Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vsf fahrrad manufaktur bilgi tecrübe ve resim paylaşım başlığı

@nonsteril

:D Kimse Türkün gücünü sınamasın :D
 
  • Beğen
Tepkiler: nonsteril
Scudo
@nonsteril

Merhaba. İletinizdeki ilk fotoğraftaki paslanmayla mutlaka ilgilenmeniz lazım. Tam ayağın olduğu yer fazla ilerlemesin.
 
  • Beğen
Tepkiler: nonsteril
@Kıvanç Pürtelaş Bende VSF almayı düşünüyorum ve sorularınızın cevaplarını merakla bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: BarkinD
@evrimvolkan sizin sorunuz varsa elimden geldiğince cevaplayayım.

@Kıvanç Pürtelaş

TX serisi expedition serisi olarak geçer ve 26" jantlı olan modeli(TX400) olduğu gibi 28" jantlı modelleri de mevcut. T serisi ise trekking serisi olarak geçer ve tamamı 28"jantlıdır. T serileri arasındaki farkları en ayrıntılı olarak markanın sitesinde bulabilirsiniz. (link)

@Kıvanç Pürtelaş

DOT yağlı hidrolik frenlerde kullanılan dot yağ, yapısı sebebiyle bünyesine su alır ve zamanla frenleme gücünde düşüş yaşanır ve belli aralıklarla yağ değişimi gerektirir. Magura frenlerde firma kendi ürettiği mineral yağı kullanır ve mineral yağların raf ömrü yapıları sebebiyle teorik olarak sınırsızdır. Her iki fren türünde de kaçınılmaz olarak balata/pabuç sarf malzemesidir bittiğinde yenilenmesi gerekir. Onun dışında Magura hidrolik v frenlerde de tüm hidrolik frenlerde olduğu gibi hortum ve sızıntı kontrolünü her zaman yapmanız gerekir(mümkünse her sürüş öncesi). Hortumlarda yıpranma, çatlama vb hasar görüldüğünde değiştirilmesi gerekir. Magura hidrolik v frenin tek sıkıntısı fren pabuçları bu sisteme özeldir, yan sanayi ucuzunu bulmanız zordur fakat fiyatı nispeten yüksek olmasına karşın pabuçları diğer sistemlerdekine kıyasla çok daha uzun kilometreler hizmet edebiliyor(km başına maliyet aynı hatta daha az diyebilirim, elbette yağmurlu çamurlu ortamlarda çok kullanırsanız veya jantınızın fren yüzeyinde hasar varsa tl/km oranı yükselebilir).

@Kıvanç Pürtelaş

Eski dinamoları unutun ama sıfır direnç de beklemeyin. Ben özellikle görünürlük açısından araç trafiği olan yolları kullanırken gece gündüz açık tutuyorum. Tabi ki hiçbir enerji karşılıksız elde edilmiyor ama bunun etkisi ekstradan alacağınız 1 kilo yük(4 orta boy domates) kadar etki eder en fazla. Farları kapattığınızda göbek neredeyse normal bir göbek kadar direnç gösteriyor. Bu sisteme ek parça alarak telefon, harici batarya şarj edenler bile var(uzun süre sabit hızda yol alınacağı zaman daha verimli ve şarj akımı fazla istemeyen sistemler için daha uygun).

Bildiğim konularda biraz geç de olsa cevap yazabildim. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Yanlışım varsa düzeltene kızmak bir yana çok sevinirim.
 
@Serkan.Sezer Hedefim öncelikle 2-3 yıl içerisinde Türkiye içinde iş hayatından fırsat buldukça turlayıp deneyim kazanmak daha sonrasında yurt dışı turlar düşünüyorum. Tur bisikleti alırken, uzun vadede bu hedeflerimde yanımda olacak doğru modeli seçmek istiyorum.
Şu an para biriktiriyorum çok üst modelleri alabileceğimi sanmıyorum ve bulabilirsem temiz ikinci el'de tercih edebilirim.
Siz;
26 mi 28 mi önerirsiniz.
deore'li modelleri mi yoksa kapalı sistem 7'li-8'li sistemlerimi?

Mesela geçen T50 modeli vardı ikinci el! Tur için T50 uygun mu yoksa şehir bisikleti gibi mi kalır?
 
@evrimvolkan

Rohloff ve Pinion modeller(Genel olarak Rohloff 14'lü, Pinion 12 ya da 18'li, Shimano Alfine ise 11'li) çok avantajlı olmasına rağmen maliyeti çok yükseltiyor ve abuk bir yerde sıkıntı yaşarsanız çözümsüz kalabilirsiniz. Bildiğimiz türdeki Shimano sistemlere hemen her yerde iyi kötü çözüm bulabilirsiniz. Eğer bütçem yetseydi TX400 rohloff versiyonunu alırdım, gerçekten sorunsuz sistemler. Üstte yazdığım çözümsüz kalabilme tehlikesini de kendi açımdan çok umursamıyorum açıkçası, herşeyin bir çözümü bulunur er ya da geç. 26" 28" meselesi sizin tercihinize kalmış, toprak yol, patika, arazide gezmeyi seviyorsanız 26" daha rahat ama olmazsa olmaz değil. Maalesef dünya 27,5" 28" janta yönelmiş durumda 26" için jant-lastik seçenekleri azaldı. Kendi keyfiniz ve son cümledeki durumu da göz önünde bulundurarak bir seçim yapabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: five
@Serkan.Sezer Teşekkür ederim.
Kapalı sistemlerin kalitesi ve dayanıklılığı tartışılmaz tabii ki ama fiyat farkı beni maalesef açık sistemlere itiyor.
 
@Serkan.Sezer
Çok teşekkür ederim dikkat etmemiştim
 
@evrimvolkan
Merhaba , tur bisikleti icin sabit kriterler yoktur ama dunya genelinde en iyi 100 tur bisikleti listesinin %80 i V frenli, çelik kadrolu, düz maşali ve 26 janttir. En.kolay bulunan lastik-jant ve ic lastiklerde yine soylenenin aksine 26 jant olanlaridir. Kisisel zevke gore tur bisikleti toplamak en mantiklisi olsa da bu standartlar uzun tecrubeler ve turcularin genel tercihleri ile genellenmistir. Herkes bsey soyler ama en dogruyu uzun yollar ve problemler soyler.

Ve sahsi kanaatim iyi bir tur bisikletinde ortalama bir 3x8 shimano donanim en dogrusudur.cunku dunyanin hangi ucra kosesine giderseniz gdin en kolay bulacaginiz yedek parcalarda 7-8 li sistemlerdir ve 6 li sistemden 9 luya kadar olan tum shimano donanimlari birbiriyle uyumlu kullanabilirsiniz
 
@mariokaldato Teşekkür ederim ve size katılıyorum. Ben mtb bir bisikleti tur için adapte etmeye çalıştım (jant seti, kelebek gidon, brooks sele, kilitli pedal vs.) ve elimdeki bisikletle iki tane bisiklet festivaline katıldım ve şehir içi 60-100 km turlar yaptım. Bu sene toplamda 3000 km mesafe sürüş yaptım. Sonuç olarak artık gerçek bir tur bisikletine geçmeye karar verdim. Hedefim şu an önümüzdeki yıllarda Türkiye içinde yıllık izinlerim de 7-15 günlük turlar, bu yüzden bazı kriterleri abartmadan iyi bir tur bisikleti düşünüyorum. Kadro kalitesi ve iyi bir jant setinin dışında bisiklet bileşenlerini abartmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Örneğin altus bir setin bile bana yeteceğini düşünüyorum. Sizinde dediğiniz gibi "Herkes bsey soyler ama en dogruyu uzun yollar ve problemler soyler. " tecrübe edip kendim için doğru olanı zaman içinde bulacağım.
Keyifli sürüşler.
 
  • Beğen
Tepkiler: five
@evrimvolkan

Eyvallah kardesim. Çelik ve düz maşa olan bir Kona marka amerikan mali ,V frenli bisikletimi satmayi dusunuyorum. Ilgilenirsen detaylari ozelden paylasirim
 
  • Beğen
Tepkiler: evrimvolkan
@serdarrx
Çok güzel görünüyor. Ben vsf bulamadım bütçeme ve boyuma uygun maalesef. Tercihimi carraro crt world den yana kullandım. Ama gönlüm hala vsf de kaldı ?
 
Türkiye’de vsf , koga, santos marka şehir/tur bisikleti ağırlıklı modelleri İstanbul’da bisiklet gezgini satardı. Onlar da terk-i diyar eyledi.
 
@evrimvolkan

Merhabalar,
ilk sahibi belçikalı bir arkadaş,10larca ülke gezmiş buradan ülkesine uçakla dönecekmiş,böyle fırsatları kaçırmamak lazım , kadıköyde kaldığı evden aldım ? kadrosu 56 cm 182 cm boy için biçilmiş kaftan..aldığımda magura frenler ayarı kaçmış vaziyette idi.. nitekim biraz acemisi olduğum için ayarları iyice sıktırınca ilk yokuşta patlattım ön tekeri ?
Şimdi bike components den lastikleri + magura fren pabuçlarını bekliyorum
 
@specific
Yaklaşık 14 senedir yatıyor. Dayımın bıraksa bi toplamayı deneyeceğim amma sıcak bakmıyor. Dropbarı bile var ha. Bakma sakin sakin yattığına canavar. 27" jant var.
 
  • Beğen
Tepkiler: specific
@arsiyan
Selamlar hocam....Ben de Rohloff 14 ü araştırıyorum. Konu ile ilgili son yazınızdan sonra uzun zaman geçmiş. Acaba bu süre zarfındaki tecrübe ettiklerinizi paylaşırmısınız ?
 
@Hasan Dinç hocamızın ellerinde genel bakım sonrası pozlar )
 

Dosyalar

  • 199EA6D9-5232-4555-A9B1-A4E8AD10E0BE.jpeg
    199EA6D9-5232-4555-A9B1-A4E8AD10E0BE.jpeg
    244,3 KB · Okunma: 78
  • 2869C550-43B3-4BBB-8F35-EACECBD29CD6.jpeg
    2869C550-43B3-4BBB-8F35-EACECBD29CD6.jpeg
    255,5 KB · Okunma: 76
Geri