büyük ve orta yaprak beraber sabitleniyor bendeki aynakola@potato3d 200 IQ bir akıl yürüteyim. Sadece 1x yaprak alın ve şu anki aynakolun orta yaprağının yerine takın?
@potato3d Beraber sabitlenmeyen yok ki zaten. Yaprak ve bağlantı vidalarının 1x için olanlarından (kısalarından) alacaksın. Veya da, 4 tane M10 pul alacaksın. Bağlantı vidasının kafasının altına koyacaksın dış tarafa. Böylece eski bağlantı vidalarını kullanabileceksin.
Güzel soru. Çeliğin zamanla kararmaması için içeriğe Krom ve Nikel ekleniyor. Bunlar çeliğe kıyasla yumuşak metaller olduğu için, krom katılmış çelik saf çeliğe kıyasla yumuşak oluyor diye biliyorum. Bi yandan da şu var. Kromsuz çelik sert oluyor, ama o da paslanmaya karşı savunmasız. Paslanma da yüzeyden mikron mikron kayıp demek. Otomobildeki gibi kapalı kutu içinde yağ içinde çalışan dişlilerde direkt kromsuz çelik. Ama bisiklet dişlisi gibi sürekli yağla kaplı olmayan dişlilerde hangisi üstün gelir bilemedim. Kesin bunun karşılaştırma testleri yapılmıştır. Tam aradığımı bulmaya ingilizcem yetmedi.acemi sorusu: siyah renk - gümüş renk ruble arasında kalite farkı var mıdır ?
Güzel soru. Çeliğin zamanla kararmaması için içeriğe Krom ve Nikel ekleniyor. Bunlar çeliğe kıyasla yumuşak metaller olduğu için, krom katılmış çelik saf çeliğe kıyasla yumuşak oluyor diye biliyorum. Bi yandan da şu var. Kromsuz çelik sert oluyor, ama o da paslanmaya karşı savunmasız. Paslanma da yüzeyden mikron mikron kayıp demek. Otomobildeki gibi kapalı kutu içinde yağ içinde çalışan dişlilerde direkt kromsuz çelik. Ama bisiklet dişlisi gibi sürekli yağla kaplı olmayan dişlilerde hangisi üstün gelir bilemedim. Kesin bunun karşılaştırma testleri yapılmıştır. Tam aradığımı bulmaya ingilizcem yetmedi.
Paslanmaz çelik, yüksek karbonlu çelik kadar sert değil. Çünkü krom materyali çeliğe kıyasla yumuşak. Dediğin gibi olsa, büyük noktasal yükler altında çalışan makine dişlileri paslanmaz çelikten yapılırdı ve sanayide makinelerin önemli parçalarının "yağlanması" diye bir dert olmazdı...Normal Çeliğe nazaran daha serttir...
Paslanmaz çelik, yüksek karbonlu çelik kadar sert değil. Çünkü krom materyali çeliğe kıyasla yumuşak. Dediğin gibi olsa, büyük noktasal yükler altında çalışan makine dişlileri paslanmaz çelikten yapılırdı ve sanayide makinelerin önemli parçalarının "yağlanması" diye bir dert olmazdı.
Çeliğe krom ve nikel eklemenin amacı, dayanımı arttırmak değil, paslanmayan/yavaş paslanan aynı zamanda çeliğe yakın sertlikte bir materyal elde etmek.
Arada bir zincirden kayma sesine benzer küt diye ses geliyor. Ses özellikle aynakol bölgesinden geliyor, zincir sesi olduğuna eminim ama sorunu bulamıyorum.
Sistem 12 li, daha 170 kilometrede. Zincirde çatlak olabilir mi? Sanki zincirin tek baklası aynakola takılıyor gibi fakat değil. Zinciri açma baklası da yerine oturmuş, orada sorun yok gibi duruyor. İşin garibi bunu birden fazla kez duyduğumda sanki zincirin tek bölümünden geliyor gibi hissettiriyor çünkü benzer aynakol turunda geliyor. Aynakol, zincir, kaset hepsi yeni.
Bunu daha çok düşük hızlarda duyuyorum, hatta küt sesinden daha çok yüksek bir çıt sesi de diyebilirim.
Zincir geldiğinde bakmıştım, bakla markanın kendi baklasıydı. Bu arada zinciri uzun kesince tekrar sökerken bahsettiğiniz baklayı bayağı zor sökmüştüm. Acaba bundan kaynaklanıyor olabilir mi?Merhaba, bu durumun tanımına uyan şekilde ben de geçen hafta yaşadım. Bende 2x11 li mekanik vites grup seti var. Son 2-3 haftada özellikle bariz şekilde bu seslerle birlikte, zincir atmaları, büyük ayna kolda iken özellikle çok sık yaşamaya başladım. İlk aklıma gelen zincir uzamasının artık pig yaptığı anlardayım diye düşündüm. Zincir değiştirsem bu sefer ruble ve ayna kol dişlileri ile uyumsuz çalışacaktı.. Ben de de ayna kol - zincir - ruble yi komple değiştirdim. Sorun çözüldü... Fakat siz tüm setin yeni olduğunu yazmışsınız. Bence zincirinizi ölçün ya da ölçtürün.. Belki de zincirin power link denilen eklem baklası farklı bir seri ya da markanın ürünü olabilir...Umarım çözersiniz
Tel yok, kablosuz sistemle kumanda ediliyor. Tabi sistemin şarjlı bataryası var.Bir şey diyeceğim elektronik vites nasıl çalışıyor kendiliğinden mi atıyor anlamadım?
Bir şey diyeceğim elektronik vites nasıl çalışıyor kendiliğinden mi atıyor anlamadım?
Bir şey diyeceğim elektronik vites nasıl çalışıyor kendiliğinden mi atıyor anlamadım?
Tel yok, kablosuz sistemle kumanda ediliyor. Tabi sistemin şarjlı bataryası var.
Vites değiştirme hareketi telle çekip serbest bırakarak mekanik iletimle değil, butonlarla komutu dijital olarak ileterek motorla yapıyor. Otomatik vites gibi değil.
Aklıma gelen zincir baklalarından birinin yağsız kalmış olması . Tek tek baklaları birleşim yerinden büküp zorlanma var mı kontrol edin . Bağlantı pimi de yapabilir . aynakol artırıcısının mesafesine göre geniş geliyor olabilir 0.5 mm geniş olmasından ötürü geçerken çok ufak ses çıkartır.Zincir geldiğinde bakmıştım, bakla markanın kendi baklasıydı. Bu arada zinciri uzun kesince tekrar sökerken bahsettiğiniz baklayı bayağı zor sökmüştüm. Acaba bundan kaynaklanıyor olabilir mi?
Ondan önce km c nin zinciri vardı eski vites setimde ve söküp takması çok kolaydı, m6100 zincirde pimin bulunduğu bakla zincire çok sağlam oturuyor. Zincir pensesi olmadan açmak çok zor. Belki de açarken hasar verdim. Yarın tekrardan kontrol etmeyi düşünüyorum. Muhtemelen pimlerden birisinde bir gariplik var fakat sorunu çözemedim. Vites sistemine geçeli 2 hafta oldu ve yanlış hatırlamıyorsam ilk günden beri bu ses var. Aynakol vs gibi şeyleri de doğru açıyla taktım, yani zincirin çapraza düşmesi gibi bir sorun da yok. Benzer bir durum zincir çok çapraza düştüğünde oluyor fakat o zaman da ses sürekli duyuluyor. Bendeki gibi benzer bir kısımdan duyulmuyor ses. Teşekkürler, yarın bağlantı pimine bir bakıp resmi buraya taşımayı düşünüyorum.