Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites nedir ve nasıl kullanılır?

@eypcn.ytmz Biri vites-fren bütünleşik kolken diğeri sadece vites kolu. Bisiklete twister yani çevirmeli vites kolları koyunca fren koluna da plastikten dandik bir şey koyabiliyorlar. Vites performansı olarak çok farklı olduklarını sanmıyorum. Neticede Tourney sistemin parçası olacaklar.
 
Scudo
@eypcn.ytmz 2. resimdeki kollar çok daha iyi üstte arttıran altta azaltan elcikler var (diğer kısımda tam tersiydi galiba) çevirmeli kollarda vites geçişlerini tam sağlayamıyorsunuz çevirdiğinizde vitesiniz geçmiyor ve daha çevirmek ihtiyacı duyuyorsunuz. 2. tip kollar genelde daha profesyonelce kollar.
Kullanım olarak vites tipine göre değişiklik gösterecektir 3x7---3x8---3x9 gibi yol bisikletine biraz daha aşinayım bu konuda bilgim bu kadar.
 
Teşekkür ederim , eğerki alacağım bisiklet 1. Resimdeki gibiyse 2. Resimdekiler ile değiştirmek , en azından bir süre üstünde geleni kullandıktan sonra 2. Resimdeki türde bir vites kolları ile değiştirmek iyi olacaktır. Yada diğerine alışmadan direk bunu alıp kullanmak daha mantıklı olur.
 
Arkadaşlar bir sorum olacaktı , fotoğrafta 2 farklı vites kolu var birbirinden farkı ve dezavantajı nedir ? Hangi tür kolu kullanmak daha iyi ve avantajlı 🤔
223119 dosyayı görüntüle223120 dosyayı görüntüle
Ben ikisini de kullandım . Yukarı resimdeki bilekten vitestir. Bilek hareketiyle vites atması çok zevklidir lakin dayanıksızdır . Aşırı zorlamaya gelmez kırılır. İnce plastiktir. Diğerine göre ucuzdur

Alttaki parmak veya kelebek vites olarak geçer. Bununla vites atması da zevklidir. Bunun iç mekanizması metaldir daha sağlamdır . Daha pahalıdır uzun yıllar götürür.

İkisininde vites geçişleri iyidir. Aktarıcının ayarı iyi olduktan sonra çok yumuşak geçişleri seri bir şekilde yaparlar.

Bütçene göre karar ver. İkisi de iyi. Ben çok sert vites attığım için rs-35(üst resimdeki) 2 sefer kırdım bu yüzden st ef 51 (alt resimdeki) aldım . Daha sağlam kesinlikle .

St ef 41 daha yakışıklıdır , ergonomiktir . Onu tavsiye ederim . Youtubeda st ef 51 inceleme arattırak bulabilirsin inceleme videomu diğerinin tamiri de var
 
Ben ikisini de kullandım . Yukarı resimdeki bilekten vitestir. Bilek hareketiyle vites atması çok zevklidir lakin dayanıksızdır . Aşırı zorlamaya gelmez kırılır. İnce plastiktir. Diğerine göre ucuzdur

Alttaki parmak veya kelebek vites olarak geçer. Bununla vites atması da zevklidir. Bunun iç mekanizması metaldir daha sağlamdır . Daha pahalıdır uzun yıllar götürür.

İkisininde vites geçişleri iyidir. Aktarıcının ayarı iyi olduktan sonra çok yumuşak geçişleri seri bir şekilde yaparlar.

Bütçene göre karar ver. İkisi de iyi. Ben çok sert vites attığım için rs-35(üst resimdeki) 2 sefer kırdım bu yüzden st ef 51 (alt resimdeki) aldım . Daha sağlam kesinlikle .

St ef 41 daha yakışıklıdır , ergonomiktir . Onu tavsiye ederim . Youtubeda st ef 51 inceleme arattırak bulabilirsin inceleme videomu diğerinin tamiri de var
Teşekkür ederim yorumlarınız için. Hemen bakıyorum youtube dan videonuza. Fiyat performans olarak yeni başlayan birine(kardeşime) st ef41 daha doğru olacaktır. İnşallah alacağım bisikleti belirleyip değişiklik yapacağım parçalarla birlikte sipariş vereceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@eypcn.ytmz 2. resimdeki kollar çok daha iyi üstte arttıran altta azaltan elcikler var (diğer kısımda tam tersiydi galiba) çevirmeli kollarda vites geçişlerini tam sağlayamıyorsunuz çevirdiğinizde vitesiniz geçmiyor ve daha çevirmek ihtiyacı duyuyorsunuz. 2. tip kollar genelde daha profesyonelce kollar.
Kullanım olarak vites tipine göre değişiklik gösterecektir 3x7---3x8---3x9 gibi yol bisikletine biraz daha aşinayım bu konuda bilgim bu kadar.
Çevirmeli kollarda ince ayar muhim. Aktarıcı çok önemli , vites yükseltirken 4'e atacaksam. 4.5 gibi yapıyordum geçiyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gkt34 ve necmeddin
Çevirmeli kollarda ince ayar muhim. Aktarıcı çok önemli , vites yükseltirken 4'e atacaksam. 4.5 gibi yapıyordum geçiyordu.
Bende zamanında bisan mtb bisikletimde çevirmeli kol kullanmıştım ama diğer tarzda bir vites kullanmadığım için sormuştum. Teşekkir ederim seçeceğim bisiklet modeline göre vites kol değişiklikleri yapacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Hanıma anlatmaya çalıştığımı fakat bir türlü uygulamada başarıya ulaşamadığım ve artık sonunda pes ettiğim konudur :D
Bu sıralar trainer da kendisi bu konuyu çözmeye çalışıyor (daha çok nasıl kullanılır kısmı )...
 
Herkese merhaba,

Yeni baslik acma yetkim olmadigi ya da elimden alindigi icin buraya yazmaktayim. Umarim soruma cevap bulurum.

Elektrikli bisiklet siparisi verdim, ozellikleri ihtiyaclarimi buyuk olcude karsilamakta yalniz tek sorun, bisiklet vitessiz. Gunluk tek yon 24km yol gitmeyi dusunuyorum. Lakin olurda yari yolda pili biterse vitessiz hali beni bayagi zorlar pedallarken.
Haliyle bu bisiklete vites taktirabilir miyim onu merak ediyorum. Asagidaki linkten bisikletle ilgili detay ve gorselleri gorebilirsiniz.

(link)

Simdiden tesekkurler.
 
vitesim bozuldu, forumda 'arka vites ayarı' konusunda detaylı anlattım yardımcı olabilir misiniz anlayanlar acil biraz..
 
Arkadaşlar Merhaba
20 yıl aradan sonra Dahon d10 bisiklet alarak dönüş yaptım. Ancak 1-10 kadar vites sistemi nedir anlamadım. Vitesler nasıl kullanılmalı yardımızınızı rica ediyorum.
 
@Efe Emre daha önce hiç vitesli bisiklet kullanmadınız mı? bisikletinizde sadece arkada vites mekanizması var. yolun eğimi sizi zorladıkça, zinciri daha büyük dişliye alırsınız ve bu pedala basmanız gereken kuvveti azaltarak sizi rahatlatır. pedal tarafında tek yaprak dişli olduğu için, enerji kaybının az olması ve zincirin ömrü bakımından zincirin açısını dengeli kullanmanız gerekiyor. ben olsam rublede bir değişime gidip ortadaki aynakol ile aynı hizaya gelecek şekilde 3 tane dişli ile işi kurtarmaya çalışırdım.

siz bu şekilde kullanın biraz, alet ile bir tecrübeniz oluşsun, zamanla hangi dişliler sizin için ideal onu anlayınca dişli azaltmaya gidebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Efe Emre
@can_celik Yaklaşık 20 yoldur bisiklet kullanmadım. O zaman da 3 kademeli vitesi olan bisikletim vardı. Şimdi ise Vites sistemini bozmamak adına çalışma mantığını anlamaya çalışıyorum. Yardımlarınız İçin teşekkür ederim.
 
@can_celik Yaklaşık 20 yoldur bisiklet kullanmadım. O zaman da 3 kademeli vitesi olan bisikletim vardı. Şimdi ise Vites sistemini bozmamak adına çalışma mantığını anlamaya çalışıyorum. Yardımlarınız İçin teşekkür ederim.
Ayrıca kadans konusunu araştırmanızı öneririm
 
Teşekkür ederim. Bisikletimin aynakolu tek yaprak olduğu İçin sadece vites değiştirmeye dikkat etsem benim için yeterli imiş.
 
Carraro race 012 bir bisiklet kullanıyorum ve doğru vites kullanımı konusunda aklıma takılan bir kaç şey var. Ön vites ve arka vites ayarını tutturmadan önce ilk etapta hangisini ayarlamak gerekli acaba ? Mesela arka vitesi 4'e veya 5'e atmadan önce, ilk olarak ön vitesi 2'ye mi almak gerekli ? yoksa ilk arka vitesi artırıp, sonrasında ön vitese mi geçiş yapmak gerekli ?

2. sorum ise; bu geçiş esnasında hafif, anlık sürtmeler yaşıyorum. Sonrasında zincir oturduğunda bir problem olmuyor. Bu sorun normal midir veya bir zarar söz konusu mudur ?
 
2. sorum ise; bu geçiş esnasında hafif, anlık sürtmeler yaşıyorum. Sonrasında zincir oturduğunda bir problem olmuyor. Bu sorun normal midir veya bir zarar söz konusu mudur ?
Dahon Vitesse D8 kullanıyorum,
düz yolda giderken bazen anında vites geçiyor ama bazen sürtünme sesleri geliyor.
sorum şudur ki,
- vites değiştirirken pedalların belli bir pozisyonda olması gerekiyor mu / önerilir mi ?
- vites kollarına hızlı mı basmalıyım ? yavaşça mı basmalıyım ?
- önde tek dişli var, sistemin uzun ömürlü olması açısından 8 vitesin kullanmasam iyi olacak kısımları var mıdır ?

kafamda deli sorular...

1605037768383.png
 
  • Hahaha
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Dahon Vitesse D8 kullanıyorum,
düz yolda giderken bazen anında vites geçiyor ama bazen sürtünme sesleri geliyor.
sorum şudur ki,
- vites değiştirirken pedalların belli bir pozisyonda olması gerekiyor mu / önerilir mi ?
- vites kollarına hızlı mı basmalıyım ? yavaşça mı basmalıyım ?
- önde tek dişli var, sistemin uzun ömürlü olması açısından 8 vitesin kullanmasam iyi olacak kısımları var mıdır ?

kafamda deli sorular...

246783 dosyayı görüntüle

-Vites değiştirirken (özellikle düşürürken) pedallara yüklenmemelisiniz. Normalde 2 birim çeviriyorsanız 1 birime düşürüp öyle vites atmanız daha sağlıklı olur. Belki ses gelmesinin sebebi de böyle yapmamanızdır @MartinEDENn.

-Aynakolunuz 1den fazla olsaydı zıt yönlerde kullanmamanız gerekirdi ama tek yaprak ise bi sorun teşkil edeceğini zannetmiyorum. Etseydi koymazlardı zaten büyük ihtimal 😄
 
Benim on vites 2 deyken resimdeki gibi saga kaymış halde duruyor sizce bir ayarsızlık mı söz konusu?
Vites geçişlerinde sıkıntı yok ama gözüm buna takılıp duruyor.
On vites ve vites kolları Shimano Altus

IMG_20201117_043813.jpg
 
Son düzenleme:
Geri