Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites nedir ve nasıl kullanılır?

arkadaşlar bisikletimi 2-3 hafta önce sıfır olarak internetten aldım. kurulumunu dadaş bisiklete yaptırdım. bugün bisikletimin vites telini değiştirmek için vites üzerindeki iki vidadan birinin yalama olmuş olduğunu gördüm. böyle olunca da vites telimi bir türlü değiştiremiyorum. bu vidayı nasıl açabilirim acaba ?

1783478f-5327-4284-bce2-c81a98281412.jpg
 
Scudo
Merhabalar ben vites ayarını YouTube üzerindeki birkaç farklı videoyu izleyerek yapmaya çalıstım büyük ölçüde oldu ancak bazı pürüzler var onların sebebini anlayamadım yardımcı olursanız sevinirim.

Arka ruble 1 2 3 4 5 6 vitesleri arasındaki geçişlerde sıfır sıkıntı cillop gibi ancak 7 ye atmıyor. Ses yapma durumuda yok 7 yapıyorum 6 da kalıyor ses felanda yapmıyor. Limit vidasını sonuna kadar gevşettim sonuna kadar sıktım her kombinasyonu denedim atmadı. Tel gerginliğini ne yaparsam yapayım yine atmadı şuan tel gerginliğim doğru gibi geliyor çünkü biraz bozdugumda ya 2 den 1 e yada 1 den 2 ye atmada sorunlar çıkarıyor. Ben ne yapmalıyım :(

Birde ön viteste şöyle bir sorunum var vites kolum 1 deyken ön vitesimde 1de, ancak vites kolumu 2 yaptığımda ön vitesim 3 e atıyor.


E5603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ergün E.
Evet ya kadro kulağı yamuk yada telin bir yerinde kopmaya yakın yara var. Ayar esnasında çok esnettiyseniz kadro kulağı yamulmuş olabilir. Ayrıca ön dişli bükte ise bazen zincir okadar esnek olmuyor ve zorlasanızda 7 ye geçmiyor. Genelde küçük kadrolarda olur.
 
aktarıcının hareketini engelleyen bir malzeme var mı ? arka Aktarıcıyı elinizle hareket ettirin belki bir yere çarpıyor olabilir
 
Eskiden sorunsuzdu son birkaç haftadır bu sorunu yaşıyorum. Kadro kulağımın yamukluğunu anlayabilirmiyim ben? Göz ile kontrol edilmesi gereken bir şey midir yoksa bisikletçiye mi mecburuz. ( burdakı bisikletçiler çok baştan savma yaptıgı için gitmek istemiyorum birkeresinde şu vitese atmıyor dedigimde atmayıversin yokuş mu çıkacaksın sanki cevabını almışlığım var :))
Bisikleti 2010 yılında almıstım bir yıl felan kullanıp depoya kaldırmıştım teller paslanmış olabilir fren sıktığımdada gıcır gıcır ses yapıyor zaten

E5603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hocam hiç uğraşmayın ayarları komple bozabilirsiniz iyi bir bisikletçiye gidin onlar halleder.
 
@kaptanreis6060
Teşekkürler farklı ilçelere yol gözüktü :D

E5603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Vites ayarı yaparken teli komple boşa çıkartırım.Sonra elim ile aktarıcıyı ittirip en hafif ve en ağır vitese geçirtirim.Geçmezse vidalar ile ayar yaparım.Sorun vites geçince teli bağlar ince ayarını yaparım.
Birde tel tamamen boşta ilen ayar yapmayı deneyiniz vidalar ile oynayarak.
 
@Salcanoherif DSC_0521.JPG şu şekilde bakabilirsin. Ruble dişlileriyle kulak paralel mi diye.
Bu arada benim aktarıcım sorunsuz çalışıyordu ona rağmen ilk viteste 3 km hızla giderken kırılıverdi o_O
 
  • Beğen
Tepkiler: Salcanoherif
Vites 6'dan 7'ye inmiyorsa öncelikle vites telini kontrol edin. Vites teli bollaşıyor mı kolu 7'ye getirdiğinizde? Eğer bollaşmıyorsa vites kolunuz teli salmıyor demektir. Eğer tel bollaştığı halde aktarıcı hareket etmiyorsa başka bir sıkıntı söz konusudur.
 
@Salcanoherif


Ayni sorun bende de var , bisikleti yeni aldim, ne yaptiysam sorunu cozemedim :(
 
@furkantrojka
Yarın ilk iş kontrol edeceğim tesekkürler

E5603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Salcanoherif


Onu işin ehli olmadığı sürece her bisikletçi halledemez. Hatta kafadan halledemez diyebilirim. Boşuna yormayın kendinizi. Bence teli değiştirin. İnternetten düzgün izleyerek nasıl ayar yapıldığını kavrayın. Deneme yanılmayla çözün.

Benzerini ben de yaşamıştım. En sonunda aktarıcıyı değiştirerek sorunu çözdüm. Öncelikle şunu yapın. Arka vitesi en küçük dişide yani gerilimsiz hale getirin(Vites telini de vidasından çıkartın). Limit ayarını paralel olacak şekilde ayarlayın. Ardından pedalı elinizle çevirip, arka değiştiriciyi (vites kullanmadan!) elinizle hafifçe üst dişliye kadar ittirip, serbest bırakın, eğer arka değiştirici sorunsuz şekilde akıcı biçimde geri dönüyorsa bir problem yoktur. Takılma yapıyor, geri dönmüyorsa problem vardır.

Hiçbir şekilde çözülemediyse ya aktarıcının kendisi bozulmuştur(Üstünde sadece sis yazan, market bisikletleri üstünde gelen eski modeller bunu yapar.), ya kadro kulakçığı yamuktur ya da vites telinde problem vardır. Başka bir ihtimal yok.
 
7. Vitesten kastiniz en kucuk disli mi? Eğer öyleyse tel zaten bol olacagi icin gerginlikten kaynakli degildir. Eger kastiniz en buyuk dişliyle tel gerginligi ile alakali olabilir diye dusunurum. Aktaricida oynama olmus mu, rubleye paralel mi hareket ediyor.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Yalniz
En küçük dişliyi kastediyorum. Bakacağım teşekkürler

E5603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Vites degistirme kolundaki ave b ne olduğunu bilen varmı .cevaplar için şimdiden tesekkurler20170708_180202.jpg
 
Çok teşekkürler, daha önceki bisikletlerimde neden viteslerimin kısa bir sürede yıprandığını öğrendim. Gerçekten yararlı bir yazı.
 
Merhaba arkadaşlar benim bisikletimin kısa bir süre önce arka rublesini değiştirmiştim ondan sonra rubleyi test etmek için bir tura çıktım turun ilk 6-7km sorunsuz geçti sonra ben 4 viteste almak istediğimde direk men 1 Vitesse attı ve vites kitlendi hiçbir şekilde vites değiştirmiyordu sonra tekrar tamirciye gittim ve dediki rubleyi değiştirmeniz lazım ve sonra rubleyi değiştirdik sonra ben bisiklet tamir olmuşmu diye bir sürdüm ve 10 km sürdükten sonra bu sefer vitesleri yanlış atıyor 3. vitese almak istiyorum ama 5 vitese alıyor çok anlamsız şekilde vites atıyor ve tamirciye götürdüğünde tekrar rublesi değişmesi lağzım dedi bence beni kandırıyor sırf benden para almak için bunu yapıyor acaba siz ne düşünüyorsunuz bu duruma ?
 
Geri