var mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Claris ön ve arka vites ayarlarını bi elden geçirtmek istiyorum. Bazı viteslere geçmekte zorlanıyor ya da tam geçemiyor. Vites ve jant dışında her şeyi kendim yapıyorum o yüzden pek bisikletçi fiyatlarını bilmiyorum. Ortalama ne kadar tutar çok bir masraf olur mu? Bilen aydınlatırsa sevinirim
 
YouTube da videolara bakıp kendin yapabilirsin dostum, hem elin alışır
 
Sürekli gittiğiniz bir bisikletçi varsa para bile almaz yolsa 5-10 TL birşey tutması lazım sadece ayar istiyorsa
 
Madem vites ve jant dışında her şeyi kendin yapıyorsun, bence vitesi de yapabilirsin. Çok zor değil ben şu kanalın videolarından bakarak yapmıştım:


Bisikletin tekerlerinin yere doğru olması gerekli yoksa ayarı tutturamayabilirsin.
 
Şu videoları izlemenizi tavsiye ederim.


 
Şu videoları izlemenizi tavsiye ederim.


Hocam videodan anladığım kadarıyla vites kulağım da eğilmiş benim. Bir de senede en az 2 sefer tel değiştirin diyor. Ben en iyisi bir bisikletçiye götüreyim şimdilik. Zaten genelde bisikletin bir yerini onarmayı, tamircileri izleyerek öğreniyorum. 1-2 Kez götürüp nasıl yaptıklarına bakmam daha iyi olacaktır. Arkadaşların dediğine göre çok maliyetli bir şey de değilmiş. Vites ayarı ve kulağı düzeltme gibi işlemler yaptırsam en fazla 40-50tl tutacak gibi.
 
Hocam videodan anladığım kadarıyla vites kulağım da eğilmiş benim. Bir de senede en az 2 sefer tel değiştirin diyor. Ben en iyisi bir bisikletçiye götüreyim şimdilik. Zaten genelde bisikletin bir yerini onarmayı, tamircileri izleyerek öğreniyorum. 1-2 Kez götürüp nasıl yaptıklarına bakmam daha iyi olacaktır. Arkadaşların dediğine göre çok maliyetli bir şey de değilmiş. Vites ayarı ve kulağı düzeltme gibi işlemler yaptırsam en fazla 40-50tl tutacak gibi.

O kadar sık tel değişimi için birşey diyemem. Ben 5 yıl geçti bisikleti alalı daha 1 ay olmadı yeni değiştirdim. Hem rengi fren kablosundan farklı olsun istedim, hem de fazla gergin geliyordu bana gidonu tam çevirince. Yeni kablo ve teli daha uzun takdırdım.

Videoda öğrendiğim vites ayarı bozulduğunda benim aklıma ilk ayar vidaları gelirdi ama aslında vites şıkırdamaya başladıysa bunu tel gerginliği ile ayarlamamız gerekiyor. Üste geçmeye çalışıyorsa tel fazla gergin demek, tel ayarından gerginliği azaltmak; vitesi üst dişliye geçirmeye çalıştığımızda geçmiyor geçmeye çalışıyorsa tel gevşek demek, gerginliği arttırmak gerekiyor. Bunun da kablo üzerinden ayarı şu şekilde oluyor, teli germek istiyorsan gevşetme yönünde yani saat yönünün tersine, teli germek istiyorsan sıkma yönünde yani saat yönünde çeviriyoruz. Üst alt limit vida ayarları da sıkınca aktarıcının çalışma alanını daraltıyor üstten ve alttan sıktığın vidaya göre. Gevşetince çalışma alanı artıyor çok gevşek olduğunda zincirin atmasına sebep oluyor. Videoda gayet açıklayıcı anlatmış artık ufak tefek şıkırdamalar basit ayarlar için bisikletçiye gitmeme gerek kalmadı.
 
Tahminim 100-150 ₺ den fazla tutmaz. Kulak + vites ayarları + yağlama + işçilik vs.
 
Tahminim 100-150 ₺ den fazla tutmaz. Kulak + vites ayarları + yağlama + işçilik vs.
150 tl çok fazla. Eğer bu tarz fiyat çeken ustalar varsa uzaklaşın oradan. Az önce 20 tl ye vites ve fren ayarını yaptırdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: seljuk11
150 tl çok fazla. Eğer bu tarz fiyat çeken ustalar varsa uzaklaşın oradan. Az önce 20 tl ye vites ve fren ayarını yaptırdım.
100-150 den fazla tutmaz dedim.
Kulak 40₺ civarı
Kaliteli yağ kullansa 10₺ yazar
Ayarlar için çok uğraşmadı diyelim 25-30 alsın. Toplam 75-80 gibi düşündüm.

Kulak çıkma da takılabilir. Fiyat iner.

Mevcut kulak düzeltilebilir. İkisinin arası olur bu sefer.

Daha kaliteli bir kulak olsa 100₺ bandına gelir toplamı.

Bir de ayarlar için bayağı bir zaman harcadığını düşünelim. Yani normalde 5dk diyebileceğimiz bir iş için 25-30 dk harcasa bir sebepten ayar tutmasa. İlave 50₺ işçilik yazsa ne diyebiliriz. 😜

Oldu mu 75-80 iken 125-130₺.

Kimisi lastik hava basmaya para almazken kimisi 5₺, 2₺ hatta 10₺ isteyenini de gördüm. Doğru yanlış onu tartışmıyorum.

Vites ayarı bisikletin en önemli ayarlarından birisi aslında. Bunun için 10₺ veriliyorsa bir yerden sonra cazibesini yitireceğinden dikkat azalması da olabilir.
Fren ile birlikte 20₺ derken nasıl fren? V-brake mi, geleneksel düz fren mi? Mekanik disc fren mi ? Hidrolik disc fren mi?
Misal disc fren havasını almak ve yağını tamamlamak için kullanılan yağ sadece 30-40₺ olabilir. Bol bol dökülüyor çünkü ve pahalı bir yağ. Ayrıca iyi kanalize olup ciddi ciddi yarım saat 40dk vakit ayırması gerekir tamircinin. Mutlaka bir aksilik çıkıp da yeniden de başlar süreç.

100-150 derken bunları göz önüne alarak demiştim.

Yoksa yalnızca kulağı çekip düzeltti, vites ayarı 2 ya da 3 denemede düzeldi, fren geleneksel ve kol önündeki ayar somunundan ayarladı ya da pabucu accuk yaklaitırdı janta. Bundan bahsetmedim tabi. Bu evet 20₺ belki 30₺ edebilir.

Bazı ustalar dan uzak durmak gerekir doğrudur. Ama hangilerinden uzak duracağımızı bilmek için yapılan iş ile istenilen ücreti teraziye doğru koyuyor olmak gerkir diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
Geri