Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

bizim burda bir rampa var dişli oranınız ne olursa olsun çıkılmaz.
tahminimce %55 eğimi var ama kısa bir rampa (30 mt kadar) bisikletle inerken fren yapmazsanız hız olarak 25km/h girdiyseniz 50-55 km/h çıkıyorsunuz.
tırmanmanın imkanı yok. tam 4 defa denedim. seleden 2cm yükselip ağırlığı çok az geriye verince önü kalkıyor takla atacak gibi oluyor. ağırlığı çok az öne kaydırırsanız bu sefer arka teker patinaja düşüyor. ağırlığı kaydırmadan normal oturuş pozisyonuylada pedala tam güç veremediğiniz için kalıyor gitmiyor. yani hiçbir türlü çıkılmıyor.

arabalar bile tam rampaya gelmeden vitesi 1'e takıp çıkıyor.
 
Son düzenleme:
Scudo
bizim burda bir rampa var dişli oranınız ne olursa olsun çıkılmaz.
tahminimce %55 eğimi var ama kısa bir rampa (30 mt kadar) bisikletle inerken fren yapmazsanız hız olarak 25km/h girdiyseniz 50-55 km/h çıkıyorsunuz.
tırmanmanın imkanı yok. tam 4 defa denedim. seleden 2cm yükselip ağırlığı çok az geriye verince önü kalkıyor takla atacak gibi oluyor. ağırlığı çok az öne kaydırırsanız bu sefer arka teker patinaja düşüyor. ağırlığı kaydırmadan normal oturuş pozisyonuylada pedala tam güç veremediğiniz için kalıyor gitmiyor. yani hiçbir türlü çıkılmıyor.

arabalar bile tam rampaya gelmeden vitesi 1'e takıp çıkıyor.
47 derece falan yapıyor hocam. O kadar dik bir yeri bırakın bisikleti, muhtemelen yürürken bile tedirgin olup ellerinizi yere koymak zorunda kalırdınız. Ve olurda üstte bir yerde dengenizi kaybedip düşseniz, aşağı doğru çok hızlı bir şekilde yuvarlanırdınız. Aşağı doğru öyle hızlanırdınız ki, 3 -4 metrede bir yere çarparak, sekerek giderdiniz.
(Şaka tabiki bu.)
 
Son düzenleme:
47 derece falan yapıyor hocam. O kadar dik bir yeri bırakın bisikleti, muhtemelen yürürken bile tedirgin olup ellerinizi yere koymak zorunda kalırdınız. Ve olurda üstte bir yerde dengenizi kaybedip düşseniz, aşağı doğru çok hızlı bir şekilde yuvarlanırdınız. Aşağı doğru öyle hızlanırdınız ki, 3 -4 metrede bir yere çarparak, sekerek giderdiniz.

yok elleri yere koyacak kadar değil ama yeminle yürüyerek çıkarken insanın içinde acaba ayakkabım kayarda düşermiyim diye tedirginlik oluyor. yuvarlanma konusuna gelince sekerek gidecek kadar değil en azında bir yuvarlanmaya başlarsanız rampa bitene kadar durabileceğinizi sanmıyorum. çoğu araba patinajdan dolayı çıkamıyor, çıkabilenlerde ya geriden hızlanıp gelenler yada 4 çeker olanlar. rampa aşağıda çoğu araba fren yapınca kayıyor, asfalt fren izi dolu
 
@BisikletçiGenç0102030405 Vardir. Dogrudur. Herkesin yokusuna kimse karisamaz sonucta.

@ozic Elde ne veri var da derece hesapladin onu merak ettim ben. 47 derece olsa, eskenar ucgene yakin bir ucgen oldugu icin %100 civari bir egim cikar. Ama gonderide telaffuz edilen sayi %55.
 
  • Hahaha
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora ve ozic
Biz millet olarak Mübalağa sanatına meraklıyız. Konuştuğum kişi, bırakın dışardakileri öz Babam olsa bile %40 abartma payını hesaplayıp öyle dinlerim. 😏
 
Ben yıllardır eğim hesaplıyorum yanılmış olamam. Bir tür yetenek. İsteyene hesaplarken kullandığım yöntemleri özelden atarım.
 
Benim OHA bu da ne LAN! Bunun eğimi kaç derecedir ki acaba? diye oldukça argo ve şaşkınlıkla gözlemlediğim bir eğimi; bir harita sorgulaması ile %17 gibi görünce çok şaşırmıştım :ssrtcbya:. Demek ki uzaktan ve bilimsel bir yolla bakmak gerekiyormuş :D. Doğrudan üzerine ayağımı basarak hesaplayamadığım çok açıktı. :komik:
 
47 derece falan yapıyor hocam. O kadar dik bir yeri bırakın bisikleti, muhtemelen yürürken bile tedirgin olup ellerinizi yere koymak zorunda kalırdınız. Ve olurda üstte bir yerde dengenizi kaybedip düşseniz, aşağı doğru çok hızlı bir şekilde yuvarlanırdınız. Aşağı doğru öyle hızlanırdınız ki, 3 -4 metrede bir yere çarparak, sekerek giderdiniz.
(Şaka tabiki bu.)

%100 eğim 45 derece açı yapar, aşağıda örnek çizelgeyi paylaşıyorum. Kırmızı ile yazılanlar eğim, siyahlar açıyı gösteriyor.

egim.png
 
9 vites için 11 - 46 kaset kullanımında bir kadans dengesizliği olur mu? Kadansı baltalayıp baltalamayacağını çok merak ediyorum.
%100 eğim 45 derece açı yapar, aşağıda örnek çizelgeyi paylaşıyorum. Kırmızı ile yazılanlar eğim, siyahlar açıyı gösteriyor.

299487 dosyayı görüntüle
Bu zamana kadar eğimi hep derece diye düşünmüştüm. Daha doğrusu %100 eğim 90 derece açı diye, demek ki küçük eğimlerde hızımın beklediğimden çok daha fazla düşmesinin sebebi bu imiş. Teşekkürler.
 
Ne kadar sık o düşük vitesleri kullanacağına bağlı. Sonuçta arasında uçurum olan 3 belki 4 dişliden bahsediyorsun. Ben 11li Ultegrada bile 34 rubleye geçmiyorum ama dediğim gibi bu önceliklerle ve beklentilerle alakalı.

9 vites için 11 - 46 kaset kullanımında bir kadans dengesizliği olur mu? Kadansı baltalayıp baltalamayacağını çok merak ediyorum.

Bu zamana kadar eğimi hep derece diye düşünmüştüm. Daha doğrusu %100 eğim 90 derece açı diye, demek ki küçük eğimlerde hızımın beklediğimden çok daha fazla düşmesinin sebebi bu imiş. Teşekkürler.
 
Ne kadar sık o düşük vitesleri kullanacağına bağlı. Sonuçta arasında uçurum olan 3 belki 4 dişliden bahsediyorsun. Ben 11li Ultegrada bile 34 rubleye geçmiyorum ama dediğim gibi bu önceliklerle ve beklentilerle alakalı.
Haftada bir defa falan araziye giriyorum, 46 sadece orada lazım oluyor. Onun dışında asfalt kullanımında 30 aynakolun yanında 36 arka dişle çoğu yer tırmanılıyor.

Bahsettiğim dişlinin resmini bırakıyorum. Dişlilerin arası çok mu açık sanki? Yoksa çok fazla vitese gerek yok diye siparişini verdiğim vites sisteminin iade süresi var, onu iade edip daha yüksek sayıda vitesi olan bir sisteme geçmek daha mantıklı duruyor.
cassette-vtt-sunrace-csm993-9v-11-46-noir-389216.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
9 vites için 11 - 46 kaset kullanımında bir kadans dengesizliği olur mu? Kadansı baltalayıp baltalamayacağını çok merak ediyorum.

Bu zamana kadar eğimi hep derece diye düşünmüştüm. Daha doğrusu %100 eğim 90 derece açı diye, demek ki küçük eğimlerde hızımın beklediğimden çok daha fazla düşmesinin sebebi bu imiş. Teşekkürler.
11/46 ile arada 35 diş var ve 9 lu. Elbette araları çok açık olacak. O dişli oranları hayatta kalınması için üretilmiş kesinlikle kadans tutturmak için değil . Arazi şartları için ekonomik bir ruble.
 
11/46 ile arada 35 diş var ve 9 lu. Elbette araları çok açık olacak. O dişli oranları hayatta kalınması için üretilmiş kesinlikle kadans tutturmak için değil . Arazi şartları için ekonomik bir ruble.
Ekonomik olmasından ziyade 9 lu sistem aktarıcı ve kaset dişlisi olarak 11 li sistemden 200 gram kadar daha hafifti. O yüzden bunu düşünmüştüm, o zaman buradaki hafifliğin pek bir mantığı yok.
 
Ekonomik olmasından ziyade 9 lu sistem aktarıcı ve kaset dişlisi olarak 11 li sistemden 200 gram kadar daha hafifti. O yüzden bunu düşünmüştüm, o zaman buradaki hafifliğin pek bir mantığı yok.
Vites Mantığı zaten gücü yere iyi aktarmak. 200 gram için gerçekten değmez.
 
Şunu unutmayın: Zincir önde en küçükteyken, arkada en büyük 3, zincir önde en büyükteyken, arkada en küçük 3, zincir önde ortadayken arkadaki tüm (7) dişlilerde bulunabilir. Fakat ön orta konumdayken arkada zinciri en büyük ve en küçük dişlide uzun süre ve zorlayarak kullanmaktan sakınmalıdır. Böylece “bu kadar vitese ne gerek var ?” diye düşünenlerin kafalarındaki sorulara yanıt vermiş oluyoruz. Gelelim bu vitesleri, hangi koşullarda, nasıl kullanacaksınız.

Bu başlığın ilk mesajında admin arkadaş çok güzel bir yazı yazmış. Yukarıdaki paragraf dikkatimi çekti, sizlere bir şey danışmak istiyorum. Benim bisikletim Corelli Boolva RC 100 model 16 vites olarak geçiyor. Önde 2 dişli var. En büyük dişliyi hiç kullanmadım bu zamana kadar. Bende şöyle bir algı vardı: Öndeki küçük dişliyle hızlanabildiğim kadar hızlandıktan sonra yani (öndeki küçük, arkadaki de en küçükte) halen hızlanmaya ihtiyacım varsa o zaman önü büyük olan ikinci dişliye atmam gerektiğini düşünüyordum ve bu sebeple öndeki büyük dişliye atma ihtiyacım olmadı.

Yukarıda yazanlara göre yanlış mı kullanıyorum. Ön küçükteyken arkanın yarısına kadar geçip, yarısından sonra ise önü büyük dişliye mi almam gerekiyor?
 
...

Yukarıda yazanlara göre yanlış mı kullanıyorum. Ön küçükteyken arkanın yarısına kadar geçip, yarısından sonra ise önü büyük dişliye mi almam gerekiyor?

Tam yarısı kesin kural olmamakla birlikte yaklaşık olarak evet. Mesela 2x8 için ön küçükteyken 1'den 5'e kadar, sonra önü büyüğe alırken arkayı 4'e alıp ani sertleşmeyi önleyerek (ya da 1'den 6'ya kadar, önü büyüğe alırken arkayı 2 vites küçülterek). Genel olarak nasıl rahat ederseniz ama mümkün olduğunca arka dişlileri ön dişlilerin yaklaşık karşısına denk gelenlerle birlikte kullanarak, 1-2 dişli toleransla (mesela 2x16 için en büyük 5 dişli ön küçükle, en küçük 5 dişli ön büyükle, yani ortadaki dişliler hem küçük hem büyükle). Zorunda değilsiniz tabii, sadece çapraz kullanımdan kaçınmak, vites sistemini korumak adına yapsanız iyi olur.
 
Son 4 dişli arasında vites geçişi yaparken düşerim ben 😀
Şaka bir yana bu dişli Selim in de dediği gibi yola devam edebilmek için yapılmış. Daha makul bir sistem tercih edebilirsiniz.

Haftada bir defa falan araziye giriyorum, 46 sadece orada lazım oluyor. Onun dışında asfalt kullanımında 30 aynakolun yanında 36 arka dişle çoğu yer tırmanılıyor.

Bahsettiğim dişlinin resmini bırakıyorum. Dişlilerin arası çok mu açık sanki? Yoksa çok fazla vitese gerek yok diye siparişini verdiğim vites sisteminin iade süresi var, onu iade edip daha yüksek sayıda vitesi olan bir sisteme geçmek daha mantıklı duruyor.
300224 dosyayı görüntüle
 
  • Beğen
Tepkiler: selim82
Merhaba,

Katlanır bir bisikletim var. Vidalı ruble var üzerinde. Dişlisi ön 48-38-28 arka 14-28, yokuşları güle oynaya çıkıyorum. Ancak yokuş aşağı pedalı boşa çeviriyor oluyorum.
Bu da nasıl desem, bisikletten inmişim gibi soğutuyor beni.
Soruma gelirsem. Bu bisikletin vites oranları ile oynayıp mantıklı olur mu? Yoksa katlanır bisikletin dişli oranları ile oynasam bile bisiklet yüksek hıza uygun olmadığı için başka sorunlar yaşar mıyım?
Eğer oynamak mantklı ise vidalı rubleden, kaset rubleye geçmek için neler yapmalıyım? Neler tavsiye edersiniz? Tourney değiştirici de değişmeli mi? Yoksa göbek ve ruble değişimi yeterli olur mu?

Bisikletim de carraro flexi 121
 
Geri