Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

@potato3d 200 IQ bir akıl yürüteyim. Sadece 1x yaprak alın ve şu anki aynakolun orta yaprağının yerine takın?
 
  • Beğen
Tepkiler: potato3d
Scudo
@potato3d 200 IQ bir akıl yürüteyim. Sadece 1x yaprak alın ve şu anki aynakolun orta yaprağının yerine takın?
büyük ve orta yaprak beraber sabitleniyor bendeki aynakola
sanırım buldum çözümü -yaprağı aynakolun içine veya dışına monte edebildiğimiz farklı modeller var, linkte anlatıyor :

 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
@potato3d Beraber sabitlenmeyen yok ki zaten. Yaprak ve bağlantı vidalarının 1x için olanlarından (kısalarından) alacaksın. Veya da, 4 tane M10 pul alacaksın. Bağlantı vidasının kafasının altına koyacaksın dış tarafa. Böylece eski bağlantı vidalarını kullanabileceksin.
 
  • Beğen
Tepkiler: potato3d
@potato3d Beraber sabitlenmeyen yok ki zaten. Yaprak ve bağlantı vidalarının 1x için olanlarından (kısalarından) alacaksın. Veya da, 4 tane M10 pul alacaksın. Bağlantı vidasının kafasının altına koyacaksın dış tarafa. Böylece eski bağlantı vidalarını kullanabileceksin.

M10 daha uygun bir çözüm gibi
 
bu arada aliexpresste chainring washer diye satılıyor 20 adedi 100 lira civarına geliyor
 
acemi sorusu: siyah renk - gümüş renk ruble arasında kalite farkı var mıdır ?
 
acemi sorusu: siyah renk - gümüş renk ruble arasında kalite farkı var mıdır ?
Güzel soru. Çeliğin zamanla kararmaması için içeriğe Krom ve Nikel ekleniyor. Bunlar çeliğe kıyasla yumuşak metaller olduğu için, krom katılmış çelik saf çeliğe kıyasla yumuşak oluyor diye biliyorum. Bi yandan da şu var. Kromsuz çelik sert oluyor, ama o da paslanmaya karşı savunmasız. Paslanma da yüzeyden mikron mikron kayıp demek. Otomobildeki gibi kapalı kutu içinde yağ içinde çalışan dişlilerde direkt kromsuz çelik. Ama bisiklet dişlisi gibi sürekli yağla kaplı olmayan dişlilerde hangisi üstün gelir bilemedim. Kesin bunun karşılaştırma testleri yapılmıştır. Tam aradığımı bulmaya ingilizcem yetmedi.
 
Sonunda anladım. aynakol ile ruble arasında ters ilişki var yani aynakol en büyük çarkta ve ruble en küçükte olunca aynakol/ruble en büyük değeri verir. Teşekkürler makale için
 
Güzel soru. Çeliğin zamanla kararmaması için içeriğe Krom ve Nikel ekleniyor. Bunlar çeliğe kıyasla yumuşak metaller olduğu için, krom katılmış çelik saf çeliğe kıyasla yumuşak oluyor diye biliyorum. Bi yandan da şu var. Kromsuz çelik sert oluyor, ama o da paslanmaya karşı savunmasız. Paslanma da yüzeyden mikron mikron kayıp demek. Otomobildeki gibi kapalı kutu içinde yağ içinde çalışan dişlilerde direkt kromsuz çelik. Ama bisiklet dişlisi gibi sürekli yağla kaplı olmayan dişlilerde hangisi üstün gelir bilemedim. Kesin bunun karşılaştırma testleri yapılmıştır. Tam aradığımı bulmaya ingilizcem yetmedi.

Üstadım bir düzeltme yapayım, Krom alaşımlı Çelik, Paslanmaz diyede gecer. Normal Çeliğe nazaran daha serttir. Krom ve Nikel alaşımın amacı sertliği arttırmak ve kullanılacak duruma göre sürtünmeyi düşürmektir. Krom alaşımlı dişliler daha serttir ve daha düşük sürtünme katsayısına sahiptir. Ancak sertliğin fazla arttırilması belirli bir düzeyde kırılganlığa yol açar. Kullanılacak yer ve durum neticesine göre Krom alaşım kullanılır materyallerde.
 
..Normal Çeliğe nazaran daha serttir...
Paslanmaz çelik, yüksek karbonlu çelik kadar sert değil. Çünkü krom materyali çeliğe kıyasla yumuşak. Dediğin gibi olsa, büyük noktasal yükler altında çalışan makine dişlileri paslanmaz çelikten yapılırdı ve sanayide makinelerin önemli parçalarının "yağlanması" diye bir dert olmazdı.

Çeliğe krom ve nikel eklemenin amacı, dayanımı arttırmak değil, paslanmayan/yavaş paslanan aynı zamanda çeliğe yakın sertlikte bir materyal elde etmek.
 
Paslanmaz çelik, yüksek karbonlu çelik kadar sert değil. Çünkü krom materyali çeliğe kıyasla yumuşak. Dediğin gibi olsa, büyük noktasal yükler altında çalışan makine dişlileri paslanmaz çelikten yapılırdı ve sanayide makinelerin önemli parçalarının "yağlanması" diye bir dert olmazdı.

Çeliğe krom ve nikel eklemenin amacı, dayanımı arttırmak değil, paslanmayan/yavaş paslanan aynı zamanda çeliğe yakın sertlikte bir materyal elde etmek.

Ben paslanmaz Çeligin çok yuksek karbonlu Çeliklere nazaran daha sert olduğunu söylemedim mesajimda, sizin yazdiginiza binayen Normal celik demissiniz ki normal Çelik denince bildiginiz Akma Çelik tabir edilen Çelik anlar herkes. Paslanmaz bunlara nazaran daha serttir. Ayrıca makine dişlileri yada otomotiv sektorunde kullanilan dislilerin cogu dusuk, kucuk bir kismida orta Karbonlu Çeliklerdir. Çok sert Çelikler degillerdir. Heleki sizin bisikletinizindeki standart rubleniz, Krom Nikel ihtiva eden ayni model rubleden daha sert değildir.!

Konu dogrudan sertlik tartismasi degil, sertlik derseniz zamanında heves edip aldığım Solingen klasik usturamı elimden dusurmustum, o kadar sert yuksek karbonlu bir celigi vardı ki, tek dusme ile ağzı kırıldı. Bir daha ağız açamamam sonucu evde vitrinde yatiyor simdi. Bunu size ornek verirdim.

Krom ve Nikel sadece korozyon koruma icin kullanilmaz, sertlesme kapasitesi, darbe dayanimi, asinma direncinin yukselmesi icin gereklidir. Ayrica paslanmaz yada Krom Nikel alasimlar yaglama istemez dusunceside dogru degildir, birbiriyle temas eden metallerde sürtünme kuvvetini sıfıra indirmediginiz surece yaglama isteyecektir her daim.
 
Arada bir zincirden kayma sesine benzer küt diye ses geliyor. Ses özellikle aynakol bölgesinden geliyor, zincir sesi olduğuna eminim ama sorunu bulamıyorum.

Sistem 12 li, daha 170 kilometrede. Zincirde çatlak olabilir mi? Sanki zincirin tek baklası aynakola takılıyor gibi fakat değil. Zinciri açma baklası da yerine oturmuş, orada sorun yok gibi duruyor. İşin garibi bunu birden fazla kez duyduğumda sanki zincirin tek bölümünden geliyor gibi hissettiriyor çünkü benzer aynakol turunda geliyor. Aynakol, zincir, kaset hepsi yeni.

Bunu daha çok düşük hızlarda duyuyorum, hatta küt sesinden daha çok yüksek bir çıt sesi de diyebilirim.
 
Arada bir zincirden kayma sesine benzer küt diye ses geliyor. Ses özellikle aynakol bölgesinden geliyor, zincir sesi olduğuna eminim ama sorunu bulamıyorum.

Sistem 12 li, daha 170 kilometrede. Zincirde çatlak olabilir mi? Sanki zincirin tek baklası aynakola takılıyor gibi fakat değil. Zinciri açma baklası da yerine oturmuş, orada sorun yok gibi duruyor. İşin garibi bunu birden fazla kez duyduğumda sanki zincirin tek bölümünden geliyor gibi hissettiriyor çünkü benzer aynakol turunda geliyor. Aynakol, zincir, kaset hepsi yeni.

Bunu daha çok düşük hızlarda duyuyorum, hatta küt sesinden daha çok yüksek bir çıt sesi de diyebilirim.

Merhaba, bu durumun tanımına uyan şekilde ben de geçen hafta yaşadım. Bende 2x11 li mekanik vites grup seti var. Son 2-3 haftada özellikle bariz şekilde bu seslerle birlikte, zincir atmaları, büyük ayna kolda iken özellikle çok sık yaşamaya başladım. İlk aklıma gelen zincir uzamasının artık pig yaptığı anlardayım diye düşündüm. Zincir değiştirsem bu sefer ruble ve ayna kol dişlileri ile uyumsuz çalışacaktı.. Ben de de ayna kol - zincir - ruble yi komple değiştirdim. Sorun çözüldü... Fakat siz tüm setin yeni olduğunu yazmışsınız. Bence zincirinizi ölçün ya da ölçtürün.. Belki de zincirin power link denilen eklem baklası farklı bir seri ya da markanın ürünü olabilir...Umarım çözersiniz
 
Merhaba, bu durumun tanımına uyan şekilde ben de geçen hafta yaşadım. Bende 2x11 li mekanik vites grup seti var. Son 2-3 haftada özellikle bariz şekilde bu seslerle birlikte, zincir atmaları, büyük ayna kolda iken özellikle çok sık yaşamaya başladım. İlk aklıma gelen zincir uzamasının artık pig yaptığı anlardayım diye düşündüm. Zincir değiştirsem bu sefer ruble ve ayna kol dişlileri ile uyumsuz çalışacaktı.. Ben de de ayna kol - zincir - ruble yi komple değiştirdim. Sorun çözüldü... Fakat siz tüm setin yeni olduğunu yazmışsınız. Bence zincirinizi ölçün ya da ölçtürün.. Belki de zincirin power link denilen eklem baklası farklı bir seri ya da markanın ürünü olabilir...Umarım çözersiniz
Zincir geldiğinde bakmıştım, bakla markanın kendi baklasıydı. Bu arada zinciri uzun kesince tekrar sökerken bahsettiğiniz baklayı bayağı zor sökmüştüm. Acaba bundan kaynaklanıyor olabilir mi?

Ondan önce km c nin zinciri vardı eski vites setimde ve söküp takması çok kolaydı, m6100 zincirde pimin bulunduğu bakla zincire çok sağlam oturuyor. Zincir pensesi olmadan açmak çok zor. Belki de açarken hasar verdim. Yarın tekrardan kontrol etmeyi düşünüyorum. Muhtemelen pimlerden birisinde bir gariplik var fakat sorunu çözemedim. Vites sistemine geçeli 2 hafta oldu ve yanlış hatırlamıyorsam ilk günden beri bu ses var. Aynakol vs gibi şeyleri de doğru açıyla taktım, yani zincirin çapraza düşmesi gibi bir sorun da yok. Benzer bir durum zincir çok çapraza düştüğünde oluyor fakat o zaman da ses sürekli duyuluyor. Bendeki gibi benzer bir kısımdan duyulmuyor ses. Teşekkürler, yarın bağlantı pimine bir bakıp resmi buraya taşımayı düşünüyorum.
 
Bir şey diyeceğim elektronik vites nasıl çalışıyor kendiliğinden mi atıyor anlamadım?
 
Bir şey diyeceğim elektronik vites nasıl çalışıyor kendiliğinden mi atıyor anlamadım?
Tel yok, kablosuz sistemle kumanda ediliyor. Tabi sistemin şarjlı bataryası var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhanpaşa
Bir şey diyeceğim elektronik vites nasıl çalışıyor kendiliğinden mi atıyor anlamadım?

Vites değiştirme hareketi telle çekip serbest bırakarak mekanik iletimle değil, butonlarla komutu dijital olarak ileterek motorla yapıyor. Otomatik vites gibi değil.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Orhanpaşa
Bir şey diyeceğim elektronik vites nasıl çalışıyor kendiliğinden mi atıyor anlamadım?

Tel yok, kablosuz sistemle kumanda ediliyor. Tabi sistemin şarjlı bataryası var.

Vites değiştirme hareketi telle çekip serbest bırakarak mekanik iletimle değil, butonlarla komutu dijital olarak ileterek motorla yapıyor. Otomatik vites gibi değil.

@Kaanaybar (Pesembe kayit olan ve bugün formdan atilan) sey pardon @Orhanpaşa nin kusuruna bakmayin, arkadas eletronik ile otomatik olayini karisirmis.

Ya Kaanmi desem Orhan mi desem bilemedim ama 30 sene sonra yeniden üye olmani anladimda ama o 30 sene icinde ismini neden degistirdin? Yani Kaan dan Orhan niye yaptin.
 
Zincir geldiğinde bakmıştım, bakla markanın kendi baklasıydı. Bu arada zinciri uzun kesince tekrar sökerken bahsettiğiniz baklayı bayağı zor sökmüştüm. Acaba bundan kaynaklanıyor olabilir mi?

Ondan önce km c nin zinciri vardı eski vites setimde ve söküp takması çok kolaydı, m6100 zincirde pimin bulunduğu bakla zincire çok sağlam oturuyor. Zincir pensesi olmadan açmak çok zor. Belki de açarken hasar verdim. Yarın tekrardan kontrol etmeyi düşünüyorum. Muhtemelen pimlerden birisinde bir gariplik var fakat sorunu çözemedim. Vites sistemine geçeli 2 hafta oldu ve yanlış hatırlamıyorsam ilk günden beri bu ses var. Aynakol vs gibi şeyleri de doğru açıyla taktım, yani zincirin çapraza düşmesi gibi bir sorun da yok. Benzer bir durum zincir çok çapraza düştüğünde oluyor fakat o zaman da ses sürekli duyuluyor. Bendeki gibi benzer bir kısımdan duyulmuyor ses. Teşekkürler, yarın bağlantı pimine bir bakıp resmi buraya taşımayı düşünüyorum.
Aklıma gelen zincir baklalarından birinin yağsız kalmış olması . Tek tek baklaları birleşim yerinden büküp zorlanma var mı kontrol edin . Bağlantı pimi de yapabilir . aynakol artırıcısının mesafesine göre geniş geliyor olabilir 0.5 mm geniş olmasından ötürü geçerken çok ufak ses çıkartır.

Zincire sonradan pim takmıştım çok geniş geliyordu bende gravür ile taşladım. En son kopmak üzeretmiş zinciri değiştirdim komple .
 
Geri