Scudo Sports

Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

Merhaba arkadaşlar.
Riverside 500 bisiklet almayı düşünüyorum. Aynakol tek yaprak 36 diş ve 11/36 ruble var. Sadece Ankara'da şehir içerisinde kullanacağım ve malum Ankara'nın her tarafı yokuş.
11/36 ruble ve 36 aynakol ile bu yokuşları çıkmak çok zor olur mu ???
Hız beklentim yok, sadece yokuşlarda rahat olsun istiyorum.
 
Scudo
Merhaba arkadaşlar.
Riverside 500 bisiklet almayı düşünüyorum. Aynakol tek yaprak 36 diş ve 11/36 ruble var. Sadece Ankara'da şehir içerisinde kullanacağım ve malum Ankara'nın her tarafı yokuş.
11/36 ruble ve 36 aynakol ile bu yokuşları çıkmak çok zor olur mu ???
Hız beklentim yok, sadece yokuşlarda rahat olsun istiyorum.
1 / 1 oranıyla uzun yokuşları çıkmak zor olur diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Erdinç
1:1 çok da fena bi oran değil. Eğer direkt olarak yeni başlamıyorsanız bence sıkıntı yaşamazsınız. Öyle ki tecrübesiz bu halimle ben bile uzun tırmanışlarda önemli bir sıkıntı yaşamıyorum. Sadece biraz yavaş oluyor tabi tırmanışlar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Erdinç
Merhaba arkadaşlar.
Riverside 500 bisiklet almayı düşünüyorum. Aynakol tek yaprak 36 diş ve 11/36 ruble var. Sadece Ankara'da şehir içerisinde kullanacağım ve malum Ankara'nın her tarafı yokuş.
11/36 ruble ve 36 aynakol ile bu yokuşları çıkmak çok zor olur mu ???
Hız beklentim yok, sadece yokuşlarda rahat olsun istiyorum.
Zorlayıcı olur. Benim bildiğim En ideal oran ön 26 arka 42 ya da 46. Başka fikri ve tecrübesi olan yazarsa sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Erdinç
Kendim icin konusuyorum; 26/36 oranı Modern bir şehir bisikletinde, şehir içinde abartı olmadığı sürece her rampada ve bisiklet ile orta agirlikta yükler tasidigim icin bana yetiyor.

Arka Ruble 34 dişdi. 36 yapinca oran fazla gibi gorunmesede ya Piskolojik ya da alistigim icin oldukça farketmisti bende.

Kullandigim en düşük oranli vites, 22/36 eski bisikletimde. Dağ bayır çıkılmayacak ise, şehir içinde cok kullanabileceginiz bir oran degil yine kendime gore konusuyorum.

Son olarak, 28 jantli bisiklette 1-1 oran beni zorluyor mesela 28/28 gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Erdinç
Merhaba arkadaşlar.
Riverside 500 bisiklet almayı düşünüyorum. Aynakol tek yaprak 36 diş ve 11/36 ruble var. Sadece Ankara'da şehir içerisinde kullanacağım ve malum Ankara'nın her tarafı yokuş.
11/36 ruble ve 36 aynakol ile bu yokuşları çıkmak çok zor olur mu ???
Hız beklentim yok, sadece yokuşlarda rahat olsun istiyorum.
öne altus 2li aktarıcı
mt101 36.22 9 vites ler için olan karemil aynakol
ve altus 2li vites kolu takarsan min maliyetle Ağrı dağına bile kolayca tırmanırsın
 
Merhaba arkadaşlar.
Riverside 500 bisiklet almayı düşünüyorum. Aynakol tek yaprak 36 diş ve 11/36 ruble var. Sadece Ankara'da şehir içerisinde kullanacağım ve malum Ankara'nın her tarafı yokuş.
11/36 ruble ve 36 aynakol ile bu yokuşları çıkmak çok zor olur mu ???
Hız beklentim yok, sadece yokuşlarda rahat olsun istiyorum.
Yeterli kondisyon varsa çıkılır ama rahat olmaz. Şehir içinde kullanacağım bir bisiklet ile bol yokuşlu bir şehirde bu oran ile sürüş yapmak istemezdim. Rahat olsun istiyorsanız bu oranları tercih etmeyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Erdinç
Herkese selamlar trainer alacağım haliyle ruble de alınacak yol bisikletin uzerinden 9lu ruble var 11-32... Trainer İcin aynı ruble bulmakta zorlanıyorum 10rubleler var 11-32 ya bundan alacağım yada 9lu 12-28 hangisini tercih etmem gerekir sizce
 
@erman karabaş Trainer'da bütün dişlileri kullanmak istiyorsan 9'lu alman lazım. 9 ve 10'da çarklar arası mesafe farklı olduğundan (9s 4.34mm, 10s 3.95mm) 10s takarsan viteslerde sorun yaşarsın. Trainerda sadece 2-3 dişli kullanılacaksa 10s alınabilir ama kesin bi sayı verip vebal altına giremem. Ayrıca, bu olay için ıncık cıncık hizalama işlerine girmen gerekecek. Örnek, 9s in 5.si ile 10s'in 5s anı hizada kullanmak istiyorsun diyelim. Bunun için trainer tekerini akort aşamasında iki çark aynı hizaya gelecek şekilde hizalamalısın.
 
  • Beğen
Tepkiler: erman karabaş
Herkese selamlar trainer alacağım haliyle ruble de alınacak yol bisikletin uzerinden 9lu ruble var 11-32... Trainer İcin aynı ruble bulmakta zorlanıyorum 10rubleler var 11-32 ya bundan alacağım yada 9lu 12-28 hangisini tercih etmem gerekir sizce

Bisiklet tüm kış trainer'da kalacaksa bisikletteki rubleyi kullanın.

Ruble ararken yol rublelerine bağlı kalmayın, MTB/trekking rubleleri de uyumlu. Shimano'ya da bağımlı kalmayın, SRAM gibi markaların rubleleri de uyumlu.

Aşağıda tümü stoktaki uyumlu ürünlerle bir 11-32 seçkisi var. Başka satıcılarda da bulabilirsiniz.

(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 
Merhabalar konu açamadığım için buraya yazmak zorundayım
Bisikletimle yolda giderken pedalı bırakınca çevirmediğim halde dönmeye başlıyor ve pedal çevirirken arka rubleden tık tık tık ses geliyor acaba nedeni nedir
 
@berryt Cırcır mekanizmasında sorun var. Arka dişlinin göbekle bağlantısı bakımından iki tip göbek var. Vidalı göbek ise sadece rubleyi değiştirmek işi çözer. Kaset göbek ise bisikletçi yolu tutman gerekiyor. "Freehub body" denen şeyin içini açıp tırnak mekanizmasında bozuk olan şeyi düzeltmesi lazım. İki senaryo için de pisikletçiye gitmen gerekiyor. Vidalı ruble anahtarın varsa rubleyi kendin sökebilirsin tabi.
 
@berryt Cırcır mekanizmasında sorun var. Arka dişlinin göbekle bağlantısı bakımından iki tip göbek var. Vidalı göbek ise sadece rubleyi değiştirmek işi çözer. Kaset göbek ise bisikletçi yolu tutman gerekiyor. "Freehub body" denen şeyin içini açıp tırnak mekanizmasında bozuk olan şeyi düzeltmesi lazım. İki senaryo için de pisikletçiye gitmen gerekiyor. Vidalı ruble anahtarın varsa rubleyi kendin sökebilirsin tabi.
Yanıt için teşekkürler çok fazla masraf çıkmaz dimi
Yanıt için teşekkürler çok fazla masraf çıkmaz dimi
Şimdi baktım bisiklette Shimano tx505 var mandallı
385 TL sıfırı onu mu değiştirmeliyim
 
Yazmayı unutmuşum. En küçük çarkta kaç diş var? 11 veya 12 ise kasettir, yeni göbek almadan önce tamirciliği iyi bir bisikletçiye gidip cırcır mekanizmasına baktırarak sorun ucuz yollu çözülür. 14 ise vidalı rubledir. Yeni bir ruble takılır sorun çözülür.
 
Yazmayı unutmuşum. En küçük çarkta kaç diş var? 11 veya 12 ise kasettir, yeni göbek almadan önce tamirciliği iyi bir bisikletçiye gidip cırcır mekanizmasına baktırarak sorun ucuz yollu çözülür. 14 ise vidalı rubledir. Yeni bir ruble takılır sorun çözülür.
Şimdi carraronun internet sitesine baktım kastemiş
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim çok canımı sıkmıştı bu durum...
 
Merhabalar.
Konu sahivbi hakkını helal etsin, malesef bu forumda ayrımcılığa maruz kaldığımız için, böyle cevap yazabiliyoruz fakat yeni konu açamıyoruz.
Bisikletim carraro big 2712 deore. Bafang elektrik destek kiti aldım, aynakolu söktüm kiti taktım. Bafang motorum dişlisine ince tip olan shimano 12S CN M6100 zinciri uymadı. Shimano kalın tip10S CN HG54 zincir oluyor, fakat 12 li kasete ve deore aktarıcıya bi zararı olurmu?
Teşekkürler.
 
Merhabalar.
Konu sahivbi hakkını helal etsin, malesef bu forumda ayrımcılığa maruz kaldığımız için, böyle cevap yazabiliyoruz fakat yeni konu açamıyoruz.
Bisikletim carraro big 2712 deore. Bafang elektrik destek kiti aldım, aynakolu söktüm kiti taktım. Bafang motorum dişlisine ince tip olan shimano 12S CN M6100 zinciri uymadı. Shimano kalın tip10S CN HG54 zincir oluyor, fakat 12 li kasete ve deore aktarıcıya bi zararı olurmu?
Teşekkürler.

Merhaba,

Konular sahibine zimmetlenmiyor. İlgili olduğu sürece herkes her konunun altına yazabilir. Az daha mesajınız olduğunda siz de konu açabilirsiniz ama buna gerek de yok. Zaten yeni açtığınız konunun benzeri varsa açtığınız konu eskisinin altına taşınır. Benim bir mesaj sayıma (bununla 4344), bir de konu sayıma (0) bakın.

Bafang motorun dişlisi değişemiyorsa ya da değişse bile 12'liye göre seçenek yoksa sistemin tamamını ona uyumlu hale getirmek dışında bir seçenek yok. 10'lu zincir 12'li sistemle çalışmaz. Motorun dişlisi tam olarak kaçlı sisteme göreyse ruble, arka attırıcı, vites kolu ve zinciri ona göre seçerek değiştirin, çıkanları da gelecekteki motoru sökerseniz diye saklayın ya da satıp bu yeni alınacaklar için kullanın.
 
Sevgili bisiklet forum üyeleri konu açamadığım için buraya sormak istiyorum.üstadların yorumlarını bekliyorum.konu açamıyorum yeni üyeyim.
Eklediğim resimdeki vites de bir yamukluk varmı.bana yamulmuş gibi geliyor.bisiklet 2x10 vites shimano slx.
Bunu sormamın sebebi 8.9.ve 10 . Vitese geçerken çok sert geçiyor tak diye geçiş yapıyor!
Ama vites geçişlerinde hiç bir sorun yok.arka attırıcıyı deyiştirmeme gerek varmı?
 

Dosyalar

  • 20240519_165856.jpg
    20240519_165856.jpg
    119,4 KB · Okunma: 45
Sevgili bisiklet forum üyeleri konu açamadığım için buraya sormak istiyorum.üstadların yorumlarını bekliyorum.konu açamıyorum yeni üyeyim.
Eklediğim resimdeki vites de bir yamukluk varmı.bana yamulmuş gibi geliyor.bisiklet 2x10 vites shimano slx.
Bunu sormamın sebebi 8.9.ve 10 . Vitese geçerken çok sert geçiyor tak diye geçiş yapıyor!
Ama vites geçişlerinde hiç bir sorun yok.arka attırıcıyı deyiştirmeme gerek varmı?
Öncelikle hoşgeldiniz, benim bu sorunuza verecek teknik bir cevabım maalesef yok ama sadece naçizane şu tavsiyelerde bulunabilirim. Birincisi bi kaç fotoğraf daha faydalı olabilir; yandan, üstten gibi. İkincisi de ekipmanın üstündeki yağ biraz eski ve kirli gibi görünüyor sanki, temizleyip yağlamakta fayda var.
 
Arka attırıcının yaklaşık 30 cm arkasından ve teker düzlemine paralel bir foto olmalı.
 
Geri